Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Ключе за маслен радиатор ТЕСИ


Виж решението Разрешен от human1970,

Препоръчан отговор

Здравейте!

На майка ми изгоряла едната степен на ключето на радиатора (движи се свободно без да застава в някое от 2те положения) т.е. прегоряло. Измъкнах го аз леко навън - гледам отзад 6 крачета. Успях да намеря абсолютно същото (на външен вид) - черно с лампичките в долния край, щото сега са вече други. Вадя една по една кабелните обувки от старото ключе и слагам на новото. Включвам щепсела и... БУМ - изгоря централния бушон.

Къде може да е грешката? Свалих панела на радиатора - няма нищо нагоряло или изгоряло вътре. Понеже не ми се рискуваше с 220v проверих ключето с 12v през адаптер и пробна лампа. Отделно отворих панела на другия подобен радиатор - ми гледам свързването е 1:1. Единственото, което ми направи впечатление е, че при това новото ключе пробната лампа светва при долно положение, а гледам на другия радиатор е при горно. 

Опростено казано веригата за всяка степен е : горе - фаза, среда - нагревател, долу - нула. Пробвах да обърна ключето като подам фаза (+) - долу, а (-) - горе, като пробната е на средно и на (-), но тогава пр.лампа не светва

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Радиаторите от тази фирма са доста. Трябваше да напишеш точния модел, за да ти намерим електрическата схема. 

И още нещо. По вече не прави проби, защото това е напрежение 230 волта а не 12, от колата например.

Ако нямаш опит, потърси човек с такъв, за да ти свърже ключето. Успех и лек ден.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Кво ключе, цяло ключище си е, помислих че търсиш някакъв кодиран седмогран да свалиш масления радиатор на колата... ;)

Връщаш пак обратно по същия начин, хващаш неккъв омметър и правиш схема.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 часа, Kolev72 написа:

Радиаторите от тази фирма са доста. Трябваше да напишеш точния модел, за да ти намерим електрическата схема. 

И още нещо. По вече не прави проби, защото това е напрежение 230 волта а не 12, от колата например.

Ако нямаш опит, потърси човек с такъв, за да ти свърже ключето. Успех и лек ден.

Гледах, мислих, пробвах с фазомера, сравнявах с другия радиатор - уж всичко е както трябва, но като включих щепсела пак гръмна

Модела е 2512, но в интернет модела излиза с копче на термостата под ключето за включване на степените, докато при мен двете са на едно ниво.

2.jpg

1.jpg

преди 13 часа, Kolev72 написа:

Радиаторите от тази фирма са доста. Трябваше да напишеш точния модел, за да ти намерим електрическата схема. 

И още нещо. По вече не прави проби, защото това е напрежение 230 волта а не 12, от колата например.

Ако нямаш опит, потърси човек с такъв, за да ти свърже ключето. Успех и лек ден.

Гледах, мислих, пробвах с фазомера, сравнявах с другия радиатор - уж всичко е както трябва, но като включих щепсела пак гръмна

Модела е 2512, но в интернет модела излиза с копче на термостата под ключето за включване на степените, докато при мен двете са на едно ниво.

4.jpg

3.jpg

преди 10 часа, JKirilov написа:

Кво ключе, цяло ключище си е, помислих че търсиш някакъв кодиран седмогран да свалиш масления радиатор на колата... ;)

Връщаш пак обратно по същия начин, хващаш неккъв омметър и правиш схема.

Имам само фазомер. Явно ще трябва да купя друго ключе да пробвам. Това може да е дефектно или изобщо да не е за радиатор, макар че е абсолютно еднакво на външен вид с оригиналното.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Баси темата - хвани автора и удари отговарящите!!!

Въпросът лаишки ...

преди 17 часа, human1970 написа:

Здравейте!

На майка ми изгоряла едната степен на ключето на радиатора (движи се свободно без да застава в някое от 2те положения) т.е. прегоряло. Измъкнах го аз леко навън - гледам отзад 6 крачета. Успях да намеря абсолютно същото (на външен вид) - черно с лампичките в долния край, щото сега са вече други. Вадя една по една кабелните обувки от старото ключе и слагам на новото. Включвам щепсела и... БУМ - изгоря централния бушон.

Нищо не е изгоряло „на майка ти“ - просто имаш късо в главата!

преди 17 часа, Kolev72 написа:

Радиаторите от тази фирма са доста. Трябваше да напишеш точния модел, за да ти намерим електрическата схема. 

И като ти напише модел - кво???

Става дума за стандартен товарен сериен ключ - 1 вход, 2 изхода, 16А.
Просто при подмяната е „окъсил“ веригата.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

""И като ти напише модел - кво???

Става дума за стандартен товарен сериен ключ - 1 вход, 2 изхода, 16А.
Просто при подмяната е „окъсил“ веригата.""

Жоро!

Не моля теб, а питащия за модела.

Какво ли? - Ами таквоз! 

Понякога, като няма какво да правиш излизай към балкана на разходка.

Ти не си бил при него, когато го е сменял и не е казвал, че е "окъсил веригата"

Ще се замисляш кога и на кого отговаряш. Нито те цитирам нито ти давам акъл, за да ми отговаряш на мен. Отговаряй на този, който пита.

На мен ти няма какво да ми обясняваш, щото си все още лаик в техниката

Автора, няма какво да му хващаш. А за другите - що накрая не се опиташ да удариш някой от тях?

Няколко човека в този форум сте абсолютни ТЪПАНАРИ и пияндета  -от мен да го знаеш, защото все още не го забелязваш, а не си в първа младост!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 27 минути, Kolev72 написа:

Не моля теб, а питащия за модела.
Какво ли? - Ами таквоз! 

Понякога, като няма какво да правиш излизай към балкана на разходка. Ти не си бил при него, когато го е сменял и не е казвал, че е "окъсил веригата"

Ще се замисляш кога и на кого отговаряш. Нито те цитирам нито ти давам акъл, за да ми отговаряш на мен. Отговаряй на този, който пита.

На мен ти няма какво да ми обясняваш, щото си все още лаик в техниката.

Абе тъпанар - 35 години работя с техника, лаик си ти!

Няма нужда да съм до него, за да разбера защо е „изгорял централния бушон“!

И не ви казвай на кого да отговарям, щото ще ти излезе през носа. Акъл не ти давам - да е нещо друго, да ти го набия. Ама в главата не става.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, jhoro написа:

Абе тъпанар - 35 години работя с техника, лаик си ти!

Няма нужда да съм до него, за да разбера защо е „изгорял централния бушон“!

И не ви казвай на кого да отговарям, щото ще ти излезе през носа. Акъл не ти давам - да е нещо друго, да ти го набия. Ама в главата не става.

Нали ти казах, че си тъпанар? Усещай се, като ти го казват чужди хора!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, jhoro написа:

Абе тъпанар - 35 години работя с техника, лаик си ти!

Няма нужда да съм до него, за да разбера защо е „изгорял централния бушон“!

И не ви казвай на кого да отговарям, щото ще ти излезе през носа. Акъл не ти давам - да е нещо друго, да ти го набия. Ама в главата не става.

Е тва е въпроса. Нещо дава на късо, но какво и до момента е непонятно. Няма как да съм объркал свързването, а и то е твърде просто - вижда се от снимката. Отворих другия радиатор - ми и при него свързването е същото на ключето. Не се сетих при втората проба да не го затварям, а да го пробвам отворен и да гледам - може би щеше да се види къде точно окъсява. Дал съм достатъчно снимки, свързването е елементарно. Според мен остава да съм купил ключе, което външно е 1:1 с оригиналното, но вътре явно действа по друг начин.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, human1970 написа:

Е тва е въпроса. Нещо дава на късо, но какво и до момента е непонятно. Няма как да съм объркал свързването, а и то е твърде просто - вижда се от снимката. Отворих другия радиатор - ми и при него свързването е същото на ключето. Не се сетих при втората проба да не го затварям, а да го пробвам отворен и до гледам - може би щеше да се види къде точно окъсява. Дал съм достатъчно снимки, свързването е елементарно. Според мен остава да съм купил ключе, което външно е 1:1 с оригиналното, но вътре явно действа по друг начин.

Щом само:

преди 19 часа, human1970 написа:

Вадя една по една кабелните обувки от старото ключе и слагам на новото. Включвам щепсела и...

значи „новото ключе“ не е същото, като „старото“!

Схемата е много проста, но принципната!
image.png.d8059b7677f7d4f3ace1d3c925574cf1.png

На практика местата - на общия „вход“ и двата „изхода“ - може да са различни

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 15 минути, jhoro написа:

Щом само:

значи „новото ключе“ не е същото, като „старото“!

Схемата е много проста, но принципната!
image.png.d8059b7677f7d4f3ace1d3c925574cf1.png

На практика местата - на общия „вход“ и двата „изхода“ - може да са различни

Входа е горното (1) - да примем - фаза. Средното (2) - към нагревател. Долното (3) - нула.

Подавам на 1 и 3 12волта, на 2 и 3 свързвам пробна лампа. като превключа ключето лампата светва.

Това логически погледнато означава, че при включване затваря верига 1-2.

В същото време като меря с фазомера ключето на другия радиатор излиза точно обратното - на включено 2 няма ток, а на изключено има.

Сега си мисля друго. То това ключе когато е изгоряло едното му копче - явно не е изгоряло току така. Вероятно нещо е изгоряло и окъсило за да изгори ключето или пък при изгарянето на едното копче на ключето е изгоряло и нещо друго, което външно не се забелязва.

При това положение аз слагам ново ключе, но това което е изгоряло - пак гори.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, human1970 написа:

Входа е горното (1) - да примем - фаза. Средното (2) - към нагревател. Долното (3) - нула.

Подавам на 1 и 3 12волта, на 2 и 3 свързвам пробна лампа. като превключа ключето лампата светва.

Това логически погледнато означава, че при включване затваря верига 1-2.

В същото време като меря с фазомера ключето на другия радиатор излиза точно обратното - на включено 2 няма ток, а на изключено има.

На ключа няма нула!!!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, jhoro написа:

На ключа няма нула!!!

На 1 и 3 на ключа идват от захранващия кабел фазата и нулата. Според положението на щепсела 1 ще е или фаза или нула.

Сега го погледнах отново. Единия от червените кабели идва на ключа през терморегулатора, но това не виждам какво значение има.

Отвих терморегулатора, огледах го, помирисах го - няма нищо изгоряло. Като му въртя копчето - вътре си цъка.

Мисля си от вчера да завъртя ключето обратно (с лампичките нагоре) и тогава да го свържа. Едва ли ще стане нещо друго освен пак да гръмне. 🙂

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, human1970 написа:

На 1 и 3 на ключа идват от захранващия кабел фазата и нулата. Според положението на щепсела 1 ще е или фаза или нула.

Сега го погледнах отново. Единия от червените кабели идва на ключа през терморегулатора, но това не виждам какво значение има.

Отвих терморегулатора, огледах го, помирисах го - няма нищо изгоряло. Като му въртя копчето - вътре си цъка.

Мисля си от вчера да завъртя ключето обратно (с лампичките нагоре) и тогава да го свържа. Едва ли ще стане нещо друго освен пак да гръмне. 🙂

Не си играй - да не изгърмиш ти.

Последователността е „Щепсел - кабел 3-ка - клема на корпуса, където жълтозеления проводник „отива“ на маса“. Оттук другите два се разделят. Единия (условно казано нула) - директно на нагревателите. Другия (условно казано фаза) - през терморегулатора към ключа и после към другия край на нагревателите.
Това „условно казано“ е защото - при системата Шуко CEE 7/3 (гнезда) и CEE 7/4 (щепсели) - не може да се гарантира, кой проводник ще е фаза и кой нула.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 минути, jhoro написа:

Не си играй - да не изгърмиш ти.

Последователността е „Щепсел - кабел 3-ка - клема на корпуса, където жълтозеления проводник „отива“ на маса“. Оттук другит едва се разделят. Единия (условно казано нула) - дипектно на нагревателите. Другия (условно казано фаза) - през терморегулатора към ключа и после към другия край на нагревателите.
Това „условно казано“ е защото - при системата Шуко CEE 7/3 (гнезда) и CEE 7/4 (щепсели) - не може да се гарантира, кой проводник ще е фаза и кой нула.

Условната Нула се разклонява - към нагревателите и към (1) на ключа. Условната фаза през терморегулатора отива на (3) на ключа. (2) на ключа отива към нагревател.

Ако веригата се затваря правилно (поне според пробите ми с 12v е така) - след превключване на ключето - условната нула от (1) затваря веригата към (2) и оттам през нагревателя затваря веригата (грее).

То тогава излиза, че гърми през (2) и (3) на ключа.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, human1970 написа:

Условната Нула се разклонява - към нагревателите и към (1) на ключа. Условната фаза през терморегулатора отива на (3) на ключа. (2) на ключа отива към нагревател.

Ако веригата се затваря правилно (поне според пробите ми с 12v е така) - след превключване на ключето - условната нула от (1) затваря веригата към (2) и оттам през нагревателя затваря веригата (грее).

То тогава излиза, че гърми през (2) и (3) на ключа.

Ей там е глупостта!

Веригата трябва да е терморегулатор-ключ-нагревател, като с ключа избираш единия, втория или двата в паралел.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

То затова и на другия радиатор при включено ключе на (2) няма фаза, а при изключено има.

Бе нещо ключето не е както трябва. Ще купя така или иначе още едно ключе, че не ми разрешават да разбутвам ключето от другия радиатор - да не съм развалял и него. 🙂

преди 4 минути, jhoro написа:

Ей там е глупостта!

Веригата трябва да е терморегулатор-ключ-нагревател, като с ключа избираш единия, втория или двата в паралел.

Тя веригата е ясна, но когато щепсела е обърнат нулата идва от (3) а не от (1)

 

преди 16 минути, jhoro написа:

Ей там е глупостта!

Веригата трябва да е терморегулатор-ключ-нагревател, като с ключа избираш единия, втория или двата в паралел.

Ми не е така. Сега отворих другия радиатор.

Кафяв - условна Фаза - през Термостат отива в Ключа на (3)

Син - условна Нула - отива на Нагревател, но с разклонение отива и в Ключа на (1).

Ако е изгорял някой от нагревателите възможно ли е да дава на късо?

То ако подам на всеки поотделно 220 може ли с фазомера да ги проверя ако светва на общия им край?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 часа, JKirilov написа:

Не става с фазомер, само те лъже!!!!!!!!!!!

Или мултицет назаем или за 10 лв или сервиз за 30-40-50 кинти...

Прав си, с едно уточнение - „ФАЗО-МЕР“ няма!!! Какво да мери на фазата?

Има „фазо-показател“, който често се лъже.
Затова навремето - ел.техниците позваха „пробна лампа“ от две лампи, свързани последователно. При 220 V (фазово напрежение) светят по-слабо, при 400 V (линейно напрежение) - светят нормално.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 часа, JKirilov написа:

Не става с фазомер, само те лъже!!!!!!!!!!!

Или мултицет назаем или за 10 лв или сервиз за 30-40-50 кинти...

Сега като помислих - то не е проблема в това, че ще ме излъже. Проблема е съвсем друг. Ако подавайки фаза на единия край на всеки реотан Фазопоказателя 🙂 не покаже тази фаза на другия му край то аз бих открил прекъсване. Да ма то прекъсната верига (или проводник в случая) не гърми.

За мен на 90% вероятността е грешен ключ и едва 10% евентуално скрито окъсяване (дефектиране) на лявата верига щото то на старото ключе лявото копче беше прегоряло и се движеше без да застава в отворено или затворено положение.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 часа, human1970 написа:

Ако е изгорял някой от нагревателите възможно ли е да дава на късо?

То ако подам на всеки поотделно 220 може ли с фазомера да ги проверя ако светва на общия им край?

Ако е „изгорял“ и прекъснат - не, но ако дава на маса - да.

Ако общия край е свързан - при подаване на напрежение от мрежата (което вече е 230 V) - и на общия, и на другия нагревател фазоуказатля ще свети и ще отчита напрежение спрямо земя.
Най-добре е, да се разкачи общия край и да се тестват двата нагревателя с омметър.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • Решение

Днес отидох в специализиран магазин и купих ново ключе - бяло, грозно, без означение 0 и I , свети самото копче при включено положение.

По пътя разгледах внимателно 2те ключета. Най-накрая ми светна - забелязах, че на бялото ключе 2те крайни (горни) крачета са жълти, а останалите 4 са бели. На това черното дето купих оня ден от железарията едва доловимо забелязах, че 2 от крачетата също са леко по-жълти. Съпоставяйки жълтите крачета стана ясно, че това от железарията макар външно да беше 1:1 с оригиналното трябва да се обърне с лампичките нагоре.

За всеки случай минах през един приятел, замерихме веригата (1)-(2) на бялото и черното ключе и тезата ми се затвърди.

Доволен от себе си се прибрах и смело монтирах обратно черното ключе. Да, ама не. И в двете положения двете копчета на ключето не светят. Свързах бялото - работи отлично.

Сега след като проблема е решен и радиатора работи си мисля, че е възможно при предните ми експерименти дето на два пъти гърмя - да са изгорели самите лампички на копчетата на черното ключе, т.е. въпреки че не светеше трябваше да го оставя включено за 2-3 минути да видя дали самия радиатор загрява. Така или иначе това черно ключе отива в коша.

Благодаря на отзовалите се за помощта, съветите и мненията! 

P.S. Сега започва най-тежкото - 72 часовите проби при едновременно включени и двата нагревателя на макс. В тия жеги... 🙂

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 21 часа, human1970 написа:

Най-накрая ми светна - забелязах, че на бялото ключе 2те крайни (горни) крачета са жълти, а останалите 4 са бели. На това черното дето купих оня ден от железарията едва доловимо забелязах, че 2 от крачетата също са леко по-жълти. Съпоставяйки жълтите крачета стана ясно, че това от железарията макар външно да беше 1:1 с оригиналното трябва да се обърне с лампичките нагоре.

Тези ключета не са като оргиналните на радиатора.Има два вида ключета от този тип.При едните - средният извод при първото положение на ключето дава контакт към единия от останалите два извода.При превключването дава контакт към другия извод.

Втория вид е малко по различен.При него има жълт извод, който никога не контактува с друг извод, а служи само и единствено за захранване на лампичката монтирана в ключа.Затова са жълти.

Оттам идват и твоите проблеми.

 

Редактирано от badr (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 часа, badr написа:

Тези ключета не са като оргиналните на радиатора.Има два вида ключета от този тип.При едните - средният извод при първото положение на ключето дава контакт към единия от останалите два извода.При превключването дава контакт към другия извод.

Втория вид е малко по различен.При него има жълт извод, който никога не контактува с друг извод, а служи само и единствено за захранване на лампичката монтирана в ключа.Затова са жълти.

Оттам идват и твоите проблеми.

Добро обяснение - като за питащия, но самата изея е тъпа!

Въпросната лампичка най-често е „глимка“ (миниатюрна газоразрядна лампа) - не ѝ трябва „нула“ за да свети! Монтира се успоредно на ключа. Заради тази „утечка“ - ЛЕД лампите не угасват напълно!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Публикацията ви съдържа термини, които не допускаме! Моля, редактирайте съдържанието си и премахнете подчертаните думи по-долу. Ако замените букви от думата със звездички или друго, за да заобиколите това предупреждение, профилът ви ще бъде блокиран и наказан!
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...