Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Умрял/стъкнат пиксел на чисто нов монитор


Препоръчан отговор


Здравейте драги съфорумци . Имам един проблем при който не зная как да постъпя и какви са ми правата . Купих онлайн монитор Asus 144hz IPS , 1ms  при който след 3-4 часа ползване забелязах , че има 2 умряли/стъкнати пиксела . Единият е зелен а другият червен . Единият е горе в ляво а другият долу . На различни редове/колони са . Пробвал съм със смяна на кабелите (HDMI/DP) , пробвал съм с използването на Jscreenfix и т.н. . Изобщо не се махат .  Писал съм имейл и съм говорил с хората от сервизният им център и казаха , че утре ще ми се обадят поради причината , че са в малко намален състав и имейлът не са го проверили . Попринцип знам , че всеки производител има определен брой от умряли/стъкнати пиксела преди да бъде заменен . За мене не е нормално монитор за 430 лева да има такъв дефект .  Използвам един 24 инча 75 хз , IPS монитор на Acer вече почти 3 години и нямам нито един умрял пиксел а се ползва всеки ден по 5-8 часа . Какви са ми правата в този случай ? Знам , че по закон всяко поръчка закупена онлайн в 14 дневен срок може да бъде върната без никакви обяснения , но когато има дефект (като моя) как стоят нещата ? Мога ли да предявявам претенции за замяна ? Реално монитора много си го харесвам ама тези 2 пиксела като знам , че са там и направо ми бъркат в мозъка ... и ме дразнят . Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем ? Прилага линк със снимки по-долу - https://ibb.co/GFSHJPV
https://ibb.co/qr64cQZ
https://ibb.co/nb2w2hp
https://ibb.co/pXp4X6b

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 22 минути, Митко Стефанов написа:

Здравейте драги съфорумци . Имам един проблем при който не зная как да постъпя и какви са ми правата . Купих онлайн монитор Asus 144hz IPS , 1ms  при който след 3-4 часа ползване забелязах , че има 2 умряли/стъкнати пиксела . Единият е зелен а другият червен . Единият е горе в ляво а другият долу . На различни редове/колони са . Пробвал съм със смяна на кабелите (HDMI/DP) , пробвал съм с използването на Jscreenfix и т.н. . Изобщо не се махат .  Писал съм имейл и съм говорил с хората от сервизният им център и казаха , че утре ще ми се обадят поради причината , че са в малко намален състав и имейлът не са го проверили . Попринцип знам , че всеки производител има определен брой от умряли/стъкнати пиксела преди да бъде заменен . За мене не е нормално монитор за 430 лева да има такъв дефект .  Използвам един 24 инча 75 хз , IPS монитор на Acer вече почти 3 години и нямам нито един умрял пиксел а се ползва всеки ден по 5-8 часа . Какви са ми правата в този случай ? Знам , че по закон всяко поръчка закупена онлайн в 14 дневен срок може да бъде върната без никакви обяснения , но когато има дефект (като моя) как стоят нещата ? Мога ли да предявявам претенции за замяна ? Реално монитора много си го харесвам ама тези 2 пиксела като знам , че са там и направо ми бъркат в мозъка ... и ме дразнят . Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем ? Прилага линк със снимки по-долу - https://ibb.co/GFSHJPV
https://ibb.co/qr64cQZ
https://ibb.co/nb2w2hp
https://ibb.co/pXp4X6b

Откъде си закупил монитора?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Законът за защита на потребителите казва:

"Чл. 50. (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2014 г., в сила от 25.07.2014 г.) Потребителят има право да се откаже от договора от разстояние или от договора извън търговския обект, без да посочва причина, без да дължи обезщетение или неустойка и без да заплаща каквито и да е разходи, с изключение на разходите, предвидени в чл. 54, ал. 3 и чл. 55, в 14-дневен срок"

"Чл. 55, (4) Потребителят носи отговорност само за намалената стойност на стоките, причинена от изпробването им, различно от необходимото, за да установи естеството, характеристиките и доброто им функциониране."

Тоест - ти си в пълното си право да поискаш връщане на монитора, без да даваш обяснения, и без да контактуваш със сервиз. Естествено, трябва да спазиш законовата процедура, и мониторът трябва да бъде във вида, в който си го получил - без следи от употреба, с опаковки, аксесоари, документи, и т.н.

Ако не са съгласни - оплакваш се в КЗП.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, baitexpo написа:

А в гаранционната карта пише ли нещо относно повредени пиксели?

Попринцип в гаранцията пише - Asus will provide the warranty service for your ASUS Product's TFT LCD screen only if there are at least : More than 3 bright dots or 5 dark spots from 0 to 36 months . Аз не разбирам много , но дисплеят е IPS а не TFT LCD . Може би аз бъркам някъде . 


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Митко Стефанов написа:

Попринцип в гаранцията пише - Asus will provide the warranty service for your ASUS Product's TFT LCD screen only if there are at least : More than 3 bright dots or 5 dark spots from 0 to 36 months . Аз не разбирам много , но дисплеят е IPS а не TFT LCD . Може би аз бъркам някъде . 

Не бях видял, че си го купил онлайн. Връщай го както те е посъветвал Rudy M.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Принцип-не принцип, звъни на телефоните от сайта и го връщай или искай да ти го сменят с нов. Със сервизи не се занимавай!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, Rudy M. написа:

Законът за защита на потребителите казва:

"Чл. 50. (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2014 г., в сила от 25.07.2014 г.) Потребителят има право да се откаже от договора от разстояние или от договора извън търговския обект, без да посочва причина, без да дължи обезщетение или неустойка и без да заплаща каквито и да е разходи, с изключение на разходите, предвидени в чл. 54, ал. 3 и чл. 55, в 14-дневен срок"

"Чл. 55, (4) Потребителят носи отговорност само за намалената стойност на стоките, причинена от изпробването им, различно от необходимото, за да установи естеството, характеристиките и доброто им функциониране."

Тоест - ти си в пълното си право да поискаш връщане на монитора, без да даваш обяснения, и без да контактуваш със сервиз. Естествено, трябва да спазиш законовата процедура, и мониторът трябва да бъде във вида, в който си го получил - без следи от употреба, с опаковки, аксесоари, документи, и т.н.

Ако не са съгласни - оплакваш се в КЗП.

Благодаря , попринцип монитора е чистак-барсак (както има един израз) . Даже все още пазя лепенките по рамките . Пазя опаковката , стиропора , вътре пликчетата , даже и опаковката с която беше опакован самият монитор (нещо като торбичка ама по-мека ) . Реално пазя абсолютно всичко . Може би единственото скъсано пликче е това за зарядното за контакта ама то няма как да го отворя по друг начин . Така просто е запечатано . Благодаря . Ще изкачам утре отговора от сервиза . Ако откажат замяна ще сезирам КЗП . Не знам дали е проблем ама монитора е взет на лизинг . 

преди 1 минута, Raze написа:

Принцип-не принцип, звъни на телефоните от сайта и го връщай или искай да ти го сменят с нов. Със сервизи не се занимавай!

Аз говорих с тях ама те ме препратиха към сервиза им . Затова звъннах на тях . Утре като трябва ще звънна и на магазина им . 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Звъниш на телефоните в сайта и казваш, че искаш да го върнеш, не се обясняваш какво му има или няма. Ако правят проблеми - КЗП.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Митко Стефанов написа:

Благодаря , попринцип монитора е чистак-барсак (както има един израз) . Даже все още пазя лепенките по рамките . Пазя опаковката , стиропора , вътре пликчетата , даже и опаковката с която беше опакован самият монитор (нещо като торбичка ама по-мека ) . Реално пазя абсолютно всичко . Може би единственото скъсано пликче е това за зарядното за контакта ама то няма как да го отворя по друг начин . Така просто е запечатано . Благодаря . Ще изкачам утре отговора от сервиза . Ако откажат замяна ще сезирам КЗП . Не знам дали е проблем ама монитора е взет на лизинг . 

Аз говорих с тях ама те ме препратиха към сервиза им . Затова звъннах на тях . Утре като трябва ще звънна и на магазина им . 

Няма значение как е взет. Откъде е купен, за да се види какви са им общите условия на тези дето са ти го продали.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Щом стария Acer ти работи, защо си купил нов монитор?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Eclipse2G написа:

Щом стария Acer ти работи, защо си купил нов монитор?

Поради причината , че старият е 75хз а този 144 хз . Все пак цъкам FPS игри . А старият acer го използвам като втори монитор сега . 

преди 3 минути, Емил Костов написа:

Няма значение как е взет. Откъде е купен, за да се види какви са им общите условия на тези дето са ти го продали.

Не искам да намесвам магазина преди да са излезнали и съобщили официалното им становище . Ако откажат тогава ще кажа . И не за да ги злепоставя а да имат хората на предвид ако купуват от тях . Купувал съм други неща от тях и съм доволен попринцип . 

преди 6 минути, Raze написа:

Звъниш на телефоните в сайта и казваш, че искаш да го върнеш, не се обясняваш какво му има или няма. Ако правят проблеми - КЗП.

Твърде късно е . Вече сме говорили и т.н. . Да видим утре какво ще кажат ! И тогава ще реша какви действия да предприемам . 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Raze написа:

Нищо не е късно. Ама като те е страх, гледай си изгорелите пиксели.

Какво да ме е страх . КЗП-то е на 10 минути от мене . Отивам и съм готов . Все пак им давам възможност да ми го заменят без караници и разправии . Те сами решават . Аз съм най-лесен ! 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Сбъркано логическо мислене имаш. Просто го върни и после си го купи пак. Запиши серийния номер, да не ти пробутат същия, но най-добре го купи от друго място!!! Поизчакай някоя промоция...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, JKirilov написа:

Сбъркано логическо мислене имаш. Просто го върни и после си го купи пак. Запиши серийния номер, да не ти пробутат същия, но най-добре го купи от друго място!!! Поизчакай някоя промоция...

Той в момента е на промоция . Затова го взех ... 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Митко Стефанов написа:

Все пак им давам възможност да ми го заменят без караници и разправии .

"Отказ от договор от разстояние" означава, най-просто казано - връщаш монитора, те ти връщат парите. В случая ще трябва да се откажеш и от договора за лизинг.

Ако искаш смяна на монитора, това е по друг параграф - при поява на неотстраним дефект. Тогава уредът минава през сервиз, и срокът е един месец. Но за два пиксела най-вероятно ще излязат със становище, че това е допустимо, и нямаш право на замяна.

Не може да смесваш двете неща. Освен ако самата търговска политика на магазина не ти го позволява.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Rudy M. написа:

"Отказ от договор от разстояние" означава, най-просто казано - връщаш монитора, те ти връщат парите. В случая ще трябва да се откажеш и от договора за лизинг.

Ако искаш смяна на монитора, това е по друг параграф - при поява на неотстраним дефект. Тогава уредът минава през сервиз, и срокът е един месец. Но за два пиксела най-вероятно ще излязат със становище, че това е допустимо, и нямаш право на замяна.

Не може да смесваш двете неща. Освен ако самата търговска политика на магазина не ти го позволява.

Искам просто да ми го заменят . Няма да чакам 1 месец го отремонтират . Те даже не могат да го отремонтират . Ако ми откажат и кажат , че според производителя е нормално и е допустимо тогава им казвам , че ще го върна и да подадът и становище към кредитора , да анулира договора и готово . Пращам им го и поръчвам от друго място . Това мисля да направя . 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

В такъв случай темата е излишна. Не четеш какво ти пишем. А нас не ни интересува какво ти искаш да стане.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, Rudy M. написа:

В такъв случай темата е излишна. Не четеш какво ти пишем. А нас не ни интересува какво ти искаш да стане.

Разбрах какво искате да кажете . По-добре да се откажа от договора и да си го поръчам от друго място . Явно замяната ще стане дълга и широка . Благодаря много на всички отзовали се ! 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И защо мислиш така? Обаждаш се на търговеца, казваш му проблема и вариантите - или да го върнеш и да си купиш друг от друг магазин или да ти го сменят с нов, който да няма пиксел. Какво му е трудното?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Raze написа:

И защо мислиш така? Обаждаш се на търговеца, казваш му проблема и вариантите - или да го върнеш и да си купиш друг от друг магазин или да ти го сменят с нов, който да няма пиксел. Какво му е трудното?

Утре ще им се обадя и ще им го кажа директно . Моя беше грешката днес . 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Интересно е какво става в такъв случай с договора за лизинг, който вече е подписан. Между теб и магазина ли е или има и някоя банка?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, Митко Стефанов написа:

Здравейте драги съфорумци . Имам един проблем при който не зная как да постъпя и какви са ми правата . Купих онлайн монитор Asus 144hz IPS , 1ms  при който след 3-4 часа ползване забелязах , че има 2 умряли/стъкнати пиксела . Единият е зелен а другият червен . Единият е горе в ляво а другият долу . На различни редове/колони са . Пробвал съм със смяна на кабелите (HDMI/DP) , пробвал съм с използването на Jscreenfix и т.н. . Изобщо не се махат .  Писал съм имейл и съм говорил с хората от сервизният им център и казаха , че утре ще ми се обадят поради причината , че са в малко намален състав и имейлът не са го проверили . Попринцип знам , че всеки производител има определен брой от умряли/стъкнати пиксела преди да бъде заменен . За мене не е нормално монитор за 430 лева да има такъв дефект .  Използвам един 24 инча 75 хз , IPS монитор на Acer вече почти 3 години и нямам нито един умрял пиксел а се ползва всеки ден по 5-8 часа . Какви са ми правата в този случай ? Знам , че по закон всяко поръчка закупена онлайн в 14 дневен срок може да бъде върната без никакви обяснения , но когато има дефект (като моя) как стоят нещата ? Мога ли да предявявам претенции за замяна ? Реално монитора много си го харесвам ама тези 2 пиксела като знам , че са там и направо ми бъркат в мозъка ... и ме дразнят . Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем ? Прилага линк със снимки по-долу - https://ibb.co/GFSHJPV
https://ibb.co/qr64cQZ
https://ibb.co/nb2w2hp
https://ibb.co/pXp4X6b

Да - и аз се чудя какво ще стане с кредита, та за това се записвам да следя темата.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 31 минути, baitexpo написа:

Интересно е какво става в такъв случай с договора за лизинг, който вече е подписан. Между теб и магазина ли е или има и някоя банка?

Мене и една банка . Имах подобен случай преди 1 година с едни мебели които бяха поръчани онлайн . Дойдоха скъсани и счупени/ударени . Тогава се разправяхме с фирмата и накрая се съгласиха да откажат договора като се обадиха и на банката да анулират лизинга . След няколко дни лизинга беше анулиран а аз им върнат нещата . Случая е подобен на сегашния , но не знаех с мониторите как стоят нещата . Всичко купувано досега ми е без проблеми . Проблема в цялата тази работа е , че трябва да се откаже до 14 дни . Явно просто не ми върви .. :D

преди 8 минути, dimy написа:

Платил ли си го или - е на изплащане?

На изплащане . 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване