Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Избор на моторен трион


Препоръчан отговор

Бихте ли ми препоръчали моторен трион до 600лв, между Щил,Олео Мак,Хускварна и Мккълък,ще се режат по 15-20куб. дърва на година,машината ще е за домашно ползване предимно.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

BTW Преди 2 години взех Щил 170 D  с катализатор,  и той  беше проблем на тази машинка.Ако взимаш от тази марка най- добре без катализатор за всеки случай.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Моят опит до тук е: Задължително шина Щил или Орегон. Верига Щил. Тези двете неща се монтират на всяка резачка, дори и китайска.

След това идва ред на разход бензин и масло за веригата. Китайска резачка например харчи резервоар бензин и резервоар масло за веригата, колкото да отрежеш дървото и два клона.

Хускварна или щил със същото резервоарче ще нарежеш цялото дърво като за печката. Много са икономични.

Трето важно нещо е цената на резервните части. Много бързо ще си намериш резервна част ако машинката е щил или хускварна.  За всичко друго е я камилата, я камиларя.

Четвъртото е цената на тези части.  Щил имат прекалено скъпи части, за това ми остана като любимец модел на хускварна.

Купих си повредена такава за 100лв и я реставрирах с нови части и стана перфектна от всякъде, с нова шина за 30лв, нова верига 30лв. Нова маслена помпа за 20лв. Почистих карбуратора.

Има много хубава компресия. Държа машинката за въженцето за палене и тя стои от компресията.

Търси я втора употреба или по заложните къщи.  Има и нови на достъпни цени, но са доста слабички.

 

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Нещо като кубатура и конски сили какво да гледам.

преди 3 часа, nikolela написа:

Моят опит до тук е: Задължително шина Щил или Орегон. Верига Щил. Тези двете неща се монтират на всяка резачка, дори и китайска.

След това идва ред на разход бензин и масло за веригата. Китайска резачка например харчи резервоар бензин и резервоар масло за веригата, колкото да отрежеш дървото и два клона.

Хускварна или щил със същото резервоарче ще нарежеш цялото дърво като за печката. Много са икономични.

Трето важно нещо е цената на резервните части. Много бързо ще си намериш резервна част ако машинката е щил или хускварна.  За всичко друго е я камилата, я камиларя.

Четвъртото е цената на тези части.  Щил имат прекалено скъпи части, за това ми остана като любимец модел на хускварна.

Купих си повредена такава за 100лв и я реставрирах с нови части и стана перфектна от всякъде, с нова шина за 30лв, нова верига 30лв. Нова маслена помпа за 20лв. Почистих карбуратора.

Има много хубава компресия. Държа машинката за въженцето за палене и тя стои от компресията.

Търси я втора употреба или по заложните къщи.  Има и нови на достъпни цени, но са доста слабички.

 

 

http://oleomac.bg/product/623/motoren-trion-gs-371.html.          За тези маши ми казаха че били доста надеждни и с не толкова скъпа подръжка.http://oleomac.bg/product/624/motoren-trion-gs-411.html

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, Sah111 написа:

Нещо като кубатура и конски сили какво да гледам.

http://oleomac.bg/product/623/motoren-trion-gs-371.html.          За тези маши ми казаха че били доста надеждни и с не толкова скъпа подръжка.http://oleomac.bg/product/624/motoren-trion-gs-411.html

За кубатура, може да се ориентираш по дължината на шината. Колкото по къса, толкова е по слаба машинката. Като навреш цялата шина в едно дебело дърво падат оборотите и рязането не върви.

Търсиш машинка, която стандартно работи с поне 50см. шина. Слагаш една 40 или 45см. и ще реже като масло. Дори и да не я сменяш, една 45, 50см шина реже добре и тънкото дърво.

Тази марка, oleo не съм я чувал. Погледнах я как работи в тубата и не ми допадна. Потърсих като резервна част за нея - жило за газ. Само това излезе.  Върви го купи. 😂 https://www.generalmotor.ro/bg/части-за-горивната-система/жило-за-газ-за-oleomac-938-941-942-946-951.

Потърси и маслена помпа за това Олео. 🙉

После потърсих жило за газ за хускварна. Ако искаш през интернет, може и от най близкия магазин, който се намира във всеки град. Не ми се струва скъпа поддръжка една хускварна.

http://mina-parts.com/product/1064/zhilo-za-gaz-husqvarna-555-556-560-562.html

 

Така реже 40 кубика моторче. Ако издържи, ще режеш 5 кубика дърва за 3 дена.

Ей така реже 50 кубика. Няма да те е яд за похарчените пари.

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Тази е на промоция и ще ти работи вярно. https://dikarconsult.com/моторен-трион-stihl-ms-251.html

Също на промоция, но е малко над бюджета и е малко по мощна. https://dikarconsult.com/моторен-трион-stihl-ms-251.html

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Както писах по на горе, 50см шина е показател за хубава машинка. Тази не с 50см шина, въпреки, че е 41 кубика двигател също ще те радва с приятна работа. https://topmarket.bg/motoren-trion-husqvarna-440-ii

 

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Stihl, Oleo-Mac, Husqvarna и McCulloch са все доказали се производители. Въпросът да си направите сметка Вие, от какво имате нужда. Щом ще се ползва за рязане на метровици, то и слаби модели, като MS-180 биха свършили работа. От една 180-ките страна са хубави, леки са, отворите за гориво и масло са изпъкнали за да не влиза мръсотия в резервоара, по-новите 180-ки са с китайски доработки и даже болтът за затягане на веригата е пренесен странично, обаче до тук с хубавите страни. Въздушният филтър на 180-ките е калпав и влиза мръсотия в двигателя, разни метални тяги, като тази закриваща клапата на карбуратора като се даде смукач с времето се деформират и машината не иска да пали, излизат от местата си, чупи се пластмасата която държи бутона за включване и трябва да се сменя целия корпус или да се побългарява. Като шини са отлични, веригите също специално при 180-ките шината е с 4 нита и държи. 
Орегон също са хубави, но по-евтините модели на Хускварна и Олео-Мак се комплектоват със шини с  нит и те специално не държат дълго. Има разбира се с по 6 и повече нита, по-масивни звезди и лагери, които са обслужваеми и могат да бъдат гресирани и животът им да се удължи. 

Следващ лек и доста разпространен модел за битова употреба е Husqvarna 236. Имайте предвид, че при Хускварна консумативите са най-скъпи, шини, вериги, масла, и подобни. 236 са приятни за работа, но силно недомислени от гледна точка на обслужване. Болтът за натягане на веригата е в предната част до шината и не е удобно инженерно решение, но по-неудобно е почистването на филтърът. Трябва да се развият 3 винта за да се махне капака, след това още 1 за да се освободи самият филтриращ елемент, но за разлика от Щил-180, при Хускварна 236 мръсотията се филтрира доста по-добре и не прониква в такива количества в двигателя. За жалост капачките на резервоарите са направени равни с корпуса и е хубаво покрай тях да се зачиства преди да се отвори за да не влиза мръсотия в резервоарите. Отсъстват прозорчета за нивото на гориво и масло, докато при Щил 180 са налични. 

Олео-Мак са най-евтините, като консумативи пък, и като цена за покупка на самата машина. За жалост при този бранд верижните триони в ценови клас до 600лв са със слабите шини "Орегон" с 1 нит. Не е болка за умиране, защото шина на Орегон с 4 нита струва 30-тина. Oleo-Mac GS 451 примерно не е никак лош, болтовете за затягане на шината са вързани към капачето да не се губят, а този за натягане на веригата е странично разположен. Въздушният филтър е от тип нулево съпротивление и държи отлично, особено ако се пръсне със спрей за филтри. Достъпът до филтъра и свещта е много лесен и бърз. Има прозорче за нивото на горивото. Капачетата са не особено изпъкнали като при Хускварна. 

McCulloch е дъщерна компания на Хускварна, както и други, като Partner и Poulan.

Идете и разгледайте най-добре модели, от които се вълнувате. Вижте дали са лесни за обслужване, с какви шини са. Недейте да търсите дълги шини, в домашни условия повече от 40см шина изобщо не Ви е нужна. Дългата шина има много минуси, добавя излишно тегло, струва по-съкпо, веригите за нея са по-дълги и по-съкпи, ако щете и да се движите с нея и да режете по-дребни неща е по-некомфортно, или при работа в по-ограничмени пространства, по-бавно се точи по-дългата верига. Дългата шина и верига дават по-голямо съпротивление, мотора се товари повече и крайната мощ е по-ниска. Като цяло за домашно ползване дългата шина е излишна глупост. С дълги шини се ходи в гората и се събарят дебели вековни дървета, но даже често си мъкнат и по-малки резачки професионалистите са им кастрят клоните. Голямата и тежка резачка с дълга шина е едно непрактично решение, като иде реч за домашна работа и пари на вятъра. 
Горе малко са Ви заблудили относно шините на Щил, те НЕ стават на останалите резачки, трябва да се режат и пробиват да се нагодят на стандартна резачка. 

Ако сте здрав мъж избягвайте моделите с втора пружина за лесен старт, защото са потенциално слабо звено, което създава проблеми. Те са удобни за възрастни хора, които нямат много сили или за жени. Компресията от двигателите под 50 кубика изобщо не е така голяма, че да затрудни здрав мъж при палене. 

Избягвайте моделите с безинструментално натягане, особено на Щил са доста недомислени. Класическата компановка с 2 болта е отлична и затяга шината добре. 

За този бюджет до 600лв аз най-вероятно на Ваше място бих се спрял на Хускварна 455. 45 кубика е, върви със шина 38см с 5 нита, достъпът до свещта и въздушния филтър е лесен. Стои филтър с нулево съпротивление, като пир гореспоменатата Олео-Мак и е желателно да се пръсва със спрей след чистене. Има скала за нивото на горивото. Веригата е с удобно странично натягане. Единственото, което ме смущава е, че шината се фиксира с 1, а не с 2 борта. Макар че, ако я сравним с моделите на Щил с аналогични цени то МС-211 пак е с 1 болт, но значително по-слаба с 10 кубика по-малък работен обем на двигателя. Не е лоша 211-ката, но та тези пари Хускварна предлага повече. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеца по-късно...
на 7.10.2020 г. в 1:38, Soviet Soldier написа:

Stihl, Oleo-Mac, Husqvarna и McCulloch са все доказали се производители. Въпросът да си направите сметка Вие, от какво имате нужда........................
За този бюджет до 600лв аз най-вероятно на Ваше място бих се спрял на Хускварна 455. 45 кубика е, върви със шина 38см с 5 нита,.........................

Здравейте.Мисля да взема една по-голяма и една по-малка.Бих искал голямата да е Хусварна а малката някаква евтинийка.Разглеждам в този сайт най купуваните машини но нещо  не мога да схвана.Ориентирам се по продажбите но бих искал да чуя и вашето мнение.

https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313&_nkw=chainsaw&_sacat=0

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 часа, batipej4o написа:

Здравейте.Мисля да взема една по-голяма и една по-малка.Бих искал голямата да е Хусварна а малката някаква евтинийка.Разглеждам в този сайт най купуваните машини но нещо  не мога да схвана.Ориентирам се по продажбите но бих искал да чуя и вашето мнение.

https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313&_nkw=chainsaw&_sacat=0

Какво ще рече "малка"? Класическа с малък работен обем, като Щил МС180 или от тези пригодни за работа с една ръка? 

Най-евтиния вариант са RAIDER RDP-GCS18, цената им не е висока, в същото време имат сервизи из цялата страна. Единственият им минус е, че идват с евтини вериги, но това е консуматив и без проблем може да поставите верига на Орегон, Щил или Хускварна. 

https://etools.bg/product/3441/benzinov-verizhen-trion-raider-rdp-gcs18-25-4-cm3-305-mm-shina.html

Имам верижен трион и бензинов тример от марката, не съм имал никакви проблеми с тях, работят отлично.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 часа, Soviet Soldier написа:

Какво ще рече "малка"?

Здравейте отново.Вчера не ми се пишеше но днеска ще се опитам да обесня по подробно.93-та година си купих една Щилка от основен ремонт и един чисто нов Макклок който беше мексиканско изпълнение с 50 см шина и 50 и няколко кубика.Мексиканеца беше зъм но зора беше докато запали.Особено през зимата.Доста бързо се разделих с него.Щилката перфектна машина но докато се науча да работя с нея много шишета ,гвоздеи,мрежи и камъни нарязах.Един съсед който работи в енергото и разчистват дървета под стълбовете ме помоли да му дам Щилката да си нарежел дървата.След като я върна забелязах едно леко звънтене в двигателя.Тогавашния майстор ме посъветва да се освободя от нея.Питам го тоя моя съсед дали е наливал масло в бензина?Оня ми обяснява че машината сама си смесвала маслото с бензина.След това разбрах че те работели с Дружби и нищо не разбирали от Щил машини.По същото време един друг съсед си купи Хусварна.Разликата беше че той на никого не я даваше.Миналата седмица питам шуря му.Батко ти още ли реже с Хусварната?Не казва ми.Била издъхнала.Че си мисля колко години безотказно е работила тази машина?

Решил съм една да купя за мен и една „учебна“За сега само разучавам.Само Щилката ли беше с два сегмента или вече има и други?Това с ремонта на запазена машина също е вариант .Въпреки че новото си е ново.Но като знам как ги правят днес машините.Говоря по принцип.Няма да се изненадам ако някой си направи машината на газ.Благодаря на всички които се включиха в обсъждането .

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не са само щилките с 2 сегмента. Ако Ви трябва нещо просто и евтино, вземете 45 кубиков китаец, най-добре този модел: https://etools.bg/product/3020/benzinov-verizhen-trion-raider-rd-gcs13-400mm-16-1800w.html

Възможно най-простата конструкция, няма разни помпички или допълнителни пружини за лесен старт. Оригиналната верига си я пазете за разни дъски с пирони и подобни, а за чиста дебела дървесина си вземете втора верига плюс пили. Много е важно да си поддържате веригата остра, иначе само се мъчи резачката и се унищожава шината. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 часа, Soviet Soldier написа:

..................... 45 кубиков китаец, най-добре този модел: https://etools.bg/product/3020/benzinov-verizhen-trion-raider-rd-gcs13-400mm-16-1800w.html

 

  • Тегло:
    8.300 кг    Аз си мисля че до 35 см. шина ще е достатъчно. Тя ще е нещо като помощна .На мен не ми трябва за промишлена цели.Има ли някаква пропорция шина - кубици?Ако искаш да разгледаме машините от друга страна?Например шина-мощност-тегло.Коя шина за каква работа се използва?Цената да я забравим за момента.Както се казва златната среда.
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

8300 е целия пакет, с ключове и други принадлежности към резачката. Самата резачка тежи около 5кг. реално. 

Цената си е важен фактор, но ако се абстрахираме от нея по-горе съм написал, Хускварна 455, за мен тя е една от най-добрите, като иде реч за домашна употреба. Ако пък се търси лекичка, тогава сигурно бих взел Shindaiwa 353s. 

Разбира се, че дължината на шината се ограничава от мощността на самата резачка. В инструкциите за експлоатация пише максималната допустима дължина. Нищо не пречи на практика да се монтира е по-дълга, но моторът няма да се справя с високото натоварване. А относно късите, те не са проблем, стига звената да не са твърде тънки, а машината твърде мощна, тогава ще разтяга и къса веригите. На 45 кубиковите резачки, които са с мошност около 2000W повече от 45см шина им идва в повече. С 38/40см работят бодро при стъпка .325 1,5мм. Със шина 35см 3/8п 1,3 също работят нормално и доста бодро. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 46 минути, batipej4o написа:

Здравейте.Може ли да се каже че 40-45 сантиметра шина е границата между градинска и професионална машина?

Не знам на какъв принцип ги разграничават. На практика, дори китайските резачки ги ползват професионално някои хора. 


На теория в сайта на Щил примерно 251-цата се води най-мощната в раздел "Бензинови триони за дома и двора", а тя е с 40см шина и 45 кубиков двигател. Ето тук може да добиете представа, как са разделени, като класификации: 
https://www.stihl.bg/Продукти-STIHL/0100/Моторни-триони-вериги-и-шини.aspx

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, Soviet Soldier написа:

Не знам на какъв принцип ги разграничават.........................
 

 

На времето един беше казал следното:С голямата събаряй а с малката чисти.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

аз ПРепоръчвам

електрическа!

или

най- евтината бензинова на пазара така или иначе  ще ти се откъснат ръцете  да дърпаш въженцето да запалиш след месец която и марка да е 

 

на 11.12.2020 г. в 23:18, Soviet Soldier написа:

вземете 45 кубиков китаец

има промоционални цени 50 лв по малко

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 часа, Генадий написа:

най- евтината бензинова на пазара така или иначе  ще ти се откъснат ръцете  да дърпаш въженцето да запалиш след месец която и марка да е 

Това поне при райдера не е така. Палят си и резачката и мотокосата супер лесно, свещите са прилични "Torch", не работя със стара смес и ползвам само щилска синтетика. Хубаво е като се приключи работа и машината се остави за дълъг престой да се източи горивото, а остатъците в карбуратора да си ги доизгори. В противен случай бензинът лека полека изветрява, но маслото остава и слепва мембраните в карбуратора, а при палене след дълъг престой може да ѝ изчезнат високите обороти за определено време, докато бензинът не разтвори старите отлагания. Като се работи съвестно съобразено с инструкциите всичко пали без проблем и след години експлоатация. 
Ако се изпусне момента, в който машината изръмжи на смукач и не го свалите, а продължите да дърпате може да залеете свещта и тогава вече ще се убиете от дърпане, като машината е задавена с гориво. Това са грешки обичайни за начинаещи с подобен тип техника. Когато човек поработи известно време и им свиква. 
Реално с електрическите резачки всичко е далеч по-просто, неудобствата при тях са по време на работа, все пак човек е ограничен от кабелът на машината и трябва постоянно да внимава да не го среже. Също така повечето битови електрически режат по-бавно от бензиновите. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.Това е точно така,както казва Soviet Soldier.Аз практикувах следното.Поставям на смукач без запалване.Дърпам три пъти и след това освобождавам  смукача и включвам запалването.Ако не запали на първото то на второто дърпане пали.Ако не съм палил машината дълго след зареждане я оставям малко  легнала на едната страна после на другата да се напълни шлауфката с бензин.Не казвам че не съм вадил свеща за почистване но то е било по моя вина.

Това с дърпането може и да не е от неправилния процес на палене.Обикновено производителите освобождават буталата спрямо цилиндрите.Това се нарича фабрична разработка или умишлено оставят буталото някоя стотна по хлабаво.Това се прави да се избегне разработката на двигателя.Ако се е престарал в освобождаването може направо да е застарил двигателя.Има и други причини.Като неподходящо измислен карбуратор или запалителна система.Обикновено производителите икономисват материали или заместват с не подходящи за целта.

Като цяло моторните триони нямат дълъг живот.Те са много оборотни машини и имат голямо износване+високата температура при която работят.

За електрическите не знам нищо но това на трион на батерии ми звучи не сериозна работа.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

и тримери и косачки и резачки  кое е с въже само първата година пали нормално след това е на късмет

и  при дръпнат смукач пали и при бутнат и яко сецане

най- добре е да се взима с прозрачни маркучи да се вижда нагледно до къде е бензина

иначе е палене на тъмно

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 часа, batipej4o написа:

Като цяло моторните триони нямат дълъг живот.Те са много оборотни машини и имат голямо износване+високата температура при която работят.

При професионална работа от сутрин до вечер, почти всеки ден е едно, защото при такива условия се режат огромни количества. Професионалист за седмица сигурно реже повече дърва, отколкото домакинство за 10 години. Често обачe, заради ниско качество на гумените изделия, маркучета, семеринги, мембрани, резачката може да излезе от строя и без да е работила. Примерно в Щил гумените изделия са много качествени, срещат се 180-ки на по 8-10 и повече години, които още работят. В домакинството ако резачката е качествена може да изкара дълго, даже някои китайци изкарват по толкова, въпросът е в кой завод е събрана, и какво е качеството на материалите. 

преди 6 часа, batipej4o написа:

За електрическите не знам нищо но това на трион на батерии ми звучи не сериозна работа.

Ако иде реч за рязане на много дърва, определено акумулаторните в това число скъпите брандове са далеч от бензиновите по-скорост и количество нарязани дърва с 1 зареждане. За сметка на това пък нямат кабел, не димят и са много подходящи за строителна работа. С бензинова резачка буквално за секунди затвореното помещение се задимява така силно, че не може да се диша и изгорелите газове са много вредни. Отделно по строежите не винаги има откъде да се вземе ток за да се включи резачка с мрежово захранване, която е още един плюс за акумулаторните. Също за лека градинска работа, подрязване на изсъхнали клони и израстъци също акумулаторната е най-практичното решение. При акумулаторните, няма мешане на масло с бензин, няма наливане на гориво от съд в съд, няма теглене на стартери и смукачи, няма чистене и смяна на филтри и подобни необходими за бензиновите процедури. Дето се вика "за всеки влак си има пътници". И 3-те вида верижни триони си имат своето предназначение, своите силни и слаби страни. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване