Премини към съдържанието
BG-Team-DRIFT

Песента на маркировката или доколко са полезни новите технологии и новите пътища

Препоръчан отговор


Днес за малко да легна под колата, тръгвайки на път. Сетих се все пак, че мой колега преди 1-2 месеца ми бе споменал причината. Да не легна.

 

Странно свирене и съвсем леко трептене на волана ме накара да пусна газта, да изключа от скорост и да се чудя да намалявам ли едва едва в завоя докато намеря отбивка за да спра автомобила или просто да карам на пук на странните звуци. Ами к'во да правя. Бойко реши да ни прави пътищата по европейски, а аз в Европа не съм ходил. Сетих се за свирещите непрекъснати линии, които дори споменаха миналата седмица и по националната телевизия. Успокоих се и продължих към морето. Харесаха ми тия линии. Спрях да видя що за чудо е това. О чудо. Малки "павенца", наредени близо едно до друго. След това боядисани в бяло. ОК, дотук добре. В мен обаче възникнаха други въпроси. Доколко безопасен е новият път, който не е магистрала, не е и с по две ленти в една посока, а просто разширен на доста места, за да стане трилентов. Лентата за изпреварване се редува ту в едната, ту в другата посока, като няма никаква логика в това - примерно баир. На практика това пътуване ме измори доста. изпреварващи отвсякъде - със или без забрана за изпреварване. Дори по четирима се разминавахме в трите ленти. Това разбира се в 80% от случаите бяха SuV, а в останалите 20 румънци и самоубийци с нещо над A6. Сетих се, как преди месец може би, на тоя път стана голям карамбол - път широк за 5 автомобила и въпреки всичко...жертви. Преди всичко бе ясно - газ, чакаш завоя да свърши и пак газ. Сега нищо не е ясно. Не е ясно защо лентата за изпреварване е за тия, движещи се надолу. Не е ясно и по каква логика се сменя тая лента за пътвуващите в двете посоки и през какво разстояние. Още по-неявсно е, кой ще спазва маркировката. Аз да. Колегата да. Обаче оня с черния или белия джип, не. Както и румънеца. Както и тия, дето държат дявола за рогата, ама в заешка поза. За мен това пътуване бе ужасно, защото развързва ръцете на тия, от които така и така всички трябва да се пазят на пътя, а и тях да пазят. Вместо да стане по-безопасен тоя път, той става по-опасен. Предвиждам много жертви. А уж трябваше да направят път с две платна по две ленти...Ама нали така по-лесно се папкат европейски пари. Иначе европейска работа - гладък асфалт, маркировка, скорост не се усеща. Карам със 100 и все едно съм с 50. Давам още газ, но единственото което усещам е полъха на вятъра. Дори мотора не чувам, та по едно време се усещам, че 5 километра карам на четвърта. Е, пей сърце, може и малко клипчета за разнообразие. Чуйте, чуйте.

 

 

http://vbox7.com/play:aff61494fa

 

 

Ако някой има мнение по въпроса, доколко новите ни евтини пътища ща са полезни за безопасността ни, нека коментира. За мен те са колкото приятни и облекчаващи нормално мислещите хора, толкова и опасни, ако се сблъскаме с идиот на пътя. А такъв по мои наблюдения е всеки десети, качил се в мощна кола. 

Редактирано от bildera_ (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами то това е целта. Повече жертви и съответно работа за полицаи, адвокати и лекарското съсловие. В България пътищата са в ОКАЯНО състояние. Ако някъде се слага нов асфалт, той се поставя върху стария. Отстрани не се слагат бордюри или мантинели. След 2 максимум 3 години отново започват да се отварят дупки или пътя е на вълни, поради тежките тирове и камиони.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

докато не започнат да опандизват и да конфискуват коли, работата с тарикатите няма да се оправи. Хванали някой да кара с 250 по магистралата - я да вземат да му конфискуват колата, да го питат после ще кара ли пак със 100+ над ограничението.

 

Или хванли някой с 1.5-2 промила алкохол в кръвта... взимат му колата и в панделата да лежи даже... и без условни присъди. да го питаме после ще кара ли пак пил.

 

Конфискация на имущество и пандиз тряя. и глоби по няколко хиляди лева.

 

На мен ми звучи справедливо акилометрите, с които си надвишил на квадрат да ти дават стойността на глобата извън населено място. В населено място - на трета степен. Така при надвишаване на скоростта с 5км. в населено място глобата ще е 125лв., извън населено - 25.

при десет километра в час -> 1000лв. в населено, 100 извън населено.

 

 

А на ония със 100+ над ограничението като му лепнат една глобичка от 10 хилки, да го видим после...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добре, ама 5 километра в час се надминават точно за половин секунда. Ето, днес влизам във Варна, карам си с ограничението 80, гледам един зад мен с бус да ме натиска и докато гледам хоп, табела Варна ( град, значи 50) и на 50 метра камери. Е, аз бягам от тоя зад мен, дето ме натиска и отнасям...конфискация на автомобила по твоята логика. За мен това не е никаква логика. Надвишаването на скоростта трябва да е допустимо извън града, при изпреварване. Тогава е противопоказно да  изпреварваш с +10 км/ч бавния камион, защото рискуваш някой да те отнесе докато се точи изпреарването. Но това са бели кахъри. Никой нормален човек не изпреарва като охлюв. Даваш газ до дупка и това е. Тря'а наказание за охлювите, дето изпреварват една минута и създават предпоставки за ПТП. Но това е до човек и не е свързано с темата, която ми се щеше да обсъдим - а именно, дали новите пътища, направени с явно малко пари, са по-добри за безопасността или не. 

 

Но още малко за конфискацията на автомобили...ще конфискуват моята Фиеста или твоята Жигула, но не и джипа, дето ти отнася боята докато те изпреварва. Това не е решение. Така ще си останат само ония с големите автомобили. Сега се сетих за един с дебел...портфей да кажем. Уби колоездач в града с бясна скорост, ама нали кара Бентли и фирмата му се рекламира по АМ Хемус...живурка си човека. Така,че тия крути мерки може да накарат някой съдия да отнеме велосипеда на неправилно пресичащ колоездач, но не и отнемане на Бентлито след убийство на човек. Другия пък утрепа човек със 160 км/ч в града и не влезе в затвор. Как? Ами така. Връзки с общинари, а те от своя страна връзки със съдии и прокурори. Аз не виждам как крутите мерки ще оправят нещата. Май ще мина на страната на протестиращите, ако някой обещае, че протестира с 10 лева в джоба, а не с 10 банкови сметки зад граница. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако се направят хубави и качествени пътища и има промени в закона и най вече да се увеличат санкците, тогава ще се оправим и то не напълно. Въпроса е да се намалят катастрофите и жертвите, няма как да се спрат. На всякъде го има няма как тук да е по разлино.

До човека над моя пост: ограничето на скоростта в населено място важи след знака за начало на населено място! По закон трябва да намалиш преди табелата и да преминеш покрай нея с 50 или по-мапко и така да караш в града. Намаляването на скоростта става постепенно, за да може този отзад да спазва необходимата дистанция. Иначе при ПТП виновен е този отзад точно заради това, че не спазва дистанция, въпреки че не е желателно да се стига до там и никой не го иска. Колкото до автора на темата, тази маркировка всеки знае с каква замисъл е! Иначе не знам на теб по какъв начин ти пречи на нормалното шофиране? За коя отсечка става на въпрос? Аз съм пътувал по пътя Русе-Шумен, който също го ремонтират и ще бъде трилентов, там ситуацията пак е подобна, но не съм виждал както ти казваш места където по баир нагоре да дават позволено изпреваране на тия дето се спускат.. а в случай, че те изпреварват някой който се движи с по малко от 30-40 и реално неможе да развие повече(трактори, селскостопански машини, пътностроителна и пътноремомнтна техника и тнт) не виждам причина да не го правят, което става за много кратко време. А тези които изпреварт други коли движещи се с ограничето, то за тях е ясно, че застрашават много животи, но това го има и на нормален път, а там е и по-лошо. И като допъление искам да кажа, че по магистралата като карам или се возя с 110-120км в час, рядко ме изпреварват коли. Изпреварт само тия най-мощните коли за който явно е животозависмо това да стигнат с 10минути по бързо до определена точка. Или някой келешчета които си пробват колите. Това са моите наблюдения по магистралите, няма защо да караш с над 130-140 понеже ти бърка в джоба, а и си трошиш колата. - Тоест ако има повече такива пътища, ще е по приятно карането и по сигурно, като изключим най-големия недостатък на магистралите - опасността от верижни катастрофи. Това е моето лично мнение ;)

Редактирано от ivan93bg (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Колега, как заключи, че Русе-Шумен няма лента за изпреварване когато се движиш надолу? Че тя цялата маркировка все още не е поставена. Я мини пак, че аз минах преди 6 часа. Поставена е безразборно маркировката. Може би някой е имал замисъл, но се е получило същото тъпо нещо, както пътя след Търговище към София. За мен тая практика трябва да престане - 3 ленти, които да се редуват. Или директно да правят 4 ленти или третата лента да става за изпреварване на всякъде, стига да има видимост. Просто трябва да се пренарисува старата маркировка, но съобразена със средната лента за движение.

