Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Гаранционни условия между фирми?


Препоръчан отговор


Здравейте,

Къде са раглементирани този тип отношения? Мисля преди време в ЗЗП пишеше, че потребител е всяко физическо или юридическо лице. Но сега гледам думата "юридическо" липсва. Гледах набързо и Търговски закон с търсене по дума "гаранция", но излиза "банкова гаранция" и други подобни, но не по темата ми.

Накратко като фирма съм закупил един уред, върнах го за рекламация и вече минават близо 40 дена и нищо. Та искам да им напиша е-майл, че искам разваляне на договора, но не знам какво да цитирам. Явно  съответните членове от ЗЗП нямат сила, понеже са за проблем между физическо лице и юридическо лице....

 

Редактирано от Филипов
Премахнати празни редове (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ти като купуваше уреда като юридическо лице, не се ли поинтересува каква гаранция ти предлага търговецът? А сега не можеш ли да се обадиш, и да попиташ?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тук е по-лесно. В общия случай при фирмена употреба на уред за битова употреба гаранцията е по-малко поради значително по-голямото натоварване. Примерно с една дрелка у вас ще пробиеш средно няколко дупки на седмица, докато за работа можеш да дупчиш часове всеки ден. С други уреди като кафе машина е подобно.

Приятно четене https://hardwarebg.com/forum/showthread.php/160431

 

Редактирано от Филипов (преглед на промените)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Нищо не можеш да направиш, ЗЗП е за физически лица. Чакаш и се надяваш да ти уважат гаранцията, понеже ако в гаранционните условия пише, че не важи за юридически лица, може да 'пиеш една студена вода'.

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

1.

преди 23 часа, ncl написа:

Доколкото знам ЗЗП не важи за юридически лица.

Точно и аз това писах, че ЗЗП и КЗП не могат да са от полза....

преди 23 часа, baitexpo написа:

Можеш да ги съдиш.

е, нека първо им напиша нещо и тогава чак. А и може да е неоснователно, понеже

не знам кое важи.

 

преди 22 часа, RudeBoy написа:

Ти като купуваше уреда като юридическо лице, не се ли поинтересува каква гаранция ти предлага търговецът? А сега не можеш ли да се обадиш, и да попиташ?

Е каква да е? Стандартна от 2г или повече. В случая е 4г.

 

преди 22 часа, Филипов написа:

Тук е по-лесно. В общия случай при фирмена употреба на уред за битова употреба гаранцията е по-малко поради значително по-голямото натоварване. Примерно с една дрелка у вас ще пробиеш средно няколко дупки на седмица, докато за работа можеш да дупчиш часове всеки ден. С други уреди като кафе машина е подобно.

Приятно четене https://hardwarebg.com/forum/showthread.php/160431

 

Не е битов уред за фирмена употреба.

Линка от форума "http://www.kenanoff.com/blog/archives/190" не работи - зарежда началната страница.

А и тук не говорим, че не ми уважават гаранцията, а че много се мотаят, а уреда ми е адски нужен за работата....

 

преди 21 часа, Raze написа:

Нищо не можеш да направиш, ЗЗП е за физически лица. Чакаш и се надяваш да ти уважат гаранцията, понеже ако в гаранционните условия пише, че не важи за юридически лица, може да 'пиеш една студена вода'.

 

Няма изключение за юридически лица. И не е логично да няма законово уреждане на тези неща.

То ако беше така - щеше да настане голяма анархия. Ако фирма закупи от фирма - пие вода...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, _HAKERA_ написа:

Ако фирма закупи от фирма - пие вода.

Това е точно така.Налице е частна сделка м/у юридически лица и може да се търсят само изрично разписани параметри на сделката.

Ако имаш гаранционна карта - четеш условията в нея и това е.Ако няма уточнен срок за рекламацията - чакаш.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 40 минути, badr написа:

Това е точно така.Налице е частна сделка м/у юридически лица и може да се търсят само изрично разписани параметри на сделката.

Ако имаш гаранционна карта - четеш условията в нея и това е.Ако няма уточнен срок за рекламацията - чакаш.

И никой и нищо не може да регулира отношенията между фирмите?!?!?!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

По принцип щом клиентът е фирма, се обръща направо към оторизирания гаранционен сервиз. Не се завеждат рекламациите в дневника за рекламации в магазина. 
 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, badr написа:

Търговския закон.

Още в първият си пост писах, че и там опитах да преровя

набързо нещата, но видях къде са цитирани условията....

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

По принцип срокът за отремонтиране е 30 дни.
А защо не се обадиш по телефона и да изясниш ситуацията. Хем казваш, че уредът ти е необходим, хем искаш да го връщаш, хем се мотаеш...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, цър-вул написа:

По принцип срокът за отремонтиране е 30 дни.
А защо не се обадиш по телефона и да изясниш ситуацията. Хем казваш, че уредът ти е необходим, хем искаш да го връщаш, хем се мотаеш...

Не искам да го връщам, но поради голямото забавяне искам

разваляне на сделката и от друго място да си закупя

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 часа, _HAKERA_ написа:

Не искам да го връщам, но поради голямото забавяне искам

разваляне на сделката и от друго място да си закупя

small.Laugh.gif.feb976958f3f76524dbd3fbb

Искай си. Няма законово основание да накараш продавача да ти приеме обратно развален уред и да ти върне парите, след като сделката е между фирми.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 часа, _HAKERA_ написа:

Не искам да го връщам, но поради голямото забавяне искам

Прочете ли в какви срокове се извършва гаранционния ремонт или замяна?

Елементарно е след като не ти отговарят в писмен вид, то да звъннеш в гаранционния сервиз и видиш до къде е стигнал ремонта и защо още се бави. 

Има златно правило (без значение от дали си физическо или юридическо лице): Който е заинтересован своевременно се информира. През тези 40 дни каква комуникация си осъществявал с гаранционния сервиз?! Ако е никаква, то просто първото ти нещо е да ги запиташ какво става?! На база вече отговора им може да предприемаш вече вид правни действия. 

Успех!

п.п. След като си юридическо лице, то в случая е по-добре да ползваш адвокат, а не да търсиш съдействие сред физически лица в някакъв форум. 

Нищо лично!!!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Звънях им на около 32-я ден.

Нали онзи няма как да знае какво става с всеки уред.

Попита ме за номер на товарителница.

Отварям си акаунта в еконт и му я казвам и му казвам,

че е изпратен на 4.11 и на 5.11 е получен от еди коя си

тяхна служителка.

Те ми звънят на следващият ден и ме къпят, че до сега е бил

загубен някъде из Еконт и чак днес им го били доставили....

Т.е за тях уреда е получен едва преди няколко дена, което е пълна лъжа.

Едвали преди нова година ще си го получа, а за мен това вече е голямо забавяне.

Та от там цялата работа. Затова реших да получа предварително някаква информация

и след това да действам.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Вината си е основно твоя - изпратил си го и не си проверил на 2. ден след изпращането. Освен това имаш тракинг система на Еконт, където пише кога къде е пратката. Ти си се мотал един месец...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Виждам, че са го получили и чакам да го оправят или заменят.

Потърсвам си при изтичането на 30-ят ден.

Тъпо е да изпратиш нещо и през няколко дена да звъниш и да препираш.

Има си 30 дена в които нямаш право на претенции

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване