Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

delcheva_b

Здравейте, може ли помощ с задача по физика!!!

Препоръчан отговор


Снаряд с маса 15 кг.е изстрелян от дуло на оръдие със скорост 600 м/сек. Колко е средната скорост с която барутните гозове действат на снаряда ,ако дължината на дулото е 1,8 м.?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Здравейте! Питате - „може ли помощ с задача по физика!!!
Да, стига да не е за ... „Ядрена физика“! Като гледам въпроса - по-скоро е в областта на „Физиката на елементарните ... частици“.

Сериозно - въпроса е зададен некоректно. Не скоростта, а налягането (сила) на барутните газове определя началната скорост на снаряда (или куршума).

Пп. Въпроса е от балистиката, която е част от динамиката, която пък е раздел на механиката. Последната е част от общата физика.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Vankata 34 написа:

16000М/сек

Това ... Алена ли го каза или „кристалната топка“?

А нещо като формулка?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

пи ер на квадрат... ;)


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Съгласен съм с Jhoro. Условието е недостатъчно. Според мен обаче задачата е за раздел, кинетична и потенциална енергия., но трябва още информация.

Редактирано от Емил Костов (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Съжалявам за "некоректното" задаване, но така ни е поставена от преподавателката ни по физика.. т.е.. нямам повече информация.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Моята кристална топка каза:

"3 MN, и друг път си преписвай задачите правилно".

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Хайде да видим, какво става в едно огнестрелно оръжие?

В началото снаряда е поставен плътно и неподвижно в началото на цевта. При запалване на барута (или друго вещество) същия гори и отделя газове. До един момент  те се разширяват със скорост - която не ни интересува - и това продължава до запълване на обема на гилзата. Това разширение е съпроводено с повишаване на налягането върху задната част на снаряда.

Когато налягането стане достатъчно, за да се преодолее съпротивлението от триене между цевта и снаряда - същия започва да се движи, „изстрелва се“. От там нататък - барутните газове се движат със същата скорост, както снаряда. Средната им скорост е малко по-висока от крайната (цевта е само 1,8 м, а самия снаряд е около 0,5 м)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 9 минути, jhoro написа:

Хайде да видим, какво става в едно огнестрелно оръжие?

В началото снаряда е поставен плътно и неподвижно в началото на цевта. При запалване на барута (или друго вещество) същия гори и отделя газове. До един момент  те се разширяват със скорост - която не ни интересува - и това продължава до запълване на обема на гилзата. Това разширение е съпроводено с повишаване на налягането върху задната част на снаряда.

Когато налягането стане достатъчно, за да се преодолее съпротивлението от триене между цевта и снаряда - същия започва да се движи, „изстрелва се“. От там нататък - барутните газове се движат със същата скорост, както снаряда. Средната им скорост е малко по-висока от крайната (цевта е само 1,8 м, а самия снаряд е около 0,5 м)

Точно това те интересува. Скорост, налягане и сила на барута. От там вече налягането, което ще упражни върху снаряда. Тук обаче освен триенето се включва диаметър на снаряда, триене, дали цевта е гладка или нарязана  и прочие.

Редактирано от Емил Костов (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Пичове, подавам ви първи жокер.

В задачата са дадени маса, скорост и изминат път. Тези трите в каква величина можем да ги комбинираме? ;) 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, RudeBoy написа:

Пичове, подавам ви първи жокер.

В задачата са дадени маса, скорост и изминат път. Тези трите в каква величина можем да ги комбинираме? ;) 

То по същия начин мога да кажа следното:" Пичове дадени са джибри, захар и буре. Какво може да се направи с тях!! Без да уточнавам количествата и качествата.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

В България от това се прави ракия, без да са важни качествата и количествата :lol6: .

Сега ще се замислиш ли поне малко над моя въпрос?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 22 минути, RudeBoy написа:

В България от това се прави ракия, без да са важни качествата и количествата :lol6: .

Сега ще се замислиш ли поне малко над моя въпрос?

Не са достатъчни условията в  задачата. Затова написах и по-горе така. Постващият поне да каже какво учат в момента, защото със сигурност има уговорки за самата задача, които тук не са казани.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Скука ... Отивам си у Фейса, момичето ще го оставим с нерешено домашно :( .

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, Емил Костов написа:

То по същия начин мога да кажа следното:" Пичове дадени са джибри, захар и буре. Какво може да се направи с тях!! Без да уточнавам количествата и качествата.

Най-логичното - махмурлук!  Vomiting Stick Figure GIF by CowWolf

преди 11 минути, RudeBoy написа:

Пичове, подавам ви първи жокер.

В задачата са дадени маса, скорост и изминат път. Тези трите в каква величина можем да ги комбинираме? ;) 

Ако скорост 600 m/s и път 1,8 m - времето е 0,003 s. При постоянна скорост!

Обаче - дадената скорост е крайната (при излизане от цевта), а началната е 0 (нула).
Средната скорост по преместване има вида - {\displaystyle {\vec {v}}_{cp}={\frac {\Delta {\vec {x}}}{\Delta t}}}

Това май е над изискванията на задачата.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това е задача свързна с преговор съдържащ теми от Част Механика: Мех.движение; Скорост и ускорение; Равнозакъснително и равноускорително движение; Принципи на механиката; Сила на триене; Равновесие на телата; Работа и мощност; Кинетична и потенциална енергия и Закон за запазване на енергията.

И Постващият съвсем чинно е копирал и пейстнал условието на задачата. Няма уговорки и предисловия, изпратена ни е писмено, като съобщение в Messenger, като една от зaдачите за домашна работа.

 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Jhoro, на прав път си. Помислѝ още малко.

Втори жокер - какво имаме, ако скоростта се променя?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, RudeBoy написа:

Jhoro, на прав път си. Помислѝ още малко.

Втори жокер - какво имаме, ако скоростта се променя?

Аз винаги съм на прав път, но ... по пътя има доста триене и не-равновесие. Затова енергията не се запазва, а движението е . нервно-закъснително!

Естествено, за да се промени скоростта - трябва ускорение. Но няма времето!

Масата ни дава необходимата енергия (силата) - но тя е според количеството на заряда.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Много задълбочаваш. Задачата е от кинематика, не от динамика.

ПП. Движението е "нервно-закъснително" :lol6: Това си заслужава да се увековечи в бисерите :) 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, RudeBoy написа:

ПП. Движението е "нервно-закъснително" :lol6: Това си заслужава да се увековечи в бисерите :) 

Освен това - ти отиваш у Фейса, а аз - ще хоризонтирам! Утре - около 4 - трябва да ускоря почти колкото снаряда!

Ще чета „на запис“.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, delcheva_b написа:

Това е задача свързна с преговор съдържащ теми от Част Механика: Мех.движение; Скорост и ускорение; Равнозакъснително и равноускорително движение; Принципи на механиката; Сила на триене; Равновесие на телата; Работа и мощност; Кинетична и потенциална енергия и Закон за запазване на енергията.

И Постващият съвсем чинно е копирал и пейстнал условието на задачата. Няма уговорки и предисловия, изпратена ни е писмено, като съобщение в Messenger, като една от зaдачите за домашна работа.

 

 

Задачата е с непълно условие. Така си кажи да учителя.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, delcheva_b написа:

И Постващият съвсем чинно е копирал и пейстнал условието на задачата. Няма уговорки и предисловия, изпратена ни е писмено, като съобщение в Messenger, като една от зaдачите за домашна работа.

Хубаво беше „Постващият“ да уточни и нивото на обучението. Щото за техникум е едно, за ТУ - друго.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, jhoro написа:

Щото за техникум е едно, за ТУ - друго.

В ТУ задачата щеше да гласи: "Съставете и решете диференциално уравнение за скоростта на снаряд ... " ;) 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...