Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Покупка на първи автомобил


Препоръчан отговор

Здравейте,

съвсем скоро, в порядъка на няколко дни, ми предстои да започна сериозно да се оглеждам за първата си кола, тъй като в понеделник ще се сдобия с книжка и ми се иска да няма голям период от получаването на книжката до подкарването на автомобила.

Най-синтезирано разполагам с 5000-5500 лева и съм се насочил главно към Audi/VW/Volvo и по-конкретно A3/A4 от Audi, Bora/Passat от VW и S60/S80 от Volvo. Разбира се с приоритет търся кола от собственик, за да не ми се налага да се занимавам с автокъщи, но обявите от частни лица са все по-малко, а автомобилите, които предлагат, все по-често са в по-лошо състояние от тези в автокъщите.

След първият неуспешен оглед, на една A4-ка, която на снимките изглеждаше чудесно, а реално беше ръждясала цялата, започвам да се замислям за една разходка до Дупница, за да мога поне да имам по-голям избор за разглеждане, тъй като явно с покупка от собственик или няма да стане или ще стане много трудно. Това, което ми се иска да разбера от вас е за какво да бъда внимателен при евентуална покупка от някоя от автокъщите там? Ясно е, че няма как да се разбере всичко от един оглед, но ми се иска да сведа до минимум рисковете.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Като нов шофьор без опит, моят съвет е да не се хвърляш на голяма кола. Коли от сорта на Audi A3, VW Polo/Golf, Renault Megane, Ford Fiesta/Focus са лесни за паркиране и маневриране, икономични, по-евтини от изброените от теб по-горе модели. 
Добре си се ориентирал с търсенето на оферти от частни лица. Не гледай километражите по автосалоните и това, че на частниците колите били прашни или с мръсотия под капака. Те джамбазите с какво друго мислиш ще те залъжат ако не с: измита отвсякъде кола, лъсната с всякакви пасти и вакси, върнати километри и тук таме прясно китче за покриване на по-видимите дефекти. 
Иначе, винаги има шанс да попаднеш на частник, купил си кола от автокъща и търсещ следващия "щастливец"...в твое лице. Такава е работата с колите втора употреба риск винаги има. Важното е да си късметлия. 

ПП. 5500лв е сума, която може да послужи като първоначална вноска за нова кола (в случай че лизинг с вноска от около 300лв на месец няма да те събори). 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Според мен както каза преди мен колегата вземи си кола която гори малко но и да не е много бърза защото все пак си без опит все още примерно един Голф 2,3,4 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 часа, angelovarna написа:

Като нов шофьор без опит, моят съвет е да не се хвърляш на голяма кола. Коли от сорта на Audi A3, VW Polo/Golf, Renault Megane, Ford Fiesta/Focus са лесни за паркиране и маневриране, икономични, по-евтини от изброените от теб по-горе модели. 
Добре си се ориентирал с търсенето на оферти от частни лица. Не гледай километражите по автосалоните и това, че на частниците колите били прашни или с мръсотия под капака. Те джамбазите с какво друго мислиш ще те залъжат ако не с: измита отвсякъде кола, лъсната с всякакви пасти и вакси, върнати километри и тук таме прясно китче за покриване на по-видимите дефекти. 
Иначе, винаги има шанс да попаднеш на частник, купил си кола от автокъща и търсещ следващия "щастливец"...в твое лице. Такава е работата с колите втора употреба риск винаги има. Важното е да си късметлия. 

ПП. 5500лв е сума, която може да послужи като първоначална вноска за нова кола (в случай че лизинг с вноска от около 300лв на месец няма да те събори). 

Ясно ми е, че в автокъщите всичко се прикрива, затова съм се насочил главно към частни лица, където поне знам, че е възможно собственикът повече да се е грижил за колата си. За съжаление обаче в 90% от случаите обявите са от автокъщи, или се касае за кола на частно лице, която е в покъртително състояние. Все пак гледам с приоритет коли, които нямат нищо общо с автокъщи, но ми се иска да няма някакъв много голям период, в който да не шофирам, защото не се забравя, но се ръждясва :))

 

преди 2 часа, The-Walk!nG-Dead написа:

Според мен както каза преди мен колегата вземи си кола която гори малко но и да не е много бърза защото все пак си без опит все още примерно един Голф 2,3,4 

Основната причина да се откажа от едно Volvo S80, въпреки че беше в добро състояние, беше че моторът му е 2.5 и е бензинова, а газовия инжекцион е 1500 лв. Та да, търся нещо в диапазона 1.6, максимум 2, с предпочитание да е с инжекцион, в краен случай може и на бензин да се кара известно време.

 

преди 2 часа, velislavvasilev написа:

По-добре отиди с някого, който разбира от автомобили. В един автомобил има много какво да се види и усети преди да се купи. А на повечето автокъщи изобщо нямам доверие. Там хората си изкарват парите с продажба на употребявани автомобили и са много добри в това. Като, имат силно развити основно две умения: да замаскират всякакви проблеми по колите (включително и много сериозни) и да усещат клиентите до каква сума пари са готови да се изръсят и колко умения имат в областа. Ако си сам, ще те усетят и натам нещата са на късмет. Като един човек с опит ще знае къде да гледа за ръжда, какви проблеми да търси по двигателя, окачването, таблото и т.н. Много честа практика е миенето на двигателя преди продажба, а това замаскира течове. Под "течове" не разбирай буквално да тече масло или друга течност. То с времето изцапва и често това става с малки капчици, просълзяване. Обаче е видимо и може да се ремонтира. Или дъответно да не се купи колата, ако това не се хареса на куповача. Лично аз силно съветвам да не се купуват коли с мити двигатели. Едно, щото търгашите не бачкат за услуга и ако всичко е наред, те няма да мият двигателя. Второ, като е измит, не можеш да знаеш дали тече на едно или на няколко места и от къде по-точно.

Въпросният човек, който е желателно да е с теб, също би трябвало да знае на съответните модели дали има слабости по двигателя, окачването и т.н. Например има коли, като някои изброени от теб по-горе, с по 4 алуминиеви носача само на еднити предно колело. Сиреч, 8 за цялата тредница. Тези носачи са с отляти в тях фабрично шернири и не подлежат на ремонт. Дори само един от тях да се разклопа, усещането е все едно ще ти падне двигателя на земята. А едно време най-ефтиният беше 200лв. Също не маловажно е и видът на двигателя. Дали бензинов или дизелов.

Без да обида някого, в България сте склонни да плащате много високи и силно завишени цени за неща, които не са ви необходими. Аз съм в Шотландия и в момента от прозореца ми се виждат паркирани около 30-тина автомобила. Видимо, поне 25 са малки, с елементарно окачване и с малолитражни двигатели. Има няколко модела Рено Клио, Корси и т.н. По-добре ти си прецени за какво ще ползваш колата, за какво ти е необходима и каква готовност имаш да плащаш след покупката. Това се изразява в данъци, винетки, малса, филтри, гуми и не дай си боже - ремонти. Като, при покупката на втора ръка кола обезателно смяна на ремък и масло, вероятно и ролки. Друг и не маловажен проблем за всички, но не и за шофьорите БГ - място за паркиране. Във или пред дома, пред работата и прочее. Често хората си купуват коли без да има къде да ги паркират и после кметовете виновни, Държавата и прочее.

Да ти дам един пример с човек, който бе като теб сега. Тъкмо изкарал книжка, покрай балове и прочее с доста солидна сума пари. Прояви самоинициатива и започна сам да си оглежда за кола. Докара го до състояние сам да обикаля по автокъщите и с това допусна фатална грешка. Баща му и още един куп хора му казаха конкретно от коя къща да не купува, но търгашинът го бе усетил, че не разбира и нямаше прошка. Така го завъря, че другите не разбирали от коли и прочее, че точно от него си купи кола със заварена полуоска и на път по магистралата едвам не се преби. Естествено, той не знаеше, че е заварена. Като му изскочи колата от пътя, после видяхме, че се е скъсала на заварката.

Баща ми е на мен на абсолютно всеки оглед, а самият той е шофьор от над 30 години. Сам не ходя в никакъв случай, имайки предвид липсата на опит в тази посока. Доверявам му се напълно и каже ли тази не става, значи не става. Иначе аз не го написах, но едно от задължителните ми изисквания, за да си закупя кола е въпросната кола да мине главен технически преглед в избран от мен сервиз и да имам възможност за тест драйв. В противен случай изобщо няма шанс да се стигне до покупка. Да купя кола на честна дума от тоя, който я продава е вариант, който не съществува :)

преди 1 час, velislavvasilev написа:

И друго да добавя - по ред причини колите в БГ са в пъти по-скъпи от Западна Европа. Това, че искаш да дадеш 5000лв по никакъв начин не ти гарантира повече качество от кола за 1000лв. Например Опел Вектра 2.2 бензин 2003г. тук вървят по 400-500 паунда, а в Бг струват по над 5000лв.

Надценката у нас е голяма и именно затова обмислях вариантът с докарването на кола от чужбина, но и там въпросителните са много. Хотели, транзитни номера, няма гаранция, че и там няма да попадна на нещо некачествено и така нататък. Както казах приоритетно се оглеждам за кола от собственик, ако не успея да намеря такава, тогава ще мисля за автокъщи.

преди 42 минути, simtech написа:

На огледа просто вземи с теб един майстор. Плати му някой лев за разходката.

И тоя вариант го мислих, но не се сещам да имам познат майстор, който да навия да дойде с мен и най-вече, за който да знам, че с и разбира от работата.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

За това отиваш на място и пробваш колата :) недей рискува не знаеш на какво ще попаднеш :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, velislavvasilev написа:

Ми, не знам дали някой ще се съгласи. По принцип дават тест драйв и каквото можеш да провериш на око. Иначе не дават да се преглеждат колите.

Аз съм пробвал да пазаря един роувър. Търгашинът се държеше все едно едва ли не ми прави услуга и ще съм най-големият балама, ако не платя веднага и след това не изчезна. Първо ме излъга за километрите. На таблото беше на 70 хил. а на кората на ремъка имаше написано, че е сменян на 154 хил. Двигателят бе мит. Искаше 1700лв. и му казах, че ако дойде с мен аз да проверя колата като масло и компресия, ще му дам 2000лв. Като дребни проблеми от сорта на теч от гарнитурата на капака не ме притесняваха. Просто исках да знам дали двигателят е ОК и не се съгласи. Бачкал съм в автосервиз с съм сърбал доста попари от тези бастуни. А колкото до техническия преглед, мисля в БГ е повърхностен. В смисъл, има някакви минимални изисквания от сорта на спирачни системи и т.н. Тук не е така. Колата трябва всичко да ѝ е здраво без изключение. Дори за една дупка на седалката няма да ти дадат МОТ и ще те карат да я смениш.

Много просто, ако един търговец се опъва за преглед в сервиз и тест драйв, значи е наясно какъв боклук продава. Въпросният боклук ще го продаде на някой друг, не и на мен :)

Иначе качеството на прегледа зависи от качеството на сервиза, който избереш. Общо взето всяка една кола, която евентуално ще купя, ще мине през двата теста. които споменах. Ако на продавача му изнася - супер, ако не живи и здрави :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, b3s7ch0 написа:

Надценката у нас е голяма и именно затова обмислях вариантът с докарването на кола от чужбина, но и там въпросителните са много. Хотели, транзитни номера, няма гаранция, че и там няма да попадна на нещо некачествено и така нататък. Както казах приоритетно се оглеждам за кола от собственик, ако не успея да намеря такава, тогава ще мисля за автокъщи.

И тоя вариант го мислих, но не се сещам да имам познат майстор, който да навия да дойде с мен и най-вече, за който да знам, че с и разбира от работата.

Аз също обикалях бая време, големите автокъщи из Пловдив, качих се два мерцедеса, то беше стахотияя ужасна. Ако не си виждал кошница на уж 170 000 км, ела в автокъщите в Пловдив. Намерих един от едно село до града - автокъща. Когато ходи до Германия ми звънна - 7000 лв, цедка 220 дизел. Докара я, регистрация - 400лв и за година и нещо  - дюзи, което си е нормално за кола на 250 000. Има си сервизна книжка. Та човека свали колата пред мен, качихме се, видяхме проблемите/дюзите, педала не правеше кика като хората и трбяваше да се изчисти егеера/. Преди да я купя, без номера в сервиз близо до града я закарахме на компютър и си стиснахме ръцете. Не ми намали от цената, но съм доволен от покупкатата.

Моят съвет е да разпиташ из някоя по малка къща, кога ще ходите пак, кво сте харесали, тнт, и да отидеш когато ги разтоварват, директно да харесваш, преди да са я барали много много. Задължително каране и пробване, а вече майсторите може с лаптопа да дойде и да види поне дали е бъркан километража, грешки и тннт.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, velislavvasilev написа:

Ми, дано намериш. Аз още не съм чул някой да си дава колата за преглед. Говоря за непознат или къща. Оглеждаш и тест драйв, който да не е много далече от мястото, където се намира колата. А и те няма да искат да идат в предложен от теб сервиз, и ти няма да искаш да идеш в предложен от тях сервиз. Щото нито една от страните не знае дали другата няма човек в посочения сервиз. Дано някой се навие, но силно се съмнявам.

Благодаря ти, дано в крайна сметка да успея да се спра на нещо читаво. За мен няма значение в каква дистанция от автокъщата ще е тест драйвът, просто искам да видя как автоматикът реди скоростите и като цяло как се държи колата. Относно сервизът, няма да отстъпя грам от това изискване. Или ще се прегледа колата в сервиз, който аз избера, не сервиза на авера на продавача, или няма да я купя.

преди 1 час, bluelight написа:

Аз също обикалях бая време, големите автокъщи из Пловдив, качих се два мерцедеса, то беше стахотияя ужасна. Ако не си виждал кошница на уж 170 000 км, ела в автокъщите в Пловдив. Намерих един от едно село до града - автокъща. Когато ходи до Германия ми звънна - 7000 лв, цедка 220 дизел. Докара я, регистрация - 400лв и за година и нещо  - дюзи, което си е нормално за кола на 250 000. Има си сервизна книжка. Та човека свали колата пред мен, качихме се, видяхме проблемите/дюзите, педала не правеше кика като хората и трбяваше да се изчисти егеера/. Преди да я купя, без номера в сервиз близо до града я закарахме на компютър и си стиснахме ръцете. Не ми намали от цената, но съм доволен от покупкатата.

Моят съвет е да разпиташ из някоя по малка къща, кога ще ходите пак, кво сте харесали, тнт, и да отидеш когато ги разтоварват, директно да харесваш, преди да са я барали много много. Задължително каране и пробване, а вече майсторите може с лаптопа да дойде и да види поне дали е бъркан километража, грешки и тннт.

Затова казвам, че задължително колата ще се мине през сервиз, за да мога да хвана в най-голяма степен всички възможни неща, които после ще ми извадят пари от джоба. Това изискване е абсолютно задължително и не подлежи на коментар. Надявам се да попадна на читави хора :)

преди 1 час, velislavvasilev написа:

То, като цяло не е оферта да купуваш от човек, щото никой не продава здрава кола. Каквото и да ти разправя. Ще слушаш, че всичко било ОК, ама я продава, щото дете му се родило и иска да си купи по-голяма, те такива простотии. Никой не продава здрава кола дори и да му трябва втора. Купува втора, но здравата я държи. Тръгне ли да продава, значи е усетил, че нещо се започва да се троши. По автокъщите можеш да нацелиш и читава колица. Естествено, тук е мястото и що-годе да знаеш коя къща какъв имидж има и от кой край на Европа си вкарва колите. Има къщи, дето обират трошеняците и ги ремонтират буквално да изкарат 10-20 км.

Изобщо не ме касае какво ми обясняват продавачите, тъй като съм пределно наясно, че крайната им цел е да си приберат парите. В тая връзка, можете ли да ми препоръчате автокъща, която има добро реноме, за да не си губя времето да обикалям разни места, пълни с курници?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, velislavvasilev написа:

То, като цяло не е оферта да купуваш от човек, щото никой не продава здрава кола. Каквото и да ти разправя. Ще слушаш, че всичко било ОК, ама я продава, щото дете му се родило и иска да си купи по-голяма, те такива простотии. Никой не продава здрава кола дори и да му трябва втора. Купува втора, но здравата я държи. Тръгне ли да продава, значи е усетил, че нещо се започва да се троши. По автокъщите можеш да нацелиш и читава колица. Естествено, тук е мястото и що-годе да знаеш коя къща какъв имидж има и от кой край на Европа си вкарва колите. Има къщи, дето обират трошеняците и ги ремонтират буквално да изкарат 10-20 км.

Ако щеш ми вярвай продадох кола на 2 години и половина с над средния пакет оборудване, купена от Рено Франция, защото на жена ми не й хареса. Колата бе на 104 000км като я дадох, с нов комплект зимни гуми. Минахме с купувача през оторизиран сервиз на Рено, където майсторите я гледаха между половин и един час, изкараха обстойна статистика, в която дори фигурираха последните неща, които бях правил по нея, а именно:
- бях свалил да заредя акумулатора преди зимата;
- смених крушката на преден десен мигач.
Та...има и случаи да попаднеш на кола според мен, но ще са 1 на 10 000. :) 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

От последния пост на автора виждам, че се е насочил към автоматик, което според мен не е добре за кола втора, трета и т.н ръка за нова е друго, но за употребяван не. Само ще го посъветвам да не бърза, а да има търпение и ще изкочи нещо сносно.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Един познат направи грешката да си купи кола втора ръка с автоматична кутия, въпреки че го предупредих, че прави глупости. Още преди да е минала година му се наложи да търси автоматик от удряна кола, защото за новата скоростна кутия му искаха към 1400лв. Безмислена работа. Иначе вероятно е по-комфортно, като не ръчкаш скорости постоянно.

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, Sandocan написа:

От последния пост на автора виждам, че се е насочил към автоматик, което според мен не е добре за кола втора, трета и т.н ръка за нова е друго, но за употребяван не. Само ще го посъветвам да не бърза, а да има търпение и ще изкочи нещо сносно.

А, не бързам за никъде. В никакъв случай няма да се хвърля да купя нещо, колкото да имам кола. Ще купя тогава, когато намеря нещо, което наистина да си заслужава парите и, за което се убедя, че е в достатъчно добро състояние. Толкова време съм изкарал без кола, ще изкарам още колкото трябва :)

преди 38 минути, Игнатов написа:

Един познат направи грешката да си купи кола втора ръка с автоматична кутия, въпреки че го предупредих, че прави глупости. Още преди да е минала година му се наложи да търси автоматик от удряна кола, защото за новата скоростна кутия му искаха към 1400лв. Безмислена работа. Иначе вероятно е по-комфортно, като не ръчкаш скорости постоянно.

 

Милион пъти по-комфортно. Иначе всичко си е до конкретния автомобил. Покупката на автомобил в лошо техническо състояние ще бръкне на дълбоко в джоба на купувача, независимо дали колата е с автоматична или ръчна скоростна кутия. Комплект демпферен маховик + съединител да речем, на определени автомобили без проблем може да достигне доста висока цена. Важното за автомобила да се полагат необходимите грижи. Дали ще е ръчен или автоматичен не бих казал, че е от значение. Факт, че ремонтите на автоматици са по-скъпи, затова държа толкова много преди да купя каквото и да било, то да бъде прегледано обстойно в сервиз и най-важното, да се кача да видя как се държи.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 12 минути, Игнатов написа:

Уж я бяха гледали в сервиз, ама...

Е, то и от сервиз до сервиз има разлика. Едно е ти като купувач да избереш в сервиза, имайки предвид, че ти ще ползваш въпросната кола евентуално в бъдеще, друго е продавачът да ти каже ''Абе е тука имам един познат, страшен майстор, дай ще идем при него''. Затова казвам сервиз по мой избор, за да мога да получа неутрален резултат от прегледа, не такъв който цели да осигури продажбата на баровеца :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 часа, b3s7ch0 написа:

Благодаря ти, дано в крайна сметка да успея да се спра на нещо читаво. За мен няма значение в каква дистанция от автокъщата ще е тест драйвът, просто искам да видя как автоматикът реди скоростите и като цяло как се държи колата. Относно сервизът, няма да отстъпя грам от това изискване. Или ще се прегледа колата в сервиз, който аз избера, не сервиза на авера на продавача, или няма да я купя.

Автомата гори малко повече градско, ако на каране ти опъва по време на смяна на скорости - маслото за смяна. То е хубаво да е сменяно и по сервизен интервал, ама .... Много голяма кола искаш за първа кола, но ти си знаеш. Данък по-голям, градско гори повече, големи дизелови мотори искат да ги отпушиш едно хубаво със 120 в час, не да седи в задръствания...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 33 минути, bluelight написа:

Автомата гори малко повече градско, ако на каране ти опъва по време на смяна на скорости - маслото за смяна. То е хубаво да е сменяно и по сервизен интервал, ама .... Много голяма кола искаш за първа кола, но ти си знаеш. Данък по-голям, градско гори повече, големи дизелови мотори искат да ги отпушиш едно хубаво със 120 в час, не да седи в задръствания...

Аз търся бензинови коли, дизел бих взел само в най-краен случай. Иначе знам, че автоматът гори повече от ръчката, но комфортът си е комфорт. При всички случаи не бих си купил автоматик 1.4 мотор, защото и колата ще се мъчи и аз ще се мъча :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Нали искаше да си доошлайфаш уменията? Тръгнеш ли с кола автоматик, после може да ти се наложи все да търсиш такава (нов шофьор си и без опит), като братята американци -> чувал съм случаи за държан на работа човек в хотел, само защото можел да кара кола с ръчни скорости, пък идвали и гости с такива коли. Не че това е лошо ама...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 19 часа, angelovarna написа:

Нали искаше да си доошлайфаш уменията? Тръгнеш ли с кола автоматик, после може да ти се наложи все да търсиш такава (нов шофьор си и без опит), като братята американци -> чувал съм случаи за държан на работа човек в хотел, само защото можел да кара кола с ръчни скорости, пък идвали и гости с такива коли. Не че това е лошо ама...

Именно. В една от най-развитите страни в света хората не знаят какво е ръчна скоростна кутия, а у нас хората все още се чудят как можело да има книжка за автоматик. И после се чудим тея американци защо така хубаво живеели, пък ние все нямаме. Ами защото там новото се приема нормално, не на нож, много просто. Аз така или иначе, ако в един момент реша, че искам да карам ръчна кола, в което изключително силно се съмнявам, ще се запиша на опреснителен курс в школата, от която ме обучиха за този СУМПС и ще се снабдя с документ за ръчна кола.

Общо взето отворил съм темата с различна цел, не да коментирам решението си, тъй като е взето преди месеци и вече книжката ми е факт. От тая гледна точка, ако някой се сети за предложение, към което да се ориентирам на пазара, с радост ще му отговоря. Другите дискусии съм ги водил 1 милион пъти и не виждам смисъл да продължавам да ги водя :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

  • Горещи теми в момента

  • Подобни теми

    • от nedqlkow
      Здравейте колеги,
      след като колата, която имах до момента(и първа такава в живота ми) приключи своят жизнен цикъл преди около месец, за втори път съм във филма с намирането на нов автомобил. В рамките на този един месец разгледах немалко коли, предимно такива в автокъщи и ситуацията е меко казано трагична - абсолютни трошки с милион забележки, които разбира се никой не ти казва по телефона, виждаш ги на място. Лошото е, че не живея в София и всеки път ми се налага да отида на оглед, респективно да мина 150 км в двете посоки, за да видя нещо, което просто не си струва да гледам. Най-пресният пример е да се "пропусне" да ми се каже по телефона, че въпросната кола е с отрязан катализатор или да бръкна в ауспуха на бензинова кола и да има половин сантиметър чернилка. Както и да е, по темата.
      Нагледах се на всякакви трошляци и вече сериозно се замислям за покупка на нова кола или кола от оказион, случаи при които поне мога с малко по-голяма сигурност да предположа, че няма да се набия на нещо, което е умряло в някоя автоморга в Австрия/Италия/Германия и нашите са го докарали за продажба тип "качваш се и караш". Малко по-детайлно и за очаквания, бюджет и прочие.
      Все още доизбистрям окончателните параметри, но към момента спокойно бих могъл да направя една първоначална вноска от порядъка на 7-8000 лева и съответно да разсроча на лизинг останалата част от сумата и да си я плащам на вноски. Това при вариант покупка на нов автомобил или на оказионен такъв, който е малко по-евтин от новия и също се предлага на разсрочено плащане. Целта ми е след като направя първоначалната вноска, да ми се върже месечна такава не по-голяма от 200-250 лева, което пък според моите сметки ме класира във вариант на автомобил с цена не по-голяма от 22-23 хиляди лева.
      Разбира се, вариантът с покупка на употребяван автомобил от собственик(за предпочитане) или от автокъща си остава съществуващ, като там бих казал, че мога да отделя нещо от порядъка на 10-12000 лева.
      Относно техническите параметри на самия автомобил, изискванията ми не са кой знае колко. Единственото нещо, което не търпи коментар е автоматичната скоростна кутия. Първият ми автомобил беше с такава, следващият също ще бъде. Ако имам възможност да избирам, бих избрал бензинова кола, но това не означава, че отписвам дизелите. Предпочитам също да не е малка, тоест по-скоро бих купил седан или SUV, отколкото хечбек.
      Е, да видим какво мислите. Ще съм благодарен на всеки коментиращ :)
    • от shokoladovispageti
      Шофирам от няколко години и вече ми дойде време за собствена кола.
      Първата ми основна дилема е дали да е компактен хечбек като например Toyota Auris/Corolla или да е по-голяма кола, за предпочитане комби/MPV, с място за крака отзад (не само за куче), както и повечко багажник - конкретни модели, които ми харесват, са BMW 320i комби (E36), Toyota Avensis комби, Toyota Corolla Verso, Peugeot 306 комби. Разглеждам модели, произведени от 2003 до 2010 (изключае горкото бемве, там моделите са от '95 и '97). 
      Една от основните причини да искам автомобил е, за да мога да пътувам повече и да ходя напред-назад. Допълнително към това искам просто да мога да съм много мобилен в спешни ситуации. Не смятам да го използвам като основно ежедневно превозно средство. 
      Не ми пука за това как вози и колко е лъскава. BMW-то е в листата просто защото много харесвам естетиката на E36. Даже едно такова бемве ме зариби по идеята изобщо да имам автомобил. За жалост много трудно се открива такова, а и има неприятния дефект да ръждясва.
      Търся по-скоро прагматична кола, която да не носи много главоболия. Да има приличен разход и достъпна поддръжка/поправка. Опитвам се да вляза в бюджет около 7500лв само за автомобила.
      Клоня към бензинови двигатели по три причини - защото са по-чисти, може лесно да се монтира газово (стига да не е много малък моторът, нали?) и се поддържат по-евтино от дизеловите.
       
      Предвид потреблението ми смятате ли, че има смисъл да търся голям автомобил? Можете ли да дадете мнения от опит или слухове по гореизброените модели или пък да препоръчате нещо сходно? Много ли съм смотан за тоя форум т.е. да си вземам ли колелото и да се махам оттук? Мерси много, оценявам всякакви отзиви. 😚
      P.S.: Допълнително се сетих, че 1-2ма души ми споменаха за Opel Astra като добър вариант както хечбека, така и комбито (пак модели 2003-2008)
    • от nedqlkow
      Здравейте колеги,
      тъй като моята каляска тази година става пълнолетна по щатските стандарти(21 годишна), смятам, че е повече от дошъл момента да се замисля за нейната замяна, с оглед на това все пак да мога да изкарам и някакви пари от нея, а не да си остане вечно моя. Друг е моментът, че просто ми е неизгодна, що се касае до разход. За да придобиете представа за какво точно иде реч, колата е Опел Зафира, 125 конски сили, бензинова, с автоматична скоростна кутия(каквато и абсолютно задължително ще е следващата каляска).
      Въпросът е, че това е първата ми кола и нямам особени наблюдения що се отнася до съвременния пазар на употребени автомобили, а ми се иска да си намеря нещо, което хем да не ми харчи 25 лева на 100 километра, хем пък и да не е 70 коня, защото идеята на закупуването е новата кола да минава средно по 120-130 километра в работните дни, голяма част от тях по магистрала. Вторият момент е, че имам миниван, чийто възможности не използвам, тъй като не карам багажи, а 6-та и 7-ма седалка никога не са изваждани от багажника. С две думи имам тон и половина кола, с всичкото пространство на света, което за жалост не използвам. От тази гледна точка ми се иска да си взема нещо по-практично, което да ми служи, като за целта ми се струва, че бих могъл да отделя 8000-9000 лева. Както стана ясно по-горе, единственото нещо, с което няма да направя компромис е автоматичната скоростна кутия, та няма смисъл да се води дискусия в тази посока, решението е взето отдавна.
      Какво ще ми препоръчате?
    • от Потребител 1
      Здравейте! Решил съм в скоро време да си купя лаптоп. Ще го използвам предимно за по-тежка обработка на аудио, видео и снимки, графичен дизайн, както и за игри (от по-леките). Бюджетът ми е до 2000 лв. Погледнах избора на пазара и на пръв поглед ми допаднаха ryzen 5 4600h, ryzen 7 4800h (малко по-скъпичка) и еквивалентите на intel - i5 10300h и i7 10750h. Като видео карти - това, което видях да се предлага в този клас, е gtx 1650, 1650 ti, 1660 и 1660 ti.
      Някакви препоръки към какво да се насоча?
      Благодаря предварително!
    • от Polina Gencheva
      Здравей те първо искам да се извиня че ви занимавам с тези неща и второ ако има правописни или други грешки защото не живея в България и не съм много добре с писането от няколко години живея в друга държава и ми трябват съвети как да се държа и така подобни че да ми е както в БГ И благодаря предварително.
  • Дарение

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване