Madonna

Катастрофи, бедствия и катаклизми

312 мнения в тази тема

Четири вагона от експреса Москва-Санкт Петербург дерайлираха тази нощ. По последни официални данни за загинали се смятат 25 души - 23-ма от тях са загинали на място, двама са починали в линейките на път за болницата, съобщи министърът на здравеопазването и социалното развитие Татяна Голикова.

Публикувано изображение

Появиха се информации, че броят на жертвите е достигнал 39, но Министерството на извънредните ситуации на Русия опроверга тези данни.

Катастрофата на пътническия "Невский експрес", пътуващ от Москва за Санкт Петербург, е станала на границата между Тверска и Новгородска област, съобщи министерството на извънредните ситуации на Русия. По неустановена засега причина от релсите са излезли три вагона.

По думите на очевидци по телевизия "Вести" в разрушените вагони всичко било смачкано. Един от тях пострадал особено тежко. В последния вагон не беше останало нищо, всичко се беше смесило в равен слой, хора и седалки се бяха смесили в равен слой, травмите бяха страшни, разказва един от пътниците. Те чули пукот преди катастрофата в 21.34 ч. московско време. Тя станала в просека в гора, където нямало покритие на мобилните телефони и спасителите трудно се добрали. Ударът ни размята като кибритени клечки, навярно просто ни е провървяло, че тези вагони се откъснаха, продължава очевидецът. При първичния оглед под една от релсите е намерена яма с диаметър един метър, поради което от железопътната компания заявиха, че една от версиите е терористичен акт.

Министърът на извънредните ситуации Сергей Шойгу свика спешно съвещание в националния център за управление на кризисни ситуации с участието на министъра на вътрешните работи Рашид Нургалиев и министъра на здравеопазването и социалното развитие Татяна Голикова, предаде ИТАР-ТАСС. Председателят на Руските железници Владимир Янукин заяви пред журналисти, че съществуват обективни данни, които дават на следователите основание да разследват версията за избухване на взривно устройство като причина за катастрофата на "Невский експрес". От централата на компанията в Москва съобщиха, че сред пътниците на влака може да е имало най-малко трима чужденци - двама финландци и един италианец.

За лечение в болниците в района на катастрофата са настанени 96 ранени. Засега остава неизвестна съдбата на 18 души.

Спасителните операции продължават. Пристигнали са хеликоптери на министерството на извънредните ситуации, които ще евакуират ранени в болници в Санкт Петербург.

Руският премиер Владимир Путин е разпоредил да се създаде комисия за ликвидиране на последиците от катастрофата на "Невский експрес" начело с вицепремиера Виктор Зубков, съобщи ИТАР-ТАСС. Премиерът е наредил също да се окаже помощ на пострадалите и на семействата на загиналите, както и да започне възстановяване на инфраструктурата, повредена при катастрофата.

news.dir.bg

Редактирано от Madonna (преглед на промените)
1 човек харесва това

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Информация на ухо от руски колега, който пък я знае от познат полковник. Приблизително 40 убити, 400 ранени. Есть ещё такое мнение: http://www.echo.msk.ru/blog/balberov/637571-echo/ " Не проходит месяца, чтобы не произошла подобная авария на железной дороге. Она выглядит следующим образом: поезд без всяких видимых причин рвется на две части. Разрыв происходит из-за того, что мгновенно, взрывоподобно образуется воронка в насыпи, куда проваливаются шпалы с рельсами. В последнем вагоне, который проскочил эту зону, имеет место нарастающая вибрация, доходящая до колоссальных значений амплитуды. Ее рост прерывается хлопком и разрушением насыпи. Но в основном это происходит с грузовыми поездами, поэтому никто не беспокоится. Причина очень простая, и первый раз мы сообщили об этом где-то в 2000 году. В 2007 году я написал статью "О некоторых разновидностях аварий на железных дорогах", которая была опубликована в Строительном журнале, и висит у нас на сайте http://newgeophys.spb.ru/ru/article/railways_crash/ . "

Редактирано от Филипов (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Експресен влак дерайлира в Русия, десетки загинаха

28.11.2009 / 11:00

На мястото на инцидента е намерено взривно устройство с мощност 7 кг тротилов еквивалент

Експресен влак от Москва за Санкт Петербург дерайлира в петък вечерта на границата между Тверска и Новгородска област в Русия. Четири вагона са излезли от релсите.

Министърът на здравеопазването на Русия Татяна Голикова съобщи, че по последни данни броят на загиналите е 26, а 18 пътници са в неизвестност. Ранени са 60 души. Точният брой на пострадалите се установява. По-рано беше съобщено за 25 загинали, над 80 ранени и за 40 души в неизвестност. По предварителни данни за влак №166 са били продадени 660 билета. Предполага се, че сред пътниците има трима чужденци.

Кратер с широчина един метър в диаметър има в близост до дерайлиралия влак. Свидетели обаче твърдят, че са чули силен взрив още преди влака да дерайлира.

На мястото на катастрофата на "Невский експрес" са намерени парчета от взривно устройство, съобщи говорителят на следствието при федералната прокуратура Владимир Маркин. Самоделното устройство е било с мощност 7 килограма тротилов еквивалент.

Маркин потвърди, че сред версиите за трагедията, при която по потвърдени данни са загинали 26 души, се разглежда възможността за терористичен акт.

Движението на влакове през мястото на катастрофата отново е било спряно заради съмнителен трясък, наподобяващ шума от взрив.

Руският президент Дмитрий Медведев свика съвещание за ликвидацията на последиците от катастрофата с "Невский експрес". Съвещанието започна с едноминутно мълчание в памет на жертвите.

Руската главна прокуратура е възбудила наказателно дело по обвинение в тероризъм и незаконно притежание на взривни вещества след дерайлирането на експреса. Междувременно националистическата групировка "Комбат 18" пое отговорността за атентата.

Катастрофата на "Невский експрес" е причинена от терористичен акт, съобщи по-рано шефът на руските железници Владимир Якунин на заседание на правителствената комисия. Основната версия на разследването е избухване на неустановено взривно устройство от неизвестни лица, заяви Якунин. Правоохранителните органи са открили взривна яма, чието наличие потвърждава версията за задействано взривно устройство под влака.

Издирват се лицата, които стоят зад престъплението. Проверяват се телефонните обаждания от района. Следователите предполагат, че престъплението е било внимателно планирано и подготвяно поне месец. "Мястото на катастрофата е сред гори, а най-близките населени места са разположени на километър, което говори за внимателно подготвен план", казал същият източник пред ИТАР-ТАСС.

Руските железници съобщиха, че ще изплатят компенсации на пострадалите и на семействата на загиналите при катастрофата. Ранените ще получат по 100 хиляди рубли, а семействата на загиналите - по 500 хиляди рубли. Потвърдено е, че сред пострадалите има италианска гражданка, която е настанена в болница. Проверява се информацията за двама ранени финландци.

btv.bg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

"Ние, бойната автономна група Combat 18, поемаме отговорността за взрива срещу "Невский експрес". Ще продължим! Времето дойде. Заявяваме, че войната ще засегне всеки, в тази война няма безучастни и няма невинни жертви, има само наши привърженици и наши врагове", посочва представителят на групировката в своя блог.

Не е ясно дали изявлението е наистина на групировката, се казва в информацията на Газета.ру. Преди време в електронни сайтове на крайнодесни групи се появи съобщение на същата групировка за взривното устройство, открито в метрото в Санкт Петербург на 14 ноември.

Combat 18 е реално съществуваща крайнодясна групировка, членове на която неотдавна бяха интервюирани от кореспонденти на руското издание на "Нюзуик", допълва Газета.ру.

(из "Дневник" )

Кои са "Комбат 18" ли ?

Всички знаем, че комбат обикновено се определят като бойни отряди „Кръв и Чест” и други неонацисти , а 18 е цифровото изражение на името Адолф Хитлер.

А това пък е интернет-страницата им.

Тъпанари.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Разпознават жертвите на ”Невский експрес”

Публикувано изображение

Железопътното движение между Москва и Санкт Петербург бе възстановено днес, два дни след като поставена на ж.п. релсите бомба предизвика дерайлирането на експресен влак, при което загинаха 26 души, предаде ДПА.

Пътническите услуги по най-оживената ж.п линия на Русия бяха възобновени тази сутрин, съобщават на уебсайта си руските държавни железници. Близо 661 души пътуваха в 13-вагонния 'Невский експрес", когато задните вагони на влака дерайлираха. Около 18 души все още се водят безследно изчезнали, а 80 други са настанени в болница, отбелязва ДПА, цитирана от БТА

В руския град Твер започна разпознаването на телата на загиналите при катастрофата на пътническия влак „Невский експрес”, предаде РИА Новости. По-рано представител на тверския регионален център на руското министерство на извънредните ситуации съобщи, че в Твер се намират телата на 24 от загиналите при катастрофата. По неговите думи в хотелите в град Твер се намират 30 роднини на загиналите, включително 21 от Москва, 7 – от Санкт Петербург и двама от град Удомля.

Дясната националистическа групировка Combat 18 пое отговорност за поставянето на бомбата, но за истински извършители на нападението се смятат чеченски бунтовници или престъпници. "Наистина става въпрос за терористично нападение", заяви за руската агенция Интерфакс Владимир Маркин, говорител на разследващия случая комитет. Бомбата е съдържала 7 кг тротилов еквивалент, установи разследването. Второ взривно устройство избухна по време на спасителните операции вчера, но никой не беше ранен.

Репортери цитират пътници, които разказват как са усетили силен удар и са чули експлозия малко преди дерайлирането на влака, който е пътувал с 200 км в час. Оцелели разкритикуваха спасителните операции, уточнявайки че е трябвало да чакат повече от час, докато пристигнат лекари и че им е била дадена малко информация за ситуацията.

Бомбеният атентат срещу експресния влак е доказателство за това, че конфликтът в руския мюсюлмански юг отново се разпростряна в уязвимото европейско сърце на Русия, отбелязва в. "Гардиън", цитиран от "Фокус".

Вчера руският водещ експерт по размирния Северен Кавказ Алексей Малашенко предупреди, че е твърде рано да се каже, че чеченците стоят зад атентата от петък. „Може да има връзки между експлозията и радикални ислямистки активисти”, смята той. По неговите думи, съпротивата в южната част на Русия в момента излиза извън контрол. „Ситуацията е много лоша. Изглежда, че източната част на Северен Кавказ е в състояние на гражданска война. Всеки ден някой бива убиван. Има липса на стабилност”, пояснява той.

Според Малашенко, ислямистките екстремисти имат дългосрочната цел да създадат ислямски халифат в региона. В краткосрочен план, те просто искат да провокират народно възстария срещи широко неодобряването федерално правителство и неговите местни корумпирани представители.

Във връзка с катастрофата на "Невский експрес” до президента Дмитрий Медведев и руското правителство продължават да постъпват съболезнования от ръководствата на други страни, предаде телевизия "Вести".Получени са съболезнователни телеграми от ръководителите на Украйна, Естония, Беларус, Азербайджан, Армения, Молдова, Сърбия, Великобритания, председателстващата в ЕС Швеция и Полша. Президентът на България Георги Първанов от свое име и от името на целия български народ изрази „най-искрени съболезнования на близките и роднините на загиналите”. „Убеден съм, че разследването бързо ще установи извършителите на този криминален акт и те ще получат заслужено и справедливо възмездие. България категорично осъжда всяко посегателство срещу живота на човека, а когато в основата му лежат терористични идеи, това го прави още по-жестоко и безсмислено и ние всички заедно сме длъжни решително да му противодействаме”, подчерта Георги Първанов в писмото си до президента на Русия Дмитрий Медведев. По-рано своите съболезнования изразиха президентът на САЩ Барак Обама и френският лидер Никола Саркози.

news.dir.bg

1 човек харесва това

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Най-лошото при тези неща е, че никой не може да предположи къде ще бъде заложена бомба и кога тя ще избухне. Представете си само линията София-Варна.... На колко места по нея може безпрепядствено да се постави бомба и да се взриви докато отгоре минава влак ? Баси.. Дано такива неща не стават у нас.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Пътувал съм два пъти с този експрес. Той е директен. Тръгва от Москва и спира в Санкт Петербург. Вагоните са кушет с общ "проводник". Проводник е стюард на руски. Той се грижи за хигиената, реда, раздава чай и сухари. Буташ му бутилка и същия си затваря очите за свръх багаж. Аз израснах на 200м от жп линия Истанбул - Бон. В 7 клас залепяхме върху линията 5ст. Не всеки път я намирахме. Получаваше се пендар или подобие на сечена монета от времето на хан Крум. После преминахме на крепежни пирони и в резултат мини кинжали. Редене на камъни също премина изпитание. Ефектът беше поразителен. Мотрисата подскачаше, а камъните се пръскаха с оглушителен трясък. Моят квартал се делеше на две от жп линията и преминаване на влак означаваше спускане на бариера от кантонер. Това бе бащата на Пепа Копейката. Кантонът бе обособен от две стаи и в служебната имаше телефон с динамо. Динамото се задвижваше от манивела и съобщаваше в жп гарата. Един ден дъртият Копейката се напи и ние докопахме телефона. Логично се свързахме с диспечера и съобщихме, че кантона не работи. По-късно този телефон стана мое достояние. Извадих динамото и запоих проводници. В края им се появяваше 110V. Накрайниците забивахме в пържоли и това бе методиката за обучение на кучето на братовчед ми. То не трябваше да взима храна от чужд човек, иначе получаваше 110V наказание, ако захапе пържолата. От копейката научихме, че има сигнални бомбички. Те трябва да бъдат наредени през 150м и три на брой. Така машиниста бива известен за авария на линия и задължен да спре. Появата на пиратки по това време ни вкара в нов адвентчър. Логично имаше инициатор и предводител на плана. Налепихме пиратки и зачакахме, залегнали в циганските гробища. Оказа се международен влак, който след третия пукот наистина спря. Пътниците наизлязоха от влака, а след половин час се появиха милиционерски жигули. Нямах понятие какво е адреналин, но достойно го изживявах. От Пепа Копейката подразбрахме, че се води тайно следене на квартала. Появата на агенти от Детска педагогическа стая ни сви малко. Поредната пролетна ваканция решихме да подновим сеира и залепихме метално топче от лагер с диаметър 30мм. Отново залегнахме в гробищата. За беда Диди се возеше в перето с гумена лодка и ловеше червеноперки. Бобчето бе поставено на релса върху мост над канала. Беше привечер и ред се падна на бърз влак за София. Електрическата мотриса настъпа бобчето и то изтрещя като куршум. В тъмното се виждаше огнено кълбо, което просъска покрай главата на Диди и се заби в канала. Мотрисата буквално подскочи и след около 1км композицията спря. От видяното бяхме като гръмнати и онемели. Групата се разпадна в следващите дни. Влаковете бяха отменени и се наложи ремонт и замяна на релсата с нова. Никой нищо не разбра и това сложи край на нашата валдалщина. След година Радо Читака една вечер се появи в центъра на Якоруда с кръст измъкнат от гробищата. Той се покачи на будката на спирката, вдигна гордо кръста и изрече съдбовните думи: - Който се е клел, да излиза! Същата вечер Венци македонеца правеше войнишко изпращане и за миг партийците се пренесоха на метри от софрата на войника пред митинга на Радо. Поехме нов курс и амплоа на опълченци. Застанахме около жп линия въоръжени с камъни и зачакахме. Късметът отнесе пътнически влак от Септември до Пловдив. Светещите купета бяха цел и единствено се чуваше лом на стъкла и искри от рикушети по вагоните. Якоруда носеше слава на Бермудски триъгълник от потрошители. На жп гарата в Пазарджик, влакът бил спрян и пътниците по-късно прехвърлени, защото много вагони били в отчаяно състояние. Месеци по-късно се разрази надпредвара в въоръжаването. Алхимиците в нас търсеха формулата на адската смес. Смесваше се всичко с надежда да догони ефекта на Хирошима и Нагазаки. Връх в технологите отвоюва Радо Читака. Той взе дръжката от мотиката на баба му и към нея прикрепи бомба с размери на ботуш. Полигон на изпитанията бе центъра на Якоруда и същата метална будка на спирката. Просто ламарините подсилваха тътена и фокусираха пламъка. Спирката бе облепена с разни плакати на комунистически величия, но след поредната атака, тя приличаше на Бейрут по онова време. Линиите към цивилизацията се облужваха от автобуси шкода, които влачеха ремаркета подобно на каравана. Една нощ гнева на възмездието отнесе подобно ремарке. Радо превантивно запали бойна димка и центърът на Якоруда се обви в гъст и лютив дим. Последният нощен автобус пое към Пазарджик и ни даде гръб чрез ремаркето си. Това бе сигнал за атака и всеки замята по ремаркето своето производство. Рейсът отпраши в облаци дим и канонадаа, а ремаркето се обагри в нови цветове от бомбомятането. В тези години всеки петък бе посветен на Великата Отечествена и ние черпихме идеи от съветските филми. В тези времена едно бе сигурно - Газа пасти да яде. Настъпи нова ера за нас. Ерата на барута и тъпкача. Печелише този, който добие най-мощно пушкало. Една вечер си дадохме среща в двора на училището и всеки дойде въоръжен с своя автомат. Първа цел стана кабинета по химия. На стените висяха портети на Ленин, Димитров и Менделеев. Те бяха нашите мишени, а ние времева проекция на опълченците от Априлското въстание. Диди не играеше по правилата и дойде с ловната пушка на дядо му, а Иван Джандара с пистолета на баща му. Кабинетът по химия бе превзет на бърза ръка след няколко залпа от упор. Портретът на Ленин се превърна на дреп и не опази мазилката зад себе си. Решили, че няма какво повече да убиваме в убития кабинет ние пренесохме своя гняв върху вратите на учителския кенеф. Кенефите по това време бяха на двора и единствено учителският бе с врата. Вратата стана на трески. Джандара не издържа и извади пистолета. Изпразни целия пълнител, но разрушаващия ефект не бе вдъхновяващ и не след малко Радо се появи с секретна разработка. Това бе подобие на картечницата на Леонардо да Винчи. Радо разполагаше с придворни, които имаха честа да му презареждат оръжията. Това бе 12 цеви, наредени в кафез и се възпламеняваха от кибрит една след друга, чрез кръгообразно движение. В момент на изстрелите мускетът риташе здраво и Радо едвам го удържаше. Учителският кенеф заприлича на атакувана африканска колиба от ловци на роби. За жалост директорът на училището живееше наблизо и разпивал с баща ми по ракийка. Пукотевицата от внезапното избухнало априлско въстание го накарало да се поизантересува кои са комитите и какво става. Това сложи окончателен край на нашите подвизи. Директорът бе бивш боксьор, дошъл от макаренковско училище. Баща ми му бе дал зелена светлина и в следващите месеци аз на порции изпитвах силата на тока, а училището изживя своя ренесанс.

4 души харесват това

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Италианският град Венеция е наводнен и затрупан от сняг след преминаването на циклон и покачване на равнището на водата в лагуната със 114 см, предаде Франс прес.

Публикувано изображение

Около 14 процента от града са под водата, а тънък слой сняг покрива дворците, мостовете и гондолите. Под вода е и площадът "Сан Марко". Летището на града бе затворено повече от пет часа заради лошото време, а движението на влаковете бе силно затруднено по някои линии.

За утре също се очакват наводнения и покачване на равнището на водата. За сравнение, на 1 декември 2008 г., покачването на нивото на морето бе 156 см над нормалното, рекордно за последните 22 години.

Най-тежкото наводнение във Венеция е настъпило на 4 ноември 1966 г., когато водното равнище се е покачило със 194 см над нормалното. Тогава в цяла Италия е имало огромни наводнения.

news.dir.bg

1 човек харесва това

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

еееее файда и сефте.... тя тъй или иначе си потъва за съжаление ма пък иначе е толкова хубаво да си там особено ако си с любимия човек....пожелавам на всички от все сърце някой ден да отидат там

1 човек харесва това

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Значи -няма да ходим на почивка там скоро време....

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

ами всъщност: или сега, или никога

1 човек харесва това

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Значи -няма да ходим на почивка там скоро време....

Не се притеснявай. Миналата година наводнението по това време беше още по-голямо, а като бях през февруари за карнавала нямаше и помен от него.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не се притеснявай. Миналата година наводнението по това време беше още по-голямо, а като бях през февруари за карнавала нямаше и помен от него.

Кога точно се пада калнавара като дати?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Кога точно се пада калнавара като дати?

Venice Carnival 2010

Saturday, February 06, 2010 - Tuesday, February 16, 2010

През 2010 година се пада по-рано, през тази началото му беше в средата на месеца.

Редактирано от dixi (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Стара Загора беше силно обгазена с азотен диоксид.

Публикувано изображение

Заради превишение на прага на азотен диоксид в града днес училищата, детските градини и детските ясли в града ще останат затворени, съобщи Дарик.

Превантивната мярка беше разпоредена от областния управител Йордан Николов късно снощи. На гражданите на Стара Загора се препоръчва при обявяване на алармен праг да не напускат жилищните и работни помещения, като се затворят плътно прозорците на стаите, да се избягва физическа дейност на открито, особено на чувствителните групи от населението - деца, възрастни и хора с астма и хронични белодробни заболявания.

Според синоптиците инверсията, която задържа високата концентрация на азотен диосксид, през деня ще се разруши. Очаква се днес обстановката над града да се нормализира.

Измерванията показват над 210 микрограма на кубичен метър азотен двуокис, съобщи Красимир Костадинов, временно изпълняващ длъжността директор на Районната инспекция по околната среда и водите, цитиран от БТА.

Той отбеляза, че трябва да се спазват препоръките на областния кризисен щаб, които бяха обявени късно снощи. Според Костадинов, основната причина за замърсяването са метеорологичните условия - 36 часа безветрие, сериозен автомобилен трафик в града и изгаряне на твърди горива за отопление.

Ст. Загора не била обгазена от ”Змейово”, а от колите

Публикувано изображение

Наднормени стойности на азотен диоксид отчетоха и тази сутрин станции на екоинспекцията в Стара Загора.

През нощта и тази сутрин стойностите на азотен оксид продължават да са наднормени, в 9 часа са превишили и алармения праг от 400 микрограма на кубичен метър, съобщи Красимир Костадинов - временно изпълняващ длъжността директор на екоинспекцията, цитиран от БНР.

Според експерти причините за обгазяванията са специфични атмосферни условия, при които вредните емисии от автомобилния трафик се задържат в приземните въздушни слоеве. На заседание на кризисния щаб при областния управител са обсъдени мерки за оптимизиране на транспортния трафик и за защита здравето на гражданите при задържане на неблагоприятните метеорологични условия.

Областният управител Йордан Николов изпрати писмо до министъра на отбраната Николай Младенов с молба да отговори на хората имат ли обгазяванията с азотен диоксид имат връзка със засилената активност на полигона "Змейово", съобщи националното радио.

От Министерството на отбраната съобщиха обаче, че изпитанията, провеждани вчера на полигона "Змейово", не са причина за обгазяването на Стара Загора. Количеството и вида на изпитваните боеприпаси не могат да предизвикат такова замърсяване на въздуха в областта, съобщават от военното ведомство.

По тяхна информация дейностите на полигона се контролират от две станции на Районната екоинспекция, които не са отчели наднормени количества на вредни емисии.

Замърсяването с азотни окиси на въздуха на Стара Загора през последните два дни е причинено от трафика на моторните превозни средства, каза в Министерски съвет министърът на околната среда и водите Нона Караджова, цитирана от БТА.

В 13 часа е регистрирана първата стойност на азотен диоксид под средночасовата норма от 210 микрограма на кубичен метър, съобщи Красимир Каменов. Измерената концентрация е 140.56 микрограма на кубичен метър.

Допълнителните измервания на качеството на въздуха ще се извършват в района на квартал "Железник". Мобилната автоматична станция има и в двора на СОУ "Железник".

news.dir.bg

1 човек харесва това

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Много често се обгазяват там,мисля си ,че са свикнали :)

1 човек харесва това

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Вчера като се прибирах вечерта към 24.20 нещо ме стегна гърлото...въздухът миришеше на "запалени контейнери за боклук". :) Явно се е получил ефекта - Инверсия на въздуха. Говорих с баща ми който е преподавател в Тракийския Университет (и държи връзка с областния управител) и засега уж нямало опастност.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Днес като се прибирах не усетих нещо странно, но майка ми каза че й щипело по лицето. Версията за обгазяване от автомобилите ми звучи, меко казано, несериозно. А и как така се случи точно по време на изпитвания на боеприпаси в Змейово? Не знам как стои въпросът в европейските законодателства и дали не могат да ни наложат глоба от европейския съюз?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Незнам ,но миналата седмица се чуваха гърмежи...и те ли от колите.Пък и автомобилите да не са от днес.Впрочем и в момента има мъгла над града.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

В много райони от страната продължава да вали, като на места валежите са от дъжд, примесен със сняг. Това причини наводнения в някои региони, като най-тежка е ситуацията в Бургаско.

Публикувано изображение

"Гражданска защита” -Бургас е извела общо 17 души от наводнения район около подлеза до СОМАТ, съобщи пред "Фокус" директорът на службата инж. Йордан Лозев. Там днес са закъсали 7 автомобила, а хората са изведени с помощта на лодки. Службата е помогнала на още 7аварирали коли с общо 15 души, попаднали в наводнени участъци в Бургас.

Подлезите до механотеникума и химическия техникум също са наводнени.

За повишено внимание по пътищата в Бургаска област призоваха от агенцията "Пътна инфраструктура". В цялата област вали силен дъжд. От падналите дъждове са наводнени пътните участъци Ямбол-Средец и Каблешково-Бургас. Те са залети с вода с височина около 10 см и са под постоянно наблюдение. При необходимост ще бъдат затворени. Затворен поради наводняване е пътят Каблешково-Ахелой. Има опасност от падащи камъни на пътя Провадия-Айтос, в участъка между с. Билка и с. Дъскотна.

Въведена е и временна организация на движението по част от пътя Варна-Бургас, в участъка между Ахелой и Поморие. Причината е, че платното е подкопано в резултат от обилните дъждове и възникналите наводнения. Движението се извършва еднопосочно. От "Слънчев бряг" към Бургас движението е през Ахелой и Каблешково, а до "Слънчев бряг" се преминава по пътя Поморие-Ахелой.

Междувременно 23-годишен младеж загина на място при тежка катастрофа преди Бургас, съобщиха от Националния медицински координационен център, предаде "Фокус". Инцидентът е станал около 14 часа преди пункта на КАТ. Лек автомобил "Фолксваген" се е преобърнал заради мократа пътна настилка. 23-годишен младеж е загинал на място. Майка му, 43-годишна жена, е с контузия на главата и гръдния кош и е в шокова зала на МБАЛ-Бургас. Бащата, който е шофирал автомобила, няма никакви травми.

Сигнали за наводнени мазета и приземни етажи са подадени на телефона на „Гражданска защита" и в Хасково тази сутрин, информира директорът на службата Людмил Иванов. БГНЕС съобщи, че централните улици в града са били превърнати в реки, което е предизвикало масови задръствания. Градските паркинги не успяха да поемат големия наплив от автомобили и служителите им се принудиха да сложат табели "Няма места" на кръстовищата. От силния вятър пострадаха няколко маси от коледния базар на площад "Атлантически", допълва агенцията. При гръмотевична буря в Благоевград за два часа през нощта са се изсипали близо 50 л/кв.м. Дежурни екипи на „Гражданска защита" са отводнявали мазета и сгради на няколко адреса.

Същото е било положението и във Видин и околните села.

25 л/кв. м е падналото количество дъжд във Варна. Вятърът пък се усили сериозно в следобедните часове и скоростта му достигна 23,5 метра в секунда. Това наложи и затварянето на пристанище Варна, където измериха високите стойности. Заради урагана около 14.30 падна светофарна уредба на кръстовището на бул. „Владислав Варненчик“ и ул. „Бенковски“, предаде Дарик радио.

Поледици се очакват по пътищата в страната във вторник сутрин, тъй като през нощта ще има понижаване на температурите, прогнозират от Националния институт за метеорология.

news.dir.bg

1 човек харесва това

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Гледах репортажи тази сутрин! Еколожката е с чиста съвест! Цял министър да слезе до хората за да им подаде ръка, пък те да я замерят с яйца! Ама неблагодарно племе сме...

Ааааааааа, и много коли карате там...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Според мен не е за подценяване и факта, че ТЕЦ Марица Изток-2 е на 60км от Ст. Загора, а ТЕЦ Марица Изток-1,3 е на 40км от града. За тези огромни комини това разтояние не е голямо, а и посоката на вятъра е основен фактор накъде ще отнесе всичко онова, което излиза от комина. Лично мнение. :rolleyes:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Самолет на етиопските авиолинии с 90 души на борда се разби в Средиземно море малко след излитане от летището в Бейрут тази нощ, съобщиха световните агенции, на които се позова БТА.

Публикувано изображение

Самолетът Боинг 737-800 изчезнал от радарите пет минути след като излетял за Адис Абеба в 2.10 часа местно време (00.10 часа по Гринуич).

На борда на самолета е имало 54 ливанци, 22 етиопци, един иракчанин, една французойка, един сириец, двама души с двойно ливанско и британско гражданство, един с ливанско и канадско гражданство, един с руско и ливанско гражданство и седем души екипаж, съобщи министърът на транспорта на Ливан Гази Ариди, цитиран от Франс прес и БТА. В списъка на пасажерите фигурира съпругата на френския посланик в Ливан.

Според източник на Ройтерс, жители на крайбрежните райони видели да се разбива самолет в пламъци. ДПА цитира представител на летищните власти, според който самолетът бил ударен от мълния преди да падне в морето. Машината паднала в района на селището Саадият, на 15 км южно от Бейрут, заявил представител на летищните власти, цитиран от Ройтерс. Според източника вероятна причина за катастрофата била лошото време.

Второ денонощие в района на източното Средиземноморие бушуват силни бури. Започнала е операция по издирване на разбилия се самолет и търсене на оцелели, предаде ИТАР-ТАСС. В операцията участват ливански кораби, както и хеликоптери и кораби на Временните сили на ООН в Ливан.

news.dir.bg

1 човек харесва това

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Три почти последователни земетресения бяха регистрирани в интервал от 45 минути в различни точки на страната.

Публикувано изображение

Слаб трус с магнитуд 2.1 по скалата на Рихтер е усетен в 18.44 часа на 14 км северно от Тополовград.

В 18.47 е регистриран трус с магнитуд от 2.2 по Рихтер на 16 км източно от Раднево.

Земетресение с магнитуд около 2,8 по скалата на Рихтер е регистрирано с епицентър на около 60 км в западна посока от София, на територията на страната. Това съобщиха от „Гражданска защита“, позовавайки се на данни на Сеизмологичния център към Геофизичния институт на БАН. Трусът е станал в 19.27 ч. и е усетен слабо в района на Трън, област Перник.

Земетресение от 3,2 по Рихтер беше усетено в 08.43 часа на около 120 км в югоизточна посока от София, на територията на община Гърмен, област Благоевград. Няма данни за жертви и нанесени материални щети.

Земетресенията са в основата на най-смъртоносните бедствия на десетилетието, като са причинили близо 60% от 780 000 смъртни случаи в природни катастрофи между 2000 г. и 2009 г., сочи проучване, представено от ООН и цитирано от Франс прес. „Земетресенията са най-смъртоносната катастрофа от последните десет години“, отбелязва докладът на Центърът за изследване на епидемиологията на катастрофите към Католическия университет в Лувен (Белгия), който е под ръководството на ООН.

Вълните цунами, предизвикани от земетресението, което удари Азия през 2004 г., взеха най-големият брой жертви за периода – 226 408 души. Земният трус в Съчуан (Китай) през 2008 г. отне живота на 87 476 души, докато този в Пакистан от 2005 г. – 73 338, отбелязва центърът, който не взима предвид земетресението в Хаити от 12 януари. „Осем от десет най-гъсто населени градове в света се намират върху сеизмични линии“, посочи представителката на ООН за намаляване на опасността от катастрофи, Маргарета Валстрьом по време на представянето на доклада в Женева, допълва БТА.

След земетресенията, бурите са вторият смъртоносен фактор, като причиняват 22 процента от общия брой жертви от природни катастрофи. На трето място са екстремните температури, най-вече горещините, които засегнаха Италия и Франция през 2003 г. Те причиняват 11 процента от броя на смъртните случаи в резултат на бедствия. Макар и наводненията и сушата да са по-малко смъртоносни, те засягат повече хора, а именно 75 процента от 2 милиарда хора, пострадали от природни катастрофи през изминалото десетилетие.

www.mediibg.com

Редактирано от Madonna
Оформление (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!


Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.


Вход