Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


Здравейте, планирам да си закупя икономична  кола на около 10 години с ниска поддръжка до около 8000 лева. Спряла съм се на на бензинов двигател , по възможност с фабрично газово, избора  ми е между Рено Клио; Опел- Астра, Корса; Сеат -Ибиза, Леон, Алтеа;  Киа Рио.

Моля за мнения, приемам и съвети за други марки.

Редактирано от Красита (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Няма такава кола до 10 години, да е икономичка и с ниска поддръжка. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Емил то па все за тебе няма :D

Има естествено, обаче аз лично не съм имал нито една от горе изброените и не мога да дам компетентно мнение, освен само че доста често съм чувал, че Астрите са хубави возила и доста евтини за подръжка, пък за 9-10К ще се намери и запазена.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, icekiller написа:

Емил то па все за тебе няма :D

Има естествено, обаче аз лично не съм имал нито една от горе изброените и не мога да дам компетентно мнение, освен само че доста често съм чувал, че Астрите са хубави возила и доста евтини за подръжка, пък за 9-10К ще се намери и запазена.

Не, няма и ако искаш започваме да смятаме пари за части, за поддръжка и прочие. Особено на претъпканите с електроника сегашни модели. Гарантирам, че в града икономия няма. Там колата си гори здраво. За дълъг път зависи как я караш и къде я караш, но и там няма кой знае какво икономисване.

С две думи, колата е един бирник. Иска си нейното.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За жена, това е много добър избор.

Разход на гориво - комбинирано   4.5 Литра/100 км

https://bg.autodata24.com/peugeot/207/207/14-hdi-70/details


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А като внос кой е най- удачен вариант, гледам че има и доста коли вкарани от Франция не съм чула нищо, Швейцария и Германия казват че гният много от Италия не ги поддържат добре?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Градските митове и легенди ги остави. Обобщения по тези критерии не са коректни. И в Италия има читави собственици, които си поддържат колите, както и в Швейцария и Германия има палачори.

Моя съвет е, за бюджета си да вземеш автомобил с възможно най-голяма година на производство, с евро 6, с набор системи за стабилизиране и контрол, и на достоверни километри, които да са възможно по-малко. Задължително с климатроник или климатик.

Газифицираните бензинови автомобили не са за жени /мое лично мнение/...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, Емил Костов написа:

Няма такава кола до 10 години, да е икономичка и с ниска поддръжка. 

Нещо не си запознат. Има. Ауди 80-ка 94-та годин. Евтина поддръжка и гори малко градско/извънградско

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, iAppleBeats написа:

Нещо не си запознат. Има. Ауди 80-ка 94-та годин. Евтина поддръжка и гори малко градско/извънградско

Както казах започваме да смятаме колко струва поддръжката, консумативите и прочие. Да, частите са по-евтини от една по-нова кола, но пак бъркат в джоба. Като добавим и хубавите ни пътища.Освен това постващия иска кола не по стара от 10 години. 

В момента аз карам Форд ескорт 1,6 16V газ/безнин. Ами в града си гори каквото и да го правиш.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 25 минути, iAppleBeats написа:

Нещо не си запознат. Има. Ауди 80-ка 94-та годин. Евтина поддръжка и гори малко градско/извънградско

 Товаауди ще е предимно поддръжка и тук таме каране. Колкото да стигне от единия майстор до другия.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Колкото да стигне до майстор 1 път в годината повярвай. Аз не при майстор не ходя. 1-2 пъти на годината колата влиза в гаража да се смени масло или нещо друго. Здрава машина.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 часа, Красита написа:

Здравейте, планирам да си закупя икономична  кола на около 10 години с ниска поддръжка до около 8000 лева. Спряла съм се на на бензинов двигател , по възможност с фабрично газово, избора  ми е между Рено Клио; Опел- Астра, Корса; Сеат -Ибиза, Леон, Алтеа;  Киа Рио.

Моля за мнения, приемам и съвети за други марки.

 Няма такава кола с ниска подръжка.Има със много скъпа и с по малко скъпа.Ако искаш ниска подръжка купи си колело.Както и икономични бензинови не съществуват на практика.Може на някой 1.2 мотор да му дават по книжка 7,6 на 100 градско и 4,8 извън примерно, но това е за парлама.В действителност харчи колкото един 1.6 мотор, защото малкия мотор се товари много повече примерно да развие определена скорост от колкото по големия.Както и 1.6 харчи почти колкото 2.0.Аз не бих заложил на фабрично газово в България.Почти 100% от автомобилите втора употреба в бг са ,,нов,, внос.С тая фабрична газова, при средна заплата на чичо Ханс от 1800 евро и цена на газта 0,50 цента това ще да е нещо ,,пребито,, Тука когато съм карал на газ, под 4000км на месец не съм навъртал.И като ми намелее нивото на газта в бутилката на половина почвам да се притеснявам..Аз бих си взел в България нещо, което е на бенизн и после бих го газифицирал.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, velislavvasilev написа:

Ако има гарнитура, каято изпуска масло, може да и трябват 1-2-3-4 седмици, за да "омаже". При мит двигател, дори и при тест драйв, няма как да се забележи. Ако ще и да караш цял ден.

 

Много видове течове на масло могат да бъдат установени още при огледа на автомобила на измит двигател.Стартираш двигателя, чакаш го да загрее до работна температура и го форсирваш 10 минути с 4 хил. оборота.Може да се обзаложим на каквото искаш, че ще ,,избие,,.. Ако имаш по ,,набито,, око няма нужда да чакаш седмица, че да ,,омаже,, И точно аз бих предпочел измит двигател, защото при този тест за ,който спомех много по лесно ще установя теча от колкото , когато вече е ,,омазан,,.Обикновено вече и доста засъхнало масло се е наслоило навсякъде, и ако теча е малък, примерно само сълзене, то обикновенно често се случва под вече наслоеното засъхнало масло, и ще го установиш чак след стотици вече навъртяни километри с него.Ако вдигаш всеки ден щеката,иначе отиваш на вариянта чак когато ти светне лампата.А и не всички течове са фатални или скъпи за отстраняване.Аз съм си купувал кола със теч от гарнитурата на капака на клапаните,още при огледа го установих. но колата беше на подаръчна цена всичко друго функционираше перфектно.Както и самия двигател.25 евро беше нова гарнитура и 50 евро труда.Смешни пари за местния стандарт.И при положение, че с тоя теч ми харчеше 2 литра масло на 10 000км. Кой ще ти се занимава да чака по сервизи.50 хил. км. и врътнах за една година,после я продадох на един общинар в София.Сигурно още и се радва.

Редактирано от franchesko (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 часа, Красита написа:

Здравейте, планирам да си закупя икономична  кола

Купи си нова, да ти е мирна главата.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите, но ако може по конкретни отговори. Съгласна съм за съвета за нова кола, но бюджета ми не позволява на този етап, така че ще се задоволя с  кола втора, трета ръка ;)

И все пак ако някой има по- конкретни наблюдения за посочените автомобили ще съм му благодарна!!!

Мнения за тази кола https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11514359433172493

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Явно искаш със вградена газова за да не са набутваш в бг за монтаж на отделно такава.Макар, че така или иначе ще ти се наложи да си сложиш друга, че повечето такива са на издихание, а и знаешли колко хубаво гърмят..Малолитражните коли на запад са най-много карани заради ниските  данъци и застраховки, еле пък и ако е на газ...Това ако е на 86200км аз съм трамвай плюс тролей..

Редактирано от franchesko (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, Красита написа:

Съгласна съм за съвета за нова кола, но бюджета ми не позволява на този етап, така че ще се задоволя с  кола втора, трета ръка ;)

От фалшиви теми като тази имат ползна само продавачите на стари бракми, значи ти си един от тях.
А иначе, за 8000 лв като видят сънародниците какво могат да купят от Белгия и не би трябвало да плащат цените искани от родните търговци.
Да ви светна и че цените на сайтовете за продажби на коли не са твърди, обаждате се на продавача и се пазарите. Който не вярва да пробва, струва по половин стотинка на минута разговор до стационарен телефон при мен, като звъните от интернет. При това продавачът не знае че не сте близо до него и ви отговаря на въпросите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами толкова ли е трудно някой да каже конкретно мнение и съвет на човек който има конкретно питане,  интересува ме кола която жена ще кара и поддържа, не ми се обикаля през месец по сервизи, бюджета ми е такъв нямам възможност за нова или по скъпа кола, ако може някой да помогне както казах Благодаря, ако някой ще хейтва нямам нужда.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако не искаш да обикаляш по сервизите си купи бенизнова кола макър и примерно за 7000лв и 2 години по стара от тази мазда, но със сигурност ще е на 3-4 пъти по малко километри от колкото нещо внесено на газ.За още 1000лв можеш да си сложиш доста преличен чисто нов газов инжекцин в България, на който  ще получиш минимум 1 година гаранция и си спести обикалянето по сервизи.Аз преди години бях продал внесен атомобил от западна европа на газ на една софийска автокъща, харчеше по 1 литър масло на 1000км и газовия инжекцион беше на издихание.Автомобила беше на 390 хил реални км.На другия ден я видях в българското мобиле на 120 хил км с голям надпис ,,УНИКАТ!!!  ПЕРФЕКТНО ТЕХНИЧЕСКО СЪСТОЯНИЕ, ИНЖЕКЦИОН ВИСОК КЛАС!!!,,  Иначе, какво друго очакваш да ти кажем за тая мазда?Разказ по картинка ли? Или да хвърлим боб? Отиваш гледаш и решаваш.

Редактирано от franchesko (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, velislavvasilev написа:

 

5. При мит двигател много трудно се установява теч, защото маслото е нагорещено. При мръсен двигадел променя цвета на мърсотията!!! При измит лъскав метал много трудно се забелязва дори и да видно мястото! Маслото просто се стича като олио по лъскавия метал. И то много слабо, на адски тънак слой.

 

Не се изказвай неподготвен... А случайно да ти е минало през главата, че когато маслото се нагорещява то става и по тънко? И тогава  по лесно избива от гарнитурите?За това дадох и пример с ,,форсирването на място,, тогава маслото се нагорещява изтънява и ако има теч от някъде на измит двигател по лесно ще се забележи от колкото на ,,омазан,,. Да слабо и тънък слой, но аз спомех, че това се забелязва от хора, които са им минали доста сериозна бройка коли през ръцете.Ако само знаеш да вдигаш капака и да въртиш волана по добре първо си купи билет за майстора преди да отидеш да си купиш кола втора употреба..Представи си същия тънк слой на един омазан целия с грес ,,котор,, Знаеш ли кога ще го видиш точно никога.Не случайно така наречените ,,добавки за двигателно масло,,  за двигатели, които имат голям разход на масло,  единственото което правят е да го сгъстяват още повече до като  стане на грес и по този начин  да ограничат ,,разхода,, ,който всъщност е теч, и по тяхната логика по трудно ще избива от гарнитурите.В който и сервиз да влезеш, ако не вярваш отиди днес в някой кажи, че имаш примерно 4л. масло разход на 10 000км и, че в момента караш примерно с 5w/30, и ти гарантирам че ще получиш отговор да започнеш да караш с 10w/40 или направо с  15/40, които всъщност са по гъсти масла.И хората масово вярват в тоя мит и си наливат в 1.8 масларници рейсингови масла като 10w/60 за да си ,,намалят разхода на масло,, , което е едно от най-гъстите на пазара, но нито е за техния автомобил нито ще им реши проблема.Нямам претенциите мнението ми да е най-меродавно.Всеки може сам да прецени за себе си.

Редактирано от franchesko (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, velislavvasilev написа:

 

6. Ти не знам какви коли си купувал и наблюдавал, ама от 90г. насам имат сумати капаци (по ангренажи и къде ли не), та чакай да видиш нещо. Също, ако двигателят е стандартно напречно разположен (като всички Опел, Фолцвагин, Рено) - успех да видиш нещо от задната страна! Ако ще и на канал да си.

 

Прав си на ,,канал,, може и да не се види, но на един четири колонен подемник, който фабрично е доста добре  осветен..:wink12:

Цитат

 

 

Редактирано от franchesko (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Пежо 307SW фейслифта. Препоръчвам двулитровия мотор-много удобна и здрава кола. И повярвай ми, 2000 кубика не са много, а си е напълно нормален мотор дори и за жена. Мъка си е да караш по-слаба, особено извън града. Друго много важно нещо е да бягаш от карана на газ кола, повечето са съсипани. Взимаш бензинова и отиваш при добър газаджия да ти монтира газ. За 6500-7000лв. че и по-малко може да се намери перфетно такова и с останалите да си я газифициараш и обслужиш. Не хвърляй всичките пари в покупка на колата, задължително трябва да си заделиш няколко стотин за обслужване и прехвърляне.

на 6.01.2018 г. в 11:12, Красита написа:

Благодаря за съветите, но ако може по конкретни отговори. Съгласна съм за съвета за нова кола, но бюджета ми не позволява на този етап, така че ще се задоволя с  кола втора, трета ръка ;)

И все пак ако някой има по- конкретни наблюдения за посочените автомобили ще съм му благодарна!!!

Мнения за тази кола https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11514359433172493

Ако не те притеснява слабия мотор и теснотията е ОК. Виж и тойотките.

Редактирано от respekt86 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За Пежо аз мога да кажа само едно:
Ако реша да си сменя колата, следващата със сигурност ще бъде Пежо само заради обслужването в официалния им сервиз - СФА. Значи, аз по-добро и евтино място за ремонт на кола досега не съм виждал. Цените за труд там са 25лв на час, което е по-малко и от кварталния майстор. Цените на частите са смешни просто. За сведение само - в Балканстар, цена на час труд е 55лв и онзи ден за едно жило ме обрулиха 400лв и го чаках един месец. Само като стъпя там и съжалявам хиляда пъти, че не си купих Пежо.

Е тук вече говорим за чисто нова кола, надали някой с 10 годишна кола ходи в официален сервиз. Иначе за чисто нова в момента според мен си заслужава само ОПЕЛ - предлагат колите си на супер цени, сравнено с останалите производители в същия клас, които са си повярваи мега много, като Рено, Форд, Киа и т.н.

Веднага давам пример - колега си взе декември месец чисто нова Мерива козмо (единственото, което няма е навигация) за 28,000лв. 1.4 турбо 140к.с. Друг производител да предлага същия клас автомобил с топ оборудване и с този двигател за под 36-7,000лв. не знам да има

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...