Премини към съдържанието

Препоръчан отговор

публикувано (редактирано)

Здравейте, преди няколко дни наши роднини ми донесоха колело ''Selle Royall'' за Рождения ми ден. Не използвано много, но и с някои проблеми. Тъй като нямаха време да ми обяснят какво/що, отварям тема тук.  Има няколко съвсем дребни проблема. Проблем има с скоростите, след като превкл. на 3-та от общо 5, веригата започва да издава странен звук (хлоп - хлоп...) Но като е на 2-ра няма проблем! Венеца за скотрости отзад си е наред, няма нищо счупено. Скоростите са му Shinamo S 15, или е от машинката или от веригата цялата работа, макар че като я гледам, веригата няма нищо проблемно.

2-рия проблем е със предната спирачка, левия и ''прескрипвач'' леко опира на каплата. А така като гледам за винтчето не ми се намират такива инструменти в къщи... Някви идеи как може да го ''излъжа'' да се отвинти за да го издърпам малко назад, за да не опира?

PIC_0751.JPG

PIC_0756.JPG

Редактирано от NBS 9322 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Един прост шестограм ти трябва да охлабиш жилото за предната спирачка, че да не задира в каплата.

За хлопането, обърни колелото и върти гумата докато си на 3-та.Виж от къде издава звука.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Там е въпроса че нямам такъв инструмент в къщи, явно ще се ходи на сервиз. 

За хлопането съм сигурен че идва някъде от венеца, и след това на задна не може да върти изобщо.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Къв сервиз бе човек.Я опитай с права отвертка?Питай някой съсед.

Може по задния дерайльор нещо да не е в ред.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Съседите, вече колелетата ги зарязаха, питал съм, имат само големи шестограми, тва е за 2 мин. работа и в сервиза, има наблизо на 15мин.... ще се пробвам, с нещо да го отвинтя.. Не разбирам много от колелета, за това не се наемам да пипам нещата по скоростите

Не може да се развие, та пробвах да го отдръпна малко назад, сега може да се каже че не опира толкова много.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 2 часа, NBS 9322 написа:

 

Там е въпроса че нямам такъв инструмент в къщи, явно ще се ходи на сервиз.

 

Имаш ли колело, ти трябват винаги под ръка комплект шестограми и гаечни ключове. Има ги във всяка железария или техно бакалия
Естествено, ако колелото не е на безинструментно обслужване.

Но най-добре е да го закараш в сервиз.

Редактирано от ExaFlop (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

По въпроса за скоростите - ако това тракане става като си на малкия венец отпред, най-вероятно е заради усукване на веригата (и опирането и в предния дерайльор). Ако лостчето за предния не е с фиксирани позиции, пробвай да го бутнеш леко напред, когато има такова тракане.

За спирачката - ако опирането е постоянно, най-вероятно просто е разцентрована. Ако опира, докато се върти, значи каплата е крива.

Отиди до най-близкото велоателие и попитай - за такива простички работи може изобщо да не ти вземат пари (или ако ти вземат, ще са 5-10 лева), единствено изправяне на капла (ако това е проблемът) струва малко повече, примерно към 20.

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 40 минути, killchain написа:

изправяне на капла

си е играчка, дори и на станок

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 4 часа, NBS 9322 написа:

Не може да се развие, та пробвах да го отдръпна малко назад, сега може да се каже че не опира толкова много.

Ако не е удрян (изкривен) дерайльорът, подлежи на регулиране.

Редактирано от ExaFlop (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 часа, killchain написа:

За спирачката - ако опирането е постоянно, най-вероятно просто е разцентрована. Ако опира, докато се върти, значи каплата е крива.

За каплата съм сигурен че не е крива защото преди като опираше, прескрипвача не изпускаше каплата а опираше съвсем гладко по нея. Както написах по-доло проблема е решен-- За сега.

преди 7 часа, ExaFlop написа:

Имаш ли колело, ти трябват винаги под ръка комплект шестограми и гаечни ключове. Има ги във всяка железария или техно бакалия
Естествено, ако колелото не е на безинструментно обслужване.

Да преди това имах друго колело, което го продадох заедно със инструментите. И понеже тва колело дет ся го имам беше изненада и за тва така се получи. Ама задължително да имаш точно шестограми в къщи тем подобни, стига да имаш права отверка коята да пасне, отзад пъхаш гаечен ключ и въртиш.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

комплект шестограми е 5-10лв

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Установих че това похлопване отзад на колелто, се дължи на дефектирал зъб на веригата. Тоест след като дефекния зъб премине през 2-те машинки за скоростите тогава се чува... Някакси се пречупва а не преминава гладко, както останалите зъби на веригата.  Това ми говори че работата отива към нова верига, а проблема е че, да я поставя сам е абсурдно.... Причината за това е че никога не се е налагало да купувам верига. 

А да негорим че се заплаща отделно и за поставяне на машинката за скоросте, а не  пакет в демонтаж на верига и+ монтаж на скорости, и цялата работа ще ми излизе доста солено.........

Редактирано от NBS 9322 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Отнеси я в сервиз да ти я сменят.

П.П - Вергиата смазана ли е?

Редактирано от Pamlea (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Може да се смениу само тракът, които е дефектирал.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да на мен ми е ясно къде трябва да го занеса коелото. В сервиза веригите варирар от 10лв, а онлайн съм сравнил че са до 3 лв.  Отделно се плаща за монтаж/демонтаж на вериги, и монтаж/демонтаж на скорости.

преди 4 минути, ExaFlop написа:

Може да се смениу само тракът, които е дефектирал.

И как точно?, защото дефектния зъб е само 1.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Дай да изясним на кое викаш зъб - на веригата няма зъби, има тракове(звена)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 6 минути, ExaFlop написа:

Дай да изясним на кое викаш зъб - на веригата няма зъби, има тракове(звена)

Тракове, зъби все тая...  Можели да споделиш как точно се оправят тези тракове?

Редактирано от NBS 9322 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Чак все тая - това са велики глупости!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Вместо да си играя да я сменям цялата верига.. в моя случая тракът е раждасял. Не може ли да се оправи с някой препарат против ръжда? Щот той толкова е раждаясал че едвам се мърда..

Редактирано от NBS 9322 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Накисване в нафта и след един ден омасляване.

Редактирано от ExaFlop (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 12 часа, ExaFlop написа:

Може да се смениу само тракът, които е дефектирал.

Пииич... той не може да си смени веригата, ти искаш да смени част от нея. :) 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

В нафта??  Знам 1 препарат който някъде преди 3год. го бях купил от железария, не се сещам за името... Но само за 48часа, смъкна цалата ръжда от каплите. И сттруваше към 2, или 3 лв. Така че ще пробвам с него, ако не стане= Нова верига. 

- Обаче лошото е че на веригата никъде не намирам така нар. ''Линк'' с който се сваля самата верига, и ще се наложи да я режа.

преди 8 минути, язе написа:

Пииич... той не може да си смени веригата, ти искаш да смени част от нея. :) 

Да незнам, щото никога не ми се е налагало, да я сменям....  След като прегледах видео в ''Тубата'' как се сменя, предобих няква представа. Въпреки това не се наемам, щот на веригата не мога да открия така нар. ''Линк'' за сваляне.  

Редактирано от NBS 9322 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 часа, NBS 9322 написа:

А да негорим че се заплаща отделно и за поставяне на машинката за скоросте, а не  пакет в демонтаж на верига и+ монтаж на скорости, и цялата работа ще ми излизе доста солено.........

Мдааа ... или както обичаше да казва баща ми
 

Цитат

- В този живот трябва да можеш да правиш всичко защото майсторите скубят яко.

 

преди 22 минути, NBS 9322 написа:

Да незнам, щото никога не ми се е налагало, да я сменям....  

Таман сега имаш повод.

 

преди 22 минути, NBS 9322 написа:

Въпреки това не се наемам, щот на веригата не мога да откия така нар. ''Линк'' за сваляне.  

То така всеки може.

Вземаш една гайка 6мм или 8мм, слагаш колелото легнало на асфалта до някой бордюр. Намираш един чук 0.5 килограма и един стоманен пирон. Имаше навремето едни 3 см дълги пирончета с обли глави (стоманени ги водеха) и около 2мм дебели в диаметър ...
Работа за 3 мин на пътя, няма "линкове" каквото и да значи няма снадки ...
Скъсяваш с едно звено и си ти човека.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако веригата я намаля с 1 звено, ще ми дойде къса.  Решил съм го, ще купувам нова верига, и ще гледам да я сложа. Реално отзад имам 6 венци, а скоростите са ми 5, не трябва ли и те да са 6?  

- Новата верига е със ''снадки'' и мога да я закача без специални инструменти. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, NBS 9322 написа:

Ако веригата я намаля с 1 звено, ще ми дойде къса.

Как ще ти дойде къса !!! Много ще е опъната кога си на първа скорост ли ?

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.