Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Претърпях ПТП много заплетена ситуация


Препоръчан отговор


Тая вечер стана нещо доста неприятно, първото ми птп от както дълги години съм шофьор.  Беше натоварена магистралата, ограничението беше 100км/ч. Карах в лявата лента с играничението на около 20 метра зад един бус, който рязко закова спирачки, аз в същия момент също скочих на спирачките и ги натиснах до долу.Колата ми започна да спира, но в даден момент усетих, че колата вече не спира , а педала вече беше до долу прериташе и всеки момент щях зверски да се ударя в буса, с периферията на окото видях, че няма никой в дясната лента, навих волана рязко на дясно за да избегна удара с буса, но точно в дясно в мъртвата точка е имала кола и се ударихме.За щастие нямаше ранени и щетите не са големи.На колата, която управлявах съвсем леко ожулена задна броня близо до снадката с калника, и намачкан десен заден калник, пък на другата разкачен ляв фар и ожулена предната лява част на бронята.На теория необходимата безопастна дистанция е половината от скороста в метри, тоест на 100км/ч 50м. Обаче и друг път съм правил такива аварийни спирания от горе-долу същата дистанция (20м)и колата винаги е спирала.Преди няколко дена със същата кола пак се наложи аварийно спиране , за щастие без инциденти и тогава усетих, че тази кола ,,не спира,,  Шофьор с дългогодишен стаж съм , доста коли са минали през ръцете ми и знам как трябва ,,да спира,, една кола. Колата , която управлявах, не беше моя и естествено, че ако съм виновен ще платя на човека щетите.Но, ако съм виновен.Защото познавам цялата история на тази кола, и бих искал някои неща първо да бъдат установени преди да си бръкна в джоба.На първо място изправноста на спирачната система.Да колата има ГТП, но ръчната хваща чак на последния зъб.А не трябва да е така.Което ме кара да мисля, че може да не е обърнал внимание като цяло на спирачката система, човека правил последния ГТП. Може тя да е била като ресурс на ръба, и в момента да е била ок, но след няколко месеца вече да е била за смяна.Което пак е грешка на ГТП, понеже ресурса трябва да бъде пресметнат тази кола да може да спира добре до другия ГТП.Искам да погледна и гумите, DOT всесезонни ефтинии и то втора употреба.Реално човека, на който е колата той си няма много хабер от тия неща и е нормално да са му пробутали галоши.Аз лично втора употреба гуми не слагам на мойте коли,  нооо ,,Разни хора , разни идеали...... ,, И въобще, ако се окаже неизправна спирачна система, дори при неспазена дистанция, кой  носи отговорността за ПТП. Според мен пункта за ГТП.

 

 

 

  • Грижа 1
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • Отговори 57
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

Потребители с най-много отговори

Популярни публикации

В резюме какво е? Идва ли полиция да напише акт или си попълнихте двустранния протокол? И да свършим с преживянето: Чл. 20.  (2) (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Водачите на пътни превозни сре

Виновен е този, когото КАТ са определили в акта или каквото сте се съгласили в двустранния протокол. Виновната страна поема щетите на другата чрез гражданската отговорност. А за собствените по своето

Удари на човека колата и искаш да го изкараш мърльо. Браво бе! На харизано магаре зъбите не се гледат! Като караш чужда кола, все едно караш мъртвец! Така се кара чужда кола. Нема стане човек от тебе

Ако колите имат ГО, не би трябвало да плащаш нищо, дори и теб да изкарат виновен, стига примерно да не си бил пиян или дрогиран.

Реално може да се разминете и с двустранен протокол, щом няма големи щети, без да се вика КАТ.

  • Харесване 1
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Виновен е първо собственика на колата, че автомобила му не е с добре работещи спирачки и не е взел мерки да ги поправи, смени накладки или ако не разбира да отиде в сервиз да ги поправят. Ръчната, че не държи в движение няма никакво значение.

За съжаление, е виновен и Чингис Хан, че не е спазвал необходимата дистанция. Това вероятно и ще е становището на КАТ. По-лесно им е да кажат, "Несъобразена скорост и дистанция" и да си тръгнат. Също може да кажат и "Вие защо сте тръгнали като знаете, че спирачките не са добри". Нищо толкова не е станало, щетите са материални и поправими. Застрхователите ще покрият щетите по тяхна преценка. За съжаление ще покрият щетите само на пострадалия автомобил, но не и на "виновния".

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Чингис Хан написа:

че няма никой в дясната лента, навих волана рязко на дясно за да избегна удара с буса, но точно в дясно в мъртвата точка е имала кола и се ударихме.

На практика вината е твоя - престроил си се, без да си осигурил предимство на идващия в лентата авт.


  • Харесване 1
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Виновен е този, когото КАТ са определили в акта или каквото сте се съгласили в двустранния протокол. Виновната страна поема щетите на другата чрез гражданската отговорност. А за собствените по своето КАСКО ако има. Всякакви други локуми относно "галошите", недобре работещи спирачки и подобни, особено споделени с КАТ могат да ти влезнат доста навътре, дори и повече от оправянето на ламарините. Спиране от движение и временно лишаване от правоуправление. И като минимум 100 лв. акт за ПТП. Радвай се че няма щети по хора. И друг път да си знаеш да не караш с несъобразена скорост. Особено с непознато МПС, за което дори имаш съмнения за техническото му състояние. Това ограничение е неслучайно - особено като знаеш състоянието на нашите настилки. 

Това измислено за дистанция откъде го  знаеш? Дистанция 3 секунди - колкото минаваш за тях. Да си знаеш.

  • Харесване 3
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 43 минути, Филипов написа:

Виновен е този, когото КАТ са определили в акта или каквото сте се съгласили в двустранния протокол. Виновната страна поема щетите на другата чрез гражданската отговорност. А за собствените по своето КАСКО ако има. Всякакви други локуми относно "галошите", недобре работещи спирачки и подобни, особено споделени с КАТ могат да ти влезнат доста навътре, дори и повече от оправянето на ламарините. Спиране от движение и временно лишаване от правоуправление. И като минимум 100 лв. акт за ПТП. Радвай се че няма щети по хора. И друг път да си знаеш да не караш с несъобразена скорост. Особено с непознато МПС, за което дори имаш съмнения за техническото му състояние. Това ограничение е неслучайно - особено като знаеш състоянието на нашите настилки. 

Това измислено за дистанция откъде го  знаеш? Дистанция 3 секунди - колкото минаваш за тях. Да си знаеш.

Човек първо това за дистанцията го пише в гугъл изчислено в метри.Потърси и ,ако не го откриеш кажи, че е измислено.Втори прочети поста ми пак.Къде съм написал Несъобразена скорост? Скороста беше спазена според ограниченията, само дистанцията не беше спазена по книга както си е.

преди 1 час, цър-вул написа:

На практика вината е твоя - престроил си се, без да си осигурил предимство на идващия в лентата авт.

Престроил съм се, да избегна неизбежен удар от пред, който можеше да бъде фатален за нас.Всичко става за част от секундата, за какво предимство иде реч?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Хич не ви чета бръщолевините глупости. Отговарям директно да си има наум и да не задава повече подобни тъпи въпроси!

ПРИ ПТП!
1. Могат да напишат акт и на двете страни!
2. "Неспазване дистанция" е често явление. Без коментар. Избегнал си, но си пристъпил към точка 3. Тоест - напуснал си лентата - правиш МАНЕВРА!
3. Задължително гледат кой прави маневра!!!! Това е промяната на движението на автомобила, напускане на своята лента на движение, също и в коя лента е станал конфликта. Ако си застъпил маркировката - виновен! Например, заобикаляш някой, нещо, и някой в момента те изпреварва отляво - ВИНОВЕН! Изключително удобно за полицаите да вземат решение!

Ти искаш да натопиш майстор за неспазена ремонтна дейност. Той ли да ти плаща акта при въртележките на пътя? Веселяк. :) Не той е бил зад волана, а ти. Закона не търси трета страна, а прекия виновник, който се качва да управлява неизправно средство. Освен това сам си правиш виртуозните маневри.

  • Харесване 1
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, Чингис Хан написа:

Престроил съм се, да избегна неизбежен удар от пред, който можеше да бъде фатален за нас.Всичко става за част от секундата, за какво предимство иде реч?

Веднага ти нахлузват - движение с несъобразена с пътната обстановка и нарушаване на предимство.
Разбирам, че ти в дошло изневиделица, но това е ситуацията на пътя. Ами ако ти беше налетял Камаз...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Много наивно мислене @Чингис Хан! Да те светна - ако на пътя ти изскочи изневиделица груб нарушител на движението и ти се стремиш да избегнеш фатален удар, но преобърнеш колата, направиш произшествие с материални щети или убиеш или раниш друг, а нарушителя, предизвикал произшествието остане невредим и си замине - отговорност ще държат от теб!!! За смърт, за щети, за всичко! Нищо, че някой ти взел предимството. Където минеш да вършееш в резултат на предприета от теб маневра, ти си виновен. Както и за несъобразена скорост, тази точка също ще ти я набият.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, Бонбон с катран! написа:

Хич не ви чета бръщолевините глупости. Отговарям директно да си има наум и да не задава повече подобни тъпи въпроси!

ПРИ ПТП!
1. Могат да напишат акт и на двете страни!
2. "Неспазване дистанция" е често явление. Без коментар. Избегнал си, но си пристъпил към точка 3. Тоест - напуснал си лентата - правиш МАНЕВРА!
3. Задължително гледат кой прави маневра!!!! Това е промяната на движението на автомобила, напускане на своята лента на движение, също и в коя лента е станал конфликта. Ако си застъпил маркировката - виновен! Например, заобикаляш някой, нещо, и някой в момента те изпреварва отляво - ВИНОВЕН! Изключително удобно за полицаите да вземат решение!

Ти искаш да натопиш майстор за неспазена ремонтна дейност. Той ли да ти плаща акта при въртележките на пътя? Веселяк. :) Не той е бил зад волана, а ти. Закона не търси трета страна, а прекия виновник, който се качва да управлява неизправно средство. Освен това сам си правиш виртуозните маневри - виновен само по тази точка!

Бягай да си пиеш млякото ве смешко.Давам ти елементарен пример друг път да не се изказваш като двойкаджия от прогимназията.Законовата норма за профил на гумите е 1.6мм Ти отиваш с 1,6мм гуми да правиш преглед.Реално е техническа неизправна, защото след един месец вече няма да е 1,6мм и до другия ГТП мое се утрепеш сто пъти стия гуми.Майстора трябва да изчисли ресурса техническата част на мпс за може то да е безопасно до следващия ГТП.Давам ти елементарен пример.Утре наемам кола.Минала е фиктивен преглед.Спазвам си дистанцията законово, ония кове спирачки от пред, аз го блъскам.Кой е виновен?Майстора, собственика или аз?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Винаги ти си виновен, до доказване на противното!

И така математически как смяташ износването на гумите на база време?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, цър-вул написа:

Веднага ти нахлузват - движение с несъобразена с пътната обстановка и нарушаване на предимство.
Разбирам, че ти в дошло изневиделица, но това е ситуацията на пътя. Ами ако ти беше налетял Камаз...

Да обаче, ако някой се е засилил някой отзад и той с неспазена дистанция, и го виждам с огледалото за обратно виждане, че е на косъм да ме удари от зад и то зор навлизам в дясната лента за да избегна птп, тогава какво правим.Освен, което аз имам и свидетел в колата, който може да потвърди моята версия, пък другия няма свидетели.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Чингис Хан написа:

Да обаче

Чешем езици? Няма лошо. В крайна сметка е важно какво ще пише в протокола....

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, plamen_petrov_80 написа:

Винаги ти си виновен, до доказване на противното!

И така математически как смяташ износването на гумите на база време?

Еми смяташ минимума колко км се изминава за година средно.Това е около 12хил. Км Разделено на 12 месеса.Тоест по 1000км на месес.Както и да го смяташ 1,6м няма как да кара 12 месеца освен , ако не държиш колата една година само пред вас без да я караш.Друг е въпроса, че 1,6мм малко да влезе а аквапланинг автомобила поднася може всичко да се случи.Първата ми кола като я купих, беше с много хубави мишелинки , каучука в перфектно състояния,  но при първия дъжд и поднесе в един малък аквапланинг.

преди 4 минути, цър-вул написа:

Чешем езици? Няма лошо. В крайна сметка е важно какво ще пише в протокола....

Еми другия си е написал неговата версия, ние си пишем нашата.Аз още никъде не съм се подписал.Дай боже господ да е Българин.

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, Чингис Хан написа:

ако

Ама и ако при свършен факт не са довод!
Ти защо пусна темата? За успокоение на съвестта?

  • Харесване 2
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, цър-вул написа:

Ти защо пусна темата? За успокоение на съвестта?

Не каква съвест да успокоявам ве човек? Трябва да ме бори съвеста, че съм одраскал една броня и съм сгънал един калник ли? :D  От единия крачол го места в другия.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Чингис Хан написа:

Еми смяташ минимума колко км се изминава за година средно.Това е около 12хил. Км Разделено на 12 месеса.Тоест по 1000км на месес.Както и да го смяташ 1,6м няма как да кара 12 месеца освен , ако не държиш колата една година само пред вас без да я караш.Друг е въпроса, че 1,6мм малко да влезе а аквапланинг автомобила поднася може всичко да се случи.Първата ми кола като я купих, беше с много хубави мишелинки , каучука в перфектно състояния,  но при първия дъжд и поднесе в един малък аквапланинг.

Значи всеки който кара повече от 12 000 km за година, също няма да може да стигне до следващия преглед с тях или ще е в нарушение ... и тогава какво правим? Къде е твоята логика?

Аз предлагам:

Слагаш новите гуми - караш него ден и на следващия - нови гуми, както каза не се знае дали ще вали, кой си е прал килима на асфалта със сапун и т.н.

И каква беше причината този пред теб да спре толкова рязко?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, plamen_petrov_80 написа:

Значи всеки който кара повече от 12 000 km за година, също няма да може да стигне до следващия преглед с тях или ще е в нарушение ... и тогава какво правим? Къде е твоята логика?

Аз предлагам:

Слагаш новите гуми - караш него ден и на следващия - нови гуми, както каза не се знае дали ще вали, кой си е прал килима на асфалта със сапун и т.н.

И каква беше причината този пред теб да спре толкова рязко?

Не е точно така.В Холандия никой не би те пуснал на преглед с под 2,5мм профил на гумите гарантирам ти го! За дисковете и накладките също си има зададени норми.Освен, ако не си автокъща, и не си при него на ежедневен абонамент за прегледи и други ремонти.Тогава получаваш като отстъпка затваряне на лявото око на майстора и недовиждане с другото. 
 

 

Причината за рязкото спиране на тоя пред мен беше, че няколко коли пред него, на завой се обърна бус с ремарке.Ония зад буса кове спирачки и стана като верижна реакция.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 41 минути, Чингис Хан написа:

Бягай да си пиеш млякото ве смешко.Давам ти елементарен . . . .

Виновен си, че се качваш на технически неизправно превозно средство! Виновен си и за внезапните си маневри! И то само за да избегнеш вината си за неспазване за дистанция и на несъобразена скорост. За всичко ТИ си виновен, както и стремежа ти да избегнеш ПТП на друг нарушител - ВИНОВЕН! Каквото си надробиш, друг не може да ти го надроби.

И си махни от заглавието "заплетена ситуация" щото на мен ми е по-проста от 2 + 2! Знаеш ли, че е 4?

  • Харесване 2
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Значи българина в Холандия има комплект гуми за технически преглед и такива за употреба.

И защо хвърляме гумите с 2,4mm ако по закон е 1,6mm? Защо да не ги хвърляме направо под 3mm или както казах - нови всеки ден.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, plamen_petrov_80 написа:

Значи българина в Холандия има комплект гуми за технически преглед и такива за употреба.

И защо хвърляме гумите с 2,4mm ако по закон е 1,6mm? Защо да не ги хвърляме направо под 3mm или както казах - нови всеки ден.

Мм не.Тия практики са си тука между местните търговци и майстори.Джъст бизнес.Аз имам един чифт гуми, които закупувам лично от мен чисто нови.Колата не беше моя.Знам, че човека си купи джанти с гуми втора употреба на тях, с които мина преглед.Това, че съм седнал да карам колата.... да нося отговорност, но когато МПС е техническо изправно.За технически неизправности вината си е на собственика и на майстора.Всъщност днес ще говоря с приятел , който има сервиз да прегледа спирачната система.

преди 20 минути, Бонбон с катран! написа:

Виновен си, че се качваш на технически неизправно превозно средство!

Е аз не съм го направил съзнателно.Ако ми беше казано, че е техническо неизправно нямаше да се кача.Ако беше дала колата ясен знак, че е технически неизправна нямаше да се кача.И най-важното.Колата разполага с документ, в който пише че е технически изправна.Сега то и в моя паспорт може да пише Алексанрос Пападопулос от Атина, а всъщност да съм Сашо Пенчев от Аксаково.Има си органи, които  да установят, кой кум, кой сват, кой на булката брат.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Някой опря ли ти пистолет за да караш тази кола?

Ти сам каза, че си усетил не добра работа на спирачките - защо не съобрази този факт със скоростта си на движение?

Никой не кара перфектния автомобил (освен може би онзи #44) така, че всеки се нагажда според ситуацията. Ти не си го направил и затова си попаднал в това положение.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Всеки водач е длъжен да проверява техническото състояние на МПС-то преди да се качи и да шофира.От там нататък всичко друго са празни приказки.Веднъж колата не е спряла както трябва, дала ти е сигнал за нередност, ти на другия ден пак се качваш и натискаш по магистралата.Това е автомобил и изтече ли му гаранцията, всичко може да стане по всяко време.Да не говорим, че има куп други причини автомобила при рязко натискане на педала да не спре както трябва.Прегряти спирачки, вид на спирачната течност, състояние на маркучи, недобре обезвъздушаване и т.н.Оправдания с майстори, ГТП-та, собственици и т.н, това подхожда на ония с меките китки.

  • Харесване 2
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Може да имаш документ, че си минал преглед, но при констатиране на неизправност, автоматично става твоя вина. Неизправност може да се появи по всяко време, умишлено или неволно - носиш ТИ отговорност автомобилът да е изправен по време на движение.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
Тази тема е заключена за нови отговори.
×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване