Премини към съдържанието
Kokata30

Какво се случва с виновника при ПТП и застрахователната му компания?

Препоръчан отговор


Здравейте. 

Бих искал да ви задам няколко доста глупави въпроса, които са по скоро превантивни, недай си боже да не се случва.

Да речем, че аз и друг водач сме участници в ПТП. Другият водач ме засича и ми чупи левия фар. Спираме, той си казва, че е виновен и предлага да попълним двустранен протокол. Попълваме си го. След това представям протокола пред застрахователната компания на виновника и тя ми отпуска сума, която е в размер на щетите по моето МПС, нали така?  А какво се случва с виновника? Взимат му се някакви точки или? Другата година ще трябва да плати по-голяма сума за гражданска отговорност ли?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

В повечето случай парите които ще получиш няма да стигнат за нов фар. Евентуално за рециклиран от някоя морга ще стигнат.

Точки мисля, че не се взимат в тази ситуация, но за гражданската е лошо положението. Може и да искат повече онези дето не се наядоха.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, Kokata30 написа:

Спираме, той си казва, че е виновен

Ако не са уведомени и не присъстват органи на КАТ,  няма кой да му вземе точки. Но застрахователите и на двамата ще увеличат премиите.  На него вероятно повече, но и на теб. Защото ще предположат, че не си внимателен водач и че не следиш и реагираш максимално безопасно на пътната обстановка. Ако ударът е лек и се размине само със счупен фар, значи скоростите не са били високи и е можело, имало е време, да реагираш по начин, който да предотврати удара, а ти не си успял, щото нещо си бил "отнесен от вихъра".

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не. Не. Не.

Всичкото това ако сте си попълнили правилно протокола и си имате регистрационно номерче от 112.

Подробно:

Ако попълвате ДТП няма защо да викате КАТ. Дойдат ли ще пишат акт за поне 100 лв на виновния. И на другата страна ако намерят да се заядат. Имало ли е сблъсък, макар и лек класиката в жанра е несъобразена скорост.

Застрахователите няма да увеличат - бонусфалос (все още) не е прието. Те увеличават на всички, защото са гладни.

Относно парите - могат да стигнат, да не стигнат и да хартисат. Зависи на колко са колите и как се ремонтират. За стари "кочини" над 8 години е по експертна оценка по "Шваке". със съответен процент на овехтяване. Примерно - чукнат ми е предния капак. Пишат 100 изчукване и 100 боядисване. Но аз може и да си намеря същия от моргата за 50 лв и си го сменя на 4 болта.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, sliderum написа:

Ако не са уведомени и не присъстват органи на КАТ,  няма кой да му вземе точки. Но застрахователите и на двамата ще увеличат премиите.  На него вероятно повече, но и на теб. Защото ще предположат, че не си внимателен водач и че не следиш и реагираш максимално безопасно на пътната обстановка. Ако ударът е лек и се размине само със счупен фар, значи скоростите не са били високи и е можело, имало е време, да реагираш по начин, който да предотврати удара, а ти не си успял, щото нещо си бил "отнесен от вихъра".

Благодаря ти много за отговора. Имам още няколко въпроса:

1. А ако КАТ е бил уведомен, но като е дошъл на място на "сцената" не е съставил акт и не е отнел точки, няма как да на виновника да му бъдат отнети точки за конкретната ситуация в бъдеще, нали? Смисъл няма как на следващия ден да му се обадят и да му кажат "Господине, явете се в КАТ, за да Ви съставим акт и да Ви отнемем точки за произшествието от вчера." Нали така?

2. В конкретния хипотетичен случай, голямо ли ще е увеличението на премиите? Разбирам, че зависи, но приблизително за каква сума може да става дума, ако на година плащам 300 лева за гражданска в SDI? Също така, ако просто се смени застрахователната компания, няма ли да е най-добрият вариант? 

току-що, Филипов написа:

Не. Не. Не.

Всичкото това ако сте си попълнили правилно протокола и си имате регистрационно номерче от 112.

Подробно:

Ако попълвате ДТП няма защо да викате КАТ. Дойдат ли ще пишат акт за поне 100 лв на виновния. И на другата страна ако намерят да се заядат. Имало ли е сблъсък, макар и лек класиката в жанра е несъобразена скорост.

