Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Покупка на първа кола


tokotome
 Сподели

Препоръчан отговор

Здравейте,

предстои ми покупка на първи автомобил. Накратко, ситуацията е следната: Неактивен шофьор от 12 години, не търся нещо мощно или спортно, а по-скоро евтино за подръжка и по възможност предпочитам да е автоматик. Планът е автомобилът да не се кара доста, така че разходът не е фактор на първо място, макар и да е от значение. Бюджет около 10 000 лв. Нямам предпочитания към бензин или дизел. Търся ориентир в цялото това море от автомобили. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 56 минути, tokotome написа:

Търся ориентир в цялото това море от автомобили. 

Първи ориентир,да не е френска.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 часа, tokotome написа:

Бюджет около 10 000 лв.

VW Passat - Автомобили и джипове ≫ Цени и обяви за нови и втора ръка | Auto.bg

Успех!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Тук е мястото за едно доуточнение, обаче. Този бюджет е предвиден само за покупката на колата, или е за всичко - кола, първоначален преглед и регистрация, данъци, застраховки и после задължително обслужване, като само обслужването спокойно стъпва на едни 2000 лв., минимум - масла на двигател и кутия, свещи, филтри за маслото и купето, ремък (Jazz-ката е с ангренажна верига и там не се пипа, ама климатроник и алтернатор са на канален ремък и обтящна ролка, а те се сменят задължително), нови гуми, акумулатор (често идват с клекнала батерия, или ако е била здрава, автоджамбазът си я прибира и ти слага издухана). Спирачките са повече от задължителни, но ако на първоначалния преглед в КАТ минеш без забележки (а там със сигурност ще те уведомят, ако имаш проблем), можеш да ги отложиш мааалко във времето, докато се поотъркат още и тогава сменяш дискове и накладки.

Към второстепенното обслужване, което може да ти се наложи, а може и да не, спадат климатик, тампони на това-онова (в сервиза ще я напънат и ще кажат дали трябва), маншони, биалетки, реглаж на ръчната спирачка, реглаж на клапани (на такава Хонда е почти невероятно да ти се наложи да ги пипаш, но винаги стават чудеса, особено от лайняни масла).

В общи линии, каквато и стара кола да вземеш, ще имаш все същите разходи по основните консумативи. Какво допълнително ще се появи за смяна в първите 5-6 месеца - само времето показва, няма как да знаеш всичко от един преглед.

Та, хубаво е да заделиш едни 2000 за първоначалното обслужване и задължителните такси. Може и повече да ти потрябват, всичко зависи от марката и модела. Ако си харесаш 3-4 различни автомобила, консултирай се в сервиз с някой механик, там ще ти разкажат накратко коя от какво страда и за какво да се подготвиш.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, Rammkopf написа:

Тук е мястото за едно доуточнение, обаче. Този бюджет е предвиден само за покупката на колата, или е за всичко - кола, първоначален преглед и регистрация, данъци, застраховки и после задължително обслужване, като само обслужването спокойно стъпва на едни 2000 лв., минимум - масла на двигател и кутия, свещи, филтри за маслото и купето, ремък (Jazz-ката е с ангренажна верига и там не се пипа, ама климатроник и алтернатор са на канален ремък и обтящна ролка, а те се сменят задължително), нови гуми, акумулатор (често идват с клекнала батерия, или ако е била здрава, автоджамбазът си я прибира и ти слага издухана). Спирачките са повече от задължителни, но ако на първоначалния преглед в КАТ минеш без забележки (а там със сигурност ще те уведомят, ако имаш проблем), можеш да ги отложиш мааалко във времето, докато се поотъркат още и тогава сменяш дискове и накладки.

Към второстепенното обслужване, което може да ти се наложи, а може и да не, спадат климатик, тампони на това-онова (в сервиза ще я напънат и ще кажат дали трябва), маншони, биалетки, реглаж на ръчната спирачка, реглаж на клапани (на такава Хонда е почти невероятно да ти се наложи да ги пипаш, но винаги стават чудеса, особено от лайняни масла).

В общи линии, каквато и стара кола да вземеш, ще имаш все същите разходи по основните консумативи. Какво допълнително ще се появи за смяна в първите 5-6 месеца - само времето показва, няма как да знаеш всичко от един преглед.

Та, хубаво е да заделиш едни 2000 за първоначалното обслужване и задължителните такси. Може и повече да ти потрябват, всичко зависи от марката и модела. Ако си харесаш 3-4 различни автомобила, консултирай се в сервиз с някой механик, там ще ти разкажат накратко коя от какво страда и за какво да се подготвиш.

