Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Въпрос относно безконтактни плащания с Nokia 7.2 чрез NFC.


Препоръчан отговор


Здравейте,

Вчера си включих дигиталния портфейл на една банка, но след това възникнаха въпроси относно NFC  функционалността на телефона и точния начин на процедиране при плащания, ако изобщо са възможни.  В опциите на самият телефон няма функция NFC  за връзка, но има написана на български КБП,  което в превод разбрах, е същото като NFC - за прехвърляне на близки разстояния. Опитах вчера да платя по тоя начин на терминал, но даде грешка, та се отказах и платих по стандартния начин. То въпросите ми са следните. 

 

1. Поддържа ли телефонът ми Nokia 7.2 NFC  технологията. 

2. Как точно стават плащанията на безконтактни терминали. Отключва се телефонът, това е ясно. След това се доближава на много близко разстояние и това е ясно. Има ли нещо, което пропускам, защото от информацията, която прочетох за банката, не е необходимо да се включва мобилното им приложение.  Рових се из настройките на телефона и там за плащания е обозначено мобилното приложение на банката.  Понеже имам и 3D  идентификация, дали може това да е причина за грешка при плащане?

3. Ако плащанията с тоя телефон са възможни, необходимо ли е да се включва всеки път опцията за прехвърляне на данни на близки разстояния, която както гледам, работи с блутут, Wi-Fi  и включено местоположение.  Или плащанията се извършват с просто отключване на телефона и доближаване  до терминала? 

 

Търсих разни клипове и информация в интернет, но така и не намирам нещо съществено. 

 

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Зависи от това как точно плащаш.

Специално Google Pay доколкото знам все още не се поддържа в България, даже аз си го инсталирах заобиколно, през apk файл, та ми се появава като опция за плащане в NFC настройките, но не съм пробвал.

 

Иначе:

Аз допреди изполвах A1 Wallet, което тяхно приложение всъщност беше нещо като копие на iCard, с което съм в момента, че даже и безконтактна тяхна дебитна карта си извадих. Новата версия на A1 Wallet нещо май не ме кефи, но въпрос на вкус... даже веднъж извърших "фалшиво плащане" с нея, ама то това малко от бързане че не изчаках да излезе бележката от POS терминала, която така и не излезе, та си платих накрая в брой като поп :D

 

С безконтактната карта нямам грижи, държа я в калъфа на телефона и портфейл пак не нося, ако съм рекъл да плащам с карта. Най-вече това че пак имам достъп до парите си и от банкомат, хем и това че НЕ трябва да отключвам телефона и отделно приложението с 6 цифрен PIN Код... преди мисля че със старата версия на A1 Wallet не беше нужно, но уви...

 

NFC трябва да е включен, интернета не, Bluetooth също няма нужда, иначе след като си включа нета специално аз поне получавам веднага известие за извършеното ПОС плащане.

 

Сигурен ли си че няма NFC настройка  > > > ? Всъщност, да - гледам така я водят : "комуникация в близкото поле"
Използване на комуникация в близкото поле (NFC) на телефона | Телефони Nokia

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Значи, ето какво пишат в банката:

 

Цитат

Как се извършва плащане с карта от дигиталния портфейл?

  • С дигиталния портфейл в Булбанк Мобайл можете да плащате на всички безконтактни ПОС терминали в страната и чужбина
  • Отключете телефона си чрез Пин, Шаблон или пръстов отпечатък. Не е необходимо да влизате в Булбанк Мобайл!
  • Доближете мобилния си телефон до безконтактния ПОС терминал
  • При успешно плащане ПОС терминалът ще издаде звуков сигнал и ще разпечата бележка за трансакцията

Преди да извършите плащане с мобилното си устройство проверете дали:

  • Банковата ви карта е активна, дигитализирана и избрана като основна за плащане
  • Приложението Булбанк Мобайл е избрано като апликация за плащане по подразбиране от настройките на телефона ви
  • NFC функционалността на мобилния ви телефон е активирана

Всички тия неща мисля ги изпълнявам.  Аз разбирам така нещата. Чакам на опашката в магазина, като ми дойде реда изваждам телефона, отключвам го и го доближавам. Не трябва да правя нищо друго, нали? Вие как мислите от прочетеното? 

 

Когато погледнах опциите в телефона ми за избрана апликация, там наистина е избрано БулбанкМобайл. Обаче отдолу има друг ред:

 

Цитат

Others

Installed:1

И като цъкна на него ми излиза:

 

Цитат

At a Tap & pay terminal, service with:

И в поленцето е отметнато  " Nearby"

И нещо не ми става ясно какво точно е това.  Предполагам  разрешавам на терминали да се плаща от близко разстояние. 

Всичко би трявбало да е ОК за плащане, но има и някои други опции, дето не знам как точно трябва да са. 

Когато задържа върху иконката за "Споделяне наблизо" и ми излязат някои опции, там има една  за пренос на данни с 3 възможности:

 

- Данни - За малките файлове може да се изпозлват данни ( възможно е да бъдат начислени такси)

- Само Wi-Fi - За споделянето никога да не се изпозлват данни.

- Без интернет - Файловете винаги ще се споделят офлайн.

 

Коя от тия трите опции трябва да е включена и дали имат значение за плащанията на POS  терминали? 

 

 

Ако не мога да разбера как става, ще трябва всеки път да се правя на шут на касата и да пробвам с различни настройки дали нещо ще се случи. 

 

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз също имам раздел Others (други), та там също ми излиза Nearby и 2 пъти Google Pay... но никое от тях не е избрано, има празни кръгчета и на трите.

(Със Samsung A8 2018 съм...) В настройки > NFC и плащане > трите точки > Метод по подразбиране настройката ми е на "Автоматично избери"

Предполагам и твоя телефон има такава, да не е променена нещо ?

 

За Nearby Share (споделяне в близост) - на мене ми е постоянно изключено, даже съм махнал бутона му от плъзгащия се панел, не мисля че има общо с NFC. То не знам и кога се появи това, май след някакъв ъпдейт... то не са много вариантите.

 

Иначе, аз нямам опит с Булбанк, на друга банка съм, но смятам че имат безконтактни карти... гъзария си е да плащаш с телефона, аз също го намирах за практично, но се отказах.

Като картата ми е в калъфа, дори не трябва да я вадя, само "захлупвам" телефона върху терминала, че даже и изглежда че плащам с него. Всъщност дори и с картата да плащам, тя е към iCard  и пак ми излиза известие от приложението като платя.  От него също така мога да си я замразявам и размразявам когато поискам.

 

Може пък да трябва да е отворено приложението, да не би системата Android да го "убива" по някакъв начин на заден план, с цел пестене на ток може би, макар и да не ми се вярва... ?

Другото за което се сещам - дал ли си всички възможни разрешения на Булбанк приложението ? Да не би затова да се мръщи... гледам че на моето съм му позволил и "Да се показва отгоре" (Appear on top")...

 

В може би краен случай - моя препоръка е да пробваш, ако имаш желание това приложение:

https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.mobile.icard

Все пак обаче си е занимавка, не е само да го инсталираш - трябва да направиш акаунт, да го верифицираш (потвърдиш), това включва снимки на личен документ от двете страни, не помня дали само с лична карта беше или можеше и с шофьорска книжка например, снимка на лицето... и да добавиш някаква карта или поне да направиш превод към IBAN-ът който ще ти издадат, за да има някаква сума там и да тестваш.


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 58 минути, [email protected] написа:

За Nearby Share (споделяне в близост) - на мене ми е постоянно изключено, даже съм махнал бутона му от плъзгащия се панел, не мисля че има общо с NFC. То не знам и кога се появи това, май след някакъв ъпдейт... то не са много вариантите.

 

Това да не е свързано с пин кода за когото говориш, че трябва да въвеждаш всеки път?  В Булбанк Мобайл има опция за 3D  идентификация и съм я включил. Чудя се, дали пък това не е причина за отказано плащане, щото сметката бе над 500 лева. За жалост не се загледах какво точно ми изписа след опита за плащане, но нещо от сорта да повторя пак. 

 

 А защо искам да си направя нещата така, че да плащам с телефона, макар аз никога да не влизам в магазина с телефон? Защото едно, че е гъзарско и второ доста по-сигурно от безконтактна дебитна карта, от която могат лесно да ти откраднат парички в супермаркета.   А и като ми дават хората такава функционалност, защо да не се възползвам.  Освен това наскоро и в Лидъл и в Билла въведоха отстъпки, за които трябва и телефон да ползваш на касата, та явно ще се наложи да пазарувам с телефон. Относно отключването...ами отключва се лесно с пръстов отпечатък, не е кой знае каква философия. Дори дебитната карта я вадя по-бавно от портфейла си. С физически пари много рядко плащам и то само, ако ми трябват стотинки за кафе автомат.  Та има резон да ползвам и телефона за разплащане, защото както казах, примерно отивам в Билла, вадя телефона и го сканират. Няма смисъл после да търся в кой джоб да го слагам, да си вадя дебитната акрта и така нататък. А в телефона да я държа...идея е, да, имам кожен калъф с места за карти, но пък ми е по-кеф да си извадя скъпия портфейл Армани ;). Шегувам се. Ще пробвам тия дни на Билла, да видя дали със сегашните настройки ще успея да платя и ако не успея, ще видя какво съобщение ще ми извади.  И сега се сетих, че като плащах, аз стартирах от иконката в падащото меню - КБП. А като чета указанията от Булбанк, телефонът трябва да се доближи. Затова попитах, дали при плащане трявбаа да се стартира от иконката NFC/КБП  или това действие е извършено предварително от настройките. Защото в настройките е включено това КБП,  а при включване от иконката, се чака друго устройство.  Мислех си, че в Youtube  поне някой ще е качил клип как плаща с телефон, но за моя изненада, никой не се е сетил. Само разни рекламни клипчета и безсмислени обяснения.  Не че съм търсил много де.  Има вариант да звънна на оператор и дано ме упътят как става номера. 

 

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване