Премини към съдържанието
От 1-ви септември 2021 г., вход във форумите ще е възможен само с имейл адрес вместо потребителско име. Ако не помните имейла с който сте се регистрирали, вижте го в настройките на профила си. ×
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Възстановяване на огледало след ПТП


Препоръчан отговор


При ПТП ми одраскаха страничното огледало. Корпуса на

огледалото е от черна пластмаса (заводски така си е излязло)

Драскотината е ориентировъчно: дълбочина 1-2мм, широка 3мм и дълга около 1см.

Има и други щети по ламарините, но конкретно огледалото ме интересува.

Японски автомобил на 10г и използвам гражданската на виновният водач.

Застрахователите обаче за възстановяването на огледало ми написаха боя.

Редно ли е да е така?

В закона нали пише да се възстанови в първоначалният си вид (грубо казано).

Поне аз не мисля, че е редно детайл, който завода не го е боядисал да се подлага на

боядисване. Ламарините са друго нещо - при тях винаги си има покритие с боя.

А боядисване на черна пластмаса за мен е замазване/заличаване на щетите от ПТП-то.

Как се тълкува този първоначален вид и правилни ли са разсъжденията ми?

 

Поздрави.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ако намекваш за тотал щета /да ти платят ново огледало/,няма как да стане.

Има лепила,шлайфане и става като ново.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Това за мен е лиготия. Не стига, че ти дават пари да си оправиш ламарините, ами за една незабележима драскотина се хващаш. С тая кола да няма да ходиш на изложба?

Направо нова кола не искаш ли да ти дадат за сметка на виновният водач?

Някой няма какво да ядат, дума няма да обелят за една драскотина по техните коли, други....

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Това за мен е лиготия. Не стига, че ти дават пари да си оправиш ламарините, ами за една незабележима драскотина се хващаш. С тая кола да няма да ходиш на изложба?

Направо нова кола не искаш ли да ти дадат за сметка на виновният водач?

Някой няма какво да ядат, дума няма да обелят за една драскотина по техните коли, други....

Ти колко опит имаш със застрахователи и в колко ПТП-та си участвал че се изказваш по такива теми ?

Че чак и съдиш кой какво искал ? Кой какво има за ядене и какво няма не е проблем на потърпевшия в случая че си търси правата.

Да може и нова кола да поиска това си е негова работа щом няма вина в случая.

И на мен застрахователя ми каза че иска да ми поправи колата ама аз му казах че искам да я пише тоталка или да я поправя в сервиза на дилъра.

 

Към автора. Изобщо не си губи времето за такива дреболии да се занимаваш със застрахователи. Освен ако не си цениш времето и нервите.

Стигне ли се до там винаги излизаш прееВан.

По гражданска отговорност няма как да ги задължиш да ти платят 100% щета.

Моята има фул каско и за дребни драскотини и леки удари изобщо не ги занимавам че ми излиза по евтино. За година и половина тук ожулена, там ожулена (вече едва ли не има две брони и врата и калник за пребоядисване) изобщо не съм ги занимавал. Ще си сменя само преден джам преди да ми изтече каското и решетка на радиатора на веднъж и това е.


Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Зависи кой е застрахователя. Ако си нацелил някой от "цветята" на пазара ще си счупиш главата.

По ГО се лпаща по така наречената Наредба номер 24 на КФН. Там много неща липсват описани, за това в описите се слага най-близкото - боя (примерно).

Според мен не си заслужава да се занимаваш за някакви драскотини, дето се оправят и с малко лак за нокти или според материала, може дори да "изтъркаш" щетата.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Искам да си търся правата.

Така или иначе ще влизат в съда, понеже едно стъкло са сметнали по цени на Кобра.

Та ще има иск за 200лв разлика м/у Кобра и Шваке.

Така че пари за дело, време и нерви ще ходят.

А това с лепилата и шлайфането как ще стане накрая?

Без да се слага боя ще се възстанови ли в първоначалният вид?

Питам как е от правна гледна точка....

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Искам да си търся правата.

Така или иначе ще влизат в съда, понеже едно стъкло са сметнали по цени на Кобра.

Та ще има иск за 200лв разлика м/у Кобра и Шваке.

Така че пари за дело, време и нерви ще ходят.

А това с лепилата и шлайфането как ще стане накрая?

Без да се слага боя ще се възстанови ли в първоначалният вид?

Питам как е от правна гледна точка....

Не си заслужава но решението е твое. Явно имаш много свободно време, нерви и пари за адвокати.

Вземай това което ти дават и другия път каско към някоя реномирана компания.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Наистина, Каско към доказана компания, с добра репутация, ГО ти казвам, че е много орязана, защото Наредба 24 не е обновявана не от години, а от десетилетия например.

А застерахователя винаги може да я извади и да я размаха в съда.

Ето ти и ти да я видиш, някъде към среда започват таблиците...

http://www.abz.bg/RapidASPEditor/MyUploadDocs/29_03_06_NAREDBA_24.pdf

(някъде около 60-та страница)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не забравяйте  и още нещо - застрахователите винаги слагат и овехтяването (амортизацията) на автомобила.

100% се изплащат щети само за нов автомобил.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не забравяйте  и още нещо - застрахователите винаги слагат и овехтяването (амортизацията) на автомобила.

100% се изплащат щети само за нов автомобил.

Така си мислиш ти обаче. Нали ?

Колата ти ако ще на 40 години да бъде и имаш каско и е оценена цялата на 1000 лева например. Удряш преден спойлер който е 200 лева (примерно) и ще ти го платят на 100%. Всички щети де направиш по време на застраховката ще ти ги платят на 100% до момента в който стигнеш 1000 лева общо за всички до момента щети. От там нататък се спасяваш сам.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Така си мислиш ти обаче. Нали ?

Колата ти ако ще на 40 години да бъде и имаш каско и е оценена цялата на 1000 лева например. Удряш преден спойлер който е 200 лева (примерно) и ще ти го платят на 100%. Всички щети де направиш по време на застраховката ще ти ги платят на 100% до момента в който стигнеш 1000 лева общо за всички до момента щети. От там нататък се спасяваш сам.

Добре, нека да е така ...

Обаче - като застрахован - какво ми пречи, когато превиша 60-70% от застрахователната сума, да анулирам тази полица и да си направя друга. Още повече, че в България не е въведена напълно No Claim Bonus системата.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Така си мислиш ти обаче. Нали ?

Колата ти ако ще на 40 години да бъде и имаш каско и е оценена цялата на 1000 лева например. Удряш преден спойлер който е 200 лева (примерно) и ще ти го платят на 100%. Всички щети де направиш по време на застраховката ще ти ги платят на 100% до момента в който стигнеш 1000 лева общо за всички до момента щети. От там нататък се спасяваш сам.

Не е така колега. Поне не съвсем така. Мисля, че те разбирам какво имаш в предвид, но:

1-вата щета, когато имаш Каско се плаща на 100%, АКО автомобила не е подзастрахован и нямаш заложено самоучастие. Уника, след градушката, сложиха на всички нови полици Каско самоучастие 5% от всяка една щета, но не по-малко от 100 лева.

След това, всяка щета намалява застрахователната стойност и 2-ра, 3-та се плаща с процент на подзастраховане.

В твоя случай - 1000 лева ти е автомобила, застраховаш толкова. 1-ва щета 200 лева, получаваш 200, остават ти 800 обаче.

2-ра щета, имаш за 100 лева. Обаче сега си в отношение 1000/800, демек автомобила ти е вече на 80% застрахован. За това няма да получиш 100 лева за втората щета, а 80% от нея - 80 лева.

Освен, ако не го дозастраховаш. Повечето застрахователи си удържат процента за дозастраховане при плащането на 1-вата щета и реално погледнато пак получаваш по-малко.

Някои компании не прилагат подзастраховане до 10-15%.

Говорим тук - когато получаваш пари на ръка. Ако автомобила е нов и има право на доверен сервиз - пращат го в доверен сервиз за ремонт, а ти не получаваш нищо на ръка, само ти оправят автомобила.

Въпроса е тук, че компании много, условия много. Трябва да се чете! Аз ти говоря от теоретична гледна точка, практиката е друго нещо.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса е тук, че компании много, условия много. Трябва да се чете! Аз ти говоря от теоретична гледна точка, практиката е друго нещо.

Трябва да се чете най вече.

Аз от застрахователи съм само напред но все гледам да си нямам работа с тях но който не кара само той може да си няма главоболия с тях.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да се чете най вече.

Аз от застрахователи съм само напред но все гледам да си нямам работа с тях но който не кара само той може да си няма главоболия с тях.

Ами аз го работя. НО едно 90% от времето съм прекарал в направление "Имуществено застраховане". Наистина трябва да се чете и да се осмисля прочетеното.

Още един пример - Булстрад Бонус Каско. Получаваш отстъпка от цената, някаква сума. При първата щета обаче, тази отстъпка ти се приспада от размера на обезщетението.

Аз лично си застраховам всичко. До сега само 2 пъти съм имал работа със застраховател. Едни очила по линия на допълнително здравно застраховане и един счупен телефон, който изпуснах. И двете ми ги платиха точно и коректно.

Малко от кухнята:

Армеец имат славата на най-добрия автомобилен застраховател и това е така не без причина. Презастрахователният им договор е за 50 милиона за едно събитие, като 1-вия е за сметка на Армеец, 49 за презастрахователя. След градушката в началото плащаха много добре и бяха със "широки шепи". Да, обаче изчерпаха презастраховането... До колкото знам, заделеният им резерв е 90 милиона и в момента гледат да режат каквото могат, а каквото не могат - опитват се да го бавят...

Не, че ще платят 90 милиона, очаквам да е около 70 по-скоро. Но това са си пак 20 милиона минус...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз го работя. НО едно 90% от времето съм прекарал в направление "Имуществено застраховане". Наистина трябва да се чете и да се осмисля прочетеното.

Точно защото и аз съм работил - преди време обаче и не мога да давам цифри - и им знам директивите.

 

За конкретния случай - тотално покритие ще ти дадат само ако имаш тотална щета - карал си по пътя и огледалото е изчезнало, няма го. Те са предложили възстановяване. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Точно защото и аз съм работил - преди време обаче и не мога да давам цифри - и им знам директивите.

 

За конкретния случай - тотално покритие ще ти дадат само ако имаш тотална щета - карал си по пътя и огледалото е изчезнало, няма го. Те са предложили възстановяване.

Нека използваме правилните термини. Тотална щета е ако целият автомобил погинал.

При увреждане на детайл имаш 3 степени - 1, 2 и 3. Когато детайла не подлежи на ремонт или липсва (огледалото) попада в графа "нов".

В случея питащия има увреждане на детайл 1-ва степен (драскотини, ожулвания), но не се налага тенекеджийски труд (2-ра степен).

Следователно трябва да му се плати, забележи, китосване и боядисване. Отново се връщаме на Наредба №24, която регламентира плащаният по полици Гражданска отговорност на автомобилиста. Пак казвам - тя е остаряла и неефективна вече, но не се и вижда изглед да бъде преразгледана. Всички застрахователи са длъжни да се съобразяват с нея!

При огледа трябва да са му написали:

Огледало ляво/дясно, степен на увреждане 1, боя.

От долу трябва д аима записано ДМБ, което значи "Демонтаж, монтаж, боя"

И ако седнем да смятаме по наредбата:

Глава четвърта

НОРМАТИВ ЗА БОЯДИСВАНЕ

13.75 - Странично огледало: 0.1 часа за механично и 0.5 часа за електрическо огледало.

3.19 - Външно огледало (капачка): от 0.5 часа до 0.8 часа според размера.

Да приемем, че говорим само за капачката и приемем средно 0.6 часа, че му е норматива.

Основни и допълнителни материали за боядисване на един детайл

2. За един неосновен детайл

Взимам среден клас:

За акрил: 15,00 лв.

Металик: 20,00 лв.

Перлата пък е 21,00 лв.

Отделно имаш цена за литър боя:

1 л. к-т акрил—100 лв.

1 л. к-т металик—150 лв.

1 л. к-т перла—180 лв.

От тук следва, че за драскотините по огледалото трябва да получи:

0.6 * 8.00 лева (или 6 лева беше на час труд) = 4.8 лева за труд

За боядисване на неосновен детайл - 20.00 лева за металик. Освен ако не го смятат по 200 грама на детайл, което за металик да направи 30.00 лева.

Ако са нормален застраховател ще сложат и 20 лева тониране на боята. Но това не е задължително...

Следователно по ГО за тези драскотини трябва да получи м/у 24.80 и 54.80 лева обезщетение.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Нека използваме правилните термини. Тотална щета е ако целият автомобил погинал.

Следователно по ГО за тези драскотини трябва да получи м/у 24.80 и 54.80 лева обезщетение.

М-дааа, позагубил съм форма - повече от 2 год минаха.

 

Аз, когато сам си счупих огледалото (носещата планка) - дадох 35 лв в една морга и си взех друго.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

М-дааа, позагубил съм форма - повече от 2 год минаха.

 

Аз, когато сам си счупих огледалото (носещата планка) - дадох 35 лв в една морга и си взех друго.

:)

Няма лошо.

Само да кажа: не вземайте изчисленията ми за точни. Все пак през 2011-та съм се занимавал с автомобилна ликвидация, от тогава съм се специализирал в имущественото застраховане.

Тук говоря повече от обща култура.

p.s.

В имущественото застраховане на всеки 3 месеца излиза Справочник на строителните дейности и се осъвременяват цените както на материалите, така и на труда. При автомобилите, в частност ГО и Наредба №24, това не се е случвало с години. Последно мисля имаше промяна през 2006-та година, но само частично.

p.s.2

Нека си го кажем. Този, който разглежда щетата, той е този, който ще реши какво и как ще го признае и как ще го оцени. Но в едно съдебно дело, тази наредба е в основата. Тя е задължителна за всички застрахователи и по този начин се изчисляват материалните щети по ГО. Нематериалните са телесните увреждания, недедай си Боже. Там наредба няма.

Та, ако се стигне до съдебно дело, то това ще залегне в основата на защитата и ще твърдят, че са платили коректно, което от гледна точка на закона - така ще да е.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Та така и никой нищо не каза по моя случай.

Иначе не ми е чак излишно времето и парите, ама за 200лв как да не ги вкараш в съда?!?!?

В малките градове за тези 200лв трябва половин месец да ходиш на работа, но това е друга тема на друг

разговор.

Идеята ми е, че усещам как и за огледалото се цакат и искам да си потърся правата. Не мога

просто ей така да подмина нещата.

Това си е масова практика да ти занижат сумата, която трябва да ти изплатят.

И ако всеки започне после да ги съди и да си търси правата може и да се пооправят нещата :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Та така и никой нищо не каза по моя случай.

Иначе не ми е чак излишно времето и парите, ама за 200лв как да не ги вкараш в съда?!?!?

В малките градове за тези 200лв трябва половин месец да ходиш на работа, но това е друга тема на друг

разговор.

Идеята ми е, че усещам как и за огледалото се цакат и искам да си потърся правата. Не мога

просто ей така да подмина нещата.

Това си е масова практика да ти занижат сумата, която трябва да ти изплатят.

И ако всеки започне после да ги съди и да си търси правата може и да се пооправят нещата :)

Така си мислиш сега, когато стане като в други държави - при направен claim (претенция за изплащане на щета) и на следващата година ти повишат премията -  друго ще приказваш.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Та така и никой нищо не каза по моя случай.

Отговорихме ти.

Даже ти изчислих колко смятам, че трябва да ти платят за огледалото. Ти се хващаш за думата "боя". Дадох ти и Наредба №24. Поради липса на по-добро описание е сложена "боя".

Според мен описа, който е съставил застрахователя е коректен. Поне по думите ти съдя така. Тиии, ново огледало/капачка на огледало ли искаш да ти сложат? Ми то не е 2-ра или 3-та степен увредено, нито е за "нов" детайл.

За това се пише 1-ва степен, боя + ДМБ.

Кажи поне кой е този застраховател, да ти кажем мнение за него някакво.

А сега си представи, идва тук чужденец от Англия, Германия, тези, "западните страни". Става ПТП по вина на наш водач. Завежда си претенцията и му се плаща и на него също по тази законово наложена Наредба №24. Дааа, ма в Англия 1 час труд не е 8 лева (3.24 Паунда). Ами останалото. Литър боя не е 150 лева там... Но се гледат законите на държавата, в която е станало ПТП-то.

Така си мислиш сега, когато стане като в други държави - при направен claim (претенция за изплащане на щета) и на следващата година ти повишат премията -  друго ще приказваш.

Тази "Бонус-Малус" система от кога я чакамееее...

Аз се надявам да подейства наказателно с/у джигитите на пътя. На българина докато не му бръкнеш в джоба няма да му светне лампичката.

Ама ще има да си я чакаме тази система още 1000 години ми се струва. А не е толкова сложно. И в момента има база данни и в момента може да се направи справка за всеки един автомобил, дали има виновно причинено ПТП. Въпроса е да има желание от страна на държавата, КФН и другите отговорни органи това да стане. Застрахователите ще се радват на такава "придобивка", даже биха инвестирали в създаването на системата.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ама ще има да си я чакаме тази система още 1000 години ми се струва. А не е толкова сложно. И в момента има база данни и в момента може да се направи справка за всеки един автомобил, дали има виновно причинено ПТП. Въпроса е да има желание от страна на държавата, КФН и другите отговорни органи това да стане. Застрахователите ще се радват на такава "придобивка", даже биха инвестирали в създаването на системата.

@quickJO - това за което ти говоря не е само за ПТП-та - в ЮК застрахователя те "наказва", защото си си увеличил риска. Може да е ПТП, може вандализъм - значи или ти си кофти, или квартала ти е кофти. Адресът на местодомуване, вида на мястото на паркиране и още неща също влизат при определяне на премията.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

@quickJO - това за което ти говоря не е само за ПТП-та - в ЮК застрахователя те "наказва", защото си си увеличил риска. Може да е ПТП, може вандализъм - значи или ти си кофти, или квартала ти е кофти. Адресът на местодомуване, вида на мястото на паркиране и още неща също влизат при определяне на премията.

Оооо, да, да. Не споря колега. Но няма как да мечтаем за такова нещо тук... Гледай, че една БОнус-Малус система не можем да подкараме...

Предишният застраховател, където работех, беше холандска собственост. Искаха да направят като в Холандия. Всеки месец преизчисляване на риска и то силно зонирано, по градове, квартали, по самите рискове. И съответно да се сменя тарифата всеки месец.

Дааа, ама тука бабите по офисите не могат да научат и 1 тарифа за цяла година, ами всеки месец... И стана едно мазалооооо, колко чистехме после, колко оправяхме... И холандците се отказаха от иначе така добрата идея...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Архивирана тема

Темата е твърде стара и е архивирана. Не можете да добавяте нови отговори в нея, но винаги можете да публикувате нова тема, в която да продължи дискусията. Регистрирайте се или влезте във вашия профил за да публикувате нова тема.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване