Премини към съдържанието
Shrek

Уволняват учители, за да вдигнат заплатите

Препоръчан отговор


Учителите могат да имат по-високи заплати, ако съответното школо освободи част от персонала. Това заяви вчера образователният министър Даниел Вълчев по време на отчета си за последните 2 г. под наслов "И много, и малко". Колко учители да работят в съответното школо, ще решава директорът. Промяната ще бъде записана в новия закон за народната просвета. Така школските шефове ще могат, ако им е разрешен щат от 110 учители, да назначат 100, обясни Вълчев. А по-малкото персонал ще значи по-високи заплати, изтъкна той.

За да сме сигурни, че съкращенията са обективни, а не на личностна основа, ще важи точковата система за оценяване на учителите, поясни зам.-министър Кирчо Атанасов. Така ще си тръгват даскалите, събрали най-малко точки. Самите училищни директори ще бъдат назначавани с конкурс, както досега. Броят на децата в класовете също ще може да расте. Това означава, че в една паралелка ще могат да учат не само 26, но и 30, и повече деца, каза още Вълчев. Законът ще е готов до октомври, обеща той.

Документът предвижда и рейтинг на школата. От оценката на училището ще зависят и заплатите в него. Повече пари за преподавателите ще има от 2008 г., каза Вълчев. По думите му увеличението на заплатите щяло да бъде "разумно и балансирано".

в-к Стандарт

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тов ли беше "големия жест" на Вълчев към учителите?

Не се изненадвам. Принципно съм "за" да се смъкне количеството за сметка на качеството. Има много учители, които нямат никакво място в системата. От друга страна съм сигурна, че много учители не заслужено ще изгорят. Най - вероятно ще оставят изкрейзилите бабки и ще махнат по - младичките учителки. А това не само, че не е справедливо, а си е самоубийствено за българското образование. Аман от тази не далновидна политика.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Това ли беше "големия жест" на Вълчев към учителите?

Не се изненадвам. Принципно съм "за" да се смъкне количеството за сметка на качеството. Има много учители, които нямат никакво място в системата. От друга страна съм сигурна, че много учители не заслужено ще изгорят. Най - вероятно ще оставят изкрейзилите бабки и ще махнат по - младичките учителки. А това не само, че не е справедливо, а си е самоубийствено за българското образование. Аман от тази не далновидна политика.

Изказване в стил другаря Вучков, но не мога да не се съглася с него sad.gif

Отдавна не бях чувал за по-идиотско решение.

Трудно ми е да повярвам, че от калпавото ни министерство, ще успеят да контролират уволненията, които

директорите ще извършат на базата на личностна основа. Много ми е интересна тази "точкова" система,

някой да има идея как ще се оценяват учителите?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Господин министъра твърдо е решен да съсипе наща образователна система!Такива глупави и недомислени решения взима,че няма накъде!Както dindi каза много учители ще си отидат незаслужено.От кой ще зависи дали определен даскал ще си тръгне?От учениците ли?!!Ако стане така,половината учители,които се опитват да ни научат на нещо не просто така да мине часа,няма да ги има.Какво остава тогава от българското образование!?Да се надяваме обаче ,че министъра не е толкова глупав,че да направи така.Наистина многоо ми е интересно какъв ще е този безпристрастен начин на оценяване!

Редактирано от buring_soul (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

То затова студентите, завършващи педагогика, се ориентират към всичко друго, но не и към учителската професия. Кой ли може да предвиди каква ще бъде поредната "образователна" простотия :)


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Кои са най-мразените учители? Тези, които ни учат на нещо. Ако наистина зависи от вота на учениците то качествените кадри ще заминат и ще останат точно младичките, които пишат хубави оценки.

Едно въпросче: Щом намаляват учителите, ще намалее ли и администрацията? Все пак министерството ще има по-малко работа.

Редактирано от estario (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Едно въпросче: Щом намаляват учителите, ще намалее ли и администрацията? Все пак министерството ще има по-малко работа.

Не,естествено,нали трябва да папат народните пари? angry.gif

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не,естествено,нали трябва да папат народните пари? angry.gif

Въпросът беше донякъде риторичен...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Въпросът беше донякъде риторичен...

Точкуването започна по определени критерии.Но точките все пак ги определя директора.И така на своите приятелки повече точки,на младите момичета без точки , ако ще и много да са компетентни и новатори.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Принципно идеята е напраов ужасна и излючително обудна спрямо учителската професия.

Друг е въпросът, както каза Дидка, че има учитеил, които не са за тази система.

Ще ме извинявате, ама да ми дойде преподавател с фалшива диплома от Шумен (и то завършено задочно) и да ме учи на литература, пък да не прави разлика между Димов и Далчев - айде не. Има и други професии на този свят.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Кои са най-мразените учители? Тези, които ни учат на нещо. Ако наистина зависи от вота на учениците то качествените кадри ще заминат и ще останат точно младичките, които пишат хубави оценки.

Тук ноже да се поспори. :rolleyes: Именно по-младите учители са по-надъхани и плющят по-ниски оценки, имат супер завишени изисквания към учениците.

Както и не съм съгласна, че най-мразените учители са тези, които ни учат "на нещо". Има учители, които успяват така да си преподават материала, че дори най-слабите ученици да успяват да научат нещо и да върнат в часа и най-големите "бегълци". Аз имам пример такъв пред мен - учителката ни по немски - нито един ученик не избяга от нейния час 4 години в гимназията, нито един не мрънкаше каква му е оценката, всички идваха и зяпнали попиваха всяка дума. А тя е строга учителка - но не от този тип "одаскалени" учителки, които са вечно намусени и се чудят за какво да се заядат. Просто имаше изисквания. И държеше да се спазват, държеше да се научат, а не просто са отбие номера 40 минути.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Тов ли беше "големия жест" на Вълчев към учителите?

Не се изненадвам. Принципно съм "за" да се смъкне количеството за сметка на качеството. Има много учители, които нямат никакво място в системата. От друга страна съм сигурна, че много учители не заслужено ще изгорят. Най - вероятно ще оставят изкрейзилите бабки и ще махнат по - младичките учителки. А това не само, че не е справедливо, а си е самоубийствено за българското образование. Аман от тази не далновидна политика.

Чакай сега!

Дали един човек е "изкрейзил" не зависи само от възрастта му. Аз лично с най-голямо уважение и респект си спомням именно възрастните учители и учителки. От тях съм научила много и знанията ми са трайни. Освен това сред тях имаше и много готини образи, които умееха да направят учебния час нещо повече от скучна, сива лекция. Докато сред младите имаше такива мързели, отвратети от живота си и от самите себе си... Изобщо хора, умрели още преди да се родят.

Вярно е, разбира се, и обратното.

Така че нещата са строго индивидуални за всеки човек.

ИШначе съм съгласна - трудно могат да се определят справедливи критерии кой да остане и кой да си отиде.

Редактирано от Sessily (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Защо ли като ти чета постовете надушвам даскалица? Няма лошо в калдата има много симпатични учители, които всички много харесваме и уважаваме. Тва естествено, е офтопик.

Иначе по твоята забележка никъде не съм казала, че всички учители над 40 например са изкрейзили. Имала съм предвид онази специфична група учители, които отдавна са изсфирясали и мястото им вече не е в училището, но ги държат заради стар авторитет, а така правят много лоша услуга на децата. Мисля, че всеки е попадал на подобен тип преподаватели, ако не е, значи аз съм попадала повечко. Качеството не са определя от възрастта това ми е ясно. Макар, че моята позиция в това отношение винаги е била, че в училищата липсва "млада кръв".

Честно казано според мен трябва да приемат закон за по - ранното пенсиониране на учителите. Това е изключително натоварваща професия. Аз ако трябваше да усмирявам по 100 и повече деца на ден за два месеца пишете ме бЕгала и ме търсете в Курило.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
...................

Честно казано според мен трябва да приемат закон за по - ранното пенсиониране на учителите. Това е изключително натоварваща професия. Аз ако трябваше да усмирявам по 100 и повече деца на ден за два месеца пишете ме бЕгала и ме търсете в Курило.

Тебе и сега с чиста съвест мога да те хоспитализирам по спешност в Курило,Карлуково,Царева ливада или където си избереш laugh.gif

За останалото си права.

Прави са обаче и учителите,които не са виновни за сегашното състояние на нещата,и че навремето са са се образовали за да придобият професията си.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Честно казано според мен трябва да приемат закон за по - ранното пенсиониране на учителите. Това е изключително натоварваща професия. Аз ако трябваше да усмирявам по 100 и повече деца на ден за два месеца пишете ме бЕгала и ме търсете в Курило.

Даскала това не е професия, а диагноза.

Казвам го без капка ирония.

В някой държави, учители с над 10 годишна практика нямат правода бъдат свидетели по съдебно дело.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Защо ли като ти чета постовете надушвам даскалица? Няма лошо в калдата има много симпатични учители, които всички много харесваме и уважаваме. Тва естествено, е офтопик.

Иначе по твоята забележка никъде не съм казала, че всички учители над 40 например са изкрейзили. Имала съм предвид онази специфична група учители, които отдавна са изсфирясали и мястото им вече не е в училището, но ги държат заради стар авторитет, а така правят много лоша услуга на децата. Мисля, че всеки е попадал на подобен тип преподаватели, ако не е, значи аз съм попадала повечко. Качеството не са определя от възрастта това ми е ясно. Макар, че моята позиция в това отношение винаги е била, че в училищата липсва "млада кръв".

Честно казано според мен трябва да приемат закон за по - ранното пенсиониране на учителите. Това е изключително натоварваща професия. Аз ако трябваше да усмирявам по 100 и повече деца на ден за два месеца пишете ме бЕгала и ме търсете в Курило.

Не позна приятелю. Имам стаж като учителка точно един месец. Иначе съм инженер в материалното производство от 15 години. Но защитавам възрастните учители, защото точно от такива съм получила най-много. Разбира се ти си прав - има и изключения и аз съм патила от подобни образи. Но повечето бяха изключително стойностни хора.

А писах поста, защото просто ми писна да се определят качествата на човек според възраст, пол, етнос и друго там каквото се сетиш.

А "млада кръв" ще липсва докато отношението към учителите е като към някакъв придатък на обществото, който трябва да бъде замерян с камъни. Защото аз примерно като инженер съм в пряка връзка само с колегите от фирмата в която работя и клиентите или доставчиците не ме познават, следователно не могат пряко да ме оценяват. А учителите са винаги на показ - пред деца, родители, медии, ако щете. И всеки ги гледа под лупа и им търси кусурите.

Принципно идеята е напраов ужасна и излючително обудна спрямо учителската професия.

Друг е въпросът, както каза Дидка, че има учитеил, които не са за тази система.

Ще ме извинявате, ама да ми дойде преподавател с фалшива диплома от Шумен (и то завършено задочно) и да ме учи на литература, пък да не прави разлика между Димов и Далчев - айде не. Има и други професии на този свят.

Ей Amigo, къде отиде. Не смяташ ли, че да обиждаш цял университет заради един или двама калпави даскали не е гот. Защото аз съм завършила второто си висше именно в Шумен и именно задочно и не смятам, че е по нестойностно от това което бих получила другаде. И трябва ли да ти докажа on line основната теорема на алгебрата, за да подкрепя твърдението си. Въпросът опира до желанието на човека да учи, а не до това къде е завършил. Всеки доказва себе си не със засукана диплома, а със знания, умения, опит и най-вече желание за работа. Без него нещата не се получават.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Не позна приятелКО. Имам стаж като учителка точно един месец. Иначе съм инженер в материалното производство от 15 години. Но защитавам възрастните учители, защото точно от такива съм получила най-много. Разбира се ти си правА - има и изключения и аз съм патила от подобни образи. Но повечето бяха изключително стойностни хора.

А писах поста, защото просто ми писна да се определят качествата на човек според възраст, пол, етнос и друго там каквото се сетиш.

А "млада кръв" ще липсва докато отношението към учителите е като към някакъв придатък на обществото, който трябва да бъде замерян с камъни. Защото аз примерно като инженер съм в пряка връзка само с колегите от фирмата в която работя и клиентите или доставчиците не ме познават, следователно не могат пряко да ме оценяват. А учителите са винаги на показ - пред деца, родители, медии, ако щете. И всеки ги гледа под лупа и им търси кусурите.

Ей Amigo, къде отиде. Не смяташ ли, че да обиждаш цял университет заради един или двама калпави даскали не е гот. Защото аз съм завършила второто си висше именно в Шумен и именно задочно и не смятам, че е по нестойностно от това което бих получила другаде. И трябва ли да ти докажа on line основната теорема на алгебрата, за да подкрепя твърдението си. Въпросът опира до желанието на човека да учи, а не до това къде е завършил. Всеки доказва себе си не със засукана диплома, а със знания, умения, опит и най-вече желание за работа. Без него нещата не се получават.

Такам първо ще те помоля да смекчиш агресивния си тон, всички видяхме, че си доста емоционална личност като стане въпрос за учители.

Само дето тези, учители, които теб са те образовали най - вероятно вече не са в системата. Да ми даваш пример на теб какво са ти дали от преди 15г., е малко абсурдно при положение, че аз съм завършила преди 4г. и съм убедена, че учителите ни не са си приличали по нищо.

Да отказваш да признаеш наличието на гнили елементи в системата е плашещо. Въпреки, че аз защитавам увеличението на заплатите аз не защитавам самите учители. За мен по - голямата част от тях нямат работа там. Сменила съм достатъчно училища, за да го знам. Както знам,че съществуват и страхотни учители с невероятни методи на преподаване. И за тях наистина ми е мъчно, защото това са хора обичащи професията си. За разлика от друга част, които мразят и себе си.

Каквото и да си говорим огледало на българското образование е днешната младеж, а тя е изключително НЕГРАМОТНА. Не говорим за обща култура и т.н, говорим за това да можеш да четеш и пишеш правилно. Говорим за това, че повечето им поднасят домашните на готово, чрез Интернет и не полагат грам усилие да се развият.

Никой ама никой не си е поставя за цел да излага учителите, те сами без чужда успяват да се изложат достатъчно.

Преди два дни гледах в "Господари на ефира" не помня какво точно беше разследването в темата там, но ей така журналиста реши да ги пита колко букви има БЪЛГАРСКАТА азбука и колко букви има ЕВРОПЕЙСКАТА азбука.

На което учителите не успяха да отговорят- българската азбука беше набедена, че има 32 букви, а за европейската отговора беше "О, ми не съм запозната" ( и никой ама никой не се сети, че такава азбука въобще не съществува).

Ми ще ме извинявате. Мен ако ме питате знанията на учителите трябва да се проверят. Не може да поверяваш детето си да получава знания от някого, когото въобще няма такива. По - добре го остави в къщи пак толкова ще научи.

Българските преподаватели ( не само в училищата говоря за ВУЗ- ве, за детски градини ако щете, за всеки занимаващ се с преподаване) не са жертви само на държавата и на обществето, те са жертви и на самите себе си.

А за измислените Вузчета и колежчета и т.н въобще не искам да засягам темата. Защото висшето ни образование е трагедия.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Господин министъра твърдо е решен да съсипе наща образователна система!Такива глупави и недомислени решения взима,че няма накъде!Както dindi каза много учители ще си отидат незаслужено.От кой ще зависи дали определен даскал ще си тръгне?От учениците ли?!!Ако стане така,половината учители,които се опитват да ни научат на нещо не просто така да мине часа,няма да ги има.Какво остава тогава от българското образование!?Да се надяваме обаче ,че министъра не е толкова глупав,че да направи така.Наистина многоо ми е интересно какъв ще е този безпристрастен начин на оценяване!

Напротив, опасявам се, че е достатъчно глупав, за да натвори още поразии... biggrin.gif

Не знам, що за учител е бил, но за министър определено няма призвание...

Не казвам, че не трябва да има изисквания към учителите, дори напротив - на някои хора определено мястото им не е в системата на образованието, а и като цяло, качеството на преподаване трябва да се повиши, но все пак, министър Вълчев трябва да се стреми да защитава правата на учителите, не да действа като враг, не само на бившите си колеги, но и на цялата образователна система...От абсурдните му изисквания и решения не губят само преподавателите, а и самите ученици, и родителите им...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Отговарям на Dindi защото ако я цитирам поста ще стане по-дълъг от реч на Фидел Кастро. Преди всичко искам да й се извиня, че съм сгрешила пола й. Аз наистина съм емоционална и то не смао що се касае до учителите. Никъде не съм казала, че в системата няма калпави учители. Напротив. Но както вече нееднократно подчертавам много кадърни и можещи хора, които биха могли да бъдат добри учители бягат от тази професия. Пак поради лошото отношение към тях на ученици, родители и обществото като цяло. С неграмотността на младите също съм запозната, защото дъщеря ми е в шести клас. Но, пак казвам, не бива за всичко това да виним само учителите. Дори мисля (повтарям се за n-ти път), че ние като родители имаме по-голяма вина, защото не можем да мотивираме децата си да се учат. Мое мнение е също, че цялата система на образованието в България сякаш целенасочено иска да се създават полуграмотни, некадърни, неможещи, немислещи и незнаещи хора, защото те са лесно манипулируеми. А това знаете за кого е изгодно. Затова хайде вместо само да плюем учителите, да видим ние какво не сме свършили - всеки там където е - ученик, родител, държавен чиновник и пр. А колкото до учителите, винаги ще има свестни и калпави такива. Както е във всички професии. Най-добре би било децата ни да учат при свестните. Затова има училища, където има бой за места, а и такива, където се борят за ученици. И може би тук трябва да се напипа някакъв критерии за т. нар. "диференцирано заплащане"

Редактирано от Sessily (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Ей Amigo, къде отиде. Не смяташ ли, че да обиждаш цял университет заради един или двама калпави даскали не е гот. Защото аз съм завършила второто си висше именно в Шумен и именно задочно и не смятам, че е по нестойностно от това което бих получила другаде. И трябва ли да ти докажа on line основната теорема на алгебрата, за да подкрепя твърдението си. Въпросът опира до желанието на човека да учи, а не до това къде е завършил. Всеки доказва себе си не със засукана диплома, а със знания, умения, опит и най-вече желание за работа. Без него нещата не се получават.

Не съм казала обратното. Винаги съм твърдяла, че независимо къде и с колко си завършил като имаш знания и умения, това не ти пречи. Аз университета в Шумен не го обиждам - просто давам информация.

Но друг е въпросът, че има разлика от училище до училище и от университет до университет.

И една поправка - твоето е второ висше. Браво, а на моята преподавателка това й е първо и единствено и като гледам или не е ходила на лекции или по погрешка са й дали диплома.

Сега всичките ми уважения към учителската професия, но има хора (вкл. и министъра), които не са за тази система. На такива хора не трябва да им се позволява да стават преподаватели.

От друга страна имам наистина прекрасни учители, на който цял живот ще им бъда благодарна за доброто отношение, дадените знания и мотивацията. Просто образователната ни ситема е толкова прогнила, че имам чувството, че всеки момент ще се срути.

Аз също много уважавам учителите и тяхната стачка за повишаване на заплатите - в края на крайщата това са хората, който ни помагат да се изградим като личности. Това е учителката в детската градина, която ни е учила как да си държим виличката, това е любимата преподавателка в началния курс, която ни е помагала да си връзваме обувките и ни е научила на таблицата за умножение. Това са учителите в гимназията, които са ни заинтригували към даден предмет и т.н. И те наистина заслужават уважение сред обществото. В това спор няма. Но както във всяка една инстируция, така и в образователната система има гнили ябълки.

Колкото до отношението на учениците към учителите - спорно е. В моето училище се държим с голямо уважение към преподавателите, които наистина...са го заслужили (думата не е подходяща знам). Т.е. принципа е както те се държат с нас, така и ние с тях. Нямам намерение да навеждам глава и да си мълча на някои човек, който няма елементарна култура на говорене, водене на спор, решаване на проблеми и така нататък. Няма да си стоя спокойно, когато подобен човек се държи лошо не само с мен, но и с останалите ми съученици, само защото носи ранга "учител".

Както ние учениците търпим критики (и често обиди), така и преподавателите трябва да се научат да понасят такива.

Не защитавам държанието на голяма част от младежта, нито на моето поколение - те са си ужасни. Просто давам примери от действителността в моето учебно заведение.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Този път ще се включа директно по темата. И за разлика от повечето ми постове по повод стачката на учителите, ще бъда критична към тях. Трябва да призная със съжаление, че ако искаме да се вдигнат учителските заплати (а всички които ги подкрепяме искаме това), трябва да има увеличаване на нормативите и съответно съкращения. Сигурна съм, че ще предизвикам негативна реакция у повечето учители, но това е положението. Ще ви дам пример от собствената ми работа. Наскоро аз казах на работодателя си, че мога да поема и двойно повече работа срещу по-добро заплащане, което обаче означава съкращаване поне на двама колеги. И тъй като соц. манталитета е все още доста силен, нещата си останаха както си бяха (т. е. много хора - малки заплати). Аз обаче ще продължавам да настоявам за преанкетиране и ако не се случи, просто ще си ида. Та и в образованието ще се случи същото - 100% увеличение Окей. Но не със запазване на статуквото. ТАкова нещо - взимам допълнително без да давам допълнително - просто няма.

Всъщност може и да не съм права. Така че очаквам и мнения от "кухнята", т. е. на действащи преподаватели.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Управляващите казват,че ще има съкращения за да се вдигнат заплатите!Ще дам пример за училище с 500 ученика-учителите по история,биология,химия,физика,география са по 1!Ако половината бъдат съкратени,както искат някои икономисти,това означава да няма примерно физик и географ!Техните часове около 20-22 ще се вземат от друг и на останалия часовете му ще станат над 40!Това за учител е чисто и просто ритуално самоубийство!А в началното образование един учител 2 класа ли ще води?Увеличаване броя на децата в паралелка-над 30!?!Ние сме 21 век и за да може да се отдели необходимото внимание на ученика броя на учениците в клас не трябва да надхвърля 15-18 ученика!Според мен има 2 области в който не трябва да се правят икономии и съкращения ,а да се инвестира-това са образованието и здравеопазването-осигуряващи духовното и физическо здраве на всяка държава и народ!Това са области,които не произвеждат на момента,но ефекта от тяхното действие се проявява след години!И успехите на българските ученици на международни олимпиади са благодарение и на учителите,които са ги подготвяли!Срещу 3 лв на час,а някъде дори и доброволно!И тежко и горко на управляващи,които не могат да разберат,че търпението на ,,търпеливите" свърши!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Управляващите казват,че ще има съкращения за да се вдигнат заплатите!Ще дам пример за училище с 500 ученика-учителите по история,биология,химия,физика,география са по 1!Ако половината бъдат съкратени,както искат някои икономисти,това означава да няма примерно физик и географ!Техните часове около 20-22 ще се вземат от друг и на останалия часовете му ще станат над 40!Това за учител е чисто и просто ритуално самоубийство!А в началното образование един учител 2 класа ли ще води?Увеличаване броя на децата в паралелка-над 30!?!Ние сме 21 век и за да може да се отдели необходимото внимание на ученика броя на учениците в клас не трябва да надхвърля 15-18 ученика!Според мен има 2 области в който не трябва да се правят икономии и съкращения ,а да се инвестира-това са образованието и здравеопазването-осигуряващи духовното и физическо здраве на всяка държава и народ!Това са области,които не произвеждат на момента,но ефекта от тяхното действие се проявява след години!И успехите на българските ученици на международни олимпиади са благодарение и на учителите,които са ги подготвяли!Срещу 3 лв на час,а някъде дори и доброволно!И тежко и горко на управляващи,които не могат да разберат,че търпението на ,,търпеливите" свърши!

Никой не казва съкращенията да стават на "калпак училище", ако мога така да се изразя. Но ще има за съжаление училища, които дори ще бъдат закрити - тези със смесените паралелки, а и такива, където учителите са повече от учениците. Не го казвам, защото го искам, а защото това са обективните факти. Иначе и аз съм съгласна, че за увеличаване броя на учениците в един клас не трябва да става и дума. Колкото и да се бият в гърдите разни критикари, че "ние едно време бяхме по над 40 и пак сме завършили висше", сега това е пълна утопия. При тези огромни и несъразмерни с ръста им права, които дадоха на учениците и липсата на всякакви съответно на учителите, училищата ще се превърнат в пълни лудници.

Колкото до успехите на международни олимпиади, позволете да не се съглася, че те се постигат само с работа в училище и то в редовните учебни часове. Напротив, това най-често става в частни школи, които любознателните ученици посещават. И тук подавам още една тема за размисъл: не е ли време да се възстанови кръжочната дейност в училищата, като водещи кръжоците да бъдат ресорните учители, разбира се срещу съответно заплащане.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Никой не казва съкращенията да стават на "калпак училище", ако мога така да се изразя. Но ще има за съжаление училища, които дори ще бъдат закрити - тези със смесените паралелки, а и такива, където учителите са повече от учениците. Не го казвам, защото го искам, а защото това са обективните факти. Иначе и аз съм съгласна, че за увеличаване броя на учениците в един клас не трябва да става и дума. Колкото и да се бият в гърдите разни критикари, че "ние едно време бяхме по над 40 и пак сме завършили висше", сега това е пълна утопия. При тези огромни и несъразмерни с ръста им права, които дадоха на учениците и липсата на всякакви съответно на учителите, училищата ще се превърнат в пълни лудници.

Колкото до успехите на международни олимпиади, позволете да не се съглася, че те се постигат само с работа в училище и то в редовните учебни часове. Напротив, това най-често става в частни школи, които любознателните ученици посещават. И тук подавам още една тема за размисъл: не е ли време да се възстанови кръжочната дейност в училищата, като водещи кръжоците да бъдат ресорните учители, разбира се срещу съответно заплащане.

Ами нека ги закрият, какво лошо има в това да се закрият училищата със смесени паралелки и такива където има по 10-тина ученика и 5 човека персонал? Но защо не са го направили досега? А тази глупост да има по 40 човека в клас, не мисля че някой разумен човек би допуснал подобно нещо.

Този път ще се включа директно по темата. И за разлика от повечето ми постове по повод стачката на учителите, ще бъда критична към тях. Трябва да призная със съжаление, че ако искаме да се вдигнат учителските заплати (а всички които ги подкрепяме искаме това), трябва да има увеличаване на нормативите и съответно съкращения. Сигурна съм, че ще предизвикам негативна реакция у повечето учители, но това е положението. Ще ви дам пример от собствената ми работа. Наскоро аз казах на работодателя си, че мога да поема и двойно повече работа срещу по-добро заплащане, което обаче означава съкращаване поне на двама колеги. И тъй като соц. манталитета е все още доста силен, нещата си останаха както си бяха (т. е. много хора - малки заплати). Аз обаче ще продължавам да настоявам за преанкетиране и ако не се случи, просто ще си ида. Та и в образованието ще се случи същото - 100% увеличение Окей. Но не със запазване на статуквото. ТАкова нещо - взимам допълнително без да давам допълнително - просто няма.

Всъщност може и да не съм права. Така че очаквам и мнения от "кухнята", т. е. на действащи преподаватели.

Принципно си прав(а), но не трябва да се прави във всяко училище, а само в тези в които има нужда. т.е. да се закрият изцяло училища със слети паралелки и брой ученици по-малко от определен брой. Например има училища в които има 50 ученика и 10 човека персонал, не е нормално и отдавна трябваше такива да бъдат затворени. Да се купят автобуси и да се извозват децата до по-големите училища. Но за това отдавна само се говори, но нищо не се прави.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ох.. само спекулации и това си е sad.gif Нещата в българското образование никак не са розови... И че се сещам днес гледах по новините изказване на Сергей Съанишев, че никой (или правителството) нямало за цел да сриват самочувствието на българския учител... е как може да го сринат при положение, че то въобще го няма!?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход


×

Информация

Този сайт използва бисквитки (cookies), за най-доброто потребителско изживяване. С използването му, вие приемате нашите Условия за ползване.