Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Здравейте, скоро навършвам 18 и ще ми се наложи да си взимам возило. Ще се радвам да ми помогнете в избора ми, защото от коли нищо не разбирам и ще съм благодарен да се консултирам с вас. Седнах аз да почета тук-там за колите и т.н, бях се спрял на алфа ромео, обаче поддръжката много скъпа излиза, което не ме устройва. Бюджета ми е минимален 2000-2500 лв. Ако може да ми предложите някоя здрава количка, с не толкова скъпа поддръжка и нисък разход на гориво, изглеждаща не толкова зле в този ми бюджет ще съм ви благодарен ! 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако ти предложим марка кола,едва ли ще помогне,защото на старо не се знае състоянието.Мога да кажа само да си вземеш бензинова,с не много мощен двигател.За предпочитане някоя японска.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Fiesta MK3/MK4, Passat B3, Golf2, ако купуваш Golf3 - гледай за ръжда, Opel Corsa MK3 - пак гледай за ръжда..
Тези имат читави двигатели и са разпространени - части бол, включително втора ръка.
Взимаш бензинова, до 100 коня. Над 100 коня данъкът става от 30 на 150лв. Дизеловите на тези години създават много повече проблеми.Не взимай дизелова.
Избягвай екстрите. Ел.стъклата на коли на по 20 години винаги имат проблеми, ако има люк/шибедах шансът да тече е 50 на 50... Хидравликата се гледа дали не тече рейката, ако има хидравлика...
Гледаш да не пуши бяло или сиво-синьо и да не надува маркучите на антифриза, маслото да няма стружки, да не е като боза, а нормално. Ако има от някой от тези признаци, това са признаци за сериозни проблеми и скъпи ремонти.
Газовата е бонус, ако вземеш кола без газова - слагаш й.

Редактирано от simtech (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, simtech написа:

Fiesta MK3/MK4, Passat B3, Golf2, ако купуваш Golf3 - гледай за ръжда, Opel Corsa MK3 - пак гледай за ръжда..
Тези имат читави двигатели и са разпространени - части бол, включително втора ръка.
Взимаш бензинова, до 100 коня. Над 100 коня данъкът става от 30 на 150лв. Дизеловите на тези години създават много повече проблеми.Не взимай дизелова.
Избягвай екстрите. Ел.стъклата на коли на по 20 години винаги имат проблеми, ако има люк/шибедах шансът да тече е 50 на 50... Хидравликата се гледа дали не тече рейката, ако има хидравлика...
Гледаш да не пуши бяло или сиво-синьо и да не надува маркучите на антифриза, маслото да няма стружки, да не е като боза, а нормално. Ако има от някой от тези признаци, това са признаци за сериозни проблеми и скъпи ремонти.
Газовата е бонус, ако вземеш кола без газова - слагаш й.

По-добре да вземе някой познат/приятел, който разбира със себе си, че иначе ще вземе някоя трошка... 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Как може още книжки да нямате и за коли да мислете, не ви знам. 


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Защото е наложително, а и няма да е зле да имам някваква представа за първа кола, нали ? При закупуването много ясно, че ще се подсигуря допълнително и ще се уверя, че на колата всичко й е наред. Благодаря ви за помощта, очаквам още мнения !

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Димитър 59 написа:

Ако ти предложим марка кола,едва ли ще помогне,защото на старо не се знае състоянието.Мога да кажа само да си вземеш бензинова,с не много мощен двигател.За предпочитане някоя японска.

И на мен скоро ми предстои вземане на автомобил и се чудя какъв да е. Бюджета ми е между 2000 и 3000лв. За японките всеки говори добри неща. Дали наистина е така?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Glenarvan написа:

За японките всеки говори добри неща. Дали наистина е така?

За мен е така,защото съм карал всякакви коли,но винаги японките са ми доставяли по-голямо удоволствие.По леко набират,лесни за управление,по тихи,по-малко друсат.Просто зад волана имаш чувството за по-голяма стабилност като цяло.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 53 минути, Димитър 59 написа:

За мен е така,защото съм карал всякакви коли,но винаги японките са ми доставяли по-голямо удоволствие.По леко набират,лесни за управление,по тихи,по-малко друсат.Просто зад волана имаш чувството за по-голяма стабилност като цяло.

Дано да е така. Мисля да се насоча към нещо бюджетно за 2-3 бона. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 21 часа, muhatacece написа:

 

Здравейте, скоро навършвам 18 и ще ми се наложи да си взимам возило. Ще се радвам да ми помогнете в избора ми, защото от коли нищо не разбирам и ще съм благодарен да се консултирам с вас. Седнах аз да почета тук-там за колите и т.н, бях се спрял на алфа ромео, обаче поддръжката много скъпа излиза, което не ме устройва. Бюджета ми е минимален 2000-2500 лв. Ако може да ми предложите някоя здрава количка, с не толкова скъпа поддръжка и нисък разход на гориво, изглеждаща не толкова зле в този ми бюджет ще съм ви благодарен ! 

За начало бих ти препоръчал да не четеш български форуми, когато избираш автомобил!!!В мненията на хората от българските форуми много често има сляпа фенщина.Много от тях са необективни и пишат всичко друго, но не и истината, само и само от тяхното да няма по-хубаво.

Друго, което е добре да проумееш е, че здрави коли отдавна няма.Спряха да ги произвеждат здрави в началото и средата на 90-те.От този момент до днес важи правилото: "колкото по-скоро е произведена, толкова ще е по-чуплива като цяло", респективно и поддръжката ще е по-скъпа!

 

Чети чужди форуми при избора на автомобил.Там хората си казват, какви км са изминали, какво се е чупило, удобен ли е, стабилен ли е, колко гориво консумира и т.н. В противен случай рискуваш да попаднеш на завидно количество изключително здрави автомобили, които никога и по никакъв начин не се чупят. Чакай да те усетят собствениците на последните та да видиш, как по колите се сменят само масла и филтри!

 

Личният ми съвет към теб е да си избереш автомобил, за който бързо и лесно се намират части, както и да са по-евтини, т.к. търсиш автомобил с евтина поддръжка.Покарай автомобила, който ти е харесал най-много.Гледай да има удобни седалки, волана да ти е удобен, по възможност гледай да е с климатик(работещ разбира се), т.к. той през лятото си е благодат.Изобщо гледай автомобила ти да е колкото се може по-комфортен, съобразно възрастта му разбира се!Ако можеш да си го позволиш, преди покупката закарай избраният от теб автомобил за диагностика в официален сервиз на марката или поне в някой по-реномиран.

 

Успех в покупката и умната после зад волана!

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

  • Горещи теми в момента

  • Подобни теми

    • от Доктор Домайер
      Здравейте, от няколко години съм с книжка, но те първа ще копувам кола. Иска ми се да е нещо не кой- знае колко старо (поне да е от този век  ), и да изглежда по-младежка и една идея по-добре външно макар и за скромните 5000лв (като тук не включвам обслужване и регистрация). Да уточня само... тук говоря САМО за коли нов внос, макар и стара година.
      За момента съм се спрял на Мазда 6 1.8 бензин с газово (Внос Германия). знам че маздите, опелите и ръждата вървят ръка за ръка, но вече имаме (семейно) 4 години опел вектра (2002) и няма точка ръжда, затова надеждата ми е и мазда- без ръжда.
      също гледах и ауди А4 1.9tdi, но тук читавите седани започват от доста по-висока цена. 
      Тук ми се ще НЕ САМО да питам какво мислите по въпроса за маздата, но и да предложите алтернативни модели и марки, като все пак говорим за седан.
    • от Jesus Kostov
      Здравейте, след 2 месеца взимам книжка.. така де надявам се, че ще я взема. Таа говорихме с бащата какво ще правим след като взема книжката и той каза "Абе вземи си книжката, давам ти 3500-4000лв и прави каквото си искаш, само после да не ми ревеш."
      Искам да ви кажа, че от коли нищо не разбирам имам предвид двигатели, скоростни кутии и т.н. Най-много сиг ще мога да си сменя акумулатора и да си проверя маслото. Въпроса ми към вас е каква кола да си взема за около 3700лв, че да ми останат 300лв поддръжка за нея .. ще съм ви много благодарен и с радост бих приел вашите съвети (за пръв път пиша в този форум)
    • от nikolovp
      Здравейте,
       
      Първо да се представя на бързо. Казвам се Петър на 22 (скоро 23) и живея в София.
       
      За мен София е ужасен град за живеене, но пък за работа е друго нещо... Подтикнат от желанието уикендите да излизам извън София, мисля да изкарам близките месеци шофьорска книжка за да мога за лятото да си купя кола, с която да обикалям и да си почивам. До сега никога не съм карал кола, но не мисля, че ще имам проблем с взимане на книжка и поведение на пътя след това. Внимателен и съобразителен съм по характер и вярвам, че ще бъда такъв и на пътя.
       
      Проблемът ми е, че много се колебая каква кола да си закупя (след няколко месеца като взема книжка). Първо да спомена, че не търся бегачка, плъзкачка и т.н. Искам стабилна, но и прилична кола главно за извън градско и по-малко за градско.
       
      Имайки в предвид, че ще ми е първа кола първо започнах да разглеждам коли втора ръка в cars.bg и подобни сайтове. Това, което забелязах е, че колите в диапазона 2000-3000лв. масово са ръждиви каруци с двигател. Разбирам, че такава трябва да е първата кола, но... някак си не ме привличат и след малко ще спомена защо.
       
      След като колите втора ръка не ми допаднаха като визия и цена реших да видя колко би струвала нова кола (или бракувана/върната) на лизинг. Тъй като съм от Ловеч първо погледнах Great Wall и останах доста приятни изненадан.
       
      Спрях се на Voleex C30. Като визия ми допада доста. Технически... не мисля, че бих могъл да преценя сам, но до колкото чета не са никак зле. Цената до колкото виждам в сайта е 20990лв. (+ 1890лв за газова уредба). Ето плюсовете които виждам в тази оферта в момента:
      + 5 години гаранция
      + 3 години гаранция на лаковото покритие
      + 0лв. първоначална вноска за лизинга
      + 0лв. такса управление на лизинга
      + 0лв. регистрация в КАТ
      + безплатна пътна помощ за 5 години
      + възможност за фабрично поставяне на газова бутилка без да падне гаранцията на колата. Ще мога да си пъркам извънградско за без пари 
       
      По мои груби сметки (не знам газовата бутилка влиза ли в лизинга или се плаща на купчина) за 5 години лизинг ще трябва да плащам средно около 320лв на месец (цена по ценова листа: 22880лв. (с газовата бутилка), срок: 60м., самоучастие: 0%, остатъчна стойност: 25% ). Ако умножа 320лв. по 60 месеца излиза, че си избивам даже газовата бутилка. През тези 5 години няма да дам почти никакви пари за ремонт (заради гаранцията) и след 5 години ще си имам прилична кола, която предполагам ще може да ме изкара поне още 5 години (не съм луд на тема коли, че да искам да ги сменям през година).
       
      Ако си закупя прилична кола на старо ще трябва да дам сигурно поне 4000-5000лв. за прилична колата, такси за прегледи, прехвърляния и т.н... И пак няма гаранция, че след няколко месеца няма нещо да издаде багажа и само да хвърлям пари за ремонти... Накрая ще съм карал тази кола 5год. (дай боже), сигурно ще съм хвърлил не малко пари за ремонти и ще трябва да я сменя, защото ще съм я взел сигурно на 10год. + 5год. и сигурно ще е като каруца.
       
      Погледнато глобално първият вариант ми изглежда много по-изгоден и той ме влече повече... Ще карам прилична кола, с която поне няма да хвърлям през два месеца пари за ремонти. Остава проблемът, че това ще ми е първата кола... На всеки, на когото спомена тези мои размишления ми казва, че съм луд, ако искам да си купя нова кола за първа кола... Както казах мисля, че съм достатъчно внимателен, за да не направя голям гаф, а одирания, чуквания, стопове, огледала или нещо такова мисля, че ще се покрие от автокаското, което задължително ще имам без значение дали колата ще е нова или стара.
       
      В единия вариант 5год ще карам не много хубава кола, която накрая ще се чудя как да продам, защото ще е раждилник, за да си взема нова и като нищо ще съм хвърлил не малко пари за ремонти...
      а в другия вариант, ще карам хубава кола, за която почти няма да хвърля пари за ремонт или нещо такова и след изтичане на гаранцията навярно бих могъл да я карам поне още 5 год.
       
      Какво бихте ме посъветвали вие? Глупави и безразсъдни ли са моите разсъждения или наистина мисля логично?
       
      Благодаря Ви много и се извинявам за дължинaта на запитването 
       
      П.П. Бих се радвал и на коментар, от шофьори, които са карали нещо на Great Wall повече от година 
       
      Поздрави,
      Петър
  • Дарение

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.