Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


haidukpikaso и novobranec, прочетете внимателно поста на sliderum и престанете със спама.

Вече сте предупредени!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Брюксел се опасява от екокатастрофа по Дунав

Публикувано изображение

Около 1,1 милиона кубически метра отровна тиня заля седем унгарски села

Сн.: EPA/БГНЕС

15:21 | 6 октомври 2010

ЕС изрази безпокойство, че изтичането на токсични вещества от хвостохранилище на алуминиев завод в Унгария може да прерасне в екологична катастрофа и за други страни в Европа.

Говорителят на ЕС Джо Хенън каза, че съюзът е готов да помогне, ако бедствието достигне големи мащаби или ако унгарското правителство поиска помощ, съобщи БТА.

Разположената близо до завода река Дунав протича през Хърватия, Сърбия, България, Румъния, Украйна и Молдова преди да се влее в Черно море и съществува възможност за нанасяне на сериозни щети на околната среда, добави той.

"Това е сериозен екологичен проблем", заяви Хенън.

По думите му ЕС е разтревожен не само за състоянието на околната среда в Унгария, но и за потенциалното преминаване на токсичните вещества отвъд границите й. Джо Хенън каза, че съюзът внимателно ще следи проучването на причините за аварията и нейните последици и след това ще реши дали трябва да преразгледа законодателството си, посочва АП.

Злополуката причини смъртта на четирима души, сред тях братче и сестриче. Повече от 120 са ранените, 61 от тях са в болница - главно с изгаряния, причинени от токсичните утайки. Трима души са в неизвестност.

Компанията МАЛ за производство на алуминий, която притежава авариралия завод "Айкал", обяви, че съгласно стандартите на ЕС изтеклата червена тиня не представлява заплаха.

По все още неизвестни причини стената на местното хвостохранилище се скъса и около 1,1 милиона кубически метра червена отровна тиня заля седем съседни села.

Според експерти, участващи в почистването, водопроводната мрежа не е застрашена от замърсяване. Като предпазна мярка е забранено ползването на кладенците. Забранено е да се използват за храна растения, засегнати от червената тиня, а също ловът и риболовът в трите области, в които е обявено извънредно положение. Унгарската армия е възстановила разрушен от калния поток мост в Колонтар.

Междувременно българският министър на околната среда Нона Караджова опроверга твърдението на експерти, че има опасност от замърсяване и заяви, че рискът за нашия участък на Дунав е само теоретичен. Тя допълни, че експертите на ведомството наблюдават течението на Дунав и правят измервания за вредни утайки и отрови.

"При това ниво на Дунав няма опасност от замърсяване на крайбрежната вододайна зона в Силистренско от реката", каза управителят на силистренската фирма за водоснабдяване и канализация Васил Боранов, цитиран от БТА. Според него, дори токсични вещества да достигнат в този участък на Дунав, сондажите на вододайните кладенци са на голяма дълбочина от около 250 метра и това изключва възможността от замърсяване на питейната вода.

От "Гражданска защита" също изключват възможността за замърсяване на реката. Специалистите обърнаха внимание, че в този сезон дунавска вода не се използва за напояване. Няма големи промишлени и животновъдни обекти, които да ползват вода за технологични нужди от Дунав.

Няма екологична опасност за България заради изтичането на токсична шлака в Унгария, каза пред Дарик радио и унгарският еколог Габор Фигецки.

„Има голяма опасност този разлив да се влее в река Дунав, но можем да очакваме, че влиянието му ще остане в границите на Унгария. Ако шлаката попадне в Дунав ще бъде толкова много разредена, че няма да представлява никаква заплаха за природата и живота по течението на Дунав", добави той.

dir.bg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Разлив на бензин от тръба на Лукойл замърси река

Публикувано изображение

Регионалната инспекция по околната среда и водите-Бургас извърши проверка във връзка със замърсяване от разлив на бензин, настъпило вследствие на пробив в продуктопроводпровод на "Лукойл Нефтохим Бургас" АД.

Аварийното изпускане е станало в непосредствена близост до р. Чакърлийка в участък между с. Братово и кв. Горно Езерово. По течението на реката са поставени бонови заграждения, за да се предотврати разпространението на изтекло гориво във водата. От Регионалната лаборатория на Изпълнителната агенция по околна среда са взети 4 броя водни проби и 5 броя почвени проби за анализ. Замърсеният участък на брега е около 3 кв. м. Веднага след установяване на пропуска от дружеството са взети мерки за локализиране на разлива и почистване на замърсената почва.

След излизане на резултатите ще бъде определен размерът на санкцията, която инспекцията ще наложи на "Лукойл Нефтохим Бургас" АД.

burgas24.bg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Унгарската токсична кал достигна Дунава

Публикувано изображение

Токсичният поток от червена тиня, изтекла при промишлената катастрофа в Унгария, е достигнал тази сутрин Дунав с алкално равнище леко над нормата, според висш служител на унгарското управление на водите, цитиран от АФП.

Опасността калта да замърси плавателния канал на втората по дължина река в Европа и да застраши цялата екосистема по течението все още е реална.

Засега обаче пробите, взети на мястото, където река Раба се влива в Дунав, показват леко повишение на алкалността на водата спрямо допустимата горна граница - от 8,96 до 9,07% (при норма до 8%).

Според източника на агенцията утайката е преминала от Раба в Дунав малко след 6,30 ч. по Гринуич тази сутрин при град Дьор, на 120 км западно от Будапеща.

Алкалността на Раба първоначално е била с pH 13, но към момента на вливането й равнището било сведено до 9,3.

Токсичният разлив унищожи цяла екосистема на малка река в Унгария, заяви говорителят на Националната служба за бедствените ситуации Тибор Добсон пред унгарската агенция МТИ.

По думите му прекалено високите алкални нива са убили всичко: "Рибата е отровена, растителността също не можахме да спасим".

"Смъртната присъда на Марцал бе произнесена с вливането на червената тиня, донесена от потока Торна.

Опитахме се да понижим алкалността на водата в Марцал на няколко места с помощта на гипс и киселина, но всичко бе напразно", обясни Добшон.

По думите му целта е била алкалното ниво да се снижи под 9 в река Раба и Дунав, за да бъдат спасени техните екосистеми.

Засега няма съобщения за измряла риба в Раба или южния ръкав на Дунав (Мошонски Дунав).

У нас започна наблюдение за качеството на водите на река Дунав в българския участък чрез регионалните лаборатории към Изпълнителната агенция по околната среда, съобщиха от пресцентъра на Министерство на околната среда и водите (МОСВ).

Екип от регионалната лаборатория в Монтана е взел шест водни проби от реката, от които три при 845.5-и км (устие на река Тимок) и три при 833.7-ми км (село Ново село).

Експресният анализ по показатели активна реакция (рН), температура на водата, наситеност на кислород и електропроводимост е показал стойности, характерни за река Дунав в българския участък.

В регионалните лаборатории ще бъде извършени подробни биохимични анализи за наличие на тежки метали, нитрати, цианиди и др.

Унгария не се нуждае от финансова помощ от чужбина, а от експертна оценка, която да й помогне да овладее токсичния разлив, унищожил редица селища и застрашаващ водните пътища на страната, заяви днес премиерът Виктор Орбан.

Той посети селището Колонтар в Западна Унгария, което беше сред най-силно засегнатите от инцидента.

Според него жителите на опустошения Колонтар най-вероятно ще трябва да бъдат преместени, тъй като няма смисъл от ремонтиране на домовете им.

Вероятно ще трябва да издигнем ново селище на същото място,да открием ново пространство, заяви премиерът, цитиран от агенция МТИ. По думите му разрушените домове ще бъдат преградени, за да напомнят за екологичната катастрофа на следващите поколения.

Почистването и възстановяването на опустошените селища може да отнеме една година, предупреди вчера унгарският министър на околната среда Золтан Илеш.

Европейската комисия се готви да извади всички необходими поуки от катастрофалното екологично замърсяване и ако е необходимо, да предложи ново законодателство за действие при подобни случаи.

Ще проучим внимателно как това се случи, защо се случи, какви са последствията, ще извадим всички възможни поуки, заяви за БТА Джо Хенън, говорител на комисаря по околната среда Янез Поточник.

ЕС няма пълномощия да инспектира места като това в Унгария, където се случи бедствието, - това е отговорност на страните членки. В случая отговорното предприятие е получило лиценз от унгарското правителство.

Това правителство трябва да има увереност, че законите за опазване на околната среда се спазват, те заявиха, че са инспектирали предприятието преди две седмици, отбеляза Джо Хенън.

Унгария все още не е поискала финансова помощ заради замърсяването и дотогава европейските страни не могат да й предложат, въпреки че имат готовност.

Феран Тараделяс, говорител на отговарящата за хуманитарната помощ и реакцията при кризи комисарка Кристалина Георгиева, също заяви, че може да има промени в европейските закони и разпоредби за действия при кризи.

"Комисар Георгиева готви предложения в тази насока. Те ще бъдат включени в неин доклад за усилване възможностите на ЕС да реагира при различни кризи, който ще бъде разгласен в края на този или началото на другия месец", съобщи той за БТА.

Безпрецедентната за Унгария индустриална катастрофа вече взе четири жертви, сред които 14-месечно момиченце. Ранени са над 120 души, а трима остават в неизвестност.

За хората от поречието на Дунав разливът припомни трагедията с изтичането на цианиди в Бая Маре, Румъния, през януари 2000 г. Тогава се скъса стената на хранилище на завод за добив на злато, а вълната от цианиди и тежки метали бързо се прехвърли от една река в друга, като уби рибата и целия воден живот и отрови питейната вода.

vesti.bg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Сега е ред на някоя АЕЦ в Средна Европа да гръмне. Ето тогава ще цъфнем и ще вържем, но едновременно, и то малко преди да изсъхнем...


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Сега е ред на някоя АЕЦ в Средна Европа да гръмне. Ето тогава ще цъфнем и ще вържем, но едновременно, и то малко преди да изсъхнем...

Пепел ти на устата ( пардон-на пръстите) .

Нищо няма да гърми и трещи, най-малкото АЕЦ.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Пепел ти на устата ( пардон-на пръстите) .

Нищо няма да гърми и трещи, най-малкото АЕЦ.

И аз на това се надявам, че иначе всичко ни е :rolleyes:

И ;) едно такова...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Серия силни трусове разтърсиха Варненско

Публикувано изображение

23:10 | 7 октомври 2010

Няколко труса разлюляха Североизточна България и Балканите, съобщи Европейският средиземноморски сеизмологичен център.

Шест земетресения през 1- 2 секунди с магнитуд от 4,2-4,4 степен по скалата на Рихтер бяха регистрирани в 22,51 ч. в България на 6-7 км от Провадия и на 33 км западно от Варна, съобщи Сеизмологичният център към Геофизичния институт на БАН, предаде БТА.

Епицентърът на труса е в района на Солниците край Провадия, той е усетен и във Варна, Добрич, Шумен, Русе, Плевен, Девня, Нови Пазар, Горна Оряховица, добавя "Фокус". Земетресението е било на 2 км дълбочина, вероятно и това е една от причините да се усети силно.

Трус е засечен в същия час и в Черно море.

Няма данни за пострадали и щети, съобщи Гражданска защита.

Най-силно са почувствали земетресението в Провадия. Токът в града е спрял, хората изскочили по улиците, има изпочупена покъщнина, стъкла и витрини, имало е проблеми с мобилните и със стационарните телефони, разказват местни. Възрастните казват, че не помнят по-силно земетресение.

Репортер на онлайн медийната мрежа МААРС Нюз (MAARS News), който се намира във Варна, съобщи, че трусът в центъра на града е бил усетен силно, но няма данни за материални щети или пострадали, предаде БТА.

Варненци също споделиха, че трусът е бил доста осезаем. Мъж, който живее на 8-ия етаж разказа, че "сериозно клатеше в продължение на 30 секунди, картината на стената и лампите се люлееха с амплитуда 20 см".

За по-малко от два часа бяха регистрирани поредица от земетресения на Балканите.

В Сърбия ги люля два пъти - в 22,23 часа местно време (23,23 часа българско време) и в 23,41 ч. местно време (00,41 ч. българско време). Едното земетресение е с магнитуд от 3,5 степен, с епицентър 20 км северозападно от Куманово, 18 км западно от Липково, 15 км североизточно от Извор. Трусът е на 2 км дълбочина. Другото земетресение е с магнитуд от 2,8 степен. Епицентърът е на същото място – 32 км северозападно от Куманово, 11 км югозападно от Буяновац.

В Гърция е регистриран трус от 2-ра степен в 23,32 ч местно време. Епицентърът е на 64 км североизточно от Патра, 3 км югозападно от Хрису.

В Хърватия също е регистриран трус. Епицентърът му е с магнитуд

32 км северозападно от Риека. Магнитудът му е от 2,6 степен.

През миналия месец в София бяха усетени няколко слаби труса, като на 10-ти бе с магнитут от 3,5 по Рихтер.

*Новината е актуализирана в 07.30 часа на 8 октомври

dir.bg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Танкер се удари с товарен кораб в Ламанш

Публикувано изображение

Малтийският танкер е бил изтеглен до френското пристанище Брест

Сн.: EPA/БГНЕС

Малтийски танкер, натоварен с 6000 тона разтворители, се сблъска с товарен кораб край бреговете на Бретан, Северозападна Франция.

Екипажът обаче е в безопасност, предаде Франс прес, като се позова на местните власти, цитирана от БТА.

Танкерът "Уай Ем Юрейнъс" с дължина 120 метра, плаващ под флага на Малта, съобщил за "значително пропускане на вода". 13-членният екипаж бил евакуиран с хеликоптери.

Регионалният център за наблюдение и спасителни операции изпратил в зоната на произшествието фрегата от военноморския флот на Франция. После танкерът бил успешно изтеглен до френското пристанище Брест, съобщи Би Би Си.

Танкерът пътувал по линията между италианското пристанище Порто Маргера и Амстердам (Холандия). Първите данни от разследването сочат, че се е сблъскал с панамския товарен кораб "Ханцзин Ричзад" (191 метра дължина), плавал между Лас Палмас на Канарските острови и Ротердам, посочва АФП.

Британската брегова охрана съобщи, че все още няма данни за замърсяване на водата в Ламанш, информира ИТАР-ТАСС.

news.dir.bg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Трус от 3.9 по Рихтер разтресе Гоце Делчев

Публикувано изображение

09:25 | 9 октомври 2010

Земетресение с магнитут 3,9 имаше на 13 км южно от Гоце Делчев, съобщиха от Европейския сеизмологичен център.

Земетресението е регистрирано в 0,34 часа, като дълбочината на огнището е 589 км. Няма данни за жертви и разрушения.

Няма пострадали и нанесени материални щети от полунощния трус край Гоце Делчев, предаде БГНЕС. Трусът не е усетен от хората и няма данни за нанесени материални щети, каза дежурният в Областния комуникационен и информационен център - Благоевград. Това е така, тъй като в града преобладава ниското строителство, най-високите жилищни сгради са 4 - 5 етажа, трусът би се усетил в такива над 10 етажа, каквито в града няма.

Вчера няколко труса разлюляха Североизточна България и Балканите. Шест земетресения през 1- 2 секунди с магнитуд от 4,2-4,4 степен по скалата на Рихтер бяха регистрирани в 22,51 ч. в България на 6-7 км от Провадия и на 33 км западно от Варна. Най-силно са почувствали земетресението в Провадия. Токът в града е спрял, хората изскочили по улиците, има изпочупена покъщнина, стъкла и витрини, имало е проблеми с мобилните и със стационарните телефони.

dir.bg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Опасност от нов токсичен разлив в Унгария

Публикувано изображение

Подготвка за евакуацията на Колонтар

Има висока вероятност аварийната стена на хвостохранилището за течни токсични отпадъци край градчето Колонтар да се срути, съобщи днес унгарският премиер Виктор Орбан.

Жителите на селището днес бяха евакуирани.

Властите се опасяват, че стената на авариралото хвостохранилище, което в понеделник заля с токсични отпадъци няколко села, може да се срути и отново да има изтичане на червен токсичен шлам.

Преградната стена на хвостохранилището е поддала още и спасителните екипи са разпоредили евакуация на неколкостотин местни жители, която е започнала рано тази сутрин.

Засега няма ново изливане на токсични материали от резервоара, каза говорителят на спасителните екипи Тибор Добшон.

На пресконференция в град Айка Орбан каза, че близо 500 000 кубични метра червен шлам могат да се излеят от хранилището.

Това вещество е по-гъсто от близо един милион кубичните метра, които заляха съседните села тази седмица, отнемайки живота на седем души и причинявайки наранявания на над 100 души, отбелязва Ройтерс.

Орбан каза още, че тежката злополука, причинена от разливането на токсичната маса, е могла да бъде избегната и се закани виновниците да понесат възможно най-тежки последици.

Тази сутрин унгарският премиер пристигна на мястото на бедствието.

АП посочва, че според унгарските власти концентрацията на токсични тежки метали на мястото, където червената тиня е навлязла в Дунав, е спаднала до допустимите норми за питейна вода.

Тинята опустоши поточета и реки край мястото на разлива и вчера навлезе в Дунав, която тече през и покрай няколко европейски страни.

vesti.bg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

236 души спасени след взрив на литовски ферибот

Публикувано изображение

21:35 | 9 октомври 2010

Литовският ферибот, чийто пътници бяха евакуирани рано тази сутрин заради избухнал пожар, продължава да гори. Има и нови взривове, но съдът вече е закотвен.

Германски специалисти успяха да се качат на ферибота "Лиско Глория", който посред нощ се наложи заради пожар да спре плаването си от германския град Кил за литовския град Клайпеда, предаде БТА. Двеста трийсет и шест души бяха евакуирани с няколко кораба в Германия в ранните часове на деня. Трима от тях бяха откарани с хеликоптер в болница, двайсетина са по-леко пострадали, главно заради погълнатия дим, предаде Асошиейтед прес.

Повечето от пътниците са литовци. Има също германци, поляци, датчани. Причината за експлозиите все още не е ясна, но се предполага, че са предизвикани от техническа повреда. "Засега смятаме, че това е злополука", каза говорител на германското Централно командване за спасяване по море.

Възможно е проблемът да е започнал с техническа повреда на един от превозваните камиони. Друг говорител на службата коментира, че пътниците са имали късмет, че злополуката ги е сполетяла на оживен морски път и наблизо е имало други кораби, които да се притекат на помощ. Фериботът вече е на котва на две морски мили южно от датския остров Лангеланд. Той се е наклонил на 15 градуса.

Датските военноморски сили, които са започнали да гасят пламъците, са решили да спрат гасенето, защото има опасност ако продължат, фериботът да се преобърне и в морето да се излеят около 170 тона дизелово гориво. Около кораба вече има четири плавателни съда, които ще влязат в действие и ще отцепят района, ако се стигне до разлив. Датски кораб, специализиран за реагиране при екологични проблеми, също е на път към горящия ферибот.

dir.bg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Два влака се удариха челно, има ранени

Публикувано изображение

.......

"Вероятно става дума за грешка на ръководителя на движение", заяви зам.-вътрешният министър Веселин Вучков.

От министерството на транспорта уточниха, че по случая започва разследване. Засега оттам признаха, че става дума за човешка грешка, но не потвърдиха дали виновникът е ръководителят на движение.

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков пътува към мястото на инцидента, съобщиха от ведомството му.

news.dir.bg

оказва се, че единият машинист е карал на червено :

Машинист минал на червено в сблъсъка край Драгоил

13:44 | 9 октомври 2010 | Общество

Публикувано изображение

БДЖ уволни и двама от тримата машинисти участвали във влаковата катастрофа миналата седмица. Машинистът на служебния влак е преминал при червен семафор.

Това обяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков относно влаковата катастрофа край Драгоман. Доказа се и вината на двама от машинистите заяви Цветков – това са машинистът на дизеловия локомотив, който е минал няколко минути преди сблъсъка по линията, както и машинистът на служебния влак на БДЖ, който е тръгнал на червен сигнал. От вчера машинистите са освободени от работа.

По-рано тази седмица трима диспечери бяха уволнени. Те са сбъркали технологичната последователност на това, което е трябвало да правят.

а в същтото време, се оказва, че Националният изследователски институт по транспорта е бил собственост на Васил Божков.

И си иска 6 млн. лв. за да сертифицира жп вагони. ;)

Вчера Софийският административен съд реши, че локомотивите и вагоните на БДЖ, които са с изтекъл сертификат за безопасност, се движат в нарушение на Закона за железопътния транспорт.

Между 70 и 80% от подвижния състав на железниците е с негодни сертификати, съобщи БНТ

още по темата :dnes.dir.bg

Интересни неща стават около БДЖ ми се струва....

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Унгарската полицията е задържала за 72 часа Золтан Бакони, директор на компанията МАЛ, собственик на завода, от който изтече токсична кал.

Червената токсична кал от алуминиевия завод заля няколко селища и предизвика екологична катастрофа в Унгария.

Золтан Бакони е управляващ директор на компанията, а Мартин Рюмелайн е главен изпълнителен директор, посочва Ройтерс, цитирана от БТА. По-рано днес пред унгарския парламент премиерът Виктор Орбан посочи, че правителството трябва да поеме управлението на МАЛ и да замрази активите на компанията. Той добави, че безопасното възстановяване на производството в алуминиевия завод е в интерес на обществото и е необходимо, за да се запазят работните места на хиляди хора.

Броят на загиналите след токсичния разлив в Унгария достигна осем души, след като в понеделник спасителите откриха тялото на жена, която беше обявена за изчезнала. Тялото е намерено близо до село Девечер, предаде АФП. Двете села Девечер и Колонтар бяха най-тежко засегнати от изтичането на 700 000 кубически метра отровни вещества от резервоара на завод за производство на алуминий, разположен на около 160 км западно от Будапеща. 45 от пострадалите остават в болница, като двама от ранените са в крайно тежко състояние.

Председателят на Европейската комисия Жозе Мануел Барозу ще посети Унгария, докато страната се бори с овладяването на последствията от токсичния разлив. Барозу няма да посети мястото на екологичната катастрофа, но ще проведе разговори с унгарския министър-председател Виктор Орбан.

Очаква се петима експерти от ЕС, работещи в сферата на екологични замърсявания, да започнат работа по кризата.

Междувременно стотици доброволци, екипи за справяне с бедствията, и инженери се опитват да изградят нова дига около химичния резервоар, откъдето започна разливът. Унгарските власти изразиха по-рано опасенията си, че наличието на пукнатина може да бъде причина за втора токсична вълна, ако прогнозата за големи дъждове другата седмица се окаже вярна.

news.dir.bg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

18 загинали при тежка катастрофа в Полша

Публикувано изображение

17 души загинаха в челен сблъсък между автобус и камион в Полша

Сн.: EPA/БГНЕС

Жестока катастрофа между микробус и камион отне живота на 18 души в Полша рано тази сутрин.

Инцидентът е станал малко след 6 ч. на второстепенен път близо до град Нове Място на около 80 км от столицата Варшава, съобщи Би Би Си.

Микробусът, превозващ работници, е навлязъл в насрещното движение и се е ударил челно в камион "Волво", съобщи полицейски говорител. В района на катастрофата е имало гъста мъгла.

16 от работниците са загинали на място, а двама са транспортирани в болница, където по-късно са починали. Друг е тежко ранен.

Според говорител на местната полиция микробусът превозвал сезонни берачи на ябълки, бил претъпкан и нямал задни седалки. Повечето от работниците пътували прави или седели върху щайги в момента на сблъсъка.

Мъглата попречи на спасителни хеликоптери да излетят към местопроизшествието, където се очаква да пристигне министърът на вътрешните работи на Полша Йежи Милер.

Президентът Бронислав Коморовски обяви тридневен траур в провинция Мазовше, където се разигра трагедията.

news.dir.bg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

18 човека в тази душегубка от снимката ?! :) Тия роби ли са били, баси ? :cheers: Та някога даже в робските кораби са се отнасяли сигурно по-добре от сегашните "сезонни работници"....

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

18 загинали при тежка катастрофа в Полша

Публикувано изображение

17 души загинаха в челен сблъсък между автобус и камион в Полша

Сн.: EPA/БГНЕС

Жестока катастрофа между микробус и камион отне живота на 18 души в Полша рано тази сутрин.

Инцидентът е станал малко след 6 ч. на второстепенен път близо до град Нове Място на около 80 км от столицата Варшава, съобщи Би Би Си.

Микробусът, превозващ работници, е навлязъл в насрещното движение и се е ударил челно в камион "Волво", съобщи полицейски говорител. В района на катастрофата е имало гъста мъгла.

16 от работниците са загинали на място, а двама са транспортирани в болница, където по-късно са починали. Друг е тежко ранен.

Според говорител на местната полиция микробусът превозвал сезонни берачи на ябълки, бил претъпкан и нямал задни седалки. Повечето от работниците пътували прави или седели върху щайги в момента на сблъсъка.

Мъглата попречи на спасителни хеликоптери да излетят към местопроизшествието, където се очаква да пристигне министърът на вътрешните работи на Полша Йежи Милер.

Президентът Бронислав Коморовски обяви тридневен траур в провинция Мазовше, където се разигра трагедията.

news.dir.bg

Ужас,като в нашите маршрутки-натикани на 3 етажа

Бог да ги прости,милите,тръгнали за единия залък да извадят...

Почивайте в мир!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И само с по 50 км/ч да бяха карали, пак щеше да стане същото мазало, а те вероятно са карали по-бързо.

При такава мъгла шофирането на дълъг път е равносилно на руска рулетка с повече от един патрон в барабана.

Караш на нокти и си късметлия, ако настигнеш голям камион, зад който да се скриеш. Колоната, която постепенно се образува, дава известна сигурност, докато керванът излезе от зоната с мъгла.

Пак нелепа смърт! Жалко за хората! http://www.kaldata.com/forums/public/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Локомотив помете автобус в Украйна, десетки са загинали

Публикувано изображение

Автобусът се е опитал да мине прелеза, без да обръща внимание на сирената

Сн.: EPA/БГНЕС

Най-малко 41 души са загинали, а 12 са ранени, след като маневрен локомотив помете автобус на жп прелез в украинския град Марганец в Днепропетровска област.

Катастрофата е станала в 9 часа, съобщиха от Министерството на вътрешните работи на Украйна, цитирани от Газета Ру.

По предварителна информация автобусът "Мерцедес" е тръгнал да пресича неохраняваем жп прелез, въпреки забранителния сигнал. Тогава бил ударен от локомотива, който обслужва едно от местните промишлени предприятия. Рейсът е пътувал по маршрут град Марганец - Никопол.

"Прелезът е бил затворен за движение, а сигнализацията е била изправна и включена. Видимостта от двете страни на прелеза е около 700 метра", допълва от пресслужбата на украинското ведомство, цитирани от NEWSru.ua.

Утре в Украйна ще бъде ден на траур в памет на загиналите, съобщи президентът Виктор Янукович, който изрази своите съболезнования на семействата на жертвите, съобщи Интерфакс-Украйна, цитирана от "Фокус".

По-рано днес в Полша при катастрофа между микробус и ТИР загинаха 17 души, а един бе тежко ранен.

news.dir.bg

Ужас, що за черен ден се оказа днешният... http://www.kaldata.com/forums/public/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Локомотив помете автобус в Украйна, десетки са загинали

Публикувано изображение

Автобусът се е опитал да мине прелеза, без да обръща внимание на сирената

Сн.: EPA/БГНЕС

Най-малко 41 души са загинали, а 12 са ранени, след като маневрен локомотив помете автобус на жп прелез в украинския град Марганец в Днепропетровска област.

Катастрофата е станала в 9 часа, съобщиха от Министерството на вътрешните работи на Украйна, цитирани от Газета Ру.

По предварителна информация автобусът "Мерцедес" е тръгнал да пресича неохраняваем жп прелез, въпреки забранителния сигнал. Тогава бил ударен от локомотива, който обслужва едно от местните промишлени предприятия. Рейсът е пътувал по маршрут град Марганец - Никопол.

"Прелезът е бил затворен за движение, а сигнализацията е била изправна и включена. Видимостта от двете страни на прелеза е около 700 метра", допълва от пресслужбата на украинското ведомство, цитирани от NEWSru.ua.

Утре в Украйна ще бъде ден на траур в памет на загиналите, съобщи президентът Виктор Янукович, който изрази своите съболезнования на семействата на жертвите, съобщи Интерфакс-Украйна, цитирана от "Фокус".

По-рано днес в Полша при катастрофа между микробус и ТИР загинаха 17 души, а един бе тежко ранен.

news.dir.bg

Ужас, що за черен ден се оказа днешният... http://www.kaldata.com/forums/public/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif

Не знам,Мадона-

12.10.2010-числото на деня е 7-

но е прокълнат ден.

Ако открия шрифтограмата,ще я напиша по-късно,

малко съм на вие с математиката,та който може да помага

http://www.kaldata.com/forums/public/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Как оцеляха затрупаните чилийски миньори

Рекордният престой под земята на чилийските миньори приключва, след като вече ги вадят

един по един на повърхността през специално пробита шахта, малко

по-широка от средното разстояние между раменете при човека, предаде

Ройтерс.

Миньорите оцеляха 69 дена на 625 м под земята, благодарение на

проявената изобретателност и прилагането на най-нови технологии. Те бяха

изправени пред глад, тревога, болести.

Какво ядяха?

От 5 август, когато беше аварията в мината Сан Хосе, докато установиха контакт с повърхността 17 дни по-късно, миньорите си бяха определили дажба от две лъжици риба тон, половин бисквита и половин чаша мляко на 48 часа.

Когато спасителният екип на повърхността успя да открие мъжете, първо

беше пробит тесен тунел с ширината на грейпфрут. През него на

работниците бяха спускани хидриращ гел, супа и лекарства. По-късно

лекарите постепенно въведоха в "диетата" им твърда храна, включително

месо и ориз. Дневните калории бяха строго ограничени - до 2200, за да

може миньорите да са достатъчно слаби, за да излязат през спасителната

шахта, която е широка едва 66 см, а на места и малко по-малко.В тунела близо до галерията, където миньорите първоначално се

подслониха, беше направена химическа тоалетна и място за боклук. Там

беше пусната и питейна вода.

Как миньорите общуваха с повърхността?

Първият признак за живот от миньорите дойде на 22 август, когато беше

чуто чукане върху сонда, достигнала близо до мястото, където се бяха

укрили миньорите след срутването. При изваждането на сондата,

спасителите намериха закрепена за нея бележка "Ние 33-мата в галерията

сме добре". След като беше пробита тясната шахта до затрупаните миньори,

започна предаване на писма с тесни пластмасови тръби, наричани

"гълъби". След това беше спуснат оптичен кабел и станаха възможни

телефонните разговори и видеоконферентна връзка.

Лекарите успяха да спуснат биометричен колан, с който да наблюдават

основните жизнени показатели на миньорите. Данните от него се предаваха

на повърхността безжично.

Какъв беше дневният режим на миньорите?

Малко след като бяха открити, миньорите започнаха да се хранят редовно - закуска, обяд, следобедна закуска с чай и вечеря.

Беше прокаран електропровод с мощност 500 вата и бяха включени лампи,

с които да се симулира редуване на ден и нощ и така да бъде облекчено

завръщането им на повърхността.

Физиолози разработиха задължителни графици за упражнения, така че

миньорите да се поддържат във форма и да е по-лесно преминаването им

през шахтата до повърхността, където може да се наложи да останат в едно

положение до един час.

През последните седмици миньорите започнаха да помагат за пробиването

на шахтата, като на смени почистваха отломките, падащи в тунела.

Как миньорите запълваха времето си?

Част от миньорите са футболни запалянковци, като единият от тях дори е

бил професионален играч. Въпреки изолацията си те успяха да гледат

приятелския мач Чили-Украйна, като им беше инсталиран малък прожекционен

апарат. Те получиха също видеозаписи от велики футболисти като Пеле и

Марадона.

Малка част от галерията беше определена за "казино". Там миньорите играеха на карти, домино и зарове.

През последните седмици психолозите разрешиха да им бъдат дадени нови броеве от националните вестници.

Миньорите получиха също музикални плейъри, библии и броеници, благословени от папа Бенедикт XVI.

Пушачите трябваше да се задоволят с лепенки и никотинови дъвки.

Миньорите много се зарадваха, когато им беше изпратена малка камера, с

която заснеха голяма част от престоя си под земята. Въпреки

трудностите, мъжете успяха да поддържат висок дух. Най-остроумните от

тях направиха осемчасов видеозапис с любимите си вицове.

Източник : http://www.vesti.bg/

|–––––––––––––––––––––––––––––––––|

|През цялото време се надявах за тях... |

|–––––––––––––––––––––––––––––––––|

Редактирано от Madonna (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

26 човека загинаха при взрив в мина, издирват 11

Публикувано изображение

В спасителната операция са включени 70 специалисти

Сн.: EPA/БГНЕС

26 човека загинаха, а 11 са безследно изчезнали при взрив в китайска мина, съобщи КРОСС.

Взрив на метан избухна в събота в мина, собственост на държавната компания Pingyu Coal & Electric Co. Ltd. В момента на инцидента под земята са работили 276 човека, 239 от тях са успели да излязат над земята.

Според последна информация са намерени телата на 26 миньори, издирват се още 11. Както съобщава Асошиейтед Пресс, като се позовава на местните медии, на мястото на трагедията работят около 70 спасители. Според ръководителят на спасителната операция, шансовете да бъдат намерени затрупаните хора е минимален. Работата се води в изключително трудни условия, спасителите са принудени да издирват хората при високо ниво на концентрация на взривоопасни газове.

Днес повече от 20 полицаи са отцепили пътищата към мината, за да не могат странични хора да влязат в зоната на бедствието. Десетки разтревожени близки и приятели на 11-имата китайски миньори се събраха пред мината, докато спасителните екипи се опитват да стигнат до затрупаните работници, допълва БТА.

Трагедията в китайската мина се разигра в момент, когато светът все още празнуваше спасяването на чилийските миньори, прекарали над два месеца под земята. Китайските медии подробно следяха изваждането на чилийците. Някои хора в Китай се питаха дали техните власти биха положили толкова усилия при подобно нещастие в страната и дали биха дали толкова информация за спасителната операция. Тестът не закъсня. Китайските мини са смятани за най-опасните в света. В спасителната операция са включени 70 специалисти. Надеждите за спасяване на останалите живи след вчерашния взрив намаляват, защото се предполага, че миньорите са засипани с въглища и до тях няма да може да се стигне за по-малко от три-четири дни, предаде националното радио.

Работата на спасителите се усложнява от това, че те напредват при голяма концентрация на взривоопасен газ в мината. Изложени са и на опасността от ново срутване на скални маси. Затрупаните миньори са локализирани, но между тях и спасителите има тонове въглищен прах.

Преди две години отново от взрив на газ в същата мина са загинали 23 души, предадоха китайски държавни медии.

news.dir.bg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Опустошителни наводнения вземат жертви в Южна Русия

Публикувано изображение

В района на руския град Туапсе, в Краснодарския край, се провежда операция за ликвидиране на последиците от наводненията, причинени през последните дни от поройните дъждове. По актуални данни при бедствието са загинали 13 души и други 9 са в неизвестност. Днес в района е обявен ден на траур. Според местната прокуратура основна причина за смъртните случаи е удавяне, а също така тежки травми, когато хора са били влачени от придошла река. На 25 души се наложило да бъде оказана медицинска помощ поради преохлаждане, като шестима от тях са останали на болнично лечение.

/Интерфакс /

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Вагони дерайлираха, БДЖ-шефът готов за оставка

Публикувано изображение

По думите на Пенчо Попов инцидентите с влакове са зачестили и би искал да поеме отговорността си

Сн.: БГНЕС

Възнамерявам да подам оставка, след като приключат следствените действия по днешния инцидент на гара Септември.

Това заяви по БНР изпълнителният директор на БДЖ Пенчо Попов, цитиран от БГНЕС. Той пристигна на гара Септември, където тази сутрин около 11.30 ч. три вагона от бързия влак "Чайка" по линията Бургас-София дерайлираха.

Във влака пътуваха 172 пътници, но няма пострадали, тъй като вагоните не са се обърнали.

По думите на Попов инцидентите с влакове са зачестили и би искал да поеме отговорността си. Той ще подаде оставка, само ако се докаже организационна вина при инцидента на гара Септември, а не техническа, уточни по-късно БДЖ шефът пред "Фокус".

На 4 октомври между гарите Драгоил и Драгоман международният влак от Белград за София и служебен влак на БДЖ се удариха челно малко преди 8 часа на изхода от гара Драгоил. При удара бяха ранени 26 души.

По повод днешния случай Попов заяви:

"Последните три вагона са дерайлирали вследствие повреда на локомотива, дерайлира третият вагон и повлича останалите. Локомотивът е проверяван вчера и моите съмнения са за некачествено извършен ремонт, вчера влакът е излязъл от депо, но някой не си е свършил работата".

По думите му всичките возила, които се движат, имат сертификат за безопасност, а локомотивът на този влак е имал сертификат, който ще изтече през 2013 година.

"Моето съмнение е за човешка немарливост. Не може вчера да излезе от ремонт на тези детайли, които са се развалили и да се случи такова нещо", категоричен бе изпълнителният директор на БДЖ. Според Попов пътниците не са пострадали, но са били сериозно изплашени от случилото се, тъй като вагоните се наклонили в различна посока.

По-рано бе съобщено, че движението с ниска скорост на композицията е предотвратило по-сериозни щети и човешки жертви. Влакът се е движил с малка скорост при навлизане в гарата и поради това металният капак на редуктора, който се е откъртил от локомотива, е завлякъл само колелата на третия вагон и е довел до дерайлирането на последните три вагона.

Доказателство за техническия проблем са множество скъсани болтове на мястото на редуктора, предаде "Фокус". Сериозно са повредени два от вагоните, като за момента не може да бъде фиксирана точната стойност на материалните щети. Увредени са и около 50 метра железен път. Сутринта преди тръгване влакът е преминал през задължителните технически проверки, но не е установен технически проблем.

"Ако бъде доказано, че има човешка грешка при пускането му в движение ще бъдат предприети най-тежките наказания или уволнения", каза още Пенчо Попов.

Движението на гара Септември бе спряно през целия ден и бе възстановено към 19 ч., съобщиха от Министерство на транспорта, цитирани от Фокус.

*Текстът е актуализиран към 19.20 ч.

news.dir.bg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Влак блъсна кола- един е загинал, двама са ранени

Публикувано изображение

Екипи на полицията са на мястото на инцидента за установяване на причините

Сн.: БГНЕС

Жена е загинала, други двама пътници в автомобил са пострадали при катастрофа с пътническия влак от Бургас за София на втория жп-прелез от Сливен към село Чинтулово.

Това съобщи дежурният в Областната дирекция на МВР в Сливен, цитиран от БТА. Автомобилът е бил блъснат при преминаването на охраняем със звуков сигнал прелез. Дежурният посочи, че екипи на полицията са на мястото на инцидента за установяване на причините.

Светлинната и звукова сигнализация, която предупреждава за приближаващ влак, е била редовно задействана по време на катастрофата между влака и лекия автомобил в Сливенско. Това съобщиха от пресцентъра на БДЖ АД.

Има нанесени щети по локомотива на влака вследствие на сблъсъка. Поради тази причина влакът е спрян и изчаква друг локомотив от Стара Загора, който да го извози до София, предаде "Фокус".

От БДЖ напомнят, че подобни неправомерни действия от страна на шофьори на моторни превозни средства са изключително опасни, както за техния собствен живот, така и за безопасността и живота на пътуващите във влаковете.

news.dir.bg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...