Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


Здравейте приятели,

Някой може ли да препоръча подходяща техника за запис на цигулка в домашни условия. Виждах сетове с два микрофона (за стерео предполагам) после пулт, видеото отделно с читав фотоапарат.

Въобще идеи за подходящ сет? Идеята е запис на клипове с добър звук на цигуларка, които да се качват в youtube, задължително е доброто качество на зука, по възможност най-близко до истината,

много благодаря предварително на всички споделили.

 

P.S. Попаднах на това: Zoom Q8

Твърдеше се, че е добро решение, ако някой е запознат ...

https://photocafe.bg/zoom-q8/

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Бюджет?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Техниката ОК, но как ще осигуриш нужната тишина? От стварването на домати навън и на хладилника вътре?

Може да посетиш http://forum.muzikant.org

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не е само до тишината, но и до акустиката.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Идеята ти е да стриимваш (да влогваш) музика от цигулка в социалните мрежи нали? 

 

Не знам какви са ти разбиранията/изискванията за качествен запис.

Можеш да запишеш цигулка с телефон в банята или да се навреш в Безехова

камера с апаратура за 20000.

За добрият запис всичко е от значение - от напрежението/ захранващата мрежа за

 техниката, през акустичното оформление на помещението ,това което се сещам :

(акустика, демпващ материал-колко и къде, интерференция на звуковите вълни,

резонанс(предимно при ОТ), работни разстояния  и т.н. и т.н.), та чак до това с какво

настроение си се събудил сутринта.

 

Бюджетът ти е 400лв.

(втора ръка по възможност с тест си е адекватен вариант) 

Показаното от теб Zoom Q8 е около 700лв принципно би ти свършило работа, но е 700лв!

Има и опция за свързване на външен микрофон/и.

Устройства от типа на Zoom Q8,  all in one са по-бюджетен вариант.

Иначе по-професионално е (ако вадиш пари от влогване примерно) - всичко да е отделно.

Среден клас кит :

- Rode NT1 кондензаторен диафрагмен микрофон + аудио интерфейсът са ти около 550лв нови

https://www.musicworld.bg/bg/m_4610000/i_68780/RODE_NT1_Ai_1_Interface_Bundle.html  , 

но отделно ще ти трябва камера. 

Иначе копи-пейст само микрофони :

 

What is the best microphone for violin?
Some microphones that work well on violin, viola, and cello (in a studio environment) include:
  • Large diaphragm condenser: Rode NT1, Shure KSM32, Neumann TLM103, AKG414, Neumann U87.
  • Small diaphragm condenser: Rode NT5, KSM137 or 141, AKG C451, KM184.
  • Ribbon mic: AEA R92, R84, Royer R-121.

 

Ако разгледаш в гугъл и ютюб ще видиш има влогари свирещи на различни инструменти,

включително и цигулки. Виж те какво ползват примерно. 

Както са ти казали и по-горе има специализирани форуми, в които хората се занимават предимно с това.

Поздрави

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Никъде не съм казвал, че е за стриймване. Момичето е професионална цигуларка с редица международни награди, студентка в чужбина. За читав запис и мастеринг й взимат около 200-300 лв/запис, а както казах - студентка е. Смисъла е да има апаратура на разположение, с която да си помага и да се заснема, с прилично качество, за да се чува и вижда отстрани, като при нужда да изпраща запис и т.н. То и цигулки има за няколко милиона, до да не я тъним толкова... вариант е приличен микрофон и външна web-камера да се свържат към лаптопа й, като така временно да се реши проблема. Идеята за мултифункционалното устройство е да я улесни с оглед на монтаж и т.н., както често се случва при ползване на сет, особено ако аудиото и видеото се записват по отделно. В случая не се цели студийно качество, а задоволително такова. При добре затворени прозорци, повярвайте ми, цигулката доста добре изпълва със съдържание обема на стаята. Та така.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Светлин Танев написа:

аудиото и видеото се записват по отделно

Това е абсурд!

След обясненията всеки телефон или камера могат да изпълнят задачата

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това е трудна задача, особено ако трябва да се направи общо взето както трябва.

Например тук показват какви микрофони използват и как се разполагат (някакъв подходящ кондензаторен микрофон):
https://youtu.be/em4b9eq54mE

Нормално е да се използва сносен аудиоинтерфейс, поне като например Focusrite Scarlett Solo 3rd Generation,
в случая едноканален.

Изглежда ми ограничаващо, ако се избере интегрирано устройство - рекордер.
При използване на отделни компоненти: микрофон + аудиоинтерфейс + камера + друго,
има възможност да се избират или променят при нужда отделните компоненти.

Правилното заснемане първо изисква правилно осветление (и добра камера).

Правилният звукозапис изисква приемлива акустична обстановка:
- правилно разполагане на мястото в помещението;
- да няма открити гладки отразяващи звука повърхности на неподходящи места;
- да бъде тихо (да няма наблизо шумен компютър);
- правилно разположен микрофон

Резултатът ще бъде друг в сравнение с работата на грамотен звукорежисьор + грамотен фотограф.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 36 минути, JKirilov написа:

Това е абсурд!

След обясненията всеки телефон или камера могат да изпълнят задачата

Ако можеше "всеки телефон или камера... " тук пусната от мен тема нямаше и да има. Иначе, в киното да речем много звуци се добавят в последствие в монтажа, дали поради търсен ефект или друго, така че няма нищо абсурдно в това. Да не говорим, че студийните записи, особено на класическите инструменти са доста сложен процес, докато се стигне до ухото на потребителя. Включваш телефона и записваш е фън, но не е про, и както и да е, много се разбъбрихме. Благодаря все пак за съветите. Ще разгледам утре моделите на микрофони те, които спомена. 

преди 9 минути, NVJ написа:

Това е трудна задача, особено ако трябва да се направи общо взето както трябва.

Например тук показват какви микрофони използват и как се разполагат (някакъв подходящ кондензаторен микрофон):
https://youtu.be/em4b9eq54mE

Нормално е да се използва сносен аудиоинтерфейс, поне като например Focusrite Scarlett Solo 3rd Generation,
в случая едноканален.

Изглежда ми ограничаващо, ако се избере интегрирано устройство - рекордер.
При използване на отделни компоненти: микрофон + аудиоинтерфейс + камера + друго,
има възможност да се избират или променят при нужда отделните компоненти.

Правилното заснемане първо изисква правилно осветление (и добра камера).

Правилният звукозапис изисква приемлива акустична обстановка:
- правилно разполагане на мястото в помещението;
- да няма открити гладки отразяващи звука повърхности на неподходящи места;
- да бъде тихо (да няма наблизо шумен компютър);
- правилно разположен микрофон

Резултатът ще бъде друг в сравнение с работата на грамотен звукорежисьор + грамотен фотограф.

 

Събахмесе нощни птици явно :) Интересно клипче. Цигулката им много богат звук и да, трудничко се записва като хората. Камерни помещение за про запис, да, но иначе и в домашни условия може да се постигне приличен резултат. Аз не съм много за 3 в 1 машините, но за момиче просто по малко "врътки" е по - удобно. Истината е, че бюджета е ограничен, иначе с много пари, ясно :) Като за тренировки и да се изпрати запис на някой професор и да се качи в тубата з привю, мисля, че ще се справи. За останалото - професионално студио, поне за сега. Просто за три запис да дадеш 1000 лв., нали, по - добре д се инвестира в нещо еднократно и да се ъбгрейдва в бъдеще. Иначе полезни съвети, както ще си потърся още клип чета в ютуб и ще стане работата. Мерси. :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Също така в домашни условия съм срещал и проблеми със заземяването при включване
към лаптоп - хваща се много мрежово бръмчене и други шумове.
В един момент се оказа и че усилването на входа на аудиоинтерфейса не е достатъчно за
чувствителността на микрофона.

За да реша тези проблеми включих микрофона в смесителен пулт, на който знаех, 
че предусилвателите са по-добри и въпреки че миксера и кабелите добавиха няколко децибела шум,
резултатът се оказа по-приемлив.

Тоновият обем на цигулката е такъв, че няма ниски честоти, но има много високи.
Камертонът е ла от първа октава = 440 Hz
Ла с една октава по-ниско е 220 Hz, а най-ниският тон на цигулката е сол с един тон по-надолу.
Значи най-ниските честоти с които трябва да работи микрофона за цигулка са към 200 Hz.
 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Е, нали има суб-хармоници? Пък и само рапърите търсят 30Hz.

Г-н Танев, за кой град става дума? Мога да препоръчам по-евтин професионален запис.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 20.05.2020 г. в 18:17, JKirilov написа:

Е, нали има суб-хармоници? Пък и само рапърите търсят 30Hz.

Г-н Танев, за кой град става дума? Мога да препоръчам по-евтин професионален запис.

София

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

ОК

Малко е късно вече, ще звънна утре и ще пиша ЛС.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Пиша ти ЛС!

на 23.05.2020 г. в 21:15, Светлин Танев написа:

София

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тъй като ме интересува въпроса за субхармоничните честоти, направих един опит.

Взех запис на цигулка от библиотеката със семпли VSCO-2-CE-1.1.0

Откъс от този семпъл е в прикачения файл VG3mono.wav
Спектърът му е в прикачения файл VG3.png

Вижда се максимума на основния тон G3  ~196 Hz
По-нагоре се виждат максимумите на хармониците с 2, 3 и т.н. по-високи честоти.

Въпросът е, има ли в действителност субхармоници с кратни по-ниски 2,3 и т.н. пъти честоти и какво е тяхното значение.

В другия файл със звук VG3f136Hzmono.wav
е същият звуков откъс, в който обаче съм отрязал с филтър 136Hz / 48dB всички честоти под 136 Hz.

Каква разлика се забелязва на слух ?

P.S. Само да видя, дали мога да прикачвам такива файлове към поста ...

 

VG3mono.wav

 

Продължение: вторият файл със звук,

Спектъра на първия и спектъра на втория.

 

 

VG3f136Hzmono.wav

VG3.png

VG3f136Hz.png

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Toва

преди 4 часа, NVJ написа:

VSCO-2-CE-1.1.0

вятър го вее на бял кон! ;)

Естествено че има субхармоници, накъде без тях? И никой не е казал да са кратни! Има си четни, има си и нечетни хармоници и субхармоници, отличаващи тембъра на един инструмент от друг. Малко справка:

https://acoustics.org/pressroom/httpdocs/159th/cfritz.htm

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...