Значи викаш, да чакам електронен фиш. Яд ме е само, че на същото място един мой колега получи фиш. Табелата за Варна е поставена от едната страна. Движението е в двете ленти на магистралата и е трудно тоя, дето се движи отляво, да я види навреме. Още повече ако изпреварва нещо по-високо от него. За мен това си е чиста проба капан за наивници. Явно варненските ченгета са намерили златна мина. Всъщност, не знам дали там има радар. Може би някой варненец ще каже. Иначе аз на магистралата повече от 100 не вдигнах, освен за секунди при някое изпреварване. Включвам си темпомата на точно определена скорост и си свиркам. Обаче забелязах нещо много кофти. Тия цифрички 100, 90...не са само моя фикс идея, а и на останалите участници в движението. Тогава кофти ситуация - 1-5 км/ч разлика в скоростите, ама аз съм с темпомат, другия с треперещ крак. А напред, а назад. Затова си проимених тактиката, включвайки темпомата не на кръгло число, а на 95 или 105. Тогава е доста голяма вероятността да не застигна никой с подобна на моята скорост или ако го застигна, да го изпреваря. 

 

А хубави качествени пътища има и сега. Явно атомобилите не са хубави. Щото моя си вози отлично по цялото трасе, дори и през кръпките на места. Проблема явно не е толкова в магарето, колкото бобината ( нарочно го казвам наобратно, щото си е точно на обратно в случая). Та искам да кажа - купете си хубави, черни или бели, големи джипове и няма да имате проблеми ни с маркировки, ни с пътища. Гледам днес един на края на магистралата спукал гума. А асфалта около Шумен чисто нов, гладък, няма и бабунка да те разсее от дрямката.

 

Публикувано изображение

 

Да сме благодарни на Бойко и тия преди него, започнали доброто дело. Дано и да го завършат, че днес чета в Ауто Билд, как тяхната A1 и следващото лято ще е със затворено едно платно, заради фалиралия строител. А тая магистрала води швабите към топлите морета :)

 

 

И още нещо за навика на българина. Сутрин хората карат спокойно, не бързат явно за никъде. Пестят сигурно и бензин. В петък следобяд сякаш им поникват рога. Предполагам не става въпрос за едни и същи водачи, но сутрешните определено са доста по-добри :)

Редактирано от bildera_ (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Докато не започне закона да се прилага еднакво и за тоя с бентли и за тоя с жигула, няма да има оправия.

Сещай се откъде трябва да се започне с риненето на боклука...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Докато не започне закона да се прилага еднакво и за тоя с бентли и за тоя с жигула, няма да има оправия.

Сещай се откъде трябва да се започне с риненето на боклука...

Интересна тема, но ми се струва грешна. Миналото лято, по пътя София- Търново се закачих за една колона от 4-ри хубави коли. Караха със 160км/ч. като при изпреварване вдигаха 200. Край бензиностанции преминаваха без газ с крак на спирачката. Беше много приятно и живо пътуване, дупките по пътя се превърнаха в грапав асфалт, трафика някак изчезна- все едно заобикаляш дупка. В крайната точка не стигнах с 10-15 минутки по-рано, а със час и 15мин. :)  . На няколко места се чудих, защо набиват спирачка и свалят на 90км/ч на прав път без трафик. Оказа се, че имат радарчета и навигации, предупреждаващи ги за пътните камери и засади. :tongue2:

Това е пътуване мечта. :) 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами давай всички да караме със 160, пък може и пътища да не ни трябват, а самолетни писти.  Не разбрах защо темата е грешна. Аз изказах впечатления. Да, асфалта е хубав, хубаво е и това, че може да изпревариш ако не на момента, то след максимум километър движение в колона, но някак си не мога да приема факта, че изпреарвайки съвсем законно, срещу мен ще изскочи някакъв такъв като тия, изпреварващи с 200! Защото аз съм виждал много подобни изпреварвания по пътищата и то не само по път със сравнително добра видимост, а и в завои в Родопите! Значи пича тръгва с куосмицата в завоя да изпреварва 2-3 автомобилила и срещу него изкача друг. Аз и другите се налага да го пазим, а той се разминава на сантиметри разстояние от насрещния. Сори, ама така не стават нещата!

 

Между другото, не се размина и без катастрофи по пътя. Още сутринта някакви чужденци се бяха бутнали и то в населено място. Причината вероятно е пак същата - неправилно изпреварване. За щастие там скоростите са ниски, а пораженията малки. А пътя широк, да се съберат четири тира един до друг. Прибирайки се вкъщи се заслушах по радио Хоризонт, където говореше Красимир Костов. Та и той спомена за няколко жертви по тоя път - семейство. Само не разбрах за кога говори, но все тая. Важно е, че жертви много по новия асфалт. Преди рядко съм чувал за сериозни катастрофи по тоя път. Чисто и просто си бе с две ленти и всеки знаеше кога и как да изпреварва. Сега никой нищо не знае!

Редактирано от bildera_ (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.