Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Зареждане на климатик с фреон


Препоръчан отговор

😐Здравейте, имам два климатика които съм монтирал и работят, но не както трябва защото имат нужда от фреон. Когато са демонтирани не е събран фреона от вътрешните тела. Въпросът ми е колко фреон се губи при този демонтаж. Надявам се че някой техник е попадал на такова презареждане. Климатиците са 12 ки. С фреон r410A. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да е написано на табелата зад климатика

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Написано е какво е цялото количество фреон

Двата крана са били затворени когато е демонтиран, но не е събран фреона от вътрешното тяло. Може би въпросът не бе зададен коректно. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не се губи, защото вакум помпата изсмуква всичкия фреон.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не може да се установи какво количество е останало.

Затова при призареждане останалият във външното тяло фреон се изпуска, или се изсмуква, и после се пълни според написанато на етикета.

 

Иначе по принцип е възможно да се допълни само необходимото количество, но от некадърниците работещи в България едва ли има някой, който може да го направи правилно.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Когато е демонтиран каректно да, но в случая е изпуснат фреона от вътрешното тяло. 

За съжаление нямам възможност да изтегля целият фреон. Надеждата ми беше някой който е зареждал такъв да е обърнал внимание колко е липсвало. Все пак обемът на тръбите на вътрешното тяло е торе доло еднакво за 12ки. Ще допълня по 100 гр. пък каквото стане. Климатиците са на вилата и на трудно достъпно място, три фирми ми отказват и реших аз да си ги допълня. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ако климатиците са инверторни, за да станат нещата както трябва, задължително се изтегля целия фреон и се зарежда толкова колкото е написано на климатика.По-голямото количество фреон е във външното тяло.А колко фреон е изтекъл зависи от това какво е вътрешното тяло и колко е дълъг тръбния път.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 часа, Korni691 написа:

Когато е демонтиран каректно да, но в случая е изпуснат фреона от вътрешното тяло. 

За съжаление нямам възможност да изтегля целият фреон. Надеждата ми беше някой който е зареждал такъв да е обърнал внимание колко е липсвало. Все пак обемът на тръбите на вътрешното тяло е торе доло еднакво за 12ки. Ще допълня по 100 гр. пък каквото стане. Климатиците са на вилата и на трудно достъпно място, три фирми ми отказват и реших аз да си ги допълня. 

--------------

Внимавай само да не се взривиш, и да не те четем после по новините...

Ако ще допълваш, поне имаш ли възможност да вакуумираш отново тръбния път?

След като си ги отварял, това значи, че в тръбите и във вътрешното тяло има останал въздух, който ще пречи на работата.

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Пиша рядко по форуми защото отговорите които дават повечето са или безмислени или просто пишат само ей така.Разчитах да получа някакъв конкретен отговор но уви.Благодаря на всички които се опитаха да помогнат.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 часа, gagodrago написа:

 

Ако ще допълваш, поне имаш ли възможност да вакуумираш отново тръбния път?

 

 

Въздуха от тръбите може да се издуха с фреон, стига да е наясно как става майстора.Ако остане въздух в системата, не е проблема във въздуха.Проблема е във влагата която е в него.Тази влага може да замръзне и да запуши тръбите.И нищо страшно не може да стане, освен че няма да работи климатика и евентуално да спука някоя тръба и да излезе фреона.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 часа, ivan_pop написа:

 нищо страшно не може да стане, освен че няма да работи климатика и евентуално да спука някоя тръба и да излезе фреона.

--------------

Като чета какви глупости пише авторът на темата и направо се плаша. Човекът се захваща с нещо, от което въобще понятие си няма. А такива експерименти могат да му струват скъпо.

Опасност има, и то голяма, ако компресорът по време на зареждането засмуче въздух от пропускащи съединения, или от недобре стегнат и херметизиран тръбен път...

---------------

https://trafficnews.bg/absurdi/dvama-rabotnitsi-opasnost-zhivota-sled-kato-klimatik-se-49301/

 

Двама работници с опасност за живота, след като климатик се взриви

Мъжете са настанени в реанимация с над 20 % изгаряния

Двамата работници, които пострадаха вчера при взрив на климатик в ж.к. "Славейков", са от Бургас, информира Флагман.Бг.Те са настанени в отделението по реанимация на Клиниката по изгаряния във Варна с над 20 % изгаряния. Има пряка опасност за живота им, но шансовете им да оцелеят също са високи.

Пострадалите мъже са на 27 и 37 години. Те били наети, за да поставят климатик в новата кооперация на "Сан Сити" в комплекса, когато инсталацията се взривила и те били пометени и изгорени от мощна вълна. Веднага след инцидента мъжете са приети в Шоковата зала на МБАЛ-Бургас, а оттам транспортирани в клиниката по изгаряния във Варна.

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 часа, gagodrago написа:

Човекът се захваща с нещо, от което въобще понятие си няма.

Всъщност не става ясно с какво точно се захваща? Сам да го допълни или сам да взриви блока?

Викат се майстори със съответната апаратура!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

И мн се ядоса, защото никой не можа да даде коректен отговор, колко фреон остава в системата след изпускане на газта.

Е па да влезе в системата и сам да измери, колко може да е останало

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Единствено се ядосах на себе си че зададох толкова неразбираем въпрос. Или не сте прочели въпросът и описанието до край, или неразбирате текста което е характерно за по младите. Аз ако разбирах нямаше да задам въпроси в този форум.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Всичко сме прочели, а на тебе нищо не ти се разбира, та ако може така, по-простичко:

Искаш сам да допълниш и питаш колко фреон да си купиш, да да не останат излишни някакви 4-5 куб. см.?

Или все пак ще викаш майстор, но искаш да знаеш дали той няма да те прецака с едни излишни 4-5 куб. см.?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

То на табелката и пише пр., 530гр., фреон, вакумира се системата, като в нея не остава въздух и фреон. И се пълни с посочения грамаж фреон.И ПРОБЛЕМА СЕ РЕШАВА.С така , задагения въпрос, колко газ може да е останал в системата е Xgr.,никойк не може да каже. Затова се вакумира, колкото е останал се събира, и се пълни до посочения грамаж.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Явно отново не четете, климатиците са вакумирани, фреон съм си купил. Бях писъл по горе че са на вилата и съм се обаждал на три фирми да ги заредят както трябва, но никой не иска като чуе къде се намират. Имах предвид горе доло а не точно. Ясно ми е какво става при презареждане, имам доста познания по хладилна техника но не достатачно, също като вас. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Климатиците инверторни ли са, или обикновени? Марка, модел?

По принцип допълва се през лятото.

Зимата в студено врмеме е много трудно да се "долива" фреон "на око", защото системата лесно може да бъде препълнена. Затова се зарежда по тегло.

Приемаме, че тръбният път ти е вакуумиран, конусите и свръзките са качествено направени, нямаш течове и пропуски, крановете на външното тяло и двата са отворени до край.

Дозареждането става по следния начин:

Пускаш климатика да работи на охлаждане.

Задаваш най-бавната степен на вентилатора и такива градуси, че климатикът да заработи и да слезе устойчиво на ниска/ почти минимална консумация.  

Започваш да добавяш фреон в течна фаза(бавно), и пълниш докато температурата на дебелата тръба(това е тръбата по която се връща фреона), измерана с контактен термометър стане +10-+11 градуса по Целзий.

Помещението в което работи вътрешното тяло трябва да ти е загрято поне до 20 градуса, а външната температура около +5~+6 градуса...

 

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Помещениета е невъзможно да го отопля затова ще включа една духалка над климатика да го излъжа да тръгне на студено. Доста съм изчел за зареждане на климатици и ми е ясно че немога да ги заредя тчно. Климатиците са инверторни панасоник и фуджицо стари са но стават. Описанието което си дал е точно но няма да се справя

, времето е много студено. Аз имах намерение да го заредя минимално в изключено състояние не повече от 100гр.и след това да го пусна на охлаждане за около 5 мин. И след това на отопление, зная как е работил преди и ще сравня резултата. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 25 минути, Korni691 написа:

 времето е много студено. Аз имах намерение да го заредя минимално в изключено състояние не повече от 100гр.и след това да го пусна на охлаждане за около 5 мин. И след това на отопление, зная как е работил преди и ще сравня резултата. 

-------------

Когато температурите паднат около 0-та, пусни климатиците да поработят на отопление непрекъснато за около половин час, и наблюдавай как заскрежава външната пита.

Ако заскрежава на отчетливи ивици, значи количеството на фреона е недостатъчно.

LG_pic.jpg

 

----------------------------

Ако заскрежва равномерно, значи е в границите на нормалното

IMG_20151220_075538.jpg

Това е най-сигурният показател за количеството на фреона.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Панасоника замръзва на ивичи, но фуджисото е прекаленно добър софтоера и не позволява заскрежаване. Просто не развърта достатачно комприсора. По манометър 25 бара при максимална зададена температура и макс винтелатор. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Чак сега споменаваш марки. Бе пиши марки и модели и то така че да ги нмамери търсачката и дали са инверторни. 25 е типично налягане, ама за неинверторен, които работят на двойно повече. Зареждай по кантар и вакуумирай. Никой няма да се навие да работи с твой фреон.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Публикацията ви съдържа термини, които не допускаме! Моля, редактирайте съдържанието си и премахнете подчертаните думи по-долу. Ако замените букви от думата със звездички или друго, за да заобиколите това предупреждение, профилът ви ще бъде блокиран и наказан!
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Сподели

×
×
  • Добави ново...