Демек в общи линии, човека ще купи Гроб, дето ще го съживява. Ти добре ли си с главата?  За тия 2000 лв където ще ги даде за първоначално обслужване, аз съм купувал коли където съм ги карал безаварийно поне две години. Пък за 10 000лв купувам кола дето ще види само смяна на масло през следващите четири години. Ей прости сте на тъпан братче.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 24 минути, Бял Вълк написа:

Демек в общи линии, човека ще купи Гроб, дето ще го съживява. Ти добре ли си с главата?  За тия 2000 лв където ще ги даде за първоначално обслужване, аз съм купувал коли където съм ги карал безаварийно поне две години. Пък за 10 000лв купувам кола дето ще види само смяна на масло през следващите четири години. Ей прости сте на тъпан братче.

Много съм добре с главата аз, сега беж да метеш и си карай безаварийно колите за 2000 лева.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, Rammkopf написа:

Много съм добре с главата аз, сега беж да метеш и си карай безаварийно колите за 2000 лева.

Бегай в Карлуково да те обслужат за 2000лв и пак заповядай във форума.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ефтина за подръжка, веднага правя асоциация с Голф или Ибица. Ако ти кажа, че за една година на мойта Ибица съм сменил само едни задни дискове и накладки. И две предни гуми втора употреба ги намерих нови 2021 дот с 6мм грайфер ги взех за 50 евро. Двигателно масло 5w 40 Castrol и въздушен филтър 70 евро оставих там. А къде ли не съм обикалял с тая кола. Ако има уста да проговори, ще ле осъдят на доживотен. Бензина само го мирише. 7л. на 100км разход. Много хора искат да я купят от мен, ама нанайци. Ама автоматик Ибица не съм виждал. Виж Голф има. Взимай  6-ца двойка дизел с DSG ще се отвозиш.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Цитат

Тук е мястото за едно доуточнение, обаче. Този бюджет е предвиден само за покупката на колата, или е за всичко

за всичко.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 часа, Станислав Кьоров написа:

Аз бих си взел 535д е60 , евтино ,здраво и вървежно!😁😁

Не ме разсмивай. Бмв дизел първо не е бмв. Нито бегачка. Бегачка дизел няма. Нито ефтино за подръжка. Там главата си като комсуматив на всеки 10-20 000км. Купи си бензиново бмв да видиш истинския хулиган на пътя.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

на 13.10.2022 г. в 16:38, Бял Вълк написа:

Не ме разсмивай. Бмв дизел първо не е бмв. Нито бегачка. Бегачка дизел няма. Нито ефтино за подръжка. Там главата си като комсуматив на всеки 10-20 000км. Купи си бензиново бмв да видиш истинския хулиган на пътя.

Кой бензинов мотор на БМВ ще ми препоръчаш който да е по бърз и по здрав от 35д 286 коня в е60?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 12 минути, Станислав Кьоров написа:

Кой бензинов мотор на БМВ ще ми препоръчаш който да е по бърз и по здрав от 35д 286 коня в е60?

Такива стари дизели особенно премиум марки е изключителна рискова покупка. От чужбина ги взимат на 500 000 км в бг стават на по 150 000. Сега ща открехна на нещо батка.Там където турбото умира атмосверния излита;)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

на 14.10.2022 г. в 23:21, Бял Вълк написа:

Такива стари дизели особенно премиум марки е изключителна рискова покупка. От чужбина ги взимат на 500 000 км в бг стават на по 150 000. Сега ща открехна на нещо батка.Там където турбото умира атмосверния излита;)

Това не е отговор на въпроса ми.Кажи кой бензинов мотор на БМВ в е60 е по бърз, здрав и икономичен от 35д 286коня? Чакам адакватен отговор.

Бензиновите да не би да ги взимат на по малко километри, всичко което пристига в България е убито от каране.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Ориентирайте се към евтин автомобил, чийто поддръжка да не Ви тежи на джоба. Карайте разумно и безаварийно!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

на 13.10.2022 г. в 6:51, Станислав Кьоров написа:

Аз бих си взел 535д е60 , евтино ,здраво и вървежно!😁😁

Евтин премиум може да е всичко друго, но със сигурност не здраво и вървежно!!!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Публикацията ви съдържа термини, които не допускаме! Моля, редактирайте съдържанието си и премахнете подчертаните думи по-долу. Ако замените букви от думата със звездички или друго, за да заобиколите това предупреждение, профилът ви ще бъде блокиран и наказан!
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Сподели

×
×
  • Добави ново...