Премини към съдържанието
trakAtrak

Защо и кога е необходимо "запазване на име" на фирма?

Препоръчан отговор


Здравейте! Публикувано изображение

 

Реших да попитам и тук. Предстои ми регистрация на ново ЕООД и докато чакам завръщането в града ни счетоводителя (с много опит), когото ще наема, се опитвам да проуча необходимите условия. Моля за извинение, ако въпросите ми ви се сторят наивни!

Запазването на име на фирмата, например, разбирам, че не е задължително. Същевременно още при предварителните справки в регистъра се разбира дали избраното име е заето или свободно. 
Ако е заето е ясно, че ще бъде отхвърлено. Ако е свободно обаче няма гаранция, че няма да бъде отхвърлено като вече заето, защото:
а. междувременно някой го е регистрирал;
б. за да се вземе още веднъж държавната такса под горния претекст, защото няма как да се провери.

Засега смисълът на запазването на име виждам единствено за периода преди самата регистрация на фирмата. Тук обаче има още нещо, което ме озадачава. В бланката за заявлението за запазване на име виждам, че се изисква документ за платена държавна такса. При плащането й обаче предполагам, че трябва да посоча името на фирмата, за регистрацията на която се плаща тази такса. Но това става в момент, в който това име няма как да е запазено и може в последствие да бъде отхвърлено.

Няма ли опасност да се получи затворен порочен кръг? 

Или в документа за платена държавна такса може да бъде вписано името на собственика, а не на фирмата, защото е възможно да се промени?

Благодаря предварително за отзивчивостта! Публикувано изображение

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А какво ти пречи да провериш дали към момента на подаването на документите името е свободно?

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А какво ти пречи да провериш дали към момента на подаването на документите името е свободно?

Нищо не пречи и сигурно ще го направя. :)

Но от момента на подаване на документите, до момента, в който чиновникът извършва самата регистрация, има период, в който се извършват нови регистрации от цялата страна. Няма гаранция, ако не си запазил име, че същото или подобно няма да се появи и да попречи на твоята регистрация. 

 

Освен ако регистрацията не се извършва пред вносителя в реално време, такава опасност може да възникне, мисля...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако ти го предлагат като платена услуга, би могъл да се досетиш за причината...Нарича  се:  "измъкване на още "кеш""

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това са излишни 40 лв. преди месец регистрирах ЕТ всичко ми излезе около 50 лв (таксата за вписване-30лв, след регистрацията си взех документ за актуално състояние-15лв и другите за разпечатка на документи и такси превод в банката)ЕООД ще е малко повече защото трябва да си внесъл по сметка и уставен капитал(мисля, че минимума беше 2лв. но не съм сигурен). Фирмите които извършват регистрации започват от 100лв. нагоре за ЕТ. 


  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход


×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.