Премини към съдържанието
kyka1

Индикатор за износени накладки

Препоръчан отговор


Здравейте работя като шофьор на бус и днес като се връщах от Румъния ми сметна индикатора за износени накладки. Та въпроса ми защото ще ходя от Варна до Пловдив дали е възможно да стане нещо или да не се притеснявам :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Нищо няма да стане. Индикацията трябва да е доста преди да ти се изтрият накладките. Може да караш.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 6 минути, kyka1 написа:

Здравейте работя като шофьор на бус и днес като се връщах от Румъния ми сметна индикатора за износени накладки. Та въпроса ми защото ще ходя от Варна до Пловдив дали е възможно да стане нещо или да не се притеснявам :)

Обикновено моите като светнат ги карам още поне 3 хил км. Но може да ги погледнеш колко месо (феродо) им остава. Предполагам имаш поне 5 мм  но до 2мм става за каране внимателно.

Редактирано от BMW Маниак (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Отивай в сервиз да ти сменят накладките. Не мога да ви разбера що за хора сте. И бил и шофьор

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, Емил Костов написа:

Отивай в сервиз да ти сменят накладките. Не мога да ви разбера що за хора сте. И бил и шофьор

Емо, ти защо не си гледаш хардуерния раздел ? Остави колите на шофьорите.


  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
току-що, BMW Маниак написа:

Емо, ти защо не си гледаш хардуерния раздел ? Остави колите на шофьорите.

Виж ме и аз. Направо може да кара едни 50 000 километра и да не се притеснява. Трябва да видя в кой форума имаше запитване от сорта на светна ми лампата за маслото, колко километра мога да карам така.

Редактирано от Емил Костов (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Емил Костов написа:

Виж ме и аз. Направо може да кара едни 50 000 километра и да не се притеснява. Трябва да видя в кой форума имаше запитване от сорта на светна ми лампата за маслото, колко километра мога да карам така.

Отново ще се повторя, остави колите на шофьорите или сподели твоя опит с колите. Изминати километри, ремонти и т.н.
Лампата на маслото която те задължава да спреш на момента и да изгасиш мотора  е с червен цвят и отговаря за налягането в маслената магистрала. Горе долу светва кога налягането на маслото падне под 2 атм.
Другата която отговаря за нивото на маслото, тоест жълтата е предупредителна че при първа възможност трябва да си оправиш нивото на маслото но и така може да караш хиляди километри при условие че не я силиш по завоите и картера може да остане сух за момент кога маслото се лашка.
За накладките лампата е Жълта и не задължава спиране на автомобила. А при първа възможност да ги замениш.

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Емил Костов написа:

Трябва да видя в кой форума имаше запитване от сорта на светна ми лампата за маслото, колко километра мога да карам така.

Има огромна разлика между масло и накладки. Би трябвало да си запознат. При масло се спира веднага и се вика буксир. При накладки работата е такава, че даде ли контакт, имаш доста километри преди да ти застържат дисковете и накладките.  Имах една ...да кажем гадже, дето си караше Полото в Родопите без никакви спирачки. Возеше ме, имам и клипчета, хаха. Просто без спирачки се кара. Аз  карам до работа без спирачки почти. Ако ги изпозлвам, ползвам ги примерно при бариера. Макар че и там понякога не позлвам спирачки, щото спирам на скорост, вадя картата за вход и в движение почти вдигам бариерата ;) 

 

ПП: Оффф...ползвам спирачки да, за да махна ръждата от дисковете ;)

 

преди 1 час, BMW Маниак написа:

Другата която отговаря за нивото на маслото, тоест жълтата е предупредителна че при първа възможност трябва да си оправиш нивото на маслото но и така може да караш хиляди километри при условие че не я силиш по завоите и картера може да остане сух за момент кога маслото се лашка.

В тоя ред на мисли знам, че ще ми се смееш, но се сещам за първата година със Запорожеца ми. Лампата за маслото светеше или по-точно мигаше, но от типа - мига-угасва, без някакъв ритъм. Знаеш, че при руските коли лампата е аналогова и може съсем леко да мъждука при ниско налягане. Само че при мен ритъма бе - яко светене и угасване, без повторяемост. Карах така година. Отначало ме притесняваше и прегледах всичко - картер, помпа, но не открих проблем.  Отидох със Запорожеца дори да си взема дипломата от Варна и лампата все мигаше. Вярно, тя беше единствения работещ датчик, щото нямах датчик за нивото на бензина, нямах скоростомер, нямах и километраж. Нищо нямах. Само лампа за маслото и лампичка за парното или по-точно бензиновата печка. Ходих си аз до някъде, карах си внимателно, но нали се сещаш, сиакх да се изфукам пред приятели и ги качих на обратно след дипломата, да ги разкарам по градовете им. Че то навремето никой нямаше кола. Кеф гоялм, аз бях с кола другите без при вземане на дипломите ни.  Та карам ги аз, внимавам за лампата на маслото дето все мига и нещеш ли, проблем не с лампата на маслото, а със спукана задна гума на магистралата. Късмет извадих че е задна и че беше точно, когато магистралата свършваше и спирах. Едва овладях Запорожеца.  Смених гумата, щото имах резервна и газ. Лампата на маслото пак свети. Минах кажи речи 400 километра и в един момент ми писна, щот мръкна. Качих един войник на стоп, след като оставих всички по домовете им, а войника се оказа почти комшия. Лампата свети ли свети  в тъмното, а на мен ми се привижда стена заради умората. Бях чел в едно списание, че точно стена се привижда, когато човек е уморен и кара. Така е, потвърждавам.  Аха да заспя, а лампата мига ли мига. По едно време си казах - нека мига, аз трябва да се прибнера. Натиснах газта и през привиждащите ми се стени, стигнах крайна точка. Войника и думичка не продума по пътя. После карах още известно време с мигаща лампичка, но в един моент се разтършувах яко, що тая лампичка мига. И какво да видя един слънчев ден.  Кабела от датчика за налягането  откачен. Края му се допира в картера при движение и замасява. Лампата ту светва, ту угасва ... ех, спомени....

преди 2 часа, Емил Костов написа:

Виж ме и аз. Направо може да кара едни 50 000 километра и да не се притеснява. Трябва да видя в кой форума имаше запитване от сорта на светна ми лампата за маслото, колко километра мога да карам така.

В казармата извадих де късмет, де липса на късмет и ме пратиха на санаториум в Белово за заекване. Тогава оставих ЗиЛ-а си  дето карах, на произвола на съдбата. Един другар по оръжие го взел, тръгнал на път, светнала м,у лампата за маслото и окотил мотора. Така се прави :)  Яд ме хвана, че не си гледах машинката и че са я дали на други, дето им правих ЗиЛ-овете да бягат.  Търсеха ме  в казармата за тунинг...въпреки че и те бяха завършили като мен училище за авто и електромонтьори.  Питам го - що не спря? Той вика  - ми де да знам. ОК. Друг другар по оръжие с още няколко избягаха една вечер с една УаЗ-ка на дискотека. По пътя им светнала лампата за маслото. Още докато не са стигнали. А маршрута е около 40 километра отиване-връщане.  Тоя пак не спрял, щото и няма как да спре, след акто е откраднал военна УаЗ-ка :)  Вика ми на другия ден - ела да видиш що свети лампата за маслото. Отивам аз и какво да видя - няма нито грам масло в УаЗ-ката. Налях  няколко литра и работата си остана покрита. Само не ми стана ясно, кака тая УаЗ-ка успя да мине толкова километри с изтичащо масло и накрая без него. Руска машина. Как да не съжалявам за комунизма...

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, BG-Team-DRIFT написа:

Кабела от датчика за налягането  откачен. Края му се допира в картера при движение и замасява. Лампата ту светва, ту угасва ... ех, спомени.... 

Няма логика със светеща лампа да се изминат толкова километри. Освен ако не е фалшива аларма.
Като ученици бяхме една група в курса къде все вземахме колите на родителите си след като си легнат и обикаляхме по нощите.
Все се редувахме на кой ще караме колата тая вечер. Та бяхме с един москвич извън града и го пробваме колко върви.
На 120км ни светна лампа на маслото (превъртяха шлиците на маслената помпа), докато успеем да спрем и мотора превъртя биелен лагер.
С една лада 5ца на 15 ки извън града скъсахме ремък на динамо и водна помпа карахме я прегрята докато се приберем и се размина само с ремък.
Аз на моята лада и бях ударил картера и лампата светна веднага, чупена маслена помпа, 7 км минах със светеща лампа против всякаква логика на 1000-1500 оборота.
Смених помпата и нямах проблеми след това.
Тая година на първото ми състезание имах теч при един О пръстен и мотора не можеше да вдигне повече от 4атм  кога загрее маслото и не посмях да рискувам с това налягане да го карам. Поне 6 атм ми трябваха като минимум а инак нормално след 5 000 оборота залепя стрелката на 9 атм. и налягането се регулира вече от изпускателния вентил да не го превиши.

Но темата е за накладки и кога им светне лампата производителя е сложил в запас поне едни още 5 000 км при нормално каране без агресивни спирания.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, BMW Маниак написа:

Но темата е за накладки и кога им светне лампата производителя е сложил в запас поне едни още 5 000 км при нормално каране без агресивни спирания.

Това  че се е отъркала накладката до кабелчето не е проблем и дори при екстремни спирания и може да се кара и още година време, ако не си много активен със спирачката.

Проблема идва когато стане желязо с желязо. За това се подменят накладките при първа възможност а не веднага.

Моите кабели скъсани а накладките нямат и 3мм. Бог знае от колко време би трябвало да свети лампа.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Постващия може направо да не ги сменя. Може да остави лампата да си свети постоянно. Не е проблем.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 54 минути, Емил Костов написа:

Постващия може направо да не ги сменя. Може да остави лампата да си свети постоянно. Не е проблем.

Да, ПостващияТ да мине на ПОСТ И молитва...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 часа, BMW Маниак написа:

Но темата е за накладки и кога им светне лампата производителя е сложил в запас поне едни още 5 000 км при нормално каране без агресивни спирания.

Да, представяш си, че караш зимно време по заледени или заснежени пътища. Ефекта е същия. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Просто пуснах запитване за патуването не да се карате :D Както и да е днес пътуването мина и при запалване сутринта лампата не светеше не светна и през целия път.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.