Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Смяна на кола - бартер или покупка на нова (втора ръка)


Петър Ангелов

Препоръчан отговор

Добър ден и весела Коледа на всички. Преди 2 години си купих градска кола Renault Twingo 2 (2009, 75 к.с., бензин). По отношение на мотор и скорости (да чукна на дърво) проблеми няма, но по ходовата част непрекъснато нещо се разваля (максимум съм карал 3 месеца, без нещо да се разтропа). Аз я оправям веднага, след като се появи проблем (не разбирам от коли и всяко тропане ме притеснява), но честно казано почна да ми писва. И съответно се колебая между два варианта:

  1. Да я бартеросам за друга малка, градска кола (не знам това до колко е постижимо), най-вероятно - с доплащане от моя страна, за някоя от следните марки (модели): Nissan Micra, Hyundai i10, Toyota Aygo, VW Polo, някое Дайхатсу (макар че, не ги знам колко читави са точно тези коли), с тънката надежда, че японска/корейска/немска кола ще е по-здрава
  2. Да я продам и да купя кола от някоя от горе изредените марки (и модели) - това не знам към днешна дата, с тоя силно свит вторичен пазар до колко е постижимо
  3. Най-добрия вариант - да я купя от чужбина, си остава непостижим за мен. Там разходите ми за докарване, плюс разходите за регистрация, плюс разходите за човека, който ще си наема да ходи и да гледа ще ми дойдат прекалено много

Та, вие какво мислите - може ли към днешната дата и в това състояние на пазара, да се намери нещо читаво? Или да изчакам още известно време (година), с надеждата нещата да се подобрят (от към предлагане основно; не тая надежда, че цените ще паднат)?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е да се чупи на няколко месеца, особено ако я караш постоянно. С тези наши прекрасни пътища какво очакваш. Каквото и да си купиш винаги ще имаш тези проблеми. А не знам как разбра, че най-добрият вариант е купуването от чужбина.

С две думи: Ако колата не е изгнила, няма проблеми с двигател и скоростна кутия просто продължи да си я караш. Ходовата част е вече консуматив. Да не говорим, че и частите много не струват.

Редактирано от Емил Костов (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 19 минути, Емил Костов написа:

Нормално е да се чупи на няколко месеца, особено ако я караш постоянно. С тези наши прекрасни пътища какво очакваш. Каквото и да си купиш винаги ще имаш тези проблеми. А не знам как разбра, че най-добрият вариант е купуването от чужбина.

С две думи: Ако колата не е изгнила, няма проблеми с двигател и скоростна кутия просто продължи да си я караш. Ходовата част е вече консуматив. Да не говорим, че и частите много не струват.

Да, тя ми е градската кола и я ползвам доста често (е, не всеки ден, но поне няколко пъти в седмицата). А иначе...де да знам - за извън града имам Авенсис (2014). От как съм го купил преди 3 години, единственото което съм правил по него е един заден амортисьор и това е (него го карам по няколко пъти в месеца, но на по-дълги разстояния (извънградско и от време на време - и извън държавно)).

Иначе Туигито не го гони ръждата (няма никъде грам такава). А иначе знам ли...частите не ми се виждат особено евтини (е да, ако тръгна да сравнявам с ремонт на Ауди сигурно и без пари ще ми се видят). 

Иначе, за внос на кола от чужбина, предположението ми е че такава, купена от там най-малкото ще е поддържана и на реални км (ако я купя от частно лице; автокъщите им не са цвете); българина като цяло (има изключения разбира се) не си пази колите, не ги ремонтира (дали щото няма пари, желание или и двете). Да не говорим, че тукашните коли (новия внос) са задължително с някакви проблеми (поне повечето от тях) и не си знаят километрите. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Това нещо дето се разваля сигурно си има име, едно и също ли е, различни ли са? Все пак ако ти вече си сменил 50% от ходовата част защо да я продаваш?

Няма данни и по къде я караш, колко и т.н.

Другото е в някой сервиз да те вземат за ... сещаш се.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, Петър Ангелов написа:

Да, тя ми е градската кола и я ползвам доста често (е, не всеки ден, но поне няколко пъти в седмицата). А иначе...де да знам - за извън града имам Авенсис (2014). От как съм го купил преди 3 години, единственото което съм правил по него е един заден амортисьор и това е (него го карам по няколко пъти в месеца, но на по-дълги разстояния (извънградско и от време на време - и извън държавно)).

Иначе Туигито не го гони ръждата (няма никъде грам такава). А иначе знам ли...частите не ми се виждат особено евтини (е да, ако тръгна да сравнявам с ремонт на Ауди сигурно и без пари ще ми се видят). 

Иначе, за внос на кола от чужбина, предположението ми е че такава, купена от там най-малкото ще е поддържана и на реални км (ако я купя от частно лице; автокъщите им не са цвете); българина като цяло (има изключения разбира се) не си пази колите, не ги ремонтира (дали щото няма пари, желание или и двете). Да не говорим, че тукашните коли (новия внос) са задължително с някакви проблеми (поне повечето от тях) и не си знаят километрите. 

Е нормално като караш авенсиса 2 пъти в месеца да не му се чупи нищо по ходовата част. И въобще недей да сравняваш частите с тези на ауди че един стек аспирин няма да ти стигне. Карай си колата и си и прави нужните ремонти. Няма друг начин. И това ти го казвам съвсем сериозно. Въобще не се хващай да купуваш друг автомобил втора ръка, защото там можеш да влезеш в приключения. 

преди 3 минути, plamen_petrov_80 написа:

Това нещо дето се разваля сигурно си има име, едно и също ли е, различни ли са? Все пак ако ти вече си сменил 50% от ходовата част защо да я продаваш?

Няма данни и по къде я караш, колко и т.н.

Другото е в някой сервиз да те вземат за ... сещаш се.

Така е да! Подкрепям! 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, Петър Ангелов написа:

По отношение на мотор и скорости (да чукна на дърво) проблеми няма, но по ходовата част непрекъснато нещо се разваля (максимум съм карал 3 месеца, без нещо да се разтропа).

Aко си минаваш през дупките без да се съобразяваш и слагаш разни китайски ментаци е съвсем нормално

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

току-що, Coco1 написа:

Aко си минаваш през дупките без да се съобразяваш и слагаш разни китайски ментаци е съвсем нормално

Ами не - карам изключително внимателно (и не се хваля). Така са ме учили на времето - избягвам (до колкото е възможно) дупки, наравности и всякаква друга гняс по прекрасните ни пътища. На спящи полицаи (и други подобни) почти спирам, при преминаване през тях. А иначе, за частите на майстора съм му казал, да слага само качествени (разбира се, не най-високия възможен клас, но не и ментаци със сигурност).

преди 34 минути, plamen_petrov_80 написа:

Това нещо дето се разваля сигурно си има име, едно и също ли е, различни ли са? Все пак ако ти вече си сменил 50% от ходовата част защо да я продаваш?

Няма данни и по къде я караш, колко и т.н.

Другото е в някой сервиз да те вземат за ... сещаш се.

Ами всеки път е различно (не са едни и същи проблеми). Твърде късно (година и половина след като я купих) започнах да си водя записки какви ремонти съм правил. Това, за което имам записки: климатик (имаше утечка, правиха го в Митвас), биалетки, светлини на таблото (при натискане на спирачка, започваха да светят 3-4 лампи; добре, че майстора е читав и го оправи), пружини (отпред), барабани (отзад). Сега пак се е раздрънкала (водих я преди празниците, майстора да погледне - каза, че не било нищо драматично и мога да си карам така). И сега, чакам да почне новата година и да му я водя да види какво пак дрънка.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 20 минути, Петър Ангелов написа:

Ами не - карам изключително внимателно (и не се хваля). Така са ме учили на времето - избягвам (до колкото е възможно) дупки, наравности и всякаква друга гняс по прекрасните ни пътища. На спящи полицаи (и други подобни) почти спирам, при преминаване през тях. А иначе, за частите на майстора съм му казал, да слага само качествени (разбира се, не най-високия възможен клас, но не и ментаци със сигурност).

Ами всеки път е различно (не са едни и същи проблеми). Твърде късно (година и половина след като я купих) започнах да си водя записки какви ремонти съм правил. Това, за което имам записки: климатик (имаше утечка, правиха го в Митвас), биалетки, светлини на таблото (при натискане на спирачка, започваха да светят 3-4 лампи; добре, че майстора е читав и го оправи), пружини (отпред), барабани (отзад). Сега пак се е раздрънкала (водих я преди празниците, майстора да погледне - каза, че не било нищо драматично и мога да си карам така). И сега, чакам да почне новата година и да му я водя да види какво пак дрънка.

Ти вече си я стегнал. Ако я продадеш, ще направиш коледен подарък на някой! 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 21 минути, Емил Костов написа:

Ти вече си я стегнал. Ако я продадеш, ще направиш коледен подарък на някой! 

Това е напълно вярно, да.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, Петър Ангелов написа:

Това, за което имам записки: климатик (имаше утечка, правиха го в Митвас), биалетки, светлини на таблото (при натискане на спирачка, започваха да светят 3-4 лампи; добре, че майстора е читав и го оправи), пружини (отпред), барабани (отзад). Сега пак се е раздрънкала (водих я преди празниците, майстора да погледне - каза, че не било нищо драматично и мога да си карам така). И сега, чакам да почне новата година и да му я водя да види какво пак дрънка.

то в обща сметка, това не са и ремонти, а по- скоро поддръжка и се отнася за всяка една кола - не знам какво повече очакваш, излиза, че искаш автомобил, който въобще нищо да не му се чупи.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 27 минути, insec написа:

то в обща сметка, това не са и ремонти, а по- скоро поддръжка и се отнася за всяка една кола - не знам какво повече очакваш, излиза, че искаш автомобил, който въобще нищо да не му се чупи.

Въобще - не, но не и толкова често. Баща ми кара един Авенсис (който аз го търкалях преди това сигурно 10 години), старичък (2001), който за цялото време, което е при нас (някъде към ту 18 години) му е сменян само съединител два пъти и това е (в сметките не включвам накладки и консумативи като масло, филтри и ремъци). Та за нещо такова си мечтая. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, Петър Ангелов написа:

Въобще - не, но не и толкова често. Баща ми кара един Авенсис (който аз го търкалях преди това сигурно 10 години), старичък (2001), който за цялото време, което е при нас (някъде към ту 18 години) му е сменян само съединител два пъти и това е (в сметките не включвам накладки и консумативи като масло, филтри и ремъци). Та за нещо такова си мечтая. 

Е старите машини се правиха да издържат. Правеха се и от качествени материали. Новите са изчислени да умират. Аз карам форд 1996 година и не е мръднал. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, Емил Костов написа:

Е старите машини се правиха да издържат. Правеха се и от качествени материали. Новите са изчислени да умират. Аз карам форд 1996 година и не е мръднал. 

А виж, за това си дяволски прав. Дядо ми навремето (Бог да го прости) 1962, беше донесъл от Алжир един хладилник Зануси. Та този хладилник до последно преди 12 години продължаваше да работи, без да му е правен нито един ремонт (дядо ми обаче почина и ние продадохме апартамента и хладилника остана зарязан на балкона (и най-вероятно в последствие е бил изхвърлен от новите собственици), за което още ме е яд) и за това време беше единствено поолюпен и едната му полица спукана (и това по вина на някои от нашите преди години). 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 часа, Петър Ангелов написа:

А иначе, за частите на майстора съм му казал, да слага само качествени (разбира се, не най-високия възможен клас, но не и ментаци със сигурност).

Има два вида части оригинални и ментета. Няма защо да се чудиш що се чупи редовно.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 минути, JKirilov написа:

С тези гаранция са те минали! ;)

Цъ, не са - майстора ми е изключително читав (колкото и да прозвучи нереално това) и не мисля, че е сложил нещо кофти. Ако се разровя в разговорите с него назад във времето, най-вероятно ще мога да кажа и каква марка е сложил (това не съм го записвал).

преди 2 минути, Coco1 написа:

Има два вида части оригинални и ментета. Няма защо да се чудиш що се чупи редовно.

В моя случай ментета няма - поне аз такива не съм слагал. А и както виждаш по-горе, не се чупят едни и същи неща. Ако предишния собственик е слагал менте такива, това е извън моя контрол.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, Петър Ангелов написа:

В моя случай ментета няма - поне аз такива не съм слагал. А и както виждаш по-горе, не се чупят едни и същи неща. Ако предишния собственик е слагал менте такива, това е извън моя контрол.

Тая кола тогава е само ходова част ! 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, Coco1 написа:

Тая кола тогава е само ходова част ! 

Не те разбирам какво искаш да кажеш?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Публикацията ви съдържа термини, които не допускаме! Моля, редактирайте съдържанието си и премахнете подчертаните думи по-долу. Ако замените букви от думата със звездички или друго, за да заобиколите това предупреждение, профилът ви ще бъде блокиран и наказан!
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...