Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


Видеокартата е Asus 1060 6GB Dual OC.

Монитора е Asus VG249.

Дисплей порт кабела е Roline DisplayPort 1.3v M/M закупен от Технополис.

Има ли причина този кабел да не работи с този монитор и тази видеокарта, или просто съм попаднал на дефектна бройка?

С HDMI/HDMI кабел дисплея си работи. През лаптола с DP/HDMI кабел пак си работи. Въпроса е, че работи само през HDMI входа. За съжаление нямам достъп до друго устройство с DisplayPort вход, за да направя проверка ще заработи ли с този кабел.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А как да стигна до настройките на северния мост през менютата на компютъра от подписа ми?

Търсих го, но не можах да го намеря.

БИОС е последна версия а на видеокартата не съм пипал нищо. Както е пристигнала ноември 2018-та. Днес инсталирах последната версия на двайвера на видеокартата, че бях с по-стара, и след това пуснах темата.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Намери начин да тестваш кабела. Ако трябва отиди откъдето си го купил и ги накарай да го тестват. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, Емил Костов написа:

Намери начин да тестваш кабела. Ако трябва отиди откъдето си го купил и ги накарай да го тестват. 

 

Невъзможно е да отида там, където съм го купил - на 3000 км от там съм вече.

Повечето хора около мен са с лаптопи, и евентуално като ми мине карантината може да се разходя до работата да видя дали някой от служебните компютри е с монитор с DP. На лаптопа имам, така че бих могъл да го направя след 9 дни.

Купих кабела точно преди да излетя от България.


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Shreek написа:

 

Невъзможно е да отида там, където съм го купил - на 3000 км от там съм вече.

Повечето хора около мен са с лаптопи, и евентуално като ми мине карантината може да се разходя до работата да видя дали някой от служебните компютри е с монитор с DP. На лаптопа имам, така че бих могъл да го направя след 9 дни.

Купих кабела точно преди да излетя от България.

Виж сега това е съвет от мене. Намери начин да провериш кабела. Ако той е повреден го сменяш. Ако не е, вече ще видим. Но така без да знаеш дали е здрав да почнеш да ровиш по настройки, да сеняш драйвери и каквото още се сетиш е загуба на време и нерви. Другия вариант е да си вземеш друг кабел такъв. Вярно ще дадеш още пари, но поне ще си сигурен. Това да купиш 2 дефектни кабела и много малко вероятно.

Редактирано от Емил Костов (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, цър-вул написа:

:offtopic_s:

Зависи кой какъв карък - за моженето - може..

:lol6:така е прав си. Имало е и такива случаи, даже и при мене. Но хайде да не стигаме дотам!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За съжаление развитието на темата ще бъде след още 9 дни. Тук са строги към карантината, и нямам никаква гаранция дали някой няма да вземе да ме докладва.

Да обновя драйвера на видеокартата не го броя за ровене, защото така и така щях да го обновя, ако бях видял по-рано, че има по-нов от досегашния ми.

В момента в който разбера дали не съм изтеглил кривия чеп с дефектен кабел - ще пиша в темата да се знае, но ако кабела се окаже здрав - магазина, който ми продаде дисплея ще има рекламация.

Хубавото е, че магазина е в града, и няма да имам изпращане на монитор по пощата, а останалото - като тествам кабела след няколко дни.

 

Сега поглеждам, че версията на порта на видеокартата е 1.4 а версията на кабела е 1.3. На дисплея не мога да открия версията на порта.

Може ли това да е причината?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Един тъп въпрос, но прочете ли упътването на монитора? Пиша, щото скоро си взех монитор с кабел DP v1.4. Но за да тръгне с тоя кабел, нали се сещаш, че от менюто на монитора се настройва порта DP. Предполагам си го направил, затова казвам, че въпросът е тъп. Прегледах бегло ръководството на монитора и би трябвало да нямаш проблеми с тоя кабел със 144Hz,  защото примерно при мен за да пусна на 240 Hz,  трябва и кабел DP 1.4,  какъвто има в комплекта. Чета, че и твоя монитор идва с кабел DP,  та се чудя, защо си купувал друг. 

 

Горе от клипчето разбирам, че е възможно порта да е зададен ръчно. При това положение най-лесният начин е да се нулира BIOS, защото така видеокартата автоматично ще разпознава порта, към който е включен монитор.  А как се нулира БИОС...най-простия начин е да влезеш в BIOS  и да зададеш настройките на Default.  Малко по-сложни начини са да се ползва специален бутон за нулиране, да се окъсят с джъмоер или отверка   крачетата, които са предназначени за целта и обикновено се намират близо до батерията. И най-тривиалният начин, е да се извади батерията на BIOS  за няколко секунди. Та ако проблемът е в това, че видеокартата по някаква причина е настроена да вади сигнал примерно през HDMI  само, то слагане на BIOS  в стандартното си състояние, би оправило тоя проблем и портът би се разпознал автоматично. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

От магазина ми предадоха монитора разпечатан и твърдяха, че идва без кабел. Не ми се разправяше, но ако си бях дал сметка колко струва тук един качествен дисплей порт кабел щях да дигна доста пара. Предполагам че някой е намазал един кабел покрай мен. При следваща покупка от същият магазин обаче изрично ще ги предупредя, че искам стоката да бъде разпечатана пред мен.

Порта пробвах да го задам поне десетина пъти, било пред компютъра, било през лаптопа - лаптопа има дисплей порт. Всеки път беше едно и също - не разпознава че на другия край на кабела има устройство.

Уточнявам - порта го задавам от монитора.

БИОС не ми се ресетва, признавам си го направо, и мисля, че ако нямам хардуерен проблем би трябвало като махна HDMI кабела и вклюба другия - да го разпознае автоматично, или да го приеме ръчно, ама не се получи.

Ще огледам още веднъж менюто на монитора и ще извадя инструкциите да видя има ли нещо специфично. Ако има някаква промяна - ще пиша.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

След още два рестарта на компютъра, разменяйки в различни комбинации наличните кабели, нещата заработиха. Не съм в състояние да обясня какво точно направих за да заработи, но преди рестартите ресетнах монитора. Все пак той не искаше да приеме сигнал нито от компютъра, нито от лаптопа. При рестарта на компютъра, при който нещата се превключиха, между видеокартата и дисплея беше включен HDMI-DP кабел с електроника в единия куплунг, след което другият кабел, който си стоеше включен в дисплей порта на монитора, просто беше превключен и при видеокартата.

Темата може да се счита за закрита, и съжалявам, но е безполезна за друг, който би имал същият прблем, защото аз не разбрах какво точно направих за да заработи. Зная само, че не съм ресетвал БИОС на компютъра, и каквото направих - описах го тук.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 18 часа, Shreek написа:

беше включен HDMI-DP кабел с електроника в единия куплунг,

 

Пропуснал съм да отбележа, че DP края на кабела беше включен към видеокартата.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване