Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Здравейте извинявам се ако темата не е за тук.Искам да се науча да пиша по простички игри,кажете  кой език програмен да уча C#?C++? Python И т.н.?и като цяло от къде да започна?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не нямам затова питам от къде да започна? Знам че не става ей така ама никой не се родил научен,искам да се науча за това и питам вас,какъв език?няма Да ставам IT специалист за 1 ден просто от ъде да започна с основата

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ти започни да пишеш прости програми, да разбереш какво всъщност е "програмирането" - като начин на мислене и после ще се развиваш към по-големите неща (игри).

Примерно - C#, C++, Java, .NET Framework (том 1 и том 2) ... Литература има ... да те замерям.

Прочети 4-5-6 книги, не че ще научиш всичко - но поне ще се ориентираш за какво става дума.

 

Редактирано от jhoro (преглед на промените)
  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, Реджеп Иведик написа:

С++ то е ясно.

За теб ...   :wink12:


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

c# или python от тия изброените

То само като погледна операторите на ц ++ и ми става лошо  https://en.wikipedia.org/wiki/Operators_in_C_and_C%2B%2B 

Синтаксиса също е доста объркан за мен лично.

 

Редактирано от acnekt (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Чета сега една книга, от създателя на С++. Има чувство за хумор.

"Този език аз съм го написал. И след като съм написал нещо, не мога след това да съветвам да не се употребява. Може да посъветвам да се избягва, или да се внимава в кои случаи е правилно да се употребява и в кои неправилно."

Bjarne Straustrup - зa думата "goto"

Цитирам по памет

преди 11 минути, acnekt написа:

c# или python от тия изброените

То само като погледна операторите на ц ++ и ми става лошо  https://en.wikipedia.org/wiki/Operators_in_C_and_C%2B%2B 

Синтаксиса също е доста объркан за мен лично.

 

 


Объркан е, ама не е объркан.

void strcpy(char* p, char* q)
{
	while (*p++ = *q++);
}

Какво неясно има тук ?

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 45 минути, Реджеп Иведик написа:


Объркан е, ама не е объркан.


void strcpy(char* p, char* q)
{
	while (*p++ = *q++);
}

Какво неясно има тук ?

И когато в стринга q липсва 0 преди да е свършило мястото отделено за p става една манджа с грозде

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

То ако в стринга q липсва нула, и в стандартната функция strcpy става манджа с грозде

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 56 минути, Реджеп Иведик написа:

void strcpy(char* p, char* q)
{
	while (*p++ = *q++);
}

Какво неясно има тук ?

char* p, char* q  Каква функция извършват тези променливи? И какво прави звездичката?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Копира се един символен низ от едно място на друго

преди 1 минута, Stoyannnov написа:

char* p, char* q  Каква функция извършват тези променливи? И какво прави звездичката?

Звездичката указва, че израза се отнася не за указателя, а за данните, които той указва

А, сбърках, за това, което питаш, звездичката показва, че променливата е указател.

Звездичката, когато е в декларация, показва, че променливата е указател, а когато е в израз, показва, че израза се отнася за указваните от указателя данни.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Поради определени причини, C++ е по-симпатичен. Въвеждане, извеждане и работа със стрингове са доста по-сложни в C - налага се да се посочат, опишат. От друга страна C е предимно за системно програмиране, а C++ има вградени различни структури и възможности за създаване на класове. Не че в C не може да създадеш клас, но трябва да създадеш структура и да опишеш правила за достъп, което е неимоверно по-сложно.
Специално работата с низове/стрингове в C e ужасна. В класете на C++ мога въобще да се обръщам към стринговете като към обикновени променливи и по най-тъпият начин да им присвоявам стойности. Никакви терминиращи значи, нищичко.
Пример на C++

#include <iostream> //вмъкване на библиотека - без главните библиотеки нищо не правиш, освен ако не решиш сам да си пренаписваш всичко
#include <cstdlib>  //вмъкване на библиотека

using namespace std; - //използва областта от имена namespace. тя дава доста благинки, но от друга страна прави така, че някои имена са резервирани и не могат да бъдат използвани за именуване на променливи
int x; //създава глобална променлива за програмата

int main() //главна програма за изпълнение и нейното тяло
  {
	int a; //декларация на променлива - има случайно значение
	a=10; //инициализация на променлива
  	int b=10; //декларация с инициализация
	int c; //не инициализирана променлива - има случайно значение
  	c=a+b; // аритметично действие
  	for(a=10, а<20, i++) // i++ - постфиксно инкрементиране(увеличение на стойността с 1-ца, < - операция за сравнение, = - иоерация за присвояване на стойност) грешен цикъл For ще бъде, ако няма условие за приключване, това би предизвикало безкраен цикъл.
  		{
  		cout << "Така не се прави!!"<<endl; // - извеждане от потока
  		}
  }; //край на програмата - точка и запетая - тъпотия...

 

Редактирано от simtech (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Току що, Реджеп Иведик написа:

Копира се един символен низ от едно място на друго

Звездичката указва, че израза се отнася не за указателя, а за данните, които той указва

А, сбърках, за това, което питаш, звездичката показва, че променливата е указател.

Звездичката, когато е в декларация, показва, че променливата е указател, а когато е в израз, показва, че израза се отнася за указваните от указателя данни.

Указател??? Трябва сега и да си играя и с паметта .

Редактирано от acnekt (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Пробвах на чисто С да напиша вектор и стринг. Не е трудно, обаче няма конструктори и деструктори, и се налага, в която функция ги декларираш, да ги инициализираш изрично, и в края на функцията изрично да ги унищожиш. Иначе си работят.

Няма утечки

преди 2 минути, acnekt написа:

Указател??? Трябва сега и да си играя и с паметта .

На С++ може и без да си играеш с паметта. Ако се научиш да ползваш както трябва стандартната библиотека на С++, може да напишеш сносен код и без да ползваш указатели, и без саморъчно да заделяш памет.

 

На чисто С, без да си играеш с паметта, и обувките си не можеш да вържеш.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Направо са омотах:) нищо почвам с С# пък ще видим.Благодаря за отговорите,да питам още нещо да кажем че се създава игра билярд(далеко ми е до това само питам)самата билярдна маса,топки,щеки пак ли се създава с писане на кодове?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Току що, gamemaker написа:

Направо са омотах:) нищо почвам с С# пък ще видим.Благодаря за отговорите,да питам още нещо да кажем че се създава игра билярд(далеко ми е до това само питам)самата билярдна маса,топки,щеки пак ли се създава с писане на кодове?

И най-добре :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, gamemaker написа:

Направо са омотах:) нищо почвам с С# пък ще видим.Благодаря за отговорите,да питам още нещо да кажем че се създава игра билярд(далеко ми е до това само питам)самата билярдна маса,топки,щеки пак ли се създава с писане на кодове?

Може да се направи и от дърво, но ще е истинска. Шегувам се.

Иначе, ако е наужким, без код не може да мине.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, Реджеп Иведик написа:

Пробвах на чисто С да напиша вектор и стринг. Не е трудно, обаче няма конструктори и деструктори, и се налага, в която функция ги декларираш, да ги инициализираш изрично, и в края на функцията изрично да ги унищожиш. Иначе си работят.

Стига с тия char. В C++ си има тип "string". Само не ми казвай, че с char масиви се работи по-лесно.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Може самата маса и щеките и топките да са ресурси, картинки, но пак трябва с код да се свържат, за да стане игра.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, gamemaker написа:

Направо са омотах:) нищо почвам с С# пък ще видим.Благодаря за отговорите,да питам още нещо да кажем че се създава игра билярд(далеко ми е до това само питам)самата билярдна маса,топки,щеки пак ли се създава с писане на кодове?

Ако искаш да вадиш пари от това, ще ти кажа, че няма да се получи сигурно. А писателите на C# или както още се нарича - C решетка са за затвора. Недей се занимава с тия езици, които нямат мултиплатформеност. Ако искаш да си универсален, езиците са C/C++ и Жаба - за жалост...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, simtech написа:

Стига с тия char. В C++ си има тип "string". Само не ми казвай, че с char масиви се работи по-лесно.

Не казвам това. Казвам, че на чисто С спокойно могат да се имитират класовете вектор и стринг на стандартната библиотека на С++, но тъй като няма конструктори и деструктори, се налага да се инициализират и унищожават ръчно.

Е, и отделно за всеки тип, щото няма и темплейти

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Реджеп Иведик написа:

Не казвам това. Казвам, че на чисто С спокойно могат да се имитират...

Те някои казват и че ръката може да замества жената, ама каквото и да си говорим - не е същото. Удоволствието е различно.  Като ти се налага на 1000 програми да емулираш/имитираш типове и класове излиза, че се занимаваш с глупости и си губиш времето. C има друго място в света, като език за системно програмиране.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Току що, дръндю написа:

тия са програмисти ...ъ-ъ-ъ... ще те объркат повече

Мразя програмирането. Питай ме как съм учил ООП.  А програмистите са просто писачи на код и са никакви ИТ-та, защото не знаят как работи компютъра, на който си обработват/изпълняват неграмотният код...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, simtech написа:

Мразя програмирането. Питай ме как съм учил ООП.  А програмистите са просто писачи на код и са никакви ИТ-та, защото не знаят как работи компютъра, на който си обработват/изпълняват неграмотният код...

Програмистите умеят да мислят логически, а на железарите работата им е да си гледат железарията.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да питам четох също за програми в които си купуваш лиценция и там имаш готови картинки,звуци и т.н получаваш помощ също,а авторитевзимат процент от печалбата след това,какво мислите за това?(Знам че без език няма да мине и така ще сиуча по малко ,и ся не мислете тоз иска да пусне игра да спечели милиони от нищо)просто имам идея за няколко игри искам да видя как ще изглежда такава игра,далеко съм от „да ми падат пари от небето”искам да видя как ще  се хареса на хората

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.