Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Проблем с Alfa 147 1.9 jtd


Kollev
 Сподели

Препоръчан отговор

Здравейте, колеги. Имам питане, защото ми писна от "майстори" при 4 майстора ходя, всеки ми говори различно и не знам какво да правя вече.
Започвам с проблемите. Колата започна да пали доста трудно сутрин на студен старт, после при повторен старт пали бързо, но ми се струва,че пак не е както трябва. Като започна да я карам няма много мощност. Също така се изфорсира веднъж, но турбото е проверно и е здраво. Отзад пуши бяло страшно много и има мирис на неизгоряла нафта, маслото не го пипа.
Единият от майстроите ми казва,че може да е от картерната вентилация, което не ми се струва логично, а другият от прецакана дюза/дюзи.
Та въпроса ми е, може ли да ми даде съвет какво да правя, защото от 2 месеца ходя по майстори и не стигаме до никъде.
Благодаря предварително!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

И нека гадаенето да започне сега! Колата е бяла, но може и да е всякакъв друг цвят. Дизел, турбото е проверено. Как? На око. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, Belhor написа:

И нека гадаенето да започне сега! Колата е бяла, но може и да е всякакъв друг цвят. Дизел, турбото е проверено. Как? На око. 

Не, в сервиза го свалиха и го провериха. Питам за мнение, няокой може да е имал подобен/същият проблем. Не знам защо трябва да се "гадае", просто искам мнение.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, Kollev написа:

Не, в сервиза го свалиха и го провериха. Питам за мнение, няокой може да е имал подобен/същият проблем. Не знам защо трябва да се "гадае", просто искам мнение.

Пробвай във форума на на алфата.

http://clubalfaromeo.com/forum/forum.php

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 часа, Kollev написа:

Здравейте, колеги. Имам питане, защото ми писна от "майстори" при 4 майстора ходя, всеки ми говори различно и не знам какво да правя вече.
Започвам с проблемите. Колата започна да пали доста трудно сутрин на студен старт, после при повторен старт пали бързо, но ми се струва,че пак не е както трябва. Като започна да я карам няма много мощност. Също така се изфорсира веднъж, но турбото е проверно и е здраво. Отзад пуши бяло страшно много и има мирис на неизгоряла нафта, маслото не го пипа.
Единият от майстроите ми казва,че може да е от картерната вентилация, което не ми се струва логично, а другият от прецакана дюза/дюзи.
Та въпроса ми е, може ли да ми даде съвет какво да правя, защото от 2 месеца ходя по майстори и не стигаме до никъде.
Благодаря предварително!

Това, дето са ти казали за картерните газове, може и да е така. Скоро по един от каналите Дискъвъри или подобен, даваха за един стар Ягуар, дето пушеше като при теб. Оказа се, че наистина има запушен филтър, който трябва да отвежда газовете навън в един резервоар или нещо подобно. Обаче понеже е запушен, налягането в картера се увеличава и газовете се връщат в цилиндрите.  Не знам как е при Алфа, но това е една вероятност. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 часа, Kollev написа:

Здравейте, колеги. Имам питане, защото ми писна от "майстори" при 4 майстора ходя, всеки ми говори различно и не знам какво да правя вече.
Започвам с проблемите. Колата започна да пали доста трудно сутрин на студен старт, после при повторен старт пали бързо, но ми се струва,че пак не е както трябва. Като започна да я карам няма много мощност. Също така се изфорсира веднъж, но турбото е проверно и е здраво. Отзад пуши бяло страшно много и има мирис на неизгоряла нафта, маслото не го пипа.
Единият от майстроите ми казва,че може да е от картерната вентилация, което не ми се струва логично, а другият от прецакана дюза/дюзи.
Та въпроса ми е, може ли да ми даде съвет какво да правя, защото от 2 месеца ходя по майстори и не стигаме до никъде.
Благодаря предварително!

Нямаш картерно налягане при студен старт, нито картерни газове. За това го задраскай това като причина.

Сутришното палене зависи най вече от компресия, след това от добре пръскащи дюзи и на последно място са подгревните свещи.

Като затопли мотора, подгревните свещи също не са от значение.

Понеже не е както трябва и на топъл мотор, ти остава пикаеща дюза, което обяснява трудното палене, миризмата на неизгоряла нафта и липсата на тяга на мотора.

Карай колата на равно място на първа без газ, само на обороти, след двайсетина метра включи на втора, тя ще поеме и след още двайсетина метра включи на трета. ако имаш проблемни дйзи, колата ще лашка. Ако се движи гладки, ще отпаднат и дюзите като причина.

Ама през компютъра толкова от мен.

преди 4 минути, nikolela написа:

 

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 часа, Kollev написа:

Не, в сервиза го свалиха и го провериха. Питам за мнение, няокой може да е имал подобен/същият проблем. Не знам защо трябва да се "гадае", просто искам мнение.

Това са дюзи. Точно миналата година мой познат имаше същитя проблем като твоя. Оказа се при тест ( така нареченият тест с колбите), че и 4-те дюзи "пикаят". Рециклира ги и всичко приключи.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност, ако прехвърли ангренажа с един зъб се получава същия проблем.  Това става много трудно, но не е невъзможно.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 часа, nikolela написа:

Всъщност, ако прехвърли ангренажа с един зъб се получава същия проблем.  Това става много трудно, но не е невъзможно.

Зацепиха го наново преди няколко дни и пак си пуши.

преди 18 часа, nikolela написа:

Нямаш картерно налягане при студен старт, нито картерни газове. За това го задраскай това като причина.

Сутришното палене зависи най вече от компресия, след това от добре пръскащи дюзи и на последно място са подгревните свещи.

Като затопли мотора, подгревните свещи също не са от значение.

Понеже не е както трябва и на топъл мотор, ти остава пикаеща дюза, което обяснява трудното палене, миризмата на неизгоряла нафта и липсата на тяга на мотора.

Карай колата на равно място на първа без газ, само на обороти, след двайсетина метра включи на втора, тя ще поеме и след още двайсетина метра включи на трета. ако имаш проблемни дйзи, колата ще лашка. Ако се движи гладки, ще отпаднат и дюзите като причина.

Ама през компютъра толкова от мен.

 

Благодаря много, след работа ще изпробвам това, което каза и ще кажа какво е станало. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, 

Свалихме дюзите и се оказа, че те изобщо не са за този мотор, а са за Алфа 166 2.4 jtd 136 коня. 

Възможно ли е от там да идва целият проблем, питам за да знам дали да търся други направо. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

на 16.12.2020 г. в 10:00, Kollev написа:

Здравейте, колеги. Имам питане, защото ми писна от "майстори" при 4 майстора ходя, всеки ми говори различно и не знам какво да правя вече.
Започвам с проблемите. Колата започна да пали доста трудно сутрин на студен старт

Какво означава, че колата започна да пали доста трудно?  Преди това палеше ли добре с наличните дюзи? Ако да, чистиги на ултра звук, проверете дали пръскат правилно и ги слагай пак на мотора, но за в бъдеше си слагай добавка в горивото за почистване на дюзите. Така се избягват тези проблеми от нашата некачествена нафта.

Потърсих дюзи за алфа 1.9 и алфа 2.4.  Имат разлика и не са заменяеми. Все пак 2.4 мотор е с по голям обем на цилиндъра от 1.9.  Съответно дюзи от големия мотор ще давят малкия мотор.

Не съм чак толкова на вътре, за да ти дам следващи насоки.

Аз знам толкова, че да си открия проблема и да си купя нова оригинална част.

Знам, че има майстори, които могат и да заместват части, които не са за там, ама ги нагласят. Примерно голямата дюза се обучава да пръска за по кратко време. 😁 Това са хора от специализирани сервизи.

За това има сервиз са рено, сервиз за ауди итн.

 

 

 

 

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Многото бял дим отзад най-често е признак за прогоряла гарнитура на цилиндровата глава. От там идва трудното палене и намалената мощност.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 часа, andreygg написа:

Многото бял дим отзад най-често е признак за прогоряла гарнитура на цилиндровата глава. От там идва трудното палене и намалената мощност.

Това също е вариант. Дюзите са свалени и е хубаво да се премери компресията. 

Според описанието на автора до тук, не ме насочи към гарнитура на глава.  Ако е от гарнитура, ще работи на 2 цилиндъра. Не знам дали може да се движи при това студено време.

Не знам де се намира колата и кой се занимава с ремонта и, има ли на близо сервиз, в който да се закачи на компютър за диагностика.

Там ще се види какво става най точно.   Лошото е, че ако е преобучаван компютъра с други дюзи, то и за на пред ще трябва да слага същите дюзи а не оригиналните, освен ако не замени и четирите с оригинални и да се обучи на ново.  Голямата дюза я пърли огъня, лепи сажди по нея а тя не се смазва и самопочиства достатъчно заради краткото време за пръскане. Получава се дюза с намален ресурс.   

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Тъй като майстора ми ме прави на идиот в продължение на две седмици и все нямаше време да смени дюзите, сега ги сменихме и колата изобщо не иска да запали. 

Моите бяха с номер 002,сегашните са 068(които трябва да се по рама) . Той не ми каза защо не пали, няма логично обяснение. 

Дюзите са проверени и са здрави. Дали трябва да се обучат или нещо друго трябва да се направи? Някакви идеи, че вече съм в безизходица, а не искам повече да си оставям колата при тоя майстор. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 часа, Kollev написа:

Моите бяха с номер 002,сегашните са 068(които трябва да се по рама) . Той не ми каза защо не пали, няма логично обяснение. 

Дюзите са проверени и са здрави. Дали трябва да се обучат или нещо друго трябва да се направи? Някакви идеи, че вече съм в безизходица, а не искам повече да си оставям колата при тоя майстор. 

Много е лошо, майстора да няма логично обяснение!  В този случай, би трябвало да потърси помощ от друг майстор, който да му оправи кашата и да му вземе парите.

 

 

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 часа, Kollev написа:

Тъй като майстора ми ме прави на идиот в продължение на две седмици и все нямаше време да смени дюзите, сега ги сменихме и колата изобщо не иска да запали. 

Моите бяха с номер 002,сегашните са 068(които трябва да се по рама) . Той не ми каза защо не пали, няма логично обяснение. 

Дюзите са проверени и са здрави. Дали трябва да се обучат или нещо друго трябва да се направи? Някакви идеи, че вече съм в безизходица, а не искам повече да си оставям колата при тоя майстор. 

Естествено, че трябва да се обучат.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Публикацията ви съдържа термини, които не допускаме! Моля, редактирайте съдържанието си и премахнете подчертаните думи по-долу. Ако замените букви от думата със звездички или друго, за да заобиколите това предупреждение, профилът ви ще бъде блокиран и наказан!
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Сподели

×
×
  • Добави ново...