Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

консумативи за автомобила- въведение


Препоръчан отговор

Здравейте, преди 2 седмици някъде си закупих първия автомобил. И оттогава и шофирам, темата е за вас, шофьорите най- вероятно като буквар за гимназист ала хей трябва да се почне от някъде нали ? Та интересува ме кои са консумативите които трябва да знам и да имам в наличност за автомобила от рода на; антифриз, спирачна течност (не знам даже дали не са едни и същи) за хидравлично масло знам, а за течност за чистачки ? Това друго ли е ? За климатика ? Доста, доста а да не кажа нищо и не знам, мога да ви покажа снимка под капака и от там да се опитаме да се ориентираме, то аз де, не вие. Кое къде се сипва и кое за какво е. Та Мерси https://dox.abv.bg/download?id=d23e1f9fa3#  - Линк за сваляне

 

                                                                                                          https://dox.abv.bg/download?id=94d2333131# - Линк за сваляне

Това са двете снимки които направих, единтични. Автомобила е Мазда 3 2004г

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

За тези неща най-добре да се обърнеш към сервиз.Много неща са консумативите.Гледам че колата е с газова уредба Тамона.Газовата и тя има консумативи.

Според мен трябва първо да се обслужи спирачната система, течност,накладки,дискове.....Една кола може и да не върви, но трябва да може да спира!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, ivan_pop написа:

първо да се обслужи спирачната система, течност,накладки,дискове.

двигателно масло също трябва да се провери - ниво, км(ако има стикер под капака).

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 минути, DarkEdge написа:

двигателно масло също трябва да се провери - ниво, км(ако има стикер под капака).

Щеката я гледам, а маслото е сменяно преди 2000км

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Първо и едно от най-важните неща е машинното масло. Трябва да знаете какво точно препоръчва производителя, в противен случай ще попаднете на скъпи ремонти. Маслото се сменя на 10 000км заедно с масления филтър, въздушния (за двигателя) и този за купето. Също така нивото на машинното масло трябва да го проверявате периодично, и ако се налага да доливате. 

Антифриза трябва да е качествен и се сменя на всеки 2 години. Некачествените продукти и ненавременната им смяна запушват охладителната система с отложения и разяждат метала. Неговото ниво също трябва да се следи.
Спирачната течност с времето си губи свойствата и се усеща че автомобилът не спира както трябва. отделно и нейното ниво трябва да се следи. Спирачната течност е хубаво да я сменят в сервиз и да обезвъздушават спирачната система, защото да си играете без опит със спирачките е опасно. 

При автоматиците трябва навреме да се обслужва и скоростната кутия, също е желателно това да се случи в сервиз. При ръчните скорости пак трябва да се следи за състоянието и да се сменят, маховик, притискателен лагер, феродов диск и подобни. 

Ангренажния ремък/верига също трябва да се сменят през определен пробег, но там е силно относително от модела и е заедно с други чаркове като обтегачи, ролки и подобни. Това също не е работа за човек без опит, защото ако не се поставят както трябва двигателя може да подбие клапаните и тогава ремонтът е много скъп. 

При по-съвременните автомобили се запушват ЕГР-и ДПФ-и, трябва да се прегледат вихровите клапи, ако такива са налични в дадения двигател, защото се чупят, влизат навътре и пак попадате на много скъп ремонт. 

Спирачните дискове и накладки също трябва да се следят. Дисковете не трябва да са силно проточени и с неравномерен износ. Накладките си имат маркировка, когато износването стигне до нея са за смяна.

Хубаво е автомобилът да има зимни и летни гуми и то на отделни джанти, защото честото сваляне от джантата ги уврежда. Като свалите гумите пишете всяка на коя позиция е била и след това като ги монтирате пак ги връщате по местата, на които са били. 

Като цяло има много нюанси по автомобилите, които трябва да знаете. Има специални автомобилни форуми, там казвате какъв модел е вашият автомобил, какъв двигател, коя година и така нататък и ще ви кажат кое през колко време е желателно да се сменя. Обичайно след закупуване на употребяван автомобил е хубаво всички консумативи да подмените възможно най-бързо, при които не е възможно визуално да се определи състоянието. 

При кабриолетите примерно трябва и друг тип поддръжка, като да се пръскат уплътненията със специален спрей за да не протече тавана. От автомобил до автомобил разликите и нюансите при поддръжка може да са много. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, Soviet Soldier написа:

Маслото се сменя на 10 000км

Хайде да кажем, че това зависи от маслото!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 12 минути, DarkEdge написа:

Хайде да кажем, че това зависи от маслото!

От много фактори зависи. Някои производители препоръчват и на 20 000 да се сменя, но имам приятел механик и ми вика, че при динамично шофиране, даже на 8 000 е добре маслото да се смени. Колкото по-често се сменя, толкова по-малко абразивни отлагания ще влияят негативно на двигателя. 
По принцип да се засича по пробег не е правилно, а трябва по моточасове, защото в градски условия двигателят навърта повече моточаса работа за пробег 10 000, отколкото при шофиране извънградско. Като цяло колкото по-често се обслужва колата, толкова по-добре. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Авторе, не ходи по никакви сервизи.Защото половината неща по една кола са консумативи.Такива като теб са най-апетитните хапки за Ганьо.Ако отидеш с това, което си постнал в първия си пост, ще те одерат във всеки един сервиз като гьорговско агне.Един консуматив подлежи на смяна, само когато е износен.Ако имаш роднина или приятел, който разбира от коли нека да е прегледа, да я покара и да прецени, кое е за смяна.Само да ти кажа, че четири хубави нови гуми с баланс и монтаж са ти около 800 лв.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, franchesko написа:

Авторе, не ходи по никакви НЕПРОВЕРЕНИ сервизи.

Пп. По-горе стана дума за „двигателното масло“. На последната ми кола - 16 000 километра (само мои) преди първата смяна! Годността се определя от вискозитета и мазилната способност на маслото - не от километрите.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, jhoro написа:

Пп. По-горе стана дума за „двигателното масло“. На последната ми кола - 16 000 километра (само мои) преди първата смяна! Годността се определя от вискозитета и мазилната способност на маслото - не от километрите.

Глупости. Нали колкото повече мото часове навърта двигателя, с толкова повече продукти от износ и изгаряне се насища, които действат като абразив и износват двигателя, отлагат се по маслопроводите и затрудняват циркулацията, правят маслото по-гъсто. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 29 минути, Soviet Soldier написа:

Глупости. Нали колкото повече мото часове навърта двигателя, с толкова повече продукти от износ и изгаряне се насища, които действат като абразив и износват двигателя, отлагат се по маслопроводите и затрудняват циркулацията, правят маслото по-гъсто. 

Глупости! Има синтетики, които се сменят на 50-100х км - всеки производител на масло си указва пробега за смяна. И колкото повече е ползвано маслото става все по-рядко(намалява му вискозитетът и не може да смазва), а не по-гъсто.

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 14 минути, DarkEdge написа:

Глупости! Има синтетики, който се сменят на 50-100х км - всеки производител си указва пробега за смяна. И колкото повече е ползвано маслото става все по-рядко, а не по-гъсто.

Производителите ги интересува колата да си изкара гаранцията или към 200 000 пробег. А ние тук ги купуваме "нови" на толкова. Каквото и масло да се сипва, то като количество е едно и също, съответно за същото време се пълни с продукти от изгаряне и износ, и трябва замяна. А маслата се правят с все по-ниска гъстота с цел по-малко механическо съпротивление и по-нисък разход на гориво за сметка на ресурсът. Новите ВАГ-ове по тази причина са големи маслояди. Отделно новите двигатели са по-сложни, маслото трябва да циркулира през по-тесни отвори на турбините и реално нуждата от масло с по-ниска гъстота днес е актуална, докато старите атмо двигатели не бяха така придирчиви, без разни турбини или изменяеми фази на газоразпределението.  

Ако си взел чисто нова автомобил и смяташ да се отървеш след 5 години експлоатация или изтичане на гаранцията, няма какво да му мислиш с маслата, но когато си купил автомобил на 10-15 години втора ръка, както най-често се случва в България е хубаво да се замислиш, как го обслужваш, ако искаш да ти служи безпроблемно. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Под производители имах предвид производителите на масла!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, Soviet Soldier написа:

Производителите ги интересува колата да си изкара гаранцията и...

Защо смесваш производителите на автомобили и производителите на консумативи?

Другото - производителя на маслото произвежда едно и също масло.
Което, обаче - се сипва на различни двигатели. В различно състояние, с различно охлаждане, работещи при различен режим на работа ...
Кога едно и също масло - в различни автомобили - ще стане негодно, вече е индивидуално!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Колата ако е нова може вероятно и 100 000 да изкара с едно масло, но крайния ресурс на този двигател ще е далеч по-нисък, в сравнение с автомобил обслужван по-често. По тази причина при собствениците на употребявани автомобили е важно този краен ресурс да бъде максимално удължен, защото те фактически ги купуват на края на ресурса гарантиран от производителя. 

Да, факторите при всеки двигател са различни, по тази причина трябва да се ползват само маслата позволени от производителя на автомобила. Обаче има и фактори, които не завидят от производителите на автомобили и масла, като качеството на гориво, което у нас е ужасно. Колкото по-некачествено е горивото, толкова повече абразивни продукти от изгаряне се отлагат в маслото и двигателя. 
Не мисля, че на някого би му навредило да сменя маслото по-рано от препоръчаното, което най-често е около 15 000 пробег. Ако е обикновен автомобил механик ми е казал най-добре към 10 000 пробег да се сменя, а ако е спортен, подложен на по-големи натоварвания и по-динамично шофирана 8000. 

Ето нещо полезно за авторът на темата: 
 

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ето още - Двигателните масла във въпроси и отговори – ръководство

Пп. На сайта има и други ръководства.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Двигателното масло му е най-малкия проблем.А и това е най-ефтиния консуматив.Първата ми кола БМВ 316 компакт беше на незнайни километри и 20 години.Като я купих, незнаех кога и е сменяно маслото за последно.Единственото, което смених бяха гумите.От там само тунджа и заварка на газта.Карах я два месеца и я продадох на познат, който 5 години я е карал без да обслужи апсолютно нищо.След 5 години като я видях тая кола, двигатела още беше чак-мак и вървеше на поразия.Това естествено е лош пример, но най-важните му консумативи, които из начале трябва да обърне внимание са гуми, спирачки, чистачки, ремъци, после акумулатор и т.н. другото може и да чака.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 минути, franchesko написа:

Зависи, каква е газовата.Някои газови уредби не подлежат на обслужване.

Няма такова техническо устройство което да няма нужда от поддръжка и обслужване!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 55 минути, ivan_pop написа:

За газовата уредба никой нищо не каза?

Какво да ти се каже?

преди 53 минути, franchesko написа:

Зависи, каква е газовата. Някои газови уредби не подлежат на обслужване.

Всички газови уредби подлежат на узаконяване!
Някои - и на подмяна. Ако не отговарят на условията.

Не говоря за бутилката - тя ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се подменя на 10 години!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Целият автомобил е консуматив. Не са само масло, антифриз или там каквото са те налъгали. Консуматив са гуми, акумулатор, окачване, джанти, застраховки, данъци и каквото още се сетиш.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, Емил Костов написа:

Целият автомобил е консуматив. Не са само масло, антифриз или там каквото са те налъгали. Консуматив са гуми, акумулатор, окачване, джанти, застраховки, данъци и каквото още се сетиш.

Е волана не е консуматив, нито седалките.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, Емил Костов написа:

Целият автомобил е консуматив. Не са само масло, антифриз или там каквото са те налъгали. Консуматив са гуми, акумулатор, окачване, джанти, застраховки, данъци и каквото още се сетиш.

А ако е със ... шофьорка - и тя е консуматив!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, franchesko написа:

Е волана не е консуматив, нито седалките.

И те са консуматив. Особено като реши някой да сменя тапицерии и прочие.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване