Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Заради икономии

38 влака спират от днес
Ще съкращаваме първо служителите за пенсия, увери шефът на БДЖ.
photo_big_548286.jpg
                                                                                   dariknews
През февруари ще бъдат спрени още 90 пътнически влака, предупреждават от железниците.
 
 
ДЖ спира от движение 38 пътнически влака, на други 10 съкращава маршрута и това се прави заради липса на средства, заяви вчера шефът на превозвача Владимир Владимиров в ефира на Нова телевизия.

 

„Железниците, които ще спират пътнически влакове заради орязаната субсидия, ще режат композиции с мисъл за хората. В БДЖ е направен сериозен анализ, като е решено на местата,

 

където няма алтернативен транспорт, да не бъдат спирани влакове”

 

обясни той

 

По думите му основната причина е орязаното с 40 млн. лв. финансиране от държавата за железниците. За 2014 г. то е било 180 млн. лв., а за тази - 140 милиона. “Нямаме друг избор освен да направим опит да впишем дружеството в тази намалена субсидия”, уточни шефът на БДЖ.

 

„Орязването ще продължи и следващия месец, като още 90 композиции ще спрат да возят пътници”, съобщи той.

 

Според Владимиров намаляването на средствата ще доведе до сериозно редуциране и на броя на служителите в БДЖ, като трябва да бъдат освободени 1500 души.

 

Той уточни още, че първо ще си отидат хората, които са за пенсиониране. Изпълнителният директор изрази надежда да не се наложи съкращаването на много от хората в активна трудова възраст.

 

Зам. транспортният министър Антон Гинев коментира, че няма

 

нито едно населено място да остане

 

без железопътен превоз. „Спрените влакове са най-нискоефективните в системата за момента, а именно приходите от тяхната работа са пренебрежимо малки”, уточни той. „Това ще предизвика неудобство за част от населението и ние сме готови да изслушаме всички конструктивни мерки по тази тема било на синдикати, на неправителствен сектор, общини или на граждани, но такива до момента не сме получили освен протестни декларации от граждани или общини”, добави зам.-министърът.

 

Най-много - цели 10 крайградски пътнически влака, се спират между Габрово и Царева ливада, съобщиха още от железниците. От и до един от най-големите жп възли в страната - гара Горна Оряховица, се спират 2 пътнически влака, пътуващи до Стара Загора. Единият от тях ще пътува само от Плачковци до Горна Оряховица. Други 3 крайградски от Горна Оряховица до Плачковци и още един такъв до Бяла също от понеделник спират да се движат. Влакът Враца - Горна Оряховица в 6,30 часа вече ще пътува от Мездра.

 

В най-бедния район на ЕС - Северозападна България, се спират 2 пътнически влака между Видин и Мездра. От понеделник няма да се движат и 5 крайградски влака. Един между Мездра и Враца, два – между Монтана и Бойчиновци, и още 2 между Лом и Брусарци. Спира се и един влак между Враца и Видин.

 

По подбалканската жп линия освен влаковете между София и Карлово се спират още 5.

 

СПРЕНИ ПЪТНИЧЕСКИ ВЛАКОВЕ ОТ 12 ЯНУАРИ:

влак/    час на тръгване

 

  1. Враца - Плевен    4:30

 

  2. София - Карлово    13:27

 

  3. Карлово - София    13:30

 

  4. София - Карлово    19:50

 

  5. Карлово - София    17:14

 

  6. Карлово - Сливен    11:00

 

  7. Сливен - Димитровград север    7:15

 

  8. Стара Загора - Сливен    4:25

 

  9. Карлово - Тулово    7:00

 

10. Горна Оряховица - Стара Загора    17:15

 

11. Стара Загора - Горна Оряховица    19:05

 

12. Бяла - Стара Загора    5:30

 

13. Видин - Мездра    10:30

 

14. Мездра - Видин    10:35

 

15. Пловдив - Зимница    11:55

 

16. Златица - Карлово    5:16

 

17. Тулово - Карлово    5:16

 

18. Тулово - Карлово    9:00

 

19. Сливен - Стара Загора    11:10

 

20. Горна Оряховица - Плачковци    11:00

 

21. Плачковци - Горна Оряховица    16:50

 

22. Горна Оряховица - Бяла    20:02

 

23. Плачковци - Горна Оряховица    14:05

 

24. Габрово - Царева ливада    7:15

 

25. Царева ливада - Габрово    8:00

 

26. Габрово - Царева ливада    11:30

 

27. Габрово - Царева ливада    12:10

 

28. Габрово - Царева ливада    16:35

 

29. Габрово - Царева ливада    17:17

 

30. Габрово - Царева ливада    17:52

 

31. Габрово - Царева ливада    18:35

 

32. Габрово - Царева ливада    20:55

 

33. Габрово - Царева ливада    21:40

 

34. Мездра - Враца    5:55

 

35. Монтана - Бойчиновци    14:00

 

36. Бойчиновци - Монтана    13:06

 

37. Лом - Брусарци    11:33

 

38. Брусарци - Лом    12:30

 

ИЗТОЧНИК БДЖ

 

Източник на статията - monitor.bg

 

 

Редактирано от aMoPe (преглед на промените)
  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да спрат парламента, мин.съвет и преизпод...президенството. От тях сме много повече на загуба. Много милиардна загуба, а дори не ни возят с мерцедесите си.

  • Харесва ми 8

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да спрат всички! Манго няма да се вози безплатно на влак!!!

Редактирано от atridi (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да спрат всички! Манго няма да се вози безплатно на влак!!!

А нормалните хора, които си плащат билетите какво правят? Ако ми спрат влака до Благоевград ще трябва да ходя до София, за да си хващам рейс до там... Нали смяташ разходите ми къде ще отидат?

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да ги спират! Условията за пътуване на БДЖ са толкова различни, че са  съизмерими във векове. Съвсем скоро пътувах с влак - не бях пътувал от години. Мислех си, че нещо се е променило! Цената на билета беше символична! Пътувах с някакво подобие на мотриса на окло 40 години! Това нещо беше виждало боя при създаването си. Вътре беше абсолютна мръсотия. Всичко беше изпочупено, извехтяло, неграмотно ремонтирано, ръжда, смад. Духаше от всякъде а парно не се усещаше. Малко по напред си течеше вода от тавана. Влак на ужаса. Няма ги лъскавите мотриси които стоят на рекламните брошури на БДЖ


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да спрат всички! Манго няма да се вози безплатно на влак!!!

И аз не одобрявам това, но манго по документи е българин и не знам защо за него не важат правата. Друг е въпроса, че БДЖ умишлено вече се унищожава от няколко години. 

  • Харесва ми 4

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И аз не одобрявам това, но манго по документи е българин и не знам защо за него не важат правата. Друг е въпроса, че БДЖ умишлено вече се унищожава от няколко години.

Автобусният транспорт също не е реална алтернатива. При това положение принуждават баба и дядо да карат автомобили, опасно е.

Отделно форсират процесът по изоставяне на малките градове и села.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Автобусният транспорт също не е реална алтернатива. При това положение принуждават баба и дядо да карат автомобили, опасно е.

Отделно форсират процесът по изоставяне на малките градове и села.

Защо да не е алтернатива!?! Стига да съществува! По-бързо ще стигаш от точка А -> Б и ще спира на "мегдана". ако може да бъде по-редовен ехееее :D

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Днес спират 38 влака, 90 ще ги последват идния месец... Не съм виждал реформа в БДЖ, която да не "делне" някой и друг влак. А и съществуващите се движат с по 3-4 вагона, а понякога и с 1 - гледахме последното на няколко пъти вече. Дори се чудя дали няма някакви половинки вагони, че да ги пуснат тях за икономия.

След поне 5-6 годни "отсъствие", с български влак пътувах за последно през 2013 г при едно завръщане от чужбина - обикновено си оставям колата на летището, но тоя път се наложи да пътуваме с автобус (уникална грешка, не препоръчвам на никого!), та се дундуркахме с един нарочен за УБВ (ускорен бърз влак), нещо като онова, дето навремето им казваха "експреси". Пътуването бе пълен кошмар - вероятно на общинското бунище е по-чисто, климатикът (беше в началото на юли) поработи към 1 час и спря. Общ вагон, в който миризмата на пот и мръсни чорапи доминираше всякак. И добре, че у нас все още вали, че инак прозорците надали ще видят вода.

Най-скорошното ми пътуване с влак бе в Латвия през миналата пролет. И там влакът не беше последен модел, но пък блестеше от чистота не само вътре, а и прозорците бяха като нови.

А в нашето БДЖ все остават нови и нови работни места за съкращение, какви са тия щатове, бре?!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Защо да не е алтернатива!?! Стига да съществува! По-бързо ще стигаш от точка А -> Б и ще спира на "мегдана". ако може да бъде по-редовен ехееее :D

Аз лично те назначавам с едно гребло, да ринеш снега пред новите автобусни линии. За минималната заплата, разбира се. Колкото заслужава демонстрираното количество и качество умствен багаж.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз лично те назначавам с едно гребло, да ринеш снега пред новите автобусни линии. За минималната заплата, разбира се. Колкото заслужава демонстрираното количество и качество умствен багаж.

Ирония ли долавям!?! Ако живееш в град или село от 15 век, да ти обясня ще има снегорини и други подобни съоръжения за почистване на сняг.

п.п Мисля че ти е малко раничко да "назначаваш"! Някак си нямаш достатъчно "умствен багаж" за този пост :P

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Нали много искахте тиквите на власт ето как ви го вкара тиквата и то много яко ...

 

Първо тец Варна фалира по незнайни причини а сега БДЖ какво следва виваком или ЧЕЗ да фалират и са направят национализация

Редактирано от adersa (преглед на промените)
  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ирония ли долавям!?! Ако живееш в град или село от 15 век, да ти обясня ще има снегорини и други подобни съоръжения за почистване на сняг.

п.п Мисля че ти е малко раничко да "назначаваш"! Някак си нямаш достатъчно "умствен багаж" за този пост :P

Освен това ще трябва да отделяш от заплатата си, за да поемеш разликата в разходите, заради по-скъпите автобусни билети, на хората които вече няма да могат да пътуват с влакове. Също и да им върнеш парите за предплатените ученически, студенстски и други карти за намаление в цената на пътуването с БДЖ . Ти явно си нейде на топло местенце, с достатъчно висока заплата, да не те тревожат такива неща като разходите за транспорт, или още мама и тате ти плащат всичко. Явно не си в състояние да се поставиш на мястото на гладуващите хора. Дано да не ти се наложи.

Редактирано от 1Force1 (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Нали много искахте тиквите на власт ето как ви го вкара тиквата и то много яко ...

 

Първо тец Варна фалира по незнайни причини а сега БДЖ какво следва виваком или ЧЕЗ да фалират и са направят национализация

Идеята на темата е не да се политизира предполагам!

Ако толкова знаеш какво ще е бъдещето, моля те кажи ми резултатите от Еврофутбола за 2 години напред :P

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Нали много искахте тиквите на власт ето как ви го вкара тиквата и то много яко ...

 

Първо тец Варна фалира по незнайни причини а сега БДЖ какво следва виваком или ЧЕЗ да фалират и са направят национализация

Е, били по - малкото зло иначе не знам какво! Били единствена алтернатива!

Те сега алтернатива - ходене паша! Цирка обаче предстои!!!

Редактирано от Black Power (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Освен това ще трябва да отделяш от заплатата си, за да поемеш разликата в разходите, заради по-скъпите автобусни билети, на хората които вече няма да могат да пътуват с влакове. Също и да им върнеш парите за предплатените ученически, студенстски и други карти за намаление в цената на пътуването с БДЖ . Ти явно си нейде на топло местенце, с достатъчно висока заплата, да не те тревожат такива неща като разходите за транспорт, или още мама и тате ти плащат всичко. Явно не си в състояние да се поставиш на мястото на гладуващите хора. Дано да не ти се наложи.

Ако ме избереш за министър на Транспорта ще оправя всичко!! ОБЕЩАВАМ!!!

Не знам дали си видял Студ град в София?!? Всеки студент гордо се фука с колата си и вероятност да паркираш там е нищожна.

Като се поставяш на мястото на гладуващите хора, защо не отделяш 50% от заплатата си за тях!? Съвсем случайно от първа ръка инфо знам за "гладуващите" които се регистрират при социалните работници. Особенно по-мургавите са най-гладуващи от всички!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако ме избереш за министър на Транспорта ще оправя всичко!! ОБЕЩАВАМ!!!

Не знам дали си видял Студ град в София?!? Всеки студент гордо се фука с колата си и вероятност да паркираш там е нищожна.

Като се поставяш на мястото на гладуващите хора, защо не отделяш 50% от заплатата си за тях!? Съвсем случайно от първа ръка инфо знам за "гладуващите" които се регистрират при социалните работници. Особенно по-мургавите са най-гладуващи от всички!

Мургавите ги оставям на теб. Ти спомена селцата от 15-ти век. Обиди не малко хора в Родопите и другите планински райони, които не са въобще от въпросните мургави. А сега след като консумира онова си дискриминационно изказване, още ли се броиш като човек, или си просто ксенофоб?

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Мургавите ги оставям на теб. Ти спомена селцата от 15-ти век. Обиди не малко хора в Родопите и другите планински райони, които не са въобще от въпросните мургави. А сега след като консумира онова си дискриминационно изказване, още ли се броиш като човек, или си просто ксенофоб?

Изместваш се от темата!!! Спирам да пиша!

На спам не се отговаря!!! :P

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Има напредък, а сега и да обърнат внимание и на цената на билета, които често е по-скъп или равен на автобусния. При положение че, автобуса пътува за по-малко време и е по-чист

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Има напредък, а сега и да обърнат внимание и на цената на билета, които често е по-скъп или равен на автобусния. При положение че, автобуса пътува за по-малко време и е по-чист

Дай примери че автобусният билет е по-евтин, че на всичкото отгоре и "често". Как пък не са го разбрали хората, които ползуват железниците. И които определено имат повече жизнен опит от не малко от пишещите тук теоретици.Нека държавата да се заеме с важната задача да източва и разсипва автобусните превози, така както години наред това се случваше с БДЖ, пък да видим каккви биха станали условията в автобусите. 

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Чудя се за какви автобуси става дума по-горе. Ако в София, Пловдив и останалите по-големи градове има действащи автогари (но и жп. гари), в глухата провинция обикновено не само няма градски транспорт (в моя град такъв не съществува поне от 20 години), а и междуселищният е само от бусчета. Вярно е, че са сравнително начесто и изглеждат почти спретнати, но в стремежа си да покриват в пиковите часове и липсващият градски транспорт, междуселищните возила правят софийските маршрутки да изглеждат едва едва оживени.

Все още не са закрили влаковете по линията, но пък оредяват до минимум. А работници все пак пътуват и разчитат на тях.

Чували сме ние за обществен транспорт...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Дай примери че автобусният билет е по-евтин, че на всичкото отгоре и "често". Как пък не са го разбрали хората, които ползуват железниците. И които определено имат повече жизнен опит от не малко от пишещите тук теоретици.Нека държавата да се заеме с важната задача да източва и разсипва автобусните превози, така както години наред това се случваше с БДЖ, пък да видим каккви биха станали условията в автобусите. 

Плевен - София

БДЖ иска 11лв до 13лв(зависи колко е луксозен вагона за втора класа), а сега може би и повече, в една посока.

При нормални условия пътува не по-малко от 3часа до 3часа и половина

 

Автобуса цената варира от 8лв до 14лв.

При нормални условия пътува за 2часа до 2 часа и половина

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Плевен - София

БДЖ иска 11лв до 13лв(зависи колко е луксозен вагона за втора класа), а сега може би и повече, в една посока.

При нормални условия пътува не по-малко от 3часа до 3часа и половина

 

Автобуса цената варира от 8лв до 14лв.

При нормални условия пътува за 2часа до 2 часа и половина

Не мога да повярвам на това, което чета! И това не е упрек към автора, а към същността, чиято достоверност не подлагам на съмнение:

1. Разлика от 2 лв в зависимост колко е луксозен вагона! Изгарям от любопитство да видя каква е разликата в "лукса", но надали БДЖ ще ме удовлетвори. По-склонен съм да приема, че става дума за типа на влака, но пък вагоните са едни и същи...

2. Ако 2-та лв при влаковете е поне малко разбираема, то при автобусните билети разликата в цената достига до почти 80% - това пък как се обяснява?!

Ако България не е страна на абсурда, не знам коя е такава. Хората все по-масово се движат по високоскоростни железници, конкуриращи успешно въздушния транспорт, а у нас през месец-два закриват влакове...

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

17.70лв.  е билета на БДЖ Плевен - София (за отиване и връщане) и то ако няма отстъпка за ползуване на ученическа или друга карта с намаление, или с маршрутна карта.  Освен това по-горе няколко пъти споменатите "мургави", които и да са те, дали в автобуса биха пътували гратис?  

 

П.П. Пътуването при нормални условия за автобусите ни очеизвадно не е целогодишен фактор, нито сега през зиамта нито при наводнения, често заливащи това или онова шосе и отнасящи пътното покритие, заспиващите на волана шофьори обаче, са допълнителна екстра.

Редактирано от 1Force1 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И най - калпавият автобус е в пъти по комфортен, по топъл и чист. пътува се по - бърз. Цените на автобусните билети са равни или малко по - високи от тези на БДЖ, но това е и заради предимството на автобуса!

Както казах возих се скоро на влак и повече няма да повторя, та ако ще билета да е безплатен.Отгоре на всичко стояхме на една гара близо 30 мин. хей така по разписание - престой!

БДЖ или да фалира и да започне на чисто или да удължи агонията си - варианти не виждам! То,същото важи и за всички закъсали сектори. Пари се наливат, реформи никакви и все пред фалит от който ние данъкоплатците трябва да ги спасяваме!

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.