Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Задължителен ли е автомобил 4х4 за балкан?


Препоръчан отговор


Здравейте,

в момента живея в чужбина,но в най-скоро време се прибирам в България запостоянно и в момента си търся кола. Ще живея в с.Брестник,на 7км от Пловдив и по-точно във вилната зона, което всъщност е балкан. До къщата има около 300м път,който е черен и стръмен с дупки и камъни. Много лош път.

Моля компетентните хора тук да ми помогнат и кажат дали е задължително да купувам автомобил 4х4, понеже брат ми не дава да взимам друг, но аз не съм сигурна дали това наистина е необходимо. Харесала съм си например едно Mitsubishi ASX 1.6 2WD, което не е 4х4, но той казва, че няма да ми върши работа.

Ще бъда изключително благодарна,ако някой може да помогне със съвет!

Благодаря!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

ако пътят е наистина баир и е скапан (кален) да !

сама познавате себе си и знаете що за шофьор сте

единствено бих гледал автомобилът да е с възможност

с изкл/вкл на двойното предаване с цел икономия на гориво 

освен ако не са ви проблем цените и разходът !

 

подобно на това което сте харесали

https://www.auto-data.net/bg/mitsubishi-asx-1.8-di-d-dohc-mivec-150hp-4wd-17697

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Правете разлика между автомобил „4х4” - с предно и задно задвижване (без значение - постоянно или избираемо) и автомобил с усилено окачване - за дупките.
4х4 е основно за Off-road - за там, където няма твърда настилка, и е възможно затъване в кал, сняг и др.

И принципа - „Колкото по-голям SUV караш - толкова по-голям … трактор ше трябва. Да те извади!”

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Споделям личен опит: имах Паджеро 3, което с подходящите гуми съм сигурен, че ще "издрапа" по този път. Самите ходове на окачването са големи (не казвам особено големи) и им раздатка Суер Селект, чрез която можете в движение да сменяте режимите на разпределение на въртящият момент към колелата на автомобила. Този черен път лятото ще е само черен и тога на разположение ще е само задното задвижване. Поради ред екологични причини го смених с Хюндай ИХ55/Веракруз, който също е 4х4 поне на книга и с постоянно задвижване на четирите колела, даже си има и копче 4AWD-Lock :)  При една разходка извън пътя се озори толкова много, че даже едната от гумите се въртеше във въздуха, а най-смешното беше, че оттам съм минавал с Мицубишито без да усетя пътя.

Според мен не се "хвърляйте" на т.нар SUV, а се огледайте за автомобил от старата школа - ако не е проблем имиджа на автомобила се огледайте за Нисан Терано, Мицубиши Паджеро, Опел Фронтера и т.н, а с малко повече средства може и Тойота Ландкруизър.

пс. Да се поддържа "джип" е една идея над средствата отделени за поддръжка на лек автомобил - само добрите гумите са 250лв/бр., а разхода с до 4-5 литра/100км.

Поздрави и успех с покупката!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите, помогнахте ми.


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Само който е виждал реално пътя и е карал по него различни автомобили при различни условия може да прецени кое е правилно.

Отделно на това пътя сега е един, след един хубав дъжд ще стане друг, ако са само 300 м. е добре да се помисли какво може да се направи за отводняването му и за изглаждане на дупките.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Само който е виждал реално пътя и е карал по него различни автомобили при различни условия може да прецени кое е правилно.
Отделно на това пътя сега е един, след един хубав дъжд ще стане друг, ако са само 300 м. е добре да се помисли какво може да се направи за отводняването му и за изглаждане на дупките.
Да помисли …
Това е задача за други хора! Примерно - общинската администрация!
Все пак (доколкото разбирам) става дума за обществен път, от общинската или републиканската мрежа.

Пп. А по „лош” път си се кара бавно. Затова - нагоре, особенно есенно-зимния сезон - е добре колата да е нискооборотна! И десния крак (на газта) - „по-лек”.
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 часа, JKirilov написа:

Т.е. Жоре да не е автоматик!

И що? Какво общо има вида на скоростната кутия с проходимостта. Независимо дали по лош „път“ или офф-роуд?

Карал съм автоматик по черен път - няма разлика. Просто се натиска леко газта и кутията си стои на „първа“!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 15 часа, jhoro написа:

Какво общо има вида на скоростната кутия с проходимостта

а ако закъса ? а в дълбок сняг ?  бърза смяна от първа на задна  ?

то зимата си личи кой е шофьор ...

говориш за окачването за офроуд  - те с автоматик ли са  или с ръчна ?

аз отговорът го знам !

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, mr. 5r0ff написа:

а ако закъса ? а в дълбок сняг ?  бърза смяна от първа на задна  ?

то зимата си личи кой е шофьор ...

говориш за окачването за офроуд  - те с автоматик ли са  или с ръчна ?

аз отговорът го знам !

Не разбирам какво означава "бърза" смяна от 1-ва на задна скорост? Голяма част от офроуд машините, произведени след 90-те са с автоматични скорости, за окачване .... има си друг специализиран за това форум.

Поздрави!!!!👍

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Темата не е за

преди 17 минути, chasovnik написа:

Голяма част от офроуд машините

а за кола, която ще има 2-3% пробег в едни леки Off-road условия.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 часа, mr. 5r0ff написа:

а ако закъса ? а в дълбок сняг ?  бърза смяна от първа на задна  ?

то зимата си личи кой е шофьор ...

говориш за окачването за офроуд  - те с автоматик ли са  или с ръчна ?

аз отговорът го знам !

Идиоти бе!!! Идиоти сте!

Видях го на живо.
Десетина коли чакаме да дойде булдозер и да изрине - 50-60 см мокър сняг.
Идва един гежкар - някаква Тойота пикап беше, дълга база, 4х4. Каза - аз съм ... „голямата работа“!
50 метра! Набра сняг под диференциалите и ... увисна във въздуха!
Накрая - една „УАЗ-ка“ го извади!

Принципно сте прав - „летните шофьори“ се прибират, ама ... явно не сте шофирали, при екстремни условия!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 часа, jhoro написа:

явно не сте шофирали, при екстремни условия!

сигурно съм спал последните 15 г  някъде а ?

 

обиколил съм цяла България (а и не само) по офроуд състезания

Като УЧАСТНИК ! хиляди левове и труд !

 и дойде един *адник за ме учи и обяснява за офроуда  и как да карам ???

 

моля говорете за това което разбирате и сте го правили ВИЕ !

че си чел нещо някъде или си гледал клипчета и си счупил някой курник 4х4 (сменил съм 6)  не те прави разбирач !

над 15 г това ми е хоби и ми е струвал адски много в пари и в семейството и в здравето !

плюс това карам такси ( вече от скука )и съм Всеки ден на пътя (+/- 200км ) !

 

не мога да приема да ме поучава един мамул на шофиране и офроуд !!!

страшно си далеч о тази тема "умнико" !!!

преди 19 часа, chasovnik написа:

Не разбирам какво означава "бърза" смяна от 1-ва на задна скорост?

когато закъсаш затънеш само на 1 ли даваш или сменяш и на задна (лашкаш) ???

за един приятел питам ...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове



сигурно съм спал последните 15 г  някъде а ?

По-скоро си спал „първите 7 години”!
Което би обяснило доста грубото ти отношение, към човек, когото не познаваш.


Колкото до „офф-роуд” участията и работата като таксиметров шофьор - това не са сертификати за годност. Познавам доста некадърници - и от двете категории!

Пп. На коя предавка (ръчна кутия) тръгваш на сняг, лед, кал …?
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Как на коя? На D... ;)

И как никой не се спря на гумите? Толкова клипчета има на Х5 (примерно) с летни гуми 300х25, затънали безнадеждно в калта! :)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, jhoro написа:

Което би обяснило доста грубото ти отношение, към човек, когото не познаваш.

това че си тъпак е ясно  ... и не само на мен

преди 20 часа, jhoro написа:

Идиоти бе!!! Идиоти сте!

щом ти ме наричаш идиот - ти си глупак !

преди 2 часа, jhoro написа:

Пп. На коя предавка (ръчна кутия) тръгваш на сняг, лед, кал …?

пак са прайш на умен ...  нагъл си , тъп си ...

 

преди 6 часа, mr. 5r0ff написа:

моля говорете за това което разбирате и сте го правили ВИЕ !

че си чел нещо някъде или си гледал клипчета и си счупил някой курник 4х4 (сменил съм 6)  не те прави разбирач !

то с радио "МАЛОУМНИК" не се спори ! аре оди да пасеш някъде ...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Нещо прекалявате с обидите. Ако някой иска да пише ще е след одобрение от модератор до успокояване на страстите.

Питащата получуи отговор на поставения въпрос. По темата - да съобрази разстоянието от пътя до елементите по окачването съобразно неравностите. Не е ли по-лесно да си оправите пътя? Ще излезе по-малко от ново МПС.

Знам какво е - от вилна зона във Варна до Аспарухово. Няколкостотин метра подобен път го минавам като ида натам. А съм с нормална невисока кола.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване