Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Моля за помощ - съсипан софтуер на телевизор Panasonic TX-42AS750E


Препоръчан отговор


Здравейте,
Моля за помощ.
След токов удар, телевизорът ми Panasonic TX-42AS750E (3D модел от 2014 г.) се шашна.
След като го включа, работи нормално точно 28 секунди и след това спира да изпълнява команди от дистанционното (инфраред и блутут), от USB клавиатура или от бутоните на гърба на телевизора.
Картина и звук обаче продължава да си има и понеже съм с външен приемник на Булсатком, мога да гледам, но не мога да правя нищо повече. Т.е. мога да го ползвам единствено като монитор. През първите 28 секунди мога да сменям HDMI входовете, да превключвам тунерите, да вляза в Ютуб, да правя настройки и всичко работи. 
След 28-мата секунда обаче спира да приема команди и върви само картина и звук от тунера или HDMI източника. 
Ако го изключа от дистанционното, ЛЕД-а на предния панел от зелен става червен (нормално за StandBy светеше жълто) и не мога повече да го пусна от дистанционното. Трябва да го изключа от бутоните на гърба и пак да го включа от там.

Направих връщане към фабрични настройки. Ефект няма, дори малко се влоши - докато работи (като монитор) започна да премигва от време на време.

Изтеглих от сайта на Панасоник последния фърмуер (3.114). Качих го на флашка и пробвах да го заредя в ТВ, но ми казва, че съм с последна версия на фърмуера и само предлага изход.
Изтеглих и по-стари версии на фърмуера. Отново ми казва, че съм с последна версия на фърмуера и само предлага изход.
Тук интересното е, че дори телевизорът да е спрял да приема команди (след 28-мата секунда), когато бодна флашка, той си дава съобщение, че е разпознато USB устройство и започва процедура по обновяване на фърмуера. По време на тази процедура, независимо колко време мине, телевизорът приема команди.

Изтеглих сервизното описание със схеми и методика за изпълнение на Self Test, Ship Mode, Service Menu и т.н.
Селф теста показа грешка в WiFi модула, който при този телевизор е под формата на външен USB донгъл (под капака разбира се).
Показа и SOS 01, който SOS код никъде не е описан в сервизната документация.
Прилагам снимка с екрана от селф теста.
Реших, че е повреден WiFi модула и си купих два нови, за по-сигурно. Междувременно тествах вградения USB HUB, разположен на A-board-а. Той разполага с 1 бр. USB3, и 4 бр. USB 2, на един от които е включен BT модула, на друг - Wifi модула, а останалите са изведени навън. Всички портове на хъба работят - проверено.
След като пристигнаха новите WiFi модули, пробвах с тях, но Self Test-a отново показа същата грешка, като при липса на WiFi модул грешката е с код 01, а когато е поставен е 02.
Тогава се сетих и през 28-те секунди, с които разполагам, опитах да търся безжични мрежи в настройките на телевизора. И с трите донгъла (двата нови и стария) се намират наличните наоколо мрежи. Нямам време да вляза, понеже изтичат 28-те секунди и телевизора спира да приема команди.
Направих пълна профилактита на всички модули, лентови кабели, конектори. Поставих силиконова паста на схемите, които контактуват с радиаторите. Направих принудително охлаждане с пакет хидрогел с температура -20 градуса и т.н. понеже реших, че може да е от загряване в A-board-a. Уви. Не е в това проблемът. Ако беше загряване, нямаше да работи цяла вечер с идеален звук и картина...
С осцилоскопа прегледах хардуерните SOS сигнали. Няма такъв, който да е вдигнат. Напреженията са в нормите, чисти - без шумотевица. Шимовете за подсветката греят. Изобщо всичко, което може да се провери по хардуера, мисля, че го проверих и