Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Здравейте! Имам малък проблем, затова вместо да върша глупости, се обръщам към вас за съвет. Искам да ползвам хладилен компресор за да си помпам гумите на колата. Мой приятел си е направил такъв и работи перфектно. Намерих стар компресор в комплект с пусковото му реле, но не знам как да го свържа, тъй като от пусковото реле излизат два тройни кабела... Единият троен кабел има син, кафяв и жълто-зелен проводник, а на другият троен кабел, проводниците са кафяв, син и черен проводник. Опитах да пусна ток по отделените син и кафяв проводници, но нищо не се получи - компресора нищо не направи - никаква реакция нямаше от него. Идеята ми е, когато включа щепсела на компресора в контакта, компресора да тръгне веднага. Попитах на още едно място, но признавам, нищо не разбрах! :(  На моя снимка се вижда единият троен кабел - кафяв, син и черен. Предполагам, че по синия и кафявия кабел да има 220 волта които отиват до лампата за осветление в хладилника, а черния кабел към термостата на хладилника. Въпроса е черния кабел да се свърже със синия или кафявия проводник за да заработи компресора?! Така, както гледам на снимката, мисля, че черния кабел трябва да се свърже със синия. Ама, пусто не съм сигурен, а не ми се иска щепсела да ми гръмне в ръцете, ако е грешно свързването! Ще кача снимки да видите и ще бъда благодарен за съветите ви!

 

https://i.imgur.com/MHKFDDW.jpg

https://i.imgur.com/2ftEDxX.jpg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

След като не разбирате си търсите, човек който разбира, за да ви го направи.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Емил Костов написа:

След като не разбирате си търсите, човек който разбира, за да ви го направи.

Приятелю, не съм "скаран" с електричеството... Мога да свържа два кабела, но не искам да се направя на това, което не съм! От друга страна, човек не може, а и не е нужно да разбира от всичко, нали?! Просто, не съм хладилен техник и попитах за съвет. Ако във форума е забранено да се пита, защото не разбирам, това вече е съвсем друго. И да, отново ще напиша, че ще съм благодарен за съвет, а не - да ми се прави забележка, че не разбирам! Питам за да се науча и да знам в бъдеще! 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 1 минута, liusien написа:

Приятелю, не съм "скаран" с електричеството... Мога да свържа два кабела, но не искам да се направя на това, което не съм! От друга страна, човек не може, а и не е нужно да разбира от всичко, нали?! Просто, не съм хладилен техник и попитах за съвет. Ако във форума е забранено да се пита, защото не разбирам, това вече е съвсем друго. И да, отново ще напиша, че ще съм благодарен за съвет, а не - да ми се прави забележка, че не разбирам! Питам за да се науча и да знам в бъдеще! 

Не, не разбирате от електричество! И понеже си нямате на идея какво правите ви давам такъв съвет за да не направите беля. Между това да свържеш два кабела и да знаеш, кой кабел къде се свързва и за какво се свързва има доста учене и знание. След като не знаете се търси човек, който знае. И да прав сте, не може да се разбира от всичко.

Редактирано от Емил Костов (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Толкова ли са ти калпави гумите че ги помпиш всяка седмица? Моите обикновено веднъж годишно като сменям зимни / летни. Има по около 20 лв едни прости със захранване от запалката, могат да се ползват и на път. Няма ли гумари из твое село?  А, трябва и манометър за контрол на налягането. Този компресор е за фреон и друго налягане. Подобни ТНТМ глупости могат да предизвикат нещастен случай. 


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз на снимките не виждам пусково реле,виждам само клеморед някакъв.На компресора и на релето няма ли някакви обозначения кое какво е?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Филипов написа:

Толкова ли са ти калпави гумите че ги помпиш всяка седмица? Моите обикновено веднъж годишно като сменям зимни / летни. Има по около 20 лв едни прости със захранване от запалката, могат да се ползват и на път. Няма ли гумари из твое село?  А, трябва и манометър за контрол на налягането. Този компресор е за фреон и друго налягане. Подобни ТНТМ глупости могат да предизвикат нещастен случай. 

Не знам как е финансовият момент при вас, но при мен ситуацията не е розова! От тук следват отговорите на всички мои проблеми - от търсене на специалист, който да ми свърже с мостче две шини на пусковото реле, като мина през смяна на гумите и завърша до купуването на нормален компресор! Ако имам възможност, ще си позволя всичко това без да ви занимавам във форума. Имам малко автомобилно компресорче, което се захранва от акумулаторът, но то само бръмчи силно и едвам помпа гумите! :(  Имам манометър, маркуч за помпането на гумите и накрайник за вентилите. Намерих компресор, който върши перфектна работа, нищо, че по принцип той е предназначен за фреон! Просто искам да си помогна, но....... Щом не мога да получа съвет кое с кое да свържа, ще вървя напред "пипнешком"..... Както написах в първият си пост, мой приятел с подобна машинка си върши работа от години и няма никакъв проблем.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Една крачна помпа струва 10 лева и решава всичките Ви проблеми.

Редактирано от Филипов
Не се отговаря с цитат! (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

На почти всяка бензиностанция безплатно се помпят гумите. Сигурно за без пари може да се намери и помпа от Москвич или подобно возило. Въздържам се да давам небезопасни съвети, особено на технически неграмотни хора.

Не от всяка пръдня става боя, както и не към всяко копче може да се пришие балтон.

Редактирано от Филипов (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз пък в колата си имам ръчна помпа дето се застъпва с единия крак.Гумите ми летни и зимни са ми на джанти и ги сменям сам когато не ме мързи.Като ме мързи отивам на гумар и той ги сменя като ги балансира и помпи.Имам и манометър и ако се наложи си ги помпя гумите с ръчната помпа!

преди 1 минута, Филипов написа:

 

Не от всяка пръдня става боя, както и не към всяко копче може да се пришие балтон.

В казармата ставаше!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Попитай приятеля ти  с работещия, как го е свързал или проследи кабелите по клемите и връзките им. На кое му казваш реле и как и свързан компресора с това от снимките?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 17 часа, megatone написа:

Попитай приятеля ти  с работещия, как го е свързал или проследи кабелите по клемите и връзките им. На кое му казваш реле и как и свързан компресора с това от снимките?

megatone

Питал съм го и поне сто пъти съм гледал "произведението" му. А то е обикновен хладилен компресор, но има една разлика при него. Няма пусково реле, но компресора го включва със стар пусков ключ от руска пералня. Вие разбирате как работи той, а аз понеже не разбирам, исках моя компресор да тръгва с неговото си пусково реле. Поради тази причина потърсих помощ тук... Е, наложи се да повикам Неволята за помощ и се справих! Защото вместо помощ, останах с впечатлението, че хората тук решиха, че съм шарено врабче и ми писаха всичко друго, но не и да ми дадат съвет! Можеше да ми напишат, че не се вижда, че не могат да ми помогнат, но... Компресора работи като нов - тихо, няма вибрации и за нула време вдига налягане над 6 атмосфери!... "Релето" на компресора.......... На снимките, които качих, точно под сините и кафяви кабели, има явно термореле с биметална пластина. Във вид на дъга има малко реотанче, което при включване на тока, много бързо загрява биметалната пластина, която изключва пусковата намотка и компресора продължава да работи нормално. Така си го обяснявам..... Единственото неудобство е, че веднъж заработил компресора, при изключване от тока, трябва да мине малко време - не повече от минута, може би за да се охлади биметалната пластина, а след това отново може да се пусне.

Между другото, благодаря на всички, които ме предупредиха, че игра със тока не бива!  Шегата си е шега, но тока нито се вижда, нито се чува, ама много лошо бие!!! ;)  

Ще кача снимка на ключът с който се пуска компресорът на моя приятел... Веднага ще се сетите, че той е перфектен за тази цел! На всички желая хубава вечер и приятна почивка! 

https://i.imgur.com/AwGlng3.jpg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Биметалната пластина е да изключи ако запече и не развърти или друг проблем. В кутийката трябва да има бобина, през която минава токът на работната намотка. Ако не е завъртял токът е голям, има метална котва, която се привлича и подава ток на пусковата намотка докато развърти и падне токът през работната. Когато това стане, пусковата изключва и остава само работната.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 57 минути, Филипов написа:

Биметалната пластина е да изключи ако запече и не развърти или друг проблем. В кутийката трябва да има бобина, през която минава токът на работната намотка. Ако не е завъртял токът е голям, има метална котва, която се привлича и подава ток на пусковата намотка докато развърти и падне токът през работната. Когато това стане, пусковата изключва и остава само работната.

Само това се вижда... В къщи имам пусково реле от руски хладилник, но то не става на този компресор. Разминават се изводите. От друга страна, на компресора има заварена ламарина, която е стойка на нейното си реле и тя пречи да сложа руското пусково реле. Дори и да срежа ламарината, руското реле няма да бъде ориентирано така, че да се спази вертикалът който е обозначен на релето, а то ще бъде под силен наклон, което вече не е добре за нормалната му работа! Както и да е, важното за мен е, че в момента машината работи нормално! Може би е хубаво да потърся малка бутилка от газ за наливна бира и изключвател, който при достигане примерно на 5 атмосфери налягане, да изключи принудително компресора. Когато спадне налягането - да го включи! Мисля си, че бутилка ще успея да намеря в някой склад за търговия на едро... Обаче изключвател/включвателя си нямам идея от къде да го купя! Ако знаете къде, в кой магазин има такива - моля, помогнете ми! :) 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Включвател/изключвателя се казва пресостат https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=пресостат+за+компресор

Има в Ташев галвинг, Бриколаж и подобни магазини.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, megatone написа:

Включвател/изключвателя се казва пресостат https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=пресостат+за+компресор

Има в Ташев галвинг, Бриколаж и подобни магазини.

Безкрайно благодаря!!! Вече мога спокойно да се организирам в намерението си! ;) 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Има много правени такива компресорчета - 

Налягането не е малко, така че безопастността е важна. Бутилката трябва да е сигурна.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, AGD написа:

Има много правени такива компресорчета 

Налягането не е малко, така че безопастността е важна. Бутилката трябва да е сигурна.

Да, това имах пред вид!... Бутилката при всяко положение ще гледам да е по-нова! Също си мислех да взема идея от You Tube и без да бързам, да се опитам да направя нещо прилично. Вече сглобен подобен компресор, може да помогне и за ред други неща в къщи освен за помпане на гуми!... Компютрите в къщи да си почистя със сгъстен въздух - пак е нещо! :D  Благодаря за подсказката! ;) 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 часа, AGD написа:

Има много правени такива компресорчета - 

Налягането не е малко, така че безопастността е важна. Бутилката трябва да е сигурна.

Какво ли ще напише Емил Костов....?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 Дори да направиш всички ел.връзки и да се завърти, остава един много важен въпрос. Смазването. При работа като хладилен компресор смазването на буталото и кривошипа става с масло на дъното, сипано там и с точно определен обем. Това масло се емулгира с фреона и от движещите части смазва всичко, като и охлажда намотките. Ако допуснем, че в твоя агрегат сложиш някакво масло,  то ще се емулгира във въздуха и ако на изхода нямаш специален маслоуловител, ще си напълниш гумите с него, с катастрофални последствия за тях. Ако няма вътре масло, ще последва бързо износване на бутало.цилиндър , прегряване и излизане от строя. Моето мнение е, че този агрегат е конструиран само за хладилен агрегат и неговите специфични особености и не става за друго (най-малкото по този прост начин).

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
на 5.03.2019 г. в 20:16, liusien написа:

На моя снимка се вижда единият троен кабел - кафяв, син и черен. Предполагам, че по синия и кафявия кабел да има 220 волта които отиват до лампата за осветление в хладилника, а черния кабел към термостата на хладилника. Въпроса е черния кабел да се свърже със синия или кафявия проводник за да заработи компресора?! Така, както гледам на снимката, мисля, че черния кабел трябва да се свърже със синия.

На синия и кафявия се подава 220в.Това е захранването на хладилника, лампата се захранва от тройния кабел.За да работи компресора трябва да се свържат кафявия и черния кабел.

Този компресор може да вдига по-голямо налягане от 20 бара.Имай го предвид.

Най-добре е да се свърже към бутилка(помоли някой хл.техник да ти даде такава от фреон, всеки техник има излишни такива, а те са и здрави ) и да се монтира предпазен вентил. освен пресостата. https://profi.bg/art/predpazen-klapan-za-kompresor-12-bar-3-8-

Дъното на бутилката може да се пробие с фи 10мм, заварява се гайка на отвора.Завива се болт с шайба и гумено уплътнение.Периодично от този болт се изпуска конденза.Пак близо до дъното, но над него  се пробива и се заваря 6мм тръбичка от която се пълни бутилката.Въздуха се взема от крана на бутилката.Така маслото няма да попадне в гумата.Периодично на този компресор ще трябва да наливаш някакво масло.  

Ако имаш други въпроси питай.

Редактирано от badr (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 17 часа, badr написа:

 

.................. Ако имаш други въпроси питай.

Благодаря, веднага ще попитам! :) Въпросите ми са за маслото което е необходимо да се долива в компресора. Какво трябва да бъде то - обикновено, което се слага на двигател с вътрешно горене на автомобил, или трябва да е по-тънко? Какво количество, през колко време работа на компресора? И не на последно място - от къде се налива? Компресора е капсулован и единственото място е през тръбичката, която всмуква въздуха - така предполагам... Предпазният клапан е добра идея! Вече имам бутилка, но тя е от въгледвуокис (каквито се слагат на апаратите за наливна бира). Тя е изчислена за много по-голямо налягане, но този клапан в комбинация с пресостата, ще ми спести някои главоболия! 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, liusien написа:

Въпросите ми са за маслото което е необходимо да се долива в компресора. Какво трябва да бъде то - обикновено, което се слага на двигател с вътрешно горене на автомобил, или трябва да е по-тънко? Какво количество, през колко време работа на компресора? И не на последно място - от къде се налива? Компресора е капсулован и единственото място е през тръбичката, която всмуква въздуха - така предполагам... Предпазният клапан е добра идея! Вече имам бутилка, но тя е от въгледвуокис (каквито се слагат на апаратите за наливна бира).

Маслото може да бъде и за ДВГ.Долива се 100мл през 4-5 часа работа на компресора.Всичко това обаче е условно.Най-добре се съди по конденза, който се източва.

Маслото не се налива, а с помощта на маркуче, което се свързва към тръбичката засмукваща въздуха, и така ще засмуче маслото.

Бутилката от СО2 не е добра идея.Тежка е и с малък обем.Това е бутилка за високо налягане.,Фреоновите са идеални.Това е фреонов компресор. Погледни я https://www.olx.bg/ad/butilki-ot-freon-CID632-ID7F8Mp.html#ca9ec2c5c6 

За 4лв - лека бутилка(около 2кг) издържаща 30бара.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, badr написа:

 

.......... За 4лв - лека бутилка(около 2кг) издържаща 30бара.

Идеално! Сега ми остава да събера материалите и да опитам да ги сглобя! ;)  Бях чел някъде една сентенция: "Ако аз имам ябълка и ти имаш ябълка - ако ги разменим, пак ще имаме по една ябълка! Но ако аз имам идея и ти имаш идея - когато ги разменим, вече ще имаме по две идеи!" Хареса ми и я запомних! Е, сега аз съм само консуматор и ще ползвам вашите идеи, но дано мога някога и аз да съм полезен на човек в нужда!  Благодаря за пореден път! :wors:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване