Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

deianr

Помощ за избор на сигурна семейна БЕНЗИНОВА кола след 2007-2008 година

Препоръчан отговор


Здравейте,

казвам се Деян, търся си сигурен семеен автомобил за дълъг път! Досега карах може би един от най-здравите двигатели на Opel, който освен масло и периодично обслужване друго не е изисквал и се търси нещо подобно! Най-важното за мен е двигателят да е безпроблемен, лесен за поддръжка и спокойно да тръгвам на дълъг път с него.

Изискванията ми са:

- кола след 2009-2010, но при добри екземпляри мога да склоня на малко по-стара, 2007+;

- компактен седан или комби - достатъчно голяма кола, но не огромен шлеп, който да се чудя къде да паркирам;

- бензин с ръчни скорости с приличен разход;

- давам около 10 000 лв, максимум + още 2-3 ако е нещо много стойностно - искам колата да има ресурс за поне още 10-тина години каране;

Кара се основно извънградско (над 90% извънградско). Да не се мъчи и ръмжи на магистралата при постоянни 140 км/ч и да не е някоя високооборотна прахосмукачка, дето ще и се вземе тока след 2 години.

Досега съм загледал:

1) Honda Accord

2) Opel Astra J, че Инсигнията ми е твърде голяма и скъпа, а Astra H твърде недодялана вътре

3) Scoda Octavia 2, но май се отказвам след като чета, че нямат сполучливи бензинови двигатели VAG групата като цяло; така ли е?

иии... разни Ренота, Ситроени, Пежа са ми тотално непонятни дали имат добри бензинки. Chevrolet нещо много зле изглеждат след няколко години употреба, иначе има хубави Cruze-ове на тия пари. Passat, А4 и подобни според мен не са за нашите пътища (иначе визуално ми харесват!), а и понякога ми се налага да вкарвам колата в не много добри трето- и четвъртокласни пътечки, затова търся ЗДРАВО окачване.

Май се изчерпах. Приемам абсолютно всякакви съвети с изключение на "вземи си дизел" :). Благодаря!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не казваш какво си карал до сега, защо го сменяш!

Постоянни 140 km/h? Хм ...

Колко оборота са високи за теб, какъв шум е допустим?

Да има зависимост между обороти и шум, но първо имаш различни двигатели, различни скоростни кутии, обезшумяване на купето, звук от самата скорост (зависи и от атмосферни условия) и накрая всеки има различни уши!

Приличен разход - зависи как я ръчкаш товариш и от конкретна бройка все пак. Да има ресурс още за 10 години каране, ама колко километра на година правиш? Важно е и колко ще те ударят в кантара с реалните километри на автомобила и отново стигаме до конкретна бройка.

Някои от написаните неща са си за теб и в сервиза където ще гледат конкретната бройка преди покупката.

"Най-важното за мен е двигателят да е безпроблемен ..." + "затова търся ЗДРАВО окачване" - важните неща ги пиши на едно място, повечето ще са забравили за двигателя в края на темата.

Успех!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Достатъчно мощна, широка и удобна  Nissan Note 1,6 бензин

макар, че аз бих взел с двигател 1.4 заради по малкия данък. Карал съм същата, върви идеално

Nissan Note 1.4i Газ.Инжек

колата е с верига, не с ангренажен ремък.

 

 

Редактирано от Богатир (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, Богатир написа:

колата е с верига, не с ангренажен ремък.

... Което не е някакво предимство... Митовете от едно време, че веригата не се сменя и не дефектира, не са верни.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

На въпросите @plamen_petrov_80:

Карал съм Астра Ф, а я сменям защото остаря и купето гние. ДВГ-то се оказа вечно!

Какво им е на постоянните 140 км/ч? За мен е нормално като се кача на Хемус или Тракия, да стигна ограничението и горе-долу да не слизам от него, ако трафикът го позволява. Шумът сам по себе си не ми пречи особено, въпросът е двигателчето да не е на ръба на възможностите си на магистралата, да не почва да гори масло при тази скорост и обороти и т.н.

На година правя по 15 - 20 хиляди км, както казах основно извънградско каране.

@Богатир - този Note не може да ни събере и половината багаж, като тръгваме на път. Седан с хубав багажник или комби се търси :)

Верига или ремък - няма значение, ако се обслужва навреме и правилно.

 

 


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И аз като Вас съм с лоши впечатления относно последните разработки на VAG отговарящи на Вашите изисквания, пък и салоните им са много некачествени, бутоните се жулят, таваните увисват, ако е карана по топлите страни, новите бензинови мотори на VAG често оглавяват класации са най-проблемните двигатели. 

Не споменахте само, планирате ли колата да се прави на газ? Защото ако планирате, то е препоръчително да бягате от бензинови двигатели с директно впръскване. Също така не разбирам, защо държите да е с ръчни скорости? В днешно време има модели, чиито автоматици са надеждни от ръчните им опции. Да от една страна ремонта е сравнително скъп на автоматика, но на ръчните също не е евтин, особено ако е с демпферен маховик, та комплекс съединител с демпферен маховик започва от 900лв и нагоре. 

Аз на ваше място бих гледал Volvo, доволно надеждни и с хубави салони, кожа алуминий, добра шумоизолация и така нататък. 

S60 според мен са идеален компромис, между не много голям автомобил, но в същото време достатъчно просторен салон. За жалост рядко се срещат ръчни скорости, повечето Volvo са с автоматични скорости, но пък са здрави. 
Колкото до икономичността и 3,2л мотор 200+ коня да вземете, ако го карате на газ няма да излиза, кой знае колко скъпо. Аз за себе си, едва ли бих взел автомобил с по-малко от 150кс. (C/D/E-клас)
по простата причина, че са над 1500кг. и с по-слаб мотор изпреварването ще е мъка. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Разгледайте и Mazda 6 2-ра генерация, вече са с галванизирани купета и не гният, като първото поколение. 

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11557505927744456&slink=bc6ypo

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, Soviet Soldier написа:

И аз като Вас съм с лоши впечатления относно последните разработки на VAG отговарящи на Вашите изисквания, пък и салоните им са много некачествени, бутоните се жулят, таваните увисват, ако е карана по топлите страни, новите бензинови мотори на VAG често оглавяват класации са най-проблемните двигатели. 

Не споменахте само, планирате ли колата да се прави на газ? Защото ако планирате, то е препоръчително да бягате от бензинови двигатели с директно впръскване. Също така не разбирам, защо държите да е с ръчни скорости? В днешно време има модели, чиито автоматици са надеждни от ръчните им опции. Да от една страна ремонта е сравнително скъп на автоматика, но на ръчните също не е евтин, особено ако е с демпферен маховик, та комплекс съединител с демпферен маховик започва от 900лв и нагоре. 

Аз на ваше място бих гледал Volvo, доволно надеждни и с хубави салони, кожа алуминий, добра шумоизолация и така нататък. 

S60 според мен са идеален компромис, между не много голям автомобил, но в същото време достатъчно просторен салон. За жалост рядко се срещат ръчни скорости, повечето Volvo са с автоматични скорости, но пък са здрави. 
Колкото до икономичността и 3,2л мотор 200+ коня да вземете, ако го карате на газ няма да излиза, кой знае колко скъпо. Аз за себе си, едва ли бих взел автомобил с по-малко от 150кс. (C/D/E-клас)
по простата причина, че са над 1500кг. и с по-слаб мотор изпреварването ще е мъка. 

Да, явно няма да е VAG, макар че на мен салонът ми се струва комфортен, но откъм бензинов двигател не изглежда добре положението.

Ако е икономичен двигателят, въобще не искам да се прави на газ. Досега съм карал само на бензин, но и колата гореше 5,5/100 на извънградско каране. Относно ръчните скорости - не знам, въпрос на нагласа, може би. Знам, че поддръжката е по-евтина, а и разходът на гориво е по-малък с ръчни. Градско рядко карам, че да ми пречи честата смяна на скорости.

Има една оферта за Ford Focus комби, още гаранционен от Мото Пфое, но е 1.0 двигател. За мен това е мъка, 100 к.с. от 1.0 обем... колко ще изтрае, не знам.

преди 4 минути, Soviet Soldier написа:

Разгледайте и Mazda 6 2-ра генерация, вече са с галванизирани купета и не гният, като първото поколение. 

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11557505927744456&slink=bc6ypo

А между Mazda 6 и Honda Accord, кое е за предпочитане?

Бях гледал Маздите, но останах с впечатление, че далеч не са толкова качествени като Хонда.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 59 минути, deianr написа:

А между Mazda 6 и Honda Accord, кое е за предпочитане?

Бях гледал Маздите, но останах с впечатление, че далеч не са толкова качествени като Хонда.

Не виждам особено примиална изработка в Хонда Акорд след 2009г. но дизайнът ѝ е по-елегантен, докато при Мазда 6 по-младежки и ексцентричен. Пък и по-горе написания бюджет е 10 - 13 000лв. читав Акорд след 2009 трудно ще се намери, като гледам почват от 14 000 нагоре. Маздите са малко по-евтини. И двата автомобила не ми изглеждат особено премиална изработка, напълно съпоставими са. Най-добре да огледате лично и двата модела, и да решите, кой автомобил повече Ви подхожда. Имам познат с акорд от предишното поколение, работяга е човекът, занимава се с ремонт на камиони, та въпросния Акорд го е товарил много здраво, много е доволен от колата, макар хич да не я жали. 

Колкото до Фокус, това е твърде малък автомобил. Гледахме с една позната (търсеше си първи автомобил) преди около година Фокус хечбек 2015 внос от Италия, с фабрична газова, която не работеше, плюс това салонът бе тръгнал да се разглобява. Много евтина изработка, стойките на педалите (с изключение на този за спирачката) бяха чиста и почнала да се издълбава пластмаса. Не ми хареса изобщо този автомобил. 

Колкото до автоматиците, това са митове, че дават по-висок разход, или че превключват по-мудно. Съвременните автоматични скоростни кутии превключват почти без загуба в динамиката, други сканират даже наклона на пътя, по който се движат МПС-то и въз основа на това изчисляват оптималната предавка, при която хем да е икономично, хем да има достатъчно тяга, ако трябва да се изкачва. Та всичко е въпрос до конкретната кутия, не е редно да ги слагаме под общ знаменател. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 часа, Богатир написа:

Достатъчно мощна, широка и удобна  Nissan Note 1,6 бензин

макар, че аз бих взел с двигател 1.4 заради по малкия данък. Карал съм същата, върви идеално

Nissan Note 1.4i Газ.Инжек

колата е с верига, не с ангренажен ремък.

 

 

Това не е кола, а кашон. 

 

Какво ще кажеш за това:

https://mobile.bg/11558082806318556

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Нищо не знам за Субару. Като цяло японките са ми много непознати и са ми доста странни на дизайн, особено в интериорно отношение. Кажете нещо повече за Субаруто.

Супърб ми идва голям, бях се навил за Октавия, но се оказа, че нямат читав бензинов двигател в цялата си VAG-ска гама.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Имам двама познати с Astra J  - единия я купи чисто нова - до сега не са се оплаквали от някакви скъпо струващи гайлета.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако искаш икономичен бензинов, имаш вариянт само при хечбеците.Олекотено купе балансирано с добре вървящ, но не много мощен двигател.При седана и комбито икомия няма,защото е тежко купето, без значение с какъв двигател.прелично комби или седан след 2010, с ресурс за още 10 години ми се струва невъзможно.Колите с 20-25 годишен ресурс ги правеха през 90-те г. до началото на 2000-та.След това само кошове къде кара 10 години и после е божа работа , колко още ще изкара.За този бюджет , за кола след 2010г. си само за френска кола

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Хечбек изобщо, ама въобще не ме устройва. Опелчето беше седан, с прилично голям багажник, извънградски разход 5,3 - 5,5/100 бензин! Какво стана с тези новите коли, не знам. Няма човек какво да купи.

Френските ги видях, там даже мога почти нова, върната от лизинг, да взема за около 12 000 лв. Ситроен C-Elysee, Renault Fluence, няколко Peugeot-а. Ама търся НАДЕЖДЕН и сигурен автомобил. Така като гледам, нещата отиват или на Honda Accord 2006-2008 година някъде, че по-новите са извън бюджет, или на някоя Astra комби!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Кой модел на Астра ,,Ф,, си карал? Смисъл обем на двигадел? И как точно си засичал разхода?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

1C16NZ 1600 cc 75 к.с. - десетки пъти съм го засичал през годините по метода пълно-пълно при пробег от по поне 300-400 км между зарежданията. Говорим за 5,3 - 5,5 на извънградско.

Но това вече няма значение де...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 17 часа, deianr написа:

Нищо не знам за Субару. Като цяло японките са ми много непознати и са ми доста странни на дизайн, особено в интериорно отношение. Кажете нещо повече за Субаруто.

Супърб ми идва голям, бях се навил за Октавия, но се оказа, че нямат читав бензинов двигател в цялата си VAG-ска гама.

Субару обичайно са с боксерови двигатели, всичко по тях е сложно, като почнем от една елементарна подмяна на свещи, да стигнем до това да се свалят главите трябва да се сваля целия двигател. Износването в цилиндрите е неравномерно, повече в долната част се надират, хапват масло. Ако си поддържате сам колата със Субару ще се видите в приключение, а ако я давате на сервиз, определено не всеки им разбира, а навсякъде за тях взимат повече за труд, по простата причина че не са удобни за ремонт. 

Боксеровия двигател е подходящ най-вече за спорт, точката на тежестта е ниско долу и управляемостта на автомобила се повишава, има страхотен звук.

boxer_engine_cover.jpg

Субару изобщо не е най-практичния вариант спрямо изискванията Ви.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 часа, franchesko написа:

Колите с 20-25 годишен ресурс ги правеха през 90-те г. до началото на 2000-та.След това само кошове къде кара 10 години и после е божа работа , колко още ще изкара.

За наше съжаление.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И аз търся...същият бюджет...бензинка, ще си го плащам, предпочитам да е ръчка. Повече за извънградско. Аз съм спокоен шофьор, но все пак предпочитам да е динамична. Да става и за дълъг път.Ще въртя ок.10-12 хил. на година . Мразя да ми ръчкат колите, но аз нищо не отбирам, та търся нещо здраво.Иначе не си ги глезя- но на 15-20хил. км си ги преглеждат.Мразя и да ги сменям.Досега съм карала Пасат и Фокус.Може и японка, ама да не е скучна и да не ми е тясна. Нищо френско. Не съм фен на никоя марка, ама да мога все пак да й чета и произнасям името. Препоръки?????В кои сайтове да търся? Не съм купувала от бг?

Благодаря на всички. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, Aneta Atanasova написа:

.... ама да мога все пак да й чета и произнасям името.

Например Bentley - как ти се струва? Aко те затруднява, тогава най- добре Ford, Fiat, Opel.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Според мен госпожата по-добре първо да инвестира в логопед, и тамън ще и останат и пари за една френска барака,  на която ще може да и произнася името.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...