Застрахователите няма да увеличат - бонусфалос (все още) не е прието. Те увеличават на всички, защото са гладни.

Относно парите - могат да стигнат, да не стигнат и да хартисат. Зависи на колко са колите и как се ремонтират. За стари "кочини" над 8 години е по експертна оценка по "Шваке". със съответен процент на овехтяване. Примерно - чукнат ми е предния капак. Пишат 100 изчукване и 100 боядисване. Но аз може и да си намеря същия от моргата за 50 лв и си го сменя на 4 болта.

Много благодаря за отговора.

1. Тоест, нито виновника, нито аз ще имаме някакво увеличение на цената за гражданска отговорност (към момента, тъй като все още не е приет бонусфалос)?

2. И с други думи, ако КАТ не са съставили акт и не са отнели точки на виновника, когато се е случило произшествието, няма да има абсолютно никакви последствия за него? Нито от страна на застрахователната компания, нито от закона? 

 

Доста съм нов в бранша. Прощавай за нелепите питанки.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 31 минути, Филипов написа:

Застрахователите няма да увеличат - бонусфалос (все още) не е прието

Мда отложена е официално, но застрахователите вече си прилагат собствена система за оценка на застрахователният риск. Такава, между впрочем винаги са имали, но преди когато се конкурираха по-жестоко, позволяваха на брокерите си да отпускат цените по свое усмотрение и застраховките се продаваха на близки и познати на кварталните брокери на смешни цени. Както се вижда от увеличенията започнали през миналата година, вече такива позволения, за минаване между капките, от рода да продадеш на познат застраховка на минималната възможно премия, все едно човека е водач с 20 години стаж, в перфектна кондиция и  0 произшествия + 0 нарушения и липса на глоби и актове, вече не минава, или обхватът на такива продажби се е стеснил значително.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Никога не е имало такива. 

По принцип дават 20% отстъпка на брокерите си или агенти както там се наричат. Служителите нямат такава врътка, но половинките им са регистрирани. И ако искат ти дават половината. Примерно на теб ти е 10% надолу и половинката взима 10% и трупа оборот. Защото ако идеш при конкуренцията  това изчезва. Ако се опитат да ти вдигат цената отиваш при конкуренцията - никой не гледа история на колата / водача.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 34 минути, Филипов написа:

Ако се опитат да ти вдигат цената отиваш при конкуренцията - никой не гледа история на колата / водача.

Мерси. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Филипов написа:

Никога не е имало такива. 

Дали? Съвсем набързо потърсено в нета.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Бла = бла- бла

В България полиците се пишат на името на собственика по талон. Някои застрахователи може и да вписват обичаен водач, но от това не зависи нищо. Така че всеки застраховател си подбира клиентите. Някои слагат бая утежнявания за млади водачи без опит като рискови, Или по мощност и възраст на автомобилите. Или териториални че имаше приказка че много румънци джиткат с наши регистрации. Не знам по колко са им гражданските, но винетките им са наполовина на нашите - 28 euro  срещу нашите 50. Така че кой е водач практически няма значение. Виж на страницата на SDI какви параметри се задават и си поиграй с тях да видиш какво изменение има при различните компании.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 57 минути, Филипов написа:

Виж на страницата на SDI какви параметри се задават

Изчислих, за средностатистически автомобил с 1.8 литра двигател(в махалата малолитражките са не повече от 15% от колите) предложиха като за мен цеви между 274лв и 641лв. Всяко компания дава различна цена, явно всяка си има своя методика за преценка на риска, въпреки че от брокера към техният софт се пускат еднакви параметри. Да вярно, аз мога да си избера най-ниската предложена цена и така като направят повечко хора, другите ще го закъсат. Обаче пазарните механизми, доколкото ги има у нас не позволяват монополизъм, тъй че си мисля, че отделна компания няма право да надвишава определен пазарен дял и в крайна сметка до евтините оферти няма да се доберат твърде много хора. Освен това като има наплив за дадена оферта от само себе си се разбира, че тя ще поскъпне...Не само поради законите за търсенето и предлагането. Като се увеличава броят застраховани, се увеличава и риска за компанията от по-голям брой и по-големи като щети застрахователни събития според теорията на вероятностите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване