Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Нов HDD тракане при активност


Препоръчан отговор

Здравейте,днес закупих "нов хард",понеже стария изгасна..............Още при пускане на PC-to забелязах,че трака.............Свалих HDD tune и ми направи впечатление това........... модела е  ST3500630NS 500GB от видяното в HD Tune май харда не нов.........има ли от какво да се притеснявам.............важи ли гаранцията в такъв случай????

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ако сте го купили за нов, то ... продавача ви е спестил няколко години истина :) Погледнете кога е произведен и дали случайно етикета на диска отгоре не е с един тъмно зелен кант ... диска е ES и по принцип, когато е бил нов е бил с 5 години гаранция ... кой знае с колко е сега :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Много хора казват "нов" защото за тях е нова придобивка, но реално е купен 2-ра ръка.Дай да уточним какво значи "нов"...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Нов с гаранционен лист от фирмата..............А се оказва Second Hand

Свържи се с фирмата колкото се може по-скоро за рекламация на продукта.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,днес закупих "нов хард",понеже стария изгасна..............Още при пускане на PC-to забелязах,че трака.............Свалих HDD tune и ми направи впечатление това........... модела е  ST3500630NS 500GB от видяното в HD Tune май харда не нов.........има ли от какво да се притеснявам.............важи ли гаранцията в такъв случай????

това е сървърен диск (за това е пускан само 14 пъти пък е навъртял бая часове) и смея да твърдя че тоя модел не се произвежда от поне 3 години, виж на стикера датата на производство...

http://support.seagate.com/customer/en-US/warranty_validation_multi.jsp

тук може да провериш до кога е гаранцията и като върнеш 5 години назад ще разбереш кога е произведен

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Значи по телефона на мой познат му казаха,че дисковете са нови.....................като им писах на skype какъв е проблема изведнъж промениха статуса на рециклирани от производителя :D :D :D  Щом работи (къркоренето) не е проблем.

 

 

Прекарах се.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ако е рециклиран от производителя на самата лепенка отгоре на диска трябва да пише: Certified Repaired HDD и самия етикет да е със зелен кант. Това са дискове, които са били върнати поради някаква причина и производителя ги рециклира. Обикновенно това са дискове, които служат за замяна при гаранционен проблем. Такъв диск не би трябвало да се продава за нов.

 

Мислех, че отдавна са отминали времената на шикалкавене на дребно ... Ако сте закупили диска по Интернет можете да го върнете в 7 дневен срок. В противен случай просто "вдигнете" едно скандалче във фирмата и им споменете комисията за защита на потребителите. Може пък и да ви огрее ... (което няма да реши проблема на следващия, който ще клъвне ...)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Значи по телефона на мой познат му казаха,че дисковете са нови.....................като им писах на skype какъв е проблема изведнъж промениха статуса на рециклирани от производителя :D :D :D  Щом работи (къркоренето) не е проблем.

 

 

Прекарах се.

Рециклиран? И колко време му дават гаранция и какво покрива?

Ако е рециклиран от производителя на самата лепенка отгоре на диска трябва да пише: Certified Repaired HDD и самия етикет да е със зелен кант. Това са дискове, които са били върнати поради някаква причина и производителя ги рециклира. Обикновенно това са дискове, които служат за замяна при гаранционен проблем. Такъв диск не би трябвало да се продава за нов.

 

Мислех, че отдавна са отминали времената на шикалкавене на дребно ... Ако сте закупили диска по Интернет можете да го върнете в 7 дневен срок. В противен случай просто "вдигнете" едно скандалче във фирмата и им споменете комисията за защита на потребителите. Може пък и да ви огрее ... (което няма да реши проблема на следващия, който ще клъвне ...)

Не, не са отминали колега, ами се и засилват. Ето един пример - самата тема.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Много интересно е,че фирмата в сайта им има раздел Second Hand а самите дискове не фигурират в този раздел.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

И коя е тая фирма дето пробутва стари дискове за нови, за да

имаме едно в предвид ако евентуално ни се наложи да пазарим от нея?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Много интересно е,че фирмата в сайта им има раздел Second Hand а самите дискове не фигурират в този раздел.

 

Не фигурират, защото по същество тези дискове не са нито риба нито рак ... не са втора употеба, защото не са изкупени от човек/огранизация. Получени са от производителя, като замяна. Другия вариант е да са купени от производителя като рециклирани, НО това пак не ги прави съвсем втора употреба, защото производителя ги продава от рециклирани. Все пак е въпрос на малко морал да не продаваш рециклирани дискове за нови ...

 

Можете ли да снимате диска отгоре? И защо не споменавате фирмата?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Фирмата доста ми падна в очите по принцип преди само от там съм пазарувал.........................но вече ги забравям 

 

ето ги юнаците............. жалко,че не записах разговора им с моя познат

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Много интересно е,че фирмата в сайта им има раздел Second Hand а самите дискове не фигурират в този раздел.

Е няма как да фигурират след като са продадени като нови. 

Фирмата доста ми падна в очите по принцип преди само от там съм пазарувал.........................но вече ги забравям 

 

ето ги юнаците............. жалко,че не записах разговора им с моя познат

Само 1-та година гаранция  и  78 лв. са ми достатъчни да се усъмня в нещата. Сигурен ли си, че никъде не е упоменато че дисковете са рециклирани?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Това,което се вижда на сайта им,това съм получил и аз ,НИКАКВИ лепенки и обозначения няма,че е рециклиран!!!!!!!!!!!!!Достатъчно ми,че сутринта по телефона излъгаха::

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Голяма загадка Публикувано изображение Има някаква звездичка след името - това ли трябва да означава, че е рециклиран? ... има категория refurbished, но диска го няма там ...

 

Посочена е гаранция една година. Когато е бил нов е бил с пет години. Единствените, които продават подобен диск, но с две години гаранция са Смарт Системс - http://www.ssbg.bg/56428/500gb-seagate-st3500630ns-sata-16mb

 

Вашият диск същия като на картинката ли е или етикета е различен? Има ли зелен кант и на етикета упоменато ли е, че е рециклиран (http://i.ebayimg.com/00/s/MzE3WDUwMA==/z/SRsAAOSwhh5TpEcN/$_57.JPG)? Ако този надпис го няма, то по никакъв начин не може да се твърди, че диска е фабрично рециклиран. С оригинален етикет и информацията от S.M.A.R.T.-а излиза, че си е второупотребен ...

 

Ако сте го купили по Интернет имате 7 дни да го върнете. Ако не - пускате им един S.M.A.R.T. и им искайте обяснение, как вашият НОВ диска има толкова часове работа. Явно няма оправия без скандали ...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Както споменах няма никакви кантове и лепенки............

Закупен е на място от магазина.................Мълчание по скайп,след въпроса не е ли редно тези дискове да са в раздел Second Hand

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Както споменах няма никакви кантове и лепенки............

Закупен е на място от магазина.................Мълчание по скайп,след въпроса не е ли редно тези дискове да са в раздел Second Hand

Ами то си е за тях. Вместо да си напишат че са рециклирани и да ги продадат сега всеки ще се дръпне и ще се чудят какво да правят. Но българина не мисли. Дано пък хард диска да си работи.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Диска го проверих и за Лоши сектори ,няма...........но така да подвеждат хората.................

Е не се ядосвай. Щом няма лоши сектори работи си спокойно. Аз имам един хард диск 120 Gb и трака като картечница, но си работи безотказно. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ха, това си е направо за Икономическа полиция - сектор измами. Във фактурата и/или Гаранционната карта някъде упоменато ли нещо по повод производството на диска? Нов, рециклиран от производител, втора употреба? Ако няма - се чете за нов. А това е съставяне на документ с невярно съдържание, което пък се отнася към едни други законови документи (ДПК и НПК)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

И в гаранцията няма споменато,че е рециклиран..................... щом са толкова нагли,има ли начин да си върна парите>>???защото и да го заменят и другите им бройки ще са такива

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Съгласно чл. 55, ал. 1 от Закона за защита на потребителите (ЗЗП), потребителят има право, без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина да се откаже от получената стока в срок на седем работни дни от датата на получаване на стоката. В този случай търговеца е длъжен да възстанови на потребителя в пълен размер заплатените от него суми не по-късно от 30 дни, считано от датата, на която потребителят е упражнил правото си да се откаже от стоката, съгласно чл. 55, ал. 6 от Закона за защита на потребителите. Сумите се възстановяват в брой, чрез наложен платеж или по банкова сметка на клиента. Потребителят е длъжен да съхранява получените от търговеца стоки, тяхното качество и безопасност по време на срока по чл. 55, ал.1 от Закона за защита на потребителите. За да бъдат върнати обратно закупените продукти задължително условие е те да бъдат в изряден търговски вид, без да са използвани и без да е нарушена целостта на опаковката. Продуктите трябва да отговарят на вида, в който са получени от потребителя. На връщане и отказ не подлежат продукти, които не отговарят на тези условия съгласно Закона за защита на потребителите. Търговеца има право да откаже връщането на продукт, съобразно действащото законодателство. В случай на фабричен дефект, който е установен след получаването на продукта, клиента го връща за сметка на магазина и се изпраща друг продукт като заявения. В този случай транспортните разходи са за сметка на търговеца. При връщане на закупена стока транспортните разходи са за сметка на клиента и не се възстановяват.

Друго много важно нещо освен всички документи, стоката трябва да си е в опаковката, в която е закупена! ( И тук настъпват обикновено вратичките за отказ за приемане на стоката обратно - трябва да бъде в непроменен търговски вид.) Дяволът как четял Евангелието - както си иска.

 

http://lex.bg/laws/ldoc/2135513678

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Чл. 55. (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2014 г., в сила от 25.07.2014 г.) (1) Когато потребителят упражни правото си на отказ от договора от разстояние или от договора извън търговския обект и когато търговецът не е предложил да прибере стоките сам, потребителят трябва да изпрати или предаде стоките обратно на търговеца или на упълномощено от него лице без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 дни, считано от датата, на която потребителят е съобщил на търговеца за решението си да се откаже от договора по чл. 52. Крайният срок се смята за спазен, ако потребителят изпрати или предаде стоките обратно на търговеца преди изтичането на 14-дневния срок.

 

Малко по-горе човека заяви, че случая не е такъв т.е. купил си е диска от магазина, а не от разстояние т.е. седемте дни не важат в случая.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Архивирана тема

Темата е твърде стара и е архивирана. Не можете да добавяте нови отговори в нея, но винаги можете да публикувате нова тема, в която да продължи дискусията. Регистрирайте се или влезте във вашия профил за да публикувате нова тема.

  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.
×
×
  • Добави ново...