Премини към съдържанието
A.com

Автоматично попълване на таблица с данни от друга таблица в Excel

Препоръчан отговор


Здравейте!

Имам желанието да реша един проблем на мои колеги, на които им се налага да въвеждат една и съща информация в 32 отделни екселски таблици. Обяснявам по-подробно: Месечен отчет и ежедневен отчет за изразходвани хранителни продукти. Таблиците са две, като едната от тях се попълва за всеки ден от месеца. Другата таблица е месечен отчет, като в него се въвежда същата информация ден за ден, както е ежедневните отчети. Месечния отчет може да бъде изтеглен от тук. Така изглежда част от таблицата:

excel_table_02.thumb.PNG.baf1183d1726285

Това, което ме интересува дали е възможно да се направи е следното:

1- за ден 1 от таблицата:

1.1 - започват да се четат клетките в колоната

1.2 - когато се намери клетка със записана в нея стойност:

1.2.1 - взима се наименованието на продукта

1.2.2 - взима се цената на продукта. На снимката цената не се вижда, но тя винаги е на същият ред в точно определена колона.

1.3 - наименованието на продукта, количеството и цената се записват на определен(зададен като начален) ред в друга екселска таблица. Например в другата таблица данните ще се записват от ред 19 колона надолу.

Наименование на продукта се записва в ред-19 колонa-C.

Количество на продукта се записва в ред-19 колона-D

цена на продукта се записва в ред-19 колона-E

1.4 Така се обхожда цялата колона за ден 1, като нужната информация автоматично се попълва във другата екселска таблица. Името на новата таблица ще е съвпада с деня от таблицата - 1.xls.

1.5. Минава се на ден 2 от таблицата и стъпки 1.1 до 1.4 се повтарят, като нужната информация се попълва в нова екселска таблица. Името на новата таблица ще е 2.xls.

Наименование на продукта се записва в ред-20 колонa-C.

Количество на продукта се записва в ред-20 колона-D

цена на продукта се записва в ред-20 колона-E

И т.н. докато се отиде до ден 31 и се създадат 31 отделни ексексли таблици, като във всяка от тях наименованието на продуктите, количеството и цената им ще отговарят на съответния ден от показаната по-горе таблица.

Възможно ли е да се постигне подобно нещо изцяло с excel? Отделните екселски таблици(дневните отчети за дните от 1 до 31) могат ли да се създават като отделни файлове или трябва да бъдат като отделен лист във файла с месечния отчет? Дневните отчети могат ли да са таблици, които предварително са оформени, като само информацията за продуктите, количеството и цената ще се попълва на съответните редове?

Ако с ексел не е възможно подобно нещо, то какво трябва да се използва - скрипт на VB или нещо друго?

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Я да караме едно по едно - 3 пъти чета и пак нещо ми се губи.

Като гледам - в месечния отчет си има колонка за всеки ден - защо е необходим дневния?

Искаш в новите таблици (1,2,3 ...) да има занни само за използваните/изписани артикули ?

Нужно ли е, да си съществуват перманентно или да се генерира отчет при поискване (за конкретен период)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Простото копиране на данни не върши ли работа????   Ако файловете са 2 различни то не се сещам! Ако файла е 1 а таблиците 2 - ще трябва да си поиграя но при свободно време! Мммм, май с функцията обобщена таблица!

Редактирано от Black Power (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, Black Power написа:

Простото копиране на данни не върши ли работа????  

Не върши. Преди да започна да работя на това място всичко е било писано и смятана на ръка. Файлът, който съм прикачил е лист с размери почти метър на метър. Там пишеш всичко на ръка - продукти, салдо от миналия месец, доставено през настоящия месец, изразходвано за всеки ден по отделно, цена на продуктите, общо количество на изразходван продукт(например по 1 кг картофи всеки ден = 30 кг за целия месец), сумата за изразходвания през месеца продукт, какво остава на салдо, сбора на изразходваните средства, сбора на всички продукти останали на салдо за следващия месец и т.н.. След това трябва да сметнеш за всеки ден каква е цената на изписаните продукти, за да свериш с дневния отчет, за да се застраховаш от грешки. И ако объркаш някъде вадиш нов лист и започваш всичко от начало. Аз им направих месечни отчет и дневния на ексел, за да се спести време, нерви и да се сведат до минимум грешките поне при пресмятането. Пак се пише на ръка, ама сметките поне са верни. Обаче не ми стигат знанията за да добавя и това, което съм описал в първия си коментар.

Ако файловете са 2 различни то не се сещам! Ако файла е 1 а таблиците 2 - ще трябва да си поиграя но при свободно време! Мммм, май с функцията обобщена таблица!

Ами, няма проблем файла да е един. На първия лист ще е месечния отчет(който съм прикачил), на следващите 31 ще са таблиците за отделните дни от месеца. Ако има някакъв начин да се чете информация от първия лист и да се пише в съответната таблица за дневен отчет, то и датите за месеца и брой на хранещите се ще се взима директно от месечния отчет. Понякога се случва да напишеш в месечния отчет, че са се хранили 9 души, а в дневния да забравиш да го поправиш(защото по принцип са 10) и после пак проблеми.

 

преди 34 минути, jhoro написа:

Я да караме едно по едно - 3 пъти чета и пак нещо ми се губи.

Като гледам - в месечния отчет си има колонка за всеки ден - защо е необходим дневния?

Ами, бюрокрация. И всичкото това накрая се пише и в домакинска книга. Ние им казваме, че излишно пишем и хабим материали и време. Те ни отговарят, че не ги интересува - да пишем и да мълчим. По принцип дневните отчети се наричат "требвателни". Взимаш менюто за деня и:

1- изготвяш калкулационна ведомост, в която пише какви продукти и в какво количество са необходими за да се приготви храна с тях

2- изготвяш и требвателен(дневен отчет), на база на който занеш какви средства са ти необходими. Някъде е наложително, но при нас не е, ама трябва да се пише. Причина - неизвестна.

3- попълваш и съответния ден в месечния отчет,

4- накрая на месеца носиш в счетоводството и калкулационните ведомости и требвателните(днвените отчети) и месечния отчет и домакинската книга. И на трите места пише едно и също като изразходваи продукти, цена и т.н.

Работя в Защитено жилище за лица с психични разстройства и всичко това не е необходимо. По закон трябва да се правят само калкулационни ведомости на база на изготвено меню. В общината обаче(защото те са ни работодател) са решили че трябва да си губим времето в писане и ние това и правим.

Искаш в новите таблици (1,2,3 ...) да има занни само за използваните/изписани артикули ?

Да. защото се получава следното. Попълваш дневния отчет, след което трябва същите неща(количество на продуктите) да ги впишеш и в месечния за съответния ден, като внимаваш наименованието на продуктите да съвпада, както и цената им. защото може да се случи да имаш един продукт на две цени. На таблицата се вижда, че съм направил и полета, където да се показва сбор от разни клетки, за да се засича и да няма разминаване с дневните отчети. А си объркал цената в единия от двата отчета и става лошо. Ако се попълва само месечния отчет за всеки ден и след това се генерират дневните отчети се спестява много работа.

Нужно ли е, да си съществуват перманентно или да се генерира отчет при поискване (за конкретен период)

Най-добре е да се генерира отчет при поискване за целия период от 1-ви до 31-ви. Още по-добре е когато всички клетки в колоната за даден ден са празни, да не се създава дневен отчет. Няма значение дали отчета ще е като отделни файлове или като отделни листя(Sheets май беше на английски).

Днес забравих да взема и един дневен отчет. Там съм си играл да вкарам продуктите в Лист2, като срещу името на всеки продукт е записана и цената му. В лист1 колежката трябва само да изпише името или да използва падащото меню в клетката за да избере името и цената сама се вписва в съседното поле. След това вкарва количеството и нататък сметките са автоматични(цена за изразходвано количество, обща сума на оклада за деня, сума за всяко лице по отделно). Мисля, че тук ми помогнаха да се справя със задачата в лист1 да има падащо меню в клетките, като това падащо меню чете от лист2 и въвежда автоматично цената.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз като цяло (про принцип) ти схванах мисълта.

"требвателни" - идва от руски, "требование" = "изискване" - тоест с този документ ти изискваш нещо си.

Другия въпрос - по какви цени ще се изписват "краткотрайните активи"

1. Конкретно определена цена(себестойност) 
2. Mетодът първа входяща първа изходяща - FIFO(first input, first output)
3. Mетодът средно претеглена цена (себстойност)

си е въпрос на виждане.

За тези неща си има специализилан софтуер, но може да се измисли и нещо на Ексел. Но - нека да е утре, че стана ... късно.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Софтуер си има, но нали ти казах - бюрокрация. Искат си го както те са си свикнали от време оно. :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Според мене трябва да се направи така (без да мисля, че ще съм изчерпателен в обяснението):

1. Прави се една таблица за месечния отчет (ти я имаш) и там се попълват дневните данни за съответните продукти. Таблицата артикул -цена може да е на отделен шиит.

2. Чрез генериране на справка/филтриране или просто чрез скриване на излишните колони (на останалите 29/30 дена от месеца) се получава дневен отчет.

Редактирано от krassleto (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Просто за играчка си трябва повече отделено време с което аз не разполагам!  

Аз работя с пакет 2013, та от неговите опции се избира  - "обобщена таблица" т.е. ще използва данните от едната за да създаде обобщен документ! Двустранен трансфер не може да има т.е. само едностранен! Та опитайте така! Хъм, и пак мисля че няма да е според замисленото от вас! Защо не потърсите някакъв специализиран софтуер?

П.П. Все пак таблиците не са най - силната ми страна! Очаквах някои с повече познания също да се включи! Казуса е интересен и аз също съм любопитен !

 

Редактирано от Black Power (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Здравей колега,
Ако не е проблем да ни предоставиш един файл нагледно, защото аз така като чета какво се иска не мога точно да си го представя... Просто го направи този 1 файл с 32 страници, остави само по 2 реда на всяка страница (колкото ако съумея да ти напиша формулите - ти после ще си ги дръпнеш надолу) и ако трябва с текст напиши в клетките какво се иска, защото аз лично не вденях много, много :)
По принцип ако е това, което си мисля би трябвало да стане само с две функции - IF и VLOOKUP, но е добре да има един шаблон и други да го погледнат, за да видят дали могат да помогнат.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

До колкото разбрах няма как да стане само с vlookup, защото не виждам как ще знаеш по какъв критерии ще търсиш, след като искаш ако в страница 1 напишеш в еди коя си клетка примерно 2,60 лв. тази сума автоматично да отива по другите страници --> единственият начин е ако всички имат от ляво едно и също име, примерно Бисквити Закуска.
Но това е само гадаене, за това помолих автора да предостави "шаблон" в който да се опитаме да му напишем формули и той после да си допопълни редовете, колоните и да си издърпа формулите, защото може да се наложи и комбинация от IF/vlookup :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 часа, icekiller написа:

Здравей колега,
Ако не е проблем да ни предоставиш един файл нагледно, защото аз така като чета какво се иска не мога точно да си го представя... Просто го направи този 1 файл с 32 страници, остави само по 2 реда на всяка страница (колкото ако съумея да ти напиша формулите - ти после ще си ги дръпнеш надолу) и ако трябва с текст напиши в клетките какво се иска, защото аз лично не вденях много, много :)
По принцип ако е това, което си мисля би трябвало да стане само с две функции - IF и VLOOKUP, но е добре да има един шаблон и други да го погледнат, за да видят дали могат да помогнат.

От тук: http://dox.bg/files/dw?a=6c5c5fbe24

може да се изтегли таблицата. Добавих листове от 2 до 8, в които трябва да се попълнят клетки с данни от лист1. В лист2 съм пояснил как трябва да се взимат данните от лист1 и да се попълват в лист2(важи за всички следващи листове). Лист2 и Лист3 са попълнени от мен така, както би трябвало да се попълнят автоматично.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Горе-долу ми стана ясно какво и как искаш да стане. Не виждам смисъл от толкова листове.

Първо - на един лист ще се направи таблица с артикулите - име, цена, грамаж,... Цялата таблица я маркираш и областта я кръщаваш "Артикули" за по-лесно използване.

На лист 1 (при теб) са ти вписани изразходваните продукти в колоните за съответния ден. Може да се направи името на артикула да се избира от падащ лист, а останалите атрибути (цена, грамаж ...) - да се попълват с Vlookup. Може да се направят листове за всеки месец, като преноса ще е от лист към лист.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, jhoro написа:

Горе-долу ми стана ясно какво и как искаш да стане. Не виждам смисъл от толкова листове.

Първо - на един лист ще се направи таблица с артикулите - име, цена, грамаж,... Цялата таблица я маркираш и областта я кръщаваш "Артикули" за по-лесно използване.

На лист 1 (при теб) са ти вписани изразходваните продукти в колоните за съответния ден. Може да се направи името на артикула да се избира от падащ лист, а останалите атрибути (цена, грамаж ...) - да се попълват с Vlookup. Може да се направят листове за всеки месец, като преноса ще е от лист към лист.

 

Това, което си обяснил съм го направил за требвателните листове(дневните отчети - Vlookup). Всеки требвателен е отделен файл. Във този файл има два листа. На лист1 е таблица, подобна на показаната на лист2 в прикачения по-горе файл. На лист 2 са имената на артикулите, мерната единица(дали се измерват в брой, кг, литри, пакети и т.н.), и цената на всеки артикул. С първия лист се работи, като при кликване в клетка се появява падащо меню(което чете какво пише на лист 2), от което се избира името на продукта. След това автоматично се попълва цената и мерната единица. Така по-бързо се попълва требвателния лист - не е нужно да се търси цената на всеки артикул по отделно и да се вписва в таблицата. След като се направи требвателния за даден ден от месеца, той се копира, преименува се и се променят данните в него за да се направи требвателния за следващия ден. Обаче пак имаме писане на едно и също в месечния отчет(големия, прикачен по-горе) и след това в требвателния. Трябва да се следи цената на един и същи артикул и в двата отчета, трябва да се сверяват общата сума на изписаните за деня продукти и на двете места, както и количеството им, защото може да стане грешка. Това, което искам е да отпадне ръчното попълване на требвателния, ако е възможно разбира се..

Редактирано от A.com (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, A.com написа:

След като се направи требвателния за даден ден от месеца, той се копира, преименува се и се променят данните в него за да се направи требвателния за следващия ден. Обаче пак имаме писане на едно и също в месечния отчет(големия, прикачен по-горе) и след това в требвателния. Трябва да се следи цената на един и същи артикул и в двата отчета, трябва да се сверяват общата сума на изписаните за деня продукти и на двете места, както и количеството им, защото може да стане грешка. Това, което искам е да отпадне ръчното попълване на требвателния, ако е възможно разбира се..

Като ти чета обяснението, стигнах до следното - проблема е, че ти искаш/трябва да взимаш данни от 31 различни сорса, и да ги записваш на 31 различни места (в мес.отчет). Това с една формула трудно ще се получи.

Варианти:

  1. Правиш си в един файл 33 листа - един за "имената на артикулите, мерната единица(дали се измерват в брой, кг, литри, пакети и т.н.), и цената на всеки артикул", един за месечния отчет и 31 - за дневните/требвателни листове. Всяка клетка от мес.отчет с количество за даден ден я свързваш със съотвентната клетка в дн.отчет за този ден.
    подвариант 1 - попълваш в мес.отчет и излиза в съотв. дневен.
    подвариант 2 - обратното - пишеш в дневния, а излиза в месечния.
  2. Правиш си файл "месечен отчет" от 2 листа - този, който е в момента и другия - с артикулите. В полето за датата изпикваш цябата дата - примерно 18.02.2016. Правиш втори файл - за дн. отчет, но го записваш празен като темплейт. В колонката "артикул" и "цена" - стойностите директно ще се взимат от мес.отчет. За количеството на съответния артикул на конкретния ден - в отделно поле въвеждаш датата (днешна или на друг ден). Според тази стойност с HLOOKUP си намираш нужната колона и клетка в нея. След като са попълнени стойностите - филтрираш (> 0) и остават само артикули, имащи количество. Накрая записваш файла като "Дн.отчет от ХХдата.xls". След това можеш пак да си отвори темплейта, който си е празен и да зададеш друга дата.

Ако ми изпратиш формата за дневния отчет - мога да наместя формулите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ексел има вграден вижуъл бейсик, с който може да се програмира всичко. Както в браузърите има джава скрипт, така в ексел има вижуъл бейсик. Много по лесен е от едно времешния бейсик с редовете.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Бе, най добре си е употребата на специализиран софтуер! Свиква се с работата му! Инак сложничко ще настане с исканото и е една недогледана формула ще води до страшни каши!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 часа, A.com написа:

Добро утро колега,
Опасявам се, че това което искаш дори да се разпише правилно (аз не се наемам) е поне 2-3 реда формула с няколко if + други функции в нея, грешката както казва колегата отгоре е 100% сигурна, защото хората които използват формулите трябва и да ги разбират инак няма да знаят какво правят и ще се доверяват изцяло на формулите.
Виж този вариант който е с предварително нанесени всички възможни продукти съществуващи в Лист1, за всеки следващ ден/лист, работи се само с vlookup, която формула е лесна, защото търси само по един критерии, след това някой просто трябва да сложи (след като приключи даденият ден) един активен филтър на сумата и просто да премахне 0,00 лв. (както съм направил в лист 1).
До колкото разбирам от мнението ти по-горе с падащите менюта сте се оправили, ако не и те са лесни за направа.
Ако моят вариант не ти помага, нека някой който борави с по-сложните варианти на логическите връзки се включи, но както казах вече, желателно е формулите които са във файла да са ясни на хората, които използват файла.

П.С.: Разбира се ако нямате време/желание да слагате ръчно този активен филтър може да се добави pivot table, но така файлът ще стане по-тежък и по-голям като размер (а някъде си спомних, че съм чел твое мнение, че работите със стари компютри)

 

Редактирано от icekiller (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 19 часа, jhoro написа:

Като ти чета обяснението, стигнах до следното - проблема е, че ти искаш/трябва да взимаш данни от 31 различни сорса, и да ги записваш на 31 различни места (в мес.отчет). Това с една формула трудно ще се получи.

Искам да взема данни от един сорс(ако това означава един лист в един файл) и да ги запиша в 31 листа в същия файл.

Варианти:

  1. Правиш си...
  2. Правиш си...

Ако ми изпратиш формата за дневния отчет - мога да наместя формулите.

Днес бях на работа, но забравих да взема файла. Утре пък съм на 24 часова смяна.

 

преди 12 часа, icekiller написа:

Добро утро колега,
Опасявам се, че това което искаш дори да се разпише правилно (аз не се наемам) е поне 2-3 реда формула с няколко if + други функции в нея, грешката както казва колегата отгоре е 100% сигурна, защото хората които използват формулите трябва и да ги разбират инак няма да знаят какво правят и ще се доверяват изцяло на формулите.

Един добър човек ни дари два компютъра втора употреба и ни реши проблема. Бях пуснал тема в съответния по-форум. Сега поне от това не се оплакваме.

 

преди 16 часа, Реджеп Иведик написа:

Ексел има вграден вижуъл бейсик, с който може да се програмира всичко. Както в браузърите има джава скрипт, така в ексел има вижуъл бейсик. Много по лесен е от едно времешния бейсик с редовете.

Благодаря ви за отговорите. Явно задачата няма да се реши с прости формули. Направих едно видео, за да покажа по-добре какво трябва да се случи. Може да го изгледате тук.

Явно ще трябва да се ползва VBA и макрос, ама там хич ме няма. :)

Нещо, което ми хрумна току що - може да не се ползват 32 листа, а просто на лист1, където се намира месечния отчет ще се добавят 31 таблици за требвателните. Всяка таблица ще се принтира на отделен лист от принтера, но в Excel ще се работи само с лист1. Жалко, че в работата нямам интерент. Утре през нощта можеш да се опитам да постигна някакъв напредък.

 

 

 

Редактирано от A.com (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това, което ти предлагам, грубо казано изглежда така

56c77bb320673_Screenshot-19.02.2016-2027   и   56c77bc15fdba_Screenshot-19.02.2016-2030

Жълтите полета се попълват автоматично или са предварително попълнени. В червените полета се попълва, но чрез избиране от падащ списък. Ръчно се въвеждат данни само в сполето в синьо. Листовете, структурата и клетките се заключват к парола и оператора не може да промени нищо погрешно. Може даже да се сложи ограничение - да могат да се въвеждат данни само за текущия ден.

В требването се въвежда само датата и останалото се попълва автоматично. Не може да се въвежда дата в бъдещего. Ако датата е минала - не се прави требване, а справка. (в полето горе ще пише "Справка за продуктите на дата ...") Файла е направен като темплейт, но когато е попълнен - се записва като нормална таблица - *.xls. При ново отваряне - клетките ще са празни.

преди 33 минути, A.com написа:

Явно ще трябва да се ползва VBA и макрос, ама там хич ме няма. :)

Може и с макроси, може и с VBA, може и с ... една камара езици.

Най-чистото в случая ще е Microinvest Склад.

  1. Софтуера е безплатен
  2. На български е (и поддъжката е българска)
  3. Не е много труден - работил съм известно време.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Днес седнах и си написах един VB макрос. Сложих едно бутонче при месечния отчет и при натискането му всички останали дневни отчети се попълват автоматично: дата, брой на хранещите се, изписани продукти, количество, цена. Сега трябва само да се работи с месечния отчет и накрая да се натисне един бутон, след което следва принтене. :)

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, A.com написа:

Днес седнах и си написах един VB макрос. Сложих едно бутонче при месечния отчет и при натискането му всички останали дневни отчети се попълват автоматично: дата, брой на хранещите се, изписани продукти, количество, цена. Сега трябва само да се работи с месечния отчет и накрая да се натисне един бутон, след което следва принтене. :)

Това го правиш накрая на месеца? при попълнени полета за всеки ден (в месечния отчет) ?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, jhoro написа:

Това го правиш накрая на месеца? при попълнени полета за всеки ден (в месечния отчет) ?

Може да се направи по всяко време колкото пъти искаш в месеца. От месечния отчет се чете какво пише в колоната за всеки ден. Ако има клетки с някаква информация тя се записва в съответния sheet, за съответния ден. Например, в месечния отчет са попълнени дните до 14-ти, останалите дни са само с празни клетки. Натискаш бутона и скрипта чете от месечния отчет и записва в sheet-овете, които отговарят за дните от 1-ви до 14-ти. Останалите sheet-ове(от 15-ти до 31-ви) също се обработват, но тъй като в съответните клетки в месечния отчет няма информация, то и в sheet-овете за 15-ти до 31- ви се получават само празни полета. Така, дори на 31-ви да направиш промени за някой от предните дни(в месечния отчет) едно натискане на бутона ще презапише информацията в sheet-овете.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, A.com написа:

Може да се направи по всяко време колкото пъти искаш в месеца. От месечния отчет се чете какво пише в колоната за всеки ден. Ако има клетки с някаква информация тя се записва в съответния sheet, за съответния ден.
Празните клетки също ли ги копира? Може да ти прескача - за пестене на време.
Например, в месечния отчет са попълнени дните до 14-ти, останалите дни са само с празни клетки. Натискаш бутона и скрипта чете от месечния отчет и записва в sheet-овете, които отговарят за дните от 1-ви до 14-ти. Останалите sheet-ове(от 15-ти до 31-ви) също се обработват, но тъй като в съответните клетки в месечния отчет няма информация, то и в sheet-овете за 15-ти до 31- ви се получават само празни полета. Така, дори на 31-ви да направиш промени за някой от предните дни(в месечния отчет) едно натискане на бутона ще презапише информацията в sheet-овете.

Може да направиш валидация - да не може да пише в "бъдещето". Примерно - на 20.02 да не приема данни за 26.02.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, jhoro написа:

Може да направиш валидация - да не може да пише в "бъдещето". Примерно - на 20.02 да не приема данни за 26.02.

Може, ама не ми се занимава. Важното е, че писането ще се съкрати и то с много и грешките ще намалеят. Ако колежките имат някакви проблеми тогава ще ги решавам. :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход


×

Информация

Този сайт използва бисквитки (cookies), за най-доброто потребителско изживяване. С използването му, вие приемате нашите Условия за ползване.