Премини към съдържанието
kalansuv

Предупредени сте. Да не кажете после, че са Ви измамили.

Препоръчан отговор

публикувано (редактирано)

Не правя реклама. Настоящата тема е Противоположна по- смисъл на следната тема в Калдата Форум - Подфорум Автомобили.

Доста Често срещано явление в България, е да си оставите колата в Нелицензиран сервиз за примерно три дена и 200 лв. пари за ремонт, като уговорка.

На следващият ден след, като сте си оставили колата Ви се обаждат от същия Антосервиз и Ви съобщават по- телефона, че са открили и други повреди по- Вашия автомобил. Отстранили са ги т. е. Ремонтирали са Ви автомобила, но цената вече е над 5 000 лв. / Пет хиляди лева/. Това води до Ядове, Нерви и Разправии и др.

При оставянето на Вашият автомобил в Нелицензираният сервиз са Ви подхвърлили нещо с дребен шрифт или на чужд език да заплатите целият ремонт. Каквото и да се подразбира или тълкува последното.

Такова нещо в Официалният Сервиз на Вносителя не може да се случи. Вярно. Уж е по- скъпо в сервиза на официалният вносител на марката, но всъшност накрая излиза по- евтино.

Вчера ми изтриха коментар в под форум Автомобили. Винаги ми трият една картинка - колаж с възрожденски къщи и панелни блокове. Предполагам, че и тази тема ще премахнат. Към никого не насъсквам. Никого не обвинявам. Към нищо не призовавам. Всеки си има глава на раменете и НЕ ми се води в Паспорта. Не правя никаква реклама.

Ето мой Цитиран и Допълнен и Редактиран коментар взет от горната Цитирана тема в под форум Автомобили:

Къде скрита реклама. Къде явна реклама. Ето моето мнение за тази тема.

Безплатно е сиренцето само в капана на мишката, но да не забравяме, че и него някой го е платил. - Английска поговорка.

Не съм толкова богат, че да купувам евтино. - Английска поговорка.

Евтиното Винаги излиза по- скъпо. - Английска поговорка.

Моят съвет: Например: Според марката на автомобила отивате в сервиза на официалният вносител за България. Предполагам, че цената се формира само на човеко часа или работни часове плюс цената на частите. И да отидете в квартален селски полу схлупен и полу срутил се гараж при самозван самопровъзгласил се майстор с мазен анцуг - ще се върти доста време на принципа проба - грешка и ще разбере къде е повредата. Крайната му цена предполагам няма да е по- ниска от официалният сервиз на марката. Със сигурност докато открие повредата ще му е нужно много време. т.е. Вие ще загубите повече време в чакане. Според моето мнение времето изгубено в чакане също струва пари и има стойност.

Ганьо Не обича да плаща. Всичко, което е безплатно е хубаво и добро според Ганьо.

Предполагам в сервиза на Мерцедес - Балкан Стар е 55 лв. за човекочас.

Предполагам в сервиза на Опел-Крайслер до Автогара Изток- бившият сервиз Москвич е 25 лв. за човекочас.

Частите се заплащат отделно или  допълнително.

Не се лъжете да си давате за ремонт колите при самозвани  с омазнени анцузи с лой квартални майстори - разбирачи от всичко  да се учат на Вашата собственост.

Където има въртящи се или плъзгащи се части  / Елементи / има триене и износване.

Където има движещи се части / елементи /, то има и счупване.

Селска приказка, е че има не чупещи се / не развалящи се / коли или двигатели.

Селска приказка, е че например Мерцедес не се чупи /не се разваля или не се поврежда /.

Обратното е в действителност. И Мерцедес се чупи и се разваля и се поврежда.

Селска приказка е мнението от вида: Само караш, сипваш гориво, доливаш масло и това е. Друго няма.

Това е най- сигурният начин да си повредите или унищожите колата.

Чувал съм мнение / оплаквания /  за два Френски дизелови автомобили / и двата Лагуна Дизел /   от 2005 год. на старо, който се чупят на поразия.

Може. Ако не е гледана добре от предишните си собственици.

Мнението ми за западните коли, с изключение на тези с АГУ - газова или метанова уредба.

За всяка изминала година на автомобил / Например Вашият или чужд / ориентировъчно се изминават приблизителните километри на година на запад от Калотина / Драгоман /. Същото важи и за Гърция и за Турция.

За Карбураторен двигател минимум 30 000 км. изминати за всяка година от възрастта на автомобила.

За Бензинов инжекцион минимум 50 000 км. изминати за всяка година от възрастта на автомобила.

За Турбо Дизел минимум 30 000 км. изминати за всяка година от възрастта на автомобила.

За Атмосферен Дизел минимум 50 000 км. изминати за всяка година от възрастта на автомобила.

За АГУ - Газова на пропан или Метан не зная. Но със сигурност е в много ПЪТИ , като стойност от цитираните Примерни Ориентировъчни стойности.

Категорично Ви съветват да бягате на далече от закупуването на Втора Употреба автомобил с АГУ - Газова уредба на Пропан или Метан.

Приятелски Ви съветвам да бягате на далече от закупуването на Втора Употреба Дизелов Автомобил.

Приятелски Ви съветвам да бягате на далече от закупуването на Чисто Нов Дизелов Автомобил.

Ще си позволя да Ви разкажа една случка от моето минало.

Спирам на Авто Стоп Френски съвременен Автомобил. Сядам на предната седалка до шофьора. След време погледнах към електронният километраж.

- Аз питам шофьора. Погледнах към километража и видях нещо, като над 596 000 км. изминати. Или нещо съм в грешка.

-Той. На толкова е.

-Аз питам шофьора. Не съм видял километраж с такава стойност.

-Той. Колата е закупена чисто нова от България и изписаната стойност е вярна и истинска.

-Аз питам шофьора. На Газ ли е. Предполагам Пропан.

-Той. Не. Дизел - инжекцион. Тоест не е Атмосферен Дизел. До сега основен ремонт на двигателя Не Е правен.

-Аз питам шофьора. Дизела трака и чука. Още повече стар дизел. Защо нищо не чувам. Странно е според мен.

-Той. И аз нищо не чувам. И досега откакто я кърам нищо не съм чул. Но е Дизел.

 

Моля Ви не ме разбирайте погрешно. Не Ви препоръчвам Дизел. Не Ви препоръчвам Френски Коли. В случая само описвам това, което съм видял и чул. Може и да са ме излъгали. Но твърдя, че НЕ си измислям.

Редактирано от kalansuv (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ти що си мислиш, че в оторизирания сервиз не правят същото както в неоторизирания. Имал съм вече няколко случая. Просто преди да си даваш колата в даден сервиз го проучваш. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Искаш си Приемо-предавателен протокол с установяване на дефекти. И като го подписваш добавяш саморъчно"Никакви установени и отстранени в мое отсъствие дефекти, неописани в протокола, няма да бъдат заплатени"

Освен това, както жената има личен(доверен) гинеколког, и колата трябва да има ЛИЧЕН (доверен) автомонтьор. Ноо, докато не стане личен - ник'во доверие.

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)
  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, П.е.т.ъ.р написа:

Миналата година март месец си купих "нова" кола. За да съм спокоен минах диагностика през оторизиран сервиз на марката.

Дадоха ми списък с цени и приблизително време за ремонт.

Примерно за смяна на две крушки бяха писали два часа.

Закупих си частите от популярни сайтове в пъти по-евтино и се доверих на малък квартален сервиз който работи от двайсетина години.

Трудно се намират свестни майстори и често има ядове. 

 

Машинен инженер съм. Радио - Телевизионен техник от техникум.

Като работех в ОГК - Отдел на Главния Конструктор. Чувал съм някой от колегите ми да споменават думата Ихтиман. Нецензурно е за споменаване, но се имаше предвид нещо подобно: Ихтиман = Их таман.

Проверката е висша форма на доверие. Например: Взимаш и си купуваш Електрически Предпазители за твоя си автомобил. Може да са Китайско производство, Може да са всякакво производство, Може да са закупени от интернет или от магазин в България. Всичко е по- Ваш избор. Нека само да не са с произход от официалния сервиз или официалният вносител на марката кола.

Сменяш Старите Електрически предпазители на автомобила с новите така, както си написал и аз каквото съм цитирал.

След определено астрономическо време на експлоатация ще има събитие. Не зная точната дума. Най- лекото възможно изживяване според мен и от това, което съм чел за такава случка в форум Кариери е изцяло смяна на електрическата инсталация на автомобила с нова. Цитираният форум е за некоректни работодатели.

Всичко описано от мен дотук си е на Ваша отговорност. Вие имате глава на раменете си и не ми се водите в паспорта. Съзнателно пропуснах да напиша за някой възможности.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 1 час, П.е.т.ъ.р написа:

Трудно се намират свестни майстори и често има ядове. 

 

 

Да защото всеки към днешна дата стана майстор.И после като видят,че що се отнася до коли, си е доста тежка физическа работа и в същото време трябва да имаш сериозен набор от знания и опит, и цял ден само му ,,подритват здравния картон,, а той въобще не е подготвен и пати клиента.Аз лично предпочитам неоторизираните сервизи,малки с по два подемника най-много,където има добра комуникация между персонала и да не се опитват да поставят рекорд по най-много оправени коли за един ден.

Редактирано от franchesko (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз съм авторът на темата. Преди няколко часа се сетих, че съм пропуснал нещо. Понеже Първият пост е много дълъг и голям се отказах да го радектирам. В този коментар ще си позволя да допълна началният текст на темата.

Пропуснал съм да спомена според мен една категория автомобили. Това е категорията на континенталните марки Европейски Автомобили от категория S класа. Тук имам предвид всички 8 цилиндрови, 10 цилиндрови, 12 цилиндрови или повече цилиндрови /  BMW 760 / Германски марки.

Закупуването на автомобил на старо от вида S класа според моето мнение,  е  същото като на автомобил с газова АГУ пропан или метан. Съветвам Ви да бягате на далече. Изминатите километри на S класа са приблизително, като сравнение с автомобил с АГУ- газова пропан или метан. Тоест много километри за година. Има и дизелови двигатели на S класа.

За пример: Като видя Мерцедес 116 Пура, Мерцедес 126 Пура или Мерцедес 140 са над 50 000 км. изминати пробег за всяка календарна година от възрастта му. Може и да са много повече.

Със сигурност Германските Марки Коли от вид  S класа се карат много повече километри на година в сравнение с другите описани двигатели. Дори много повече от тях.

Виждал съм по- Булсат документално ежедневно каране на Мерцедес 126 в България.

И Да има в движение Мерцедес 126 , то това е реставриреан автомобил. Реставриран след, като е произведен в периода от 1980 год. до 1988 год.

Допитал съм се, колко може да излезе реставрацията на Мерцедес 126. Според единственото мнение, което чух е над 80 000 лв. / Осемдесет Хиляди Лева /, като вложени - хвърлени средства и нагоре, а не, като крайна или продажна цена.

BMW 5 Акула или BMW 7 Акула още не съм видял реставрирано по- пътищата в София.

Желанието ми е да споделя нещо с Вас. Извинявам, се че ви отегчавам или спамя или флудя. Благодаря Ви, че ме търпите.

Разглеждах Български форум на Български език за всякакви марки реставрирани автомобили или прокти по- реставрация на автомобили на Българска територия. Не му запомних името. Не ми е и необходимо. Не правя реклама от никакъв вид.

Имаше публикувани снимки на работа в реално време по- проекти.

На няколко снимки в нещо, като ламаринен навес или ламаринено хале се виждаше Мерцедес Мече Лимузина с Осем Прозореца. Преди да напиша осем прозореца си спомних визуално снимките и ги преброих наум за да нямам грешка. Може и да бяха десет прозореца, но в никакъв случай не са по- малко от осем прозореца. Отзад вратите със сигурност бяха две. За отпред една или две врати. Не си спомням. Аз наричам колите Мерцедес Мече произведените модели Мерцедес между 1955 год. и 1958 год. Заради формата на предницата. Нито се наемам да прогнозирам цената на такова реставрирано чудо, нито пък се замислям за такова нещо.

преди 23 минути, franchesko написа:

 

Да защото всеки към днешна дата стана майстор.И после като видят,че що се отнася до коли, си е доста тежка физическа работа и в същото време трябва да имаш сериозен набор от знания и опит, и цял ден само му ,,подритват здравния картон,, а той въобще не е подготвен и пати клиента.Аз лично предпочитам неоторизираните сервизи,малки с по два подемника най-много,където има добра комуникация между персонала и да не се опитват да поставят рекорд по най-много оправени коли за един ден.

Да попитам ако може разбира се. Това, като мнение на работодател, или мнение на работник - служител, или мнение на клиент. Нищо лошо. Само питам.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Ще си позволя да продължа предишният си коментар. До Мерцедес мече имаше Мерцедес 116 или Мерцедес 126. Не си спомням снимките, но не искам и да гадая. На снимките се виждаше механизмът на преработка от 4 врати в две врати.

В други теми имаше реставрирани и в движение Варшава. С доста снимки за навъртяни по- спомен около 10 000 км. за година. За Варшавата части в момента в производство няма. Ще е в движение докато нещо се счупи или износи. В Руското списание DeAugustini  издавано от издателство Burda  Русия в специални броя отделени на различни марки коли дават двигателя на Варшава 4 цил. 50 коня. Същият като на ГАЗ Победа М----- Румънските Джипове Текезесарки, Руските джипове текезесарки, Ниса, Жук и др. Официално е ДВГ проек и конструиран от Форд. В Autodata на Бълг. език дават всички модели Варшава - 70 коня. Отказах се да търся данни. Гледах в Autodata на Бълг. език за ВАЗ-2107 Лада и като видях четири различни двигателя се отказах. Въобще ги не познавам. За Соц. Автомобилите като Москвич408- 412 си стояха, като паметници по- улиците на селата. И да са ги подкарвали, то са ги връщали само чрез бутане от няколко човека. Странно ми се вижда да купиш изгнил и да почнеш реставрация. Москвич 403, Москвич 407, Москвич 410 - същия на външен вид, като 403 или 407 с допълнителни хромови лайсни от страни - експортно изпълнение за Гърция. На това в русия го наричат Унификация. Такъв модел в приличен вид и състояние е над 15 000 лв. и нагоре. Има търсене. В по- захабен вид над 5 000 - 6 000лв. Има търсене. Разположение на клапаните - олеле. Дигне 60 км. и с маслото в двигателя става чудо. Прегряват. Селско мнение, е твърдението, че ламарините и калниците им били произведени от войнишки каски и садържали калай, който капел при нагряване с оксижен. Калаят е скъп метал, много мек и се окислява. В Електрониката  и Електротехниката се използва тинол - сплав от 40 % калай и 60 % олово. Досега не съм видял снаряд, гиза или войнишка каска произведена от калай или от сплав съдържаща калай. Селско мнение е и твърдението, че са тунингонвани ламарини и същият двигател на Москвич 401. Москвич 401 е същият на външен вид като Опел Кадет 1938 год. и е произведен от същата поточна линия, коята според украйнеца Виктор Суворов - Снегун преди да работи в Германия, като втора употреба е работила първоначално в САЩ. Попаднах и на един много дълъг коментар от мъж 1978 набор   Кюстендил. Елексирът на коментарът му беше Дизелов 240 123 за 1200лв. закупен от Пловдивско. Като видях снимки от освежаването с ремонтиране на Мерцедес 123 240 D  и вътрешният му заграден двор с има - няма четири американски гаражни клетки в дворът му и част от къщата му. Точно на обратното на предсавянето си в текста. За Полска кола собствена разработка е Sirena  с 3 цилиндъра. Предполагам в производство без изменение от около 1946 год. до около след 1980 год. Не съм сигурен дали е с водно или въздушно охлаждане. С две врати е.

Комбинацията автомобил стоял в гараж и малко каран е твърде лоша. Според моето мнение е годно само за скрап - Метални отпадъци за вторични суровини. Има документални- научно популярни и игрални филми и трите по- принцип събрани заедно, където се купуват такива коли и взимат голяма печалба. Но това са артисти с предварително заучени реплики, който твърдят за голям риск в предаванията си от тип шоу - бизнес.

Забравих да допълня. Английските марки коли не ги познавам. Европейските марки коли също не ги познавам. За американските марки коли само съм чувал, че прегряват и от радиаторът им излиза видимо пара.

Редактирано от kalansuv (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 3 часа, kalansuv написа:

 

Да попитам ако може разбира се. Това, като мнение на работодател, или мнение на работник - служител, или мнение на клиент. Нищо лошо. Само питам.

 

Помагал съм преди на едно приятелче в сервиза му и му знам ежедневието.Страхотен специялист 40 години само това прави ,но беше хванал сто дини под една мишница.Ремонти всякакви от претапициране до ходва част и специялизирана диагностика, до тенекеджийски услуги.Всичко каквото се сетиш по един автомобил.Както и изкупуване и продаване на втора употреба автомобили,и инсталации на car audio.Но силата му беше механиката по двигатела и ходова част и то на автомобили нисък и среден клас до 2009г.,за другите неща, които не са му сила идваха клиенти и се оплакваха.И той сега нали се сещаш, че трябва да върши втори път същата работа,само че не може да му вземе на човека пак пари при положение, че му е взел за тази услуга преди два дена и не си е свършил работата както трябва.И това като почне да зачестява и отпред те чакат още 10 човека на ,които си обещал, че днес ще им оправиш колите.И отделно има 6 деца,къща на изплащене и незнам си още колко внучета и всичко живо чака на него едва ли не е господ-бог и има магическа пръчка с която решава  всички проблеми.И като дойде и клиент,да си вземе колата над която си работил плътно 3 дена и предварително е информиран че ще струва 2000 и кусур евро и си му напраил всичко тип-топ обаче той иска да мине с 200 евро и чак те и заплашва със физическа саморазправа в собствения ти сервиз,и на моя човек му изключиха бушоните и за част от секундата станаха неща, които не трябваше да стават.Та тая работа не е за всеки...

Редактирано от franchesko (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
на 23.01.2018 г. в 4:00, franchesko написа:

 

Помагал съм преди на едно приятелче в сервиза му и му знам ежедневието.Страхотен специялист 40 години само това прави ,но беше хванал сто дини под една мишница.Ремонти всякакви от претапициране до ходва част и специялизирана диагностика, до тенекеджийски услуги.Всичко каквото се сетиш по един автомобил.Както и изкупуване и продаване на втора употреба автомобили,и инсталации на car audio.Но силата му беше механиката по двигатела и ходова част и то на автомобили нисък и среден клас до 2009г.,за другите неща, които не са му сила идваха клиенти и се оплакваха.И той сега нали се сещаш, че трябва да върши втори път същата работа,само че не може да му вземе на човека пак пари при положение, че му е взел за тази услуга преди два дена и не си е свършил работата както трябва.И това като почне да зачестява и отпред те чакат още 10 човека на ,които си обещал, че днес ще им оправиш колите.И отделно има 6 деца,къща на изплащене и незнам си още колко внучета и всичко живо чака на него едва ли не е господ-бог и има магическа пръчка с която решава  всички проблеми.И като дойде и клиент,да си вземе колата над която си работил плътно 3 дена и предварително е информиран че ще струва 2000 и кусур евро и си му напраил всичко тип-топ обаче той иска да мине с 200 евро и чак те и заплашва със физическа саморазправа в собствения ти сервиз,и на моя човек му изключиха бушоните и за част от секундата станаха неща, които не трябваше да стават.Та тая работа не е за всеки...

..............

Редактирано от kalansuv (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, П.е.т.ъ.р написа:

......

На стария ми автомобил след първоначален ремонт/обслужване 8 години съм наливал само гориво. И естествено съм сменял консумативите.

.....

 

 

П.е.т.ъ.р, бихте ли споделил какво е било това чудо на техниката, моля!

Марка, модел, двигател, ~ изминати км за тези 8 години(най-вече това).

 

Питам съвсем сериозно, за да видя дали на тукашния пазар се предлага тази безупречна машина.

 

Благодаря предварително!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.