Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Колата ми загрява, какво може да е?


Препоръчан отговор

От скоро съм собственик на Honda Civic  1.5 мотор бензин /Газ, 90 к.с   1995 година. Economy. Колата си върви добре, лесно пали, има тяга, мотора работи тихо, обаче след като я запаля, до 10-15 минути, или след 5-6 км си върви нормално и държи нормални градуси, след това обаче стрелката за градусите се вдига и качва градуси на макс, и това е когато е на скорост или давам газ, 40+ км, или когато давам газ на баир, иначе на равен път или на надолнище като е свободна не вдига, или поне ги вдига по бавно. След като вдигне градусите, и я оставя на свободна или спра на място, градусите падат на моменти, а по някога докато карам пада и под 90, а после качва пак на макс. Объркваща ситуация, а като изгася мотора бързо охлажда. Перката се включва и изключва. Антифриза кипи, а отзад няма пушек какъвто и да било цвят, а маслото на щеката е с нормален цвят, не е светло. Някакви препоръки?

Интересното е че първите 5 минути, както и да я карам надувам или режа, не вдига, това се случва в по късен етап, иначе като е на свободна и съм с 70-80 км, охлажда леко, но после си вдига пак.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Водна помпа, термостат. Има ли антифриз? А губи ли го? Пуши ли - гарнитура на глава.
Не я карай така - ще я съсипеш от простотия. Водната помпа е 60лв, термостатът 20.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, lightshadowmaker написа:

Водна помпа, термостат. Има ли антифриз? А губи ли го? Пуши ли - гарнитура на глава.
Не я карай така - ще я съсипеш от простотия. Водната помпа е 60лв, термостатът 20.

Антифриз има, не виждам да го губи, поне за втори ден от както имам проблема. Отзад не пуши

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, Viz Eymal написа:

Антифриз има, не виждам да го губи, поне за втори ден от както имам проблема. Отзад не пуши

Термостат, водна помпа. Казах ти.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, rostislaf написа:

Така звучи като да не включва вторичен кръг, предполагам че има такъв.

Първичният е парното. Вторичният е големият радиатор отпред. Няма коли без кръгове и без термостат или ако има такива, аз не знам за тях.
Освен тези, на които парното се пуска с кранче.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, rostislaf написа:

Така звучи като да не включва вторичен кръг, предполагам че има такъв.

Ако не отваря големия кръг, няма да пусне перката, а уж я включвало.

Пипни маркучите до радиатора дали са топли. Може водната помпа да няма дебит, може термостат да не отваря достатъчно. може радиатора да е запушен.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ти кво искаш от стара японска бангия,тя почти ми е набор...хаха.Най-вероятно гарнитурата или японските водни кръгове с по 2 термостата...и хиляди малки по калибър тръбички и водни съединения.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, всеки квартален майстор би се справил с тоя проблем, колкото и да ги оплюват ;)  Форумите едва ли. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, JKirilov написа:

Обезвъздушаване. В съдчето с антифриза излизат ли мехурчета?

Не съм забелязал, обаче кипи.

Как се обезвъздушава?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

На този модел не знам. Намери описание - книжка. Може да я дръпнем от руснаците.

Но може да е скъсана гарнитура на главата, така че спирай веднага! Огледай се за сервиз. Тъкмо ще измерят налягането в цилиндрите.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добре де да  речем, че е термостат или водна помпа - ти ли ще ги смениш? И, ако си ти, как аджеба ще ги смениш, като сам не можеш да откриеш, че проблема е в тях? Сиреч - иди на сервиз, не е някакъв сериозен проблем, какво разпитваш из форумите за нещо, от което нито си имаш представа, нито пък можеш да ремонтираш.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Термостат сто процента.Върви да ти го сменят в някой сервиз, да я обезадушат и приключваш въпроса.Не си прави повече експерименти, и не карай така.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

на 2.07.2020 г. в 0:46, adersa написа:

Занеси я в най-близкият сервиз тука акъл всеки може да дава.

Малко е тежичка, ама опитай...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

на 1.07.2020 г. в 19:16, rostislaf написа:

Така звучи като да не включва вторичен кръг, предполагам че има такъв.

Точно така. Термостата остава затворен или отваря съвсем малко.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, Радул написа:

Точно така. Термостата остава затворен или отваря съвсем малко.

Не, термостата е сменен, проблема продължава! Помислих радиатора, ама той си работи и перката се включва, а даже и надух парното на макс, градусите не падат, вече не знам какво да си мисля. Остана да е двигателя, гарнитура, но два майстора отричат това, маслото има хубав кафяв цвят, мъркучите не се надуват, а отзад няма пушек, а мотора работи спокойно, тихо и лесно пали.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 47 минути, Viz Eymal написа:

Не, термостата е сменен, проблема продължава! Помислих радиатора, ама той си работи и перката се включва, а даже и надух парното на макс, градусите не падат, вече не знам какво да си мисля. Остана да е двигателя, гарнитура, но два майстора отричат това, маслото има хубав кафяв цвят, мъркучите не се надуват, а отзад няма пушек, а мотора работи спокойно, тихо и лесно пали.

Каза че автомобила е на газ. Я виж подгряването на изпарителя да не е хванато от маркуча дето излиза зад термостата. те са два маркуча един до друг.

7cd4058s-960.jpg

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Сменен ти е термостата, ама с какъв? Оригинален или някой марка куче ,, ау-бау,, какъвто са има ли под ръка.И те карат от днес до утре.Интересувай се тоя модел Хонда с  какъв термостат излизат фабрично.Примерно бмв излизат с Whaler или Behr.

Другия вариянт е на тая кочина да и се направи промивка на охладителната система, и след това да се обезадуши.Кой знае, колко жмел се е насъбрало по маркучи и в радиатора.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Прегоряла е гарнитурата на главата, горещ въздух влиза във водата, а и вода обратно докъдето стигне. Това преди го пропуснах:

преди 5 часа, Viz Eymal написа:

маслото има хубав кафяв цвят

Мнееее, маслото е светло, освен ако не е мангалгаражпръдакшън!

Ако съм прав за гарнитурата, което се разбира и с измерване налягането в цилиндрите, то с продължаване на карането двигателят отива на боклука! Няма как главата да се смъкне с 5 мм!!! Особено ако и блока е алуминиев.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не е от газта, на бензин прави същия проблем. Стария собственик ми каза че не я е карал от повече от година. Викам си че има нещо запушено. След смяната на термостата, по трудно вдига градуси, и вдига над 90, но не отива чак на червената зона, абе един вид, по добре, ама не е решен проблема напълно! Днес се случи следното, карам си колата, вдига градуси и спирам да изтива, после изключвам двигателя, и след около 5-6 минути отварям капачката на радиатора и водата изригна като фонтан на половин метър и окъпа всичо под капака, викам се че това не е никак нормално. После долях вода и следващите 10-12 км не е загрявала, или вдига градуси, ама много малко над 90 и после бързо ги смъква. Дали е възможно някакъв тип налягане, въздух или подобно да има в системата?  Не знам за колко дълго е решен проблема, може пак да влезе въздух и да загрява.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 21 минути, Viz Eymal написа:

Не е от газта, на бензин прави същия проблем. Стария собственик ми каза че не я е карал от повече от година. Викам си че има нещо запушено. След смяната на термостата, по трудно вдига градуси, и вдига над 90, но не отива чак на червената зона, абе един вид, по добре, ама не е решен проблема напълно! Днес се случи следното, карам си колата, вдига градуси и спирам да изтива, после изключвам двигателя, и след около 5-6 минути отварям капачката на радиатора и водата изригна като фонтан на половин метър и окъпа всичо под капака, викам се че това не е никак нормално. После долях вода и следващите 10-12 км не е загрявала, или вдига градуси, ама много малко над 90 и после бързо ги смъква. Дали е възможно някакъв тип налягане, въздух или подобно да има в системата?  Не знам за колко дълго е решен проблема, може пак да влезе въздух и да загрява.

Много ясно че на загряла кола, над 90 градуса, като и отвориш капачката на радиатора след 5- 6 минути ще изригне гейзер.  Ти видя ли все пак откъде са хванати водите на газовата. Това че е същото и на бензин няма значение. Ако водата на изпарителя е хваната от там, това прави байпас на термостата и смущава работата му. Има го само при тия Хонди. Виж ги, ако можеш ги снимай и тогава ще се обсъжда нататък. Така може да смениш и 20 термостата и да се чудиш какво става. И да си обезвъздушаваш до лекарска забрана.

преди 20 часа, JKirilov написа:

Прегоряла е гарнитурата на главата, горещ въздух влиза във водата, а и вода обратно докъдето стигне.

В този случай, маслото задължително става на боза.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване