Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Здравейте!

Знам, че подобни проблеми не се решават по форуми, но реших да попитам, с надеждата, че някой може да е минал по този път и да ме упъти в една или друга посока.

Направо на проблема - Opel Vectra B Facelift 1999 г, климатроник. Миналия понеделник свалиха и оправиха компресора(нов лагер, уплътнения, осево и т.н.). Зареждат с фреон, паля колта, включвам климатика и всичко работи нормално. Натискам педала на газта и след като оборотите минаха 2000 вентилатора, който трябва да охлажда фреона(намира се между радиатора и двигателя) спря да работи. От това, което разбрах, при включен климатик този вентилатор задължително работи и не трябва да спира. Обаче при мен спира. До сега съм ходил при трима "майстори" жичкаджии, но все нямат време да погледнат от къде идва проблема. Сменихме едно реле, което управлява този вентилатор, но проблема си остава. Днес пак ходих при майстор. Оказа се, че вентилатора си работи и не спира независимо от оборотите. Човека ми каза, че така не може да открие проблема. Поразходих се с колата, отивам пак при него и този път проблема си беше на лице - при пускане на климатика въпросния вентилатор въобще не пожела да проработи. Извода, който си направихме беше, че проблема е на лице когато колата е загряла над 90 градуса, в смисъл термометъра в таблото показва температура над 90 градуса. Когато този вентилатор не работи налягането на фреон в системата се покачва и все ще избие от някъде(вече се случи де).

Ако някой има някакви идеи да споделя.

:)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, A.com написа:

Когато този вентилатор не работи налягането на фреон в системата се покачва и все ще избие от някъде(вече се случи де).

Не е това причината за да се загуби фреона.Той си циркулира самостоятелно и не се увеличава налягането на му в системата без вентилатора.Така единствено охлаждането ще е по-малко.Когато колата е в движение,въздуха циркулира достатъчно за да работи климатика,без този вентилатор.Той помага,само когато колата е спряла.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

При ремонтната процедура са пораздърпали кабели, конектори, връзки с датчици! Трудно ще се установи причината така, че най - добре при специалист!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Димитър 59 написа:

Не е това причината за да се загуби фреона.Той си циркулира самостоятелно и не се увеличава налягането на му в системата без вентилатора.Така единствено охлаждането ще е по-малко.Когато колата е в движение,въздуха циркулира достатъчно за да работи климатика,без този вентилатор.Той помага,само когато колата е спряла.

Не разбирам от тези неща, но това, което прочетох из нета е, че въпросния вентилатор задължително трябва да работи при пуснат климатик(без значение дали колата работи или не). Ето малко информация: линк.

Работата на вентилатора е да охлажда каквото трябва. Проблема започна от това, че никъде не можеха да заредят фреон - системата била "пробита" и машините, които зареждат фреон не могат да направят вакуум. В сервиза се получи същата работа. Обаче момчето вкара оцветител ръчно, след което ме накара за запаля колата, дадох газ и ми извика да изгася. Двигател, компресор, ремък, тръби и разни други чарколяци бяха опръскани с оцветителя. Избил беше от компресора(мястото където влиза оста, която се върти от ремъка). Свалиха компроесора, разглобиха го и човека ми показа от къде е избил оцветителя - един гумен напръстник, на който не била сложена зегерка(миналата година един "майстор" го разглобява и сглобява същия компресор). Отвориха компресора, смениха уплътнения, сложиха нов лагер, нов напръстник, зегерка, затвориха го, монтираха го и фреон се зареди от раз, никакви течове в системата и т.н. Обаче, когато колата+климатика+вентилатора работят всичко е в норма. Когато вентилатора спре налягането започва да се увеличава. Това си го показва машината, с която зареждат фреон. 18-19-20-21 бара и расте. Съответно пак ще избие от някъде ако перката не се включи. Едното момче "пусна ток" директно от акумулатора до едно от релетата, което управлява вентилатора и вентилатора се включва и заработи, при което налягането в системата падна до нормални граници.

 

Преди малко закачих един лаптоп за ODB буксата и не се показаха никакви грешки, а очаквах да има нещо. Но установих, че проблема не е от оборотите на двигателя а от температурата. След като се покачи над 90 градуса и вентилатора спря да върти. Колата изстина, запалих я и вентилатора си заработи. Температурата пак се качи над 90 градуса и вентилатора пак спря.

@Кумчо вълчоооцяла седмица ги гоня тези специалисти. Не им се работи ли, бе разбират ли. Сега съм три поредни дни на работа, след което пак започвам да ги дебна.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, Без умствен капацитет написа:

шунтирай всичко и го вържи директно за копчето което включва климатика

Това е лесния вариант, но според мен не е правилното решение. Важното е да се намери от къде идва проблема.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Вероятно вентилатора е на степени и не работи по-голямата. Вероятно и заради това е дефектирал. Не се ли оправи пак ще гръмне.

Да, трудно е за откриване и е пипкава работа, но трябва да се оправи. При работа на двигателя без климатик при по-голямо натоварване по баири в жегите какво става и как са температурите? Отделни вентилатори ли са или е общ за двигател и климатик?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
на 9.07.2016 г. в 23:44, A.com написа:

Не разбирам от тези неща, но това, което прочетох из нета е, че въпросния вентилатор задължително трябва да работи при пуснат климатик(без значение дали колата работи или не). Ето малко информация: линк.

Работата на вентилатора е да охлажда каквото трябва. Проблема започна от това, че никъде не можеха да заредят фреон - системата била "пробита" и машините, които зареждат фреон не могат да направят вакуум. В сервиза се получи същата работа. Обаче момчето вкара оцветител ръчно, след което ме накара за запаля колата, дадох газ и ми извика да изгася. Двигател, компресор, ремък, тръби и разни други чарколяци бяха опръскани с оцветителя. Избил беше от компресора(мястото където влиза оста, която се върти от ремъка). Свалиха компроесора, разглобиха го и човека ми показа от къде е избил оцветителя - един гумен напръстник, на който не била сложена зегерка(миналата година един "майстор" го разглобява и сглобява същия компресор). Отвориха компресора, смениха уплътнения, сложиха нов лагер, нов напръстник, зегерка, затвориха го, монтираха го и фреон се зареди от раз, никакви течове в системата и т.н. Обаче, когато колата+климатика+вентилатора работят всичко е в норма. Когато вентилатора спре налягането започва да се увеличава. Това си го показва машината, с която зареждат фреон. 18-19-20-21 бара и расте. Съответно пак ще избие от някъде ако перката не се включи. Едното момче "пусна ток" директно от акумулатора до едно от релетата, което управлява вентилатора и вентилатора се включва и заработи, при което налягането в системата падна до нормални граници.

 

Преди малко закачих един лаптоп за ODB буксата и не се показаха никакви грешки, а очаквах да има нещо. Но установих, че проблема не е от оборотите на двигателя а от температурата. След като се покачи над 90 градуса и вентилатора спря да върти. Колата изстина, запалих я и вентилатора си заработи. Температурата пак се качи над 90 градуса и вентилатора пак спря.

@Кумчо вълчоооцяла седмица ги гоня тези специалисти. Не им се работи ли, бе разбират ли. Сега съм три поредни дни на работа, след което пак започвам да ги дебна.

Този линк води към климатроник, което е различно от чист климатик. Климатроник се управлява от температурни датчици. Компресора и вентилатора циклично работят и спират. Компресора има защита и изключва при повишено налягане в системата.

Форума на Опел би трябвало да има тема за проблеми с климатика. Там ще има различни проблеми с него и решението му.

Редактирано от nikolela (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 9 часа, Филипов написа:

Вероятно вентилатора е на степени и не работи по-голямата. Вероятно и заради това е дефектирал. Не се ли оправи пак ще гръмне.

Да, трудно е за откриване и е пипкава работа, но трябва да се оправи. При работа на двигателя без климатик при по-голямо натоварване по баири в жегите какво става и как са температурите? Отделни вентилатори ли са или е общ за двигател и климатик?

До колкото разбрах при покачване на температурата на охлаждащата течност над 92 градуса вентилатора трябва да се включи на втора скорост. Но той спира да работи. Започвам да си мисля, че "нещото", което трябва да го управлява го управлява неправилно. Но не знам кое е това "нещо".

При катерене по баири колата загрява, но никога не е качвала повече от 100-105 градуса. А това си е в нормата.

Перките са две. Едната е преди радиатора(когато гледаш колата отпред), втората е зад радиатора(точно тя прави проблеми).

преди 8 часа, nikolela написа:

Този линк води към климатроник, което е различно от чист климатик. Климатроник се управлява от температурни датчици. Компресора и вентилатора циклично работят и спират. Компресора има защита и изключва при повишено налягане в системата.

Форума на Опел би трябвало да има тема за проблеми с климатика. Там ще има различни проблеми с него и решението му.

Ами, моето е климатроник. Вентилатора не би трябвало да спира да работи. Има датчици, които изключват и включват компресора, но не прочетох да се случва същото с вентилатора.

Ето малко информация(не е за Вектра, но пак е нещо):

Цитат

Ето малко информация относно това как работят перките на Corsa B/Tigra с климатик. Може да е полезно на някой колега с такава кола...
Системата има две перки и два датчика. Те всъщност са ключове, които управляват релета и се намират един над друг в лявата част на радиатора при поглед отгоре.
С изключен климатик работят така - при 100 градуса се задейства долния датчик и двете перки се свързват последователно към веригата. Заради това се въртят с по-ниски обороти (първа скорост). Ако температурата започне да пада, при 95 градуса се изключват. Обаче, ако температурата вместо да пада продължава да се повишава, при 105 градуса се задейства горния датчик, който свързва двете перки паралелно. Така те се завъртат на двойно по-високи обороти (втора скорост). При спадане на температурата до 100 градуса, перките отново се превключват на по-ниската скорост.
С включване на климатика се завъртат и двете перки, като се въртят постоянно на първа скорост, независимо от температурата. Ако тя достигне 105 градуса се задейства горния датчик и се включва втората скорост. При спадане до 100 градуса се превключва отново на първа скорост. Горния датчик обаче има още една функция, когато климатика е включен - при 120 градуса изключва компресора и при 115 отново го включва. И още нещо интересно - климатика има един ключ, който следи наляганията в системата. Този ключ също може да включва втората скорост на перките, aко налягането се повиши до 19bar и изключва, когато падне до при 15bar. Ако някой се е чудил защо понякога при включен климатик втората скорост на перките се включва при различни температури на двигателя - това е причината.

От това излиза, че независимо от налягането и температурите вентилаторите задължително работят при включен климатик/климатроник.

Двата форума на Опел съм ги прегледал, има подобни теми, ама точно като моя проблем няма. :) А не мога да пускам теми.

 

преди 8 часа, kashchey написа:

Линк    към ел.схемата руски сайт. Дано да ти е от полза.

Благодаря. Ще я прегледам. Дано да изскочи нещо.

Иска ми се да разбера кое реле или датчик управлява вентилатора, за да се опитам да разбера защо го спира, когато трябва да го превключва на втора скорост.

Редактирано от A.com (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, A.com написа:

До колкото разбрах при покачване на температурата на охлаждащата течност над 92 градуса вентилатора трябва да се включи на втора скорост. Но той спира да работи. Започвам да си мисля, че "нещото", което трябва да го управлява го управлява неправилно. Но не знам кое е това "нещо".

При катерене по баири колата загрява, но никога не е качвала повече от 100-105 градуса. А това си е в нормата.

Перките са две. Едната е преди радиатора(когато гледаш колата отпред), втората е зад радиатора(точно тя прави проблеми).

Ами, моето е климатроник. Вентилатора не би трябвало да спира да работи. Има датчици, които изключват и включват компресора, но не прочетох да се случва същото с вентилатора.

Ето малко информация(не е за Вектра, но пак е нещо):

От това излиза, че независимо от налягането и температурите вентилаторите задължително работят при включен климатик/климатроник.

Двата форума на Опел съм ги прегледал, има подобни теми, ама точно като моя проблем няма. :) А не мога да пускам теми.

 

Благодаря. Ще я прегледам. Дано да изскочи нещо.

Иска ми се да разбера кое реле или датчик управлява вентилатора, за да се опитам да разбера защо го спира, когато трябва да го превключва на втора скорост.

До колкото разбирам, имаш два вентилатора един зад друг. В този случай предния вентилатор е за климатроника а задния си охлажда антифриза. Ти мислиш, че имаш проблем със задния, но той не би трябвало да има отношение с предния. Този пример, който си дал за друга кола е с два вентилатора един до друг и наистина си работят на две степени и охлаждат климатроника и антифриза. Специфичното при климатроника е че той при достигане на определено налягане или при достигане на зададената температура изключва. При мен климатроника си работи отлично и циклично.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, nikolela написа:

До колкото разбирам, имаш два вентилатора един зад друг. В този случай предния вентилатор е за климатроника а задния си охлажда антифриза. Ти мислиш, че имаш проблем със задния, но той не би трябвало да има отношение с предния. Този пример, който си дал за друга кола е с два вентилатора един до друг и наистина си работят на две степени и охлаждат климатроника и антифриза. Специфичното при климатроника е че той при достигане на определено налягане или при достигане на зададената температура изключва. При мен климатроника си работи отлично и циклично.

На всякъде, където чета за Вектра Б си пише, че задния вентилатор(този между радиатора и двигателя) е за климатроника и трябва да работи непрекъснато докато климатроника е включен(а точно той не работи). Тази вечер ще събирам мнения из разни форуми, утре ги принтирам и от сряда започвам да обикалям по майстори. Дано да попадна на някой знаещ, че .....

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да разкажа за перипетиите ми с разни "специалисти" жичкаджии.

Отивам в Крум Сервиз в Благоевград. Дават ми визитка и ми казват да се обадя след 2-3 дни да уточним кога ще могат да погледнат колата. Разбираме се за събота сутринта. Отивам в събота. Поглежда майстора и ми казва, че докато колата е студена и вентилатора работи няма как да разбере от къде идва проблема. Казва ми да обикалям из града около половин час, докато загрее колата и пак да отида при него. След половин час отивам в сервиза. Чувам следното: - "Сега съм започнал тази кола, след това има още две. Вземи визитка и се обади следващите дни за да ти кажа кога да дойдеш.".

Отивам в сервиза на Николай Кръстев гр. Сандански. Намира се след магазин Бамбино, преди гр. Сандански, посока София - Кулата. Пита ме човека какъв е проблема. Казвам му. Каза ми да запаля колата. Погледна вентилатора и ми каза, че цялата перка е за смяна, защото бавно въртяла(имала износени четки и не знам си какво). Обясних му, че върти бавно, защото работи на първа степен и му казах: "Чакай да то обясня...". Майстора най-безцеремонно ме прекъсна с думите: "Ти си дошъл аз ли да ти обяснявам или ти да ми обясняваш...", след което започна да ми обяснява как той разбирал нещата и щом аз съм при него значи той трябва да ми обяснява. Пожелах му приятен ден и си тръгнах.

В сряда отивам в сервиз, който се намира до Крум Сервиз. Обяснявам какъв е проблема. Майстора ми отговори, че ще може да погледне колата в петък. Казва ми, че проблема е моторен блок(без въобще да е видял колата), който бил компютър, който управлявал вентилаторите. Ремонта струва около 100 лв и в 90% от случаите е успешен.

След него отивам в друг сервиз(зад Стилдом). Никакво внимание не ми обърнаха. След това отидох в сервиз в края на картал Грамада, близо до Покровнишко шосе. С майстора проведохме следния разговор:

Аз: - Вентилатора, който е между радиатора и двигателя, след като пусна климатика трябва да работи

М: - На първа степен.

Аз: - Да, Когато колата загрее до 92-95 градуса...

М: - Трябва да включи на втора степен.

Аз: - Да, ама при мен спира.

М: - Сега нямам време. Ела утре сутринта към 9 ч.

На другия ден в девет без нещо съм в сервиза. Майстора ми каза, че трябва да пътува до София, да си запиша телефонния му номер и да му се обадя около 13 ч. за да се разберем дали ще може да види колата същия ден или на следващия. В 15 ч. същия ден отивам пак в сервиза. Качихме колата на канал, човека се мушна отдолу. Замери перката. Извади едно цилиндрично тяло от едното ребро на вентилатора. Отвори го, пак замери, каза, че е изгоряла термо защитата, смени я, показа ми, че първа и втора степен на перката работи. Запалих колата, включих климатроника, и я оставих да загрее до около 100 градуса, при което вентилатора си работеше. Платих 20 лв за 20 минути труд.

Днес отидох в Петрич, при момчетата, които ремонтираха компресора на климатика. Включиха си машините, измериха налягането и температурата и ми казаха, че всичко е на ред. Ако пак съм имал път към Петрич, да мина през тях за профилактичен преглед. Цялата процедура ми струваше 0 лв.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 16.07.2016 г. в 0:16, A.com написа:

Да разкажа за перипетиите ми с разни "специалисти" жичкаджии.

 

Хи, хи! Те, майсторите все тарикати и от кол и въже събирани! Скачоци и половина, а какво разбират - никой не знае. Не важи за всички де, но за повечето! Истината е ,че не са много качествените майстори занимаващи се с автомобилни ел. инсталации. Автомобилните ел. инсталации станаха изключително сложни и специфични, а вариациите огромни!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...