Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

мека връзка на бойлер


Препоръчан отговор

Убеден съм че съпротивлението между двете е почти нулево благодарение на поне двата смесителя  който имаш в банята и кухнята, да не говорим че ако поне два метра по дължината си е в бетон почти е без значение дали има или няма смесители.

Аз не знаех , че смесителите поемат напрежението,или съпротивлението,или заземлението , че се шунтира, за бетона,който поема нещо. Пак нямам думи :speak: :speak:

Тука вече ще те пратя на училище.

Избирателно или не ми вкарваш думи или не схващаш за какво иде реч.

Смесителите не поемат никакво напрежение а са просто един сериозен мост с почти нулево съпротивление между тръбите за топла и студена вода. Така че няма никаква логика да се нагрява само меката връзка за студена вода при условие че съпротивление между двете тръби няма и тока минава еднакво през двете.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 67
  • Създадено
  • Последен отговор

Няма какво да си говорим тук в Калдата у акъл как се ремонтират совалки може да дадем в НАСА стига някой от там да попита де !

Всеки чул не дочул и пише и убеждава. Аз се чудя още как няма инциденти заради подобни теми в тоя форум.

Совалката е лесна работа, дай да се оправим с по сложните, като бойлери и тем подобни дом. уреди

Тука вече ще те пратя на училище.

Избирателно или не ми вкарваш думи или не схващаш за какво иде реч.

Пардон, ако съм те засегнал с нещо, неуките също грешат,но да те питам ,какво трябва да е съпротивлението между бойлера и бетона

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Совалката е лесна работа, дай да се оправим с по сложните, като бойлери и тем подобни дом. уреди

Пардон, ако съм те засегнал с нещо, неуките също грешат,но да те питам ,какво трябва да е съпротивлението между бойлера и бетона

Между бойлера и бетона си признавам че не мога да го отгатна но бетонирана тръба с дължина поне два метра в бетон смятам че ще даде стабилна нула за да затвори верига. Съдя от това че гръмоотводи и други подобни ги вкопават по толкова в земята за достатъчна проводимост. Нали няма да ме убеждаваш че бетона е изолатор от типа на бакелита ? Мене лично многократно ме е тряскал тока (макар че е мили ампери) като работя с фазови проводници под напрежение и се допра до стена.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Совалката е лесна работа, дай да се оправим с по сложните, като бойлери и тем подобни дом. уреди

Пардон, ако съм те засегнал с нещо, неуките също грешат,но да те питам ,какво трябва да е съпротивлението между бойлера и бетона

До автора на темата, смени и терморегулатора,не редно токова да загрява бойлера

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Колега викни си един  кадърен водопроводчик  да  ти види инсталацията и не ги чети тука какви  пишат да не станеш пишман. Бойлера си е жива бомба и с него експерименти не се правят. Към горните двама ако не са технически грамотни по темата и имат желание да се джафкат може да минете на лични.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

яка тема  :D  .....глеам и съвети за Бисерната тема, ама за там е само един от всички пишещи  ;) ...от мене да знаете: ако тече, шурти или капе сте за ВиК майстор, ако гре, не грее, прегрява сте за ел.техник, а специално за Балки ще се подесетим и тука, че когато гори, бръжди, искри или се топи "мека връзка" конфликта е в слаба и/или недостатъчна "0"  ;)

Темата е разисквана много пъти и не е за домашен ремонт от неопитни !!! В първия пост се споменава разклонителна кутия. Недопустимо е от табло до бойлер да се прекъсва трасе !!! друг проблем с недостатъчна нула са трасета от проводници с малко сечение, обикновено сечението трябва да е мин 2.5mm² до 4mm²....над 4 си е извращение.... Обикновено апартаментите "издишат" от към нула в етажните или входовите ел.табла, ама там си е за работа от ЧЕЗ или друг доставчик. Не се споменава тръбите какви са, ама при тези симптоми, гаранция са метални, а щом са такива, то 99% проблема е в "0".П.П. накрая и като некъв ВиК майстор да споделя, че вкъщи на възвратния клапан на бойлера имам сифонна отводнителна връзка....и не само вкъщи, ами и където работя поставям такива, даже по някой път без разрешение от собственика...........верно никога не съм бил у Германия, още по-малко пък съм работил и като обикновен монтажник, ма и у дивата България когато човек иска нещата се правят като у Германия  ;)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ти така убедително ме питаш все едно ми задаваш въпрос на тема ядрена физика или нещо за теорията на относителността и си убеден че отговора ми ще е отрицателен ! Да ама не. Разбирам разбира се то много сложно викаш. Ти вярно ли не те разбрах се опитваш да ме убедиш че между двете тръби за топла и студена вода няма галванична връзка ???

Убеден съм че съпротивлението между двете е почти нулево благодарение на поне двата смесителя  който имаш в банята и кухнята, да не говорим че ако поне два метра по дължината си е в бетон почти е без значение дали има или няма смесители.

Не може ако се нагрява поради протичане на ток през студената топлата макар и шунтова макар че може да се спори дали е такава да не се влияе.

Похвално е, че се опитваш да се направиш на голям разбирач, но в случая не ти се отдава. Предполагам знаеш, че посоката на тока е към най- слабото съпротивление, а в случая тръбите на топлата и студената вода могат да достигат общо 7-8 и повече метра, да не говорим, че връзките между тръбите е с кълчища, отделно, че тръбните резби са яко корозирали, и накрая какво излиза- че на тока много по- лесно ще му е да си премине през меката връзка на студената вода и от там към централната тръба, а не през дългия и пълен с приключения път на топлата и студената вода ;) А т`ва за бетона задължително в бисерите...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Похвално е, че се опитваш да се направиш на голям разбирач, но в случая не ти се отдава. Предполагам знаеш, че посоката на тока е към най- слабото съпротивление, а в случая тръбите на топлата и студената вода могат да достигат общо 7-8 и повече метра, да не говорим, че връзките между тръбите е с кълчища, отделно, че тръбните резби са яко корозирали, и накрая какво излиза- че на тока много по- лесно ще му е да си премине през меката връзка на студената вода и от там към централната тръба, а не през дългия и пълен с приключения път на топлата и студената вода ;) А т`ва за бетона задължително в бисерите...

о хо хо хо вече ме убеди че старата водопроводна тръба за топлата вода е абсолютно изолирана от всякъде спрямо студената (калчища, ръжда ,тефлон, два смесителя, бетона не го смятаме нави ме) и между двете е абсурд да протече ток ако са откачени от меките им връзки към казанчето. Това ли се опита да ми кажеш ?

Но поне ме "убеди" че ако имаме две паралелни съпротивления с които затваряме веригата тока минава само и "единствено само през това което е по малко" !!! :shower::weather4:  През шунта (топлата вода мека връзка в нашия случай)ток не минава ! Интересно защо го използват понякога в електротехниката като тока минавал само през най малкото съпротивление.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ами щом не загрява маркуча на топлата вода, значи тока, който преминава през него е достатъчно слаб, за да не загрява ;)  тъй като токът е обратно пропорционален на съпротивлението, ако това ти говори нещо..

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

вход и изход, студена и топла вода в мрежата са "шунтирани" на самия бойлер, на разстояние 20 см.  на твърд джелез и със заварка ....................бисерните смесителни разсъждения ич не ми се коментират  ;)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ами щом не загрява маркуча на топлата вода, значи тока, който преминава през него е достатъчно слаб, за да не загрява ;)  тъй като токът е обратно пропорционален на съпротивлението, ако това ти говори нещо..

Тук съм съгласен само с последната част на вашето изречение. Малко по малко ще стигнем и до там какви са разликите в тока при двете меки връзки. Ти си песимист от началото на темата и едва ли ще отпуснеш и 5% за топлата вода. А аз съм готов да споря че е поне 40/60 само поради факта че имаме два смесителя.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Това е още един претендент за бисер на 2014

Между бойлера и бетона си признавам че не мога да го отгатна но бетонирана тръба с дължина поне два метра в бетон смятам че ще даде стабилна нула за да затвори верига. Съдя от това че гръмоотводи и други подобни ги вкопават по толкова в земята за достатъчна проводимост. Нали няма да ме убеждаваш че бетона е изолатор от типа на бакелита ? Мене лично многократно ме е тряскал тока (макар че е мили ампери) като работя с фазови проводници под напрежение и се допра до стена.

Това, че приравняваш бетона в една сграда към почвата говори само едно: спри да пишеш в тази тема.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

О забелязвам напредък !

 

Ами щом не загрява маркуча на топлата вода, значи тока, който преминава през него е достатъчно слаб, за да не загрява ;)  тъй като токът е обратно пропорционален на съпротивлението, ако това ти говори нещо..

Вече почвам да се съгласявам с вас в последната част от изречението ви.

Сега остава да уточним и разликите в тока при двете меки връзки. Според вас колко е приблизително съотношение в проценти ?

вход и изход, студена и топла вода в мрежата са "шунтирани" на самия бойлер, на разстояние 20 см.  на твърд джелез и със заварка ....................бисерните смесителни разсъждения ич не ми се коментират  ;)

Малко по малко ще се окаже викаш че не трябва да има разлика в съпротивлението между тръбите за топла и студена вода. В нашия случай обаче тоя шунт остава след затворена вече верига и не знам защо го споменаваш. Аз се опитвах да ви обясня и че при откачен бойлер съпротивлението между топла и студена вода (тръби) е почти нулево и няма логика да нагрява само едната връзка а тока ще се разпределя почти по равно през двете.

Но вие ми докарахте от 9 кладенеца вода. (ръжди, калчища, тефлони) И се опитвате да ме убедите че два бронзови или цинкови смесителя са пичкин дим (сръбски израз) и не са достатъчни да затворят верига с поне едни 10тина Ампера.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Човека ви пита как да си оправи меката връзка вие го обърнахте на  час по електротехника !  30 поста глупости исписахте и нищо с което да сте полезни.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Човека ви пита как да си оправи меката връзка вие го обърнахте на  час по електротехника !  30 поста глупости исписахте и нищо с което да сте полезни.

Тя какво има да се оправя. Тя се подменя. Слагат и се след това едни ампер клещи гледаме показания и разлики в двете връзки :) и ако се отчете ток значи проблема е там ако няма се насочваме към вентила.

Вариант Б е с портмонето и с тесен специалист по бойлери.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Човека ви пита как да си оправи меката връзка вие го обърнахте на  час по електротехника !  30 поста глупости исписахте и нищо с което да сте полезни.

Отдавна вече му е казано какво да направи, повече няма какво да се добави. Колкото до меката връзка на топлата вода на izabel1, последно: ти виждал ли си, какво представлява 20-30 годишна метална тръба? Когато видиш, ще разбереш, че токът преминава не толкова по тръбата, колкото по водата..

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Отдавна вече му е казано какво да направи, повече няма какво да се добави. Колкото до меката връзка на топлата вода на izabel1, последно: ти виждал ли си, какво представлява 20-30 годишна метална тръба? Когато видиш, ще разбереш, че токът преминава не толкова по тръбата, колкото по водата..

Значи ти вземи една страна (теза) и си я отстоявай. Сега се оказа че водата има по малко съпротивление от стара 20-30 година тръба (ръждясала).

Има ли смисъл да изпишем 20-30 поста спам и да стигнем до заключението че през вода няма как да докараме 10-15 ампера с който да нагреем меката връзка на студената вода.

п.п Тук не говорим за мили ампери който яко ще те разтресат теб тука става дума за нагряване на мека връзка до положение да не може да я държиш от горещина а това не става с мили ампери.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е възможно :)  тръби... но не и да боднеш един пирон в бетона и да си вариш кафе :giggle1:

Желязо или Стомано Бетон ? За кой става дума. Няма електрификация без съветска власт.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

баси......невъзможни сте в доказване на личното си АЗ  ;) ....а пича с въпроса да вика майстор.....или да премости с 6mm² многожилен проводник тръбите на водопровода и бойлера, като местата на връзката да стегне здраво със скоба и в нея проводника!!!Не е качествен съвет, ама полуспасява живот, освен ако неговата лична нула е добра, пук на комшията отдолу или отгоре е по-лабава.....ако се окаже така, проблема е сериозен !!!!П.П. Немам вишо за ел. и не знам къ у Замунда праат бойлери, ама на мене средно на седмица ми се падат по 3 за ремонт, като задължително 2 са в производствени фирми с максимално натоварване, т.е. не се изключва терморегулатора......имам и лични решения, които ме спасяват от ежеседмични ремонти, ма те са въпрос на патенти.....или барем некой да почерпи :cheers:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

баси......невъзможни сте в доказване на личното си АЗ  ;)

Остави ги, някои хора изпитват особено удоволствие да изровят теория от дебрите на интернет и да те убедят колко са знаещи.

 

:А не знаят от кои край се държи отвертката и любимата ми фраза "в еди си коя държава еди си как правят"

Обаче като им кажеш колко струва да им го направиш качествено и почват да се чудят как да изклинчат.

На теория не знам как е аз говоря от личен опит от калпава нула се топи меката връзка на студената вода.

 

Кабели за бойлер, климатик и готварска печка пускам директно от таблото.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Остави ги, някои хора изпитват особено удоволствие да изровят теория от дебрите на интернет и да те убедят колко са знаещи.

 

:А не знаят от кои край се държи отвертката и любимата ми фраза "в еди си коя държава еди си как правят"

Обаче като им кажеш колко струва да им го направиш качествено и почват да се чудят как да изклинчат.

На теория не знам как е аз говоря от личен опит от калпава нула се топи меката връзка на студената вода.

 

Кабели за бойлер, климатик и готварска печка пускам директно от таблото.

А защо на СВ се топи меката връзка , а не на ТВ

баси......невъзможни сте в доказване на личното си АЗ  ;) ....а пича с въпроса да вика майстор.....или да премости с 6mm² многожилен проводник тръбите на водопровода и бойлера, като местата на връзката да стегне здраво със скоба и в нея проводника!!!Не е качествен съвет, ама полуспасява живот, освен ако неговата лична нула е добра, пук на комшията отдолу или отгоре е по-лабава.....ако се окаже така, проблема е сериозен !!!!П.П. Немам вишо за ел. и не знам къ у Замунда праат бойлери, ама на мене средно на седмица ми се падат по 3 за ремонт, като задължително 2 са в производствени фирми с максимално натоварване, т.е. не се изключва терморегулатора......имам и лични решения, които ме спасяват от ежеседмични ремонти, ма те са въпрос на патенти.....или барем некой да почерпи :cheers:

...или да премости с 6mm² многожилен проводник тръбите на водопровода и бойлера, като местата на връзката да стегне здраво със скоба и в нея проводника!!!

А бе всезнайко до вчера ми кзаваше,че  тръбите на играят роля на заземител,сега сам пишеш за това

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Разбираш ли от ВиК? 

Студената вода идва от централна тръба минаваща през цялата сграда. 

Топлата вода е кръг в баня, няма връзка с външни тръби излиза от бойлера и отива до "чешмите" няма къде да заземи.

Затова когато липсва нула се топи връзката на студената вода.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

тръбите никога не са заземител.....ама в много случаи са нулозаместител  ;)

....баси, некой да върне LZ за модератор на раздела.....тука цари истинско убийствено съветование !!!Май единствения истински жизненоважен раздел нема модератор, а в същото време у "заразени зистеми" се дават съвети като за лечение от СПИН !!!....или да се маха тоя раздел от форума, или да има мод, с някакви знания спестяващ 3 страници мерене на пишки и нула поста ефективност за човешкия живот!!!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да разбера как може да се анализира коя мека връзка се топи - на топлата или студената вода ,когато самият факт че това става е опасно за живота !  Трябва да се разбере  къде е проблема , а не да се замоства с дебел кабел топящата се връзка . Има правила за устройството на електрическите уредби и спазването им е задължително от  всеки правоспособен електротехник .Всичко останало е '' народно творчество ''.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Архивирана тема

Темата е твърде стара и е архивирана. Не можете да добавяте нови отговори в нея, но винаги можете да публикувате нова тема, в която да продължи дискусията. Регистрирайте се или влезте във вашия профил за да публикувате нова тема.

  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.
  • Бюлетин

    Получавайте известие, когато има важна промяна или новина свързана с форума.
    Абонирайте се
×
×
  • Добави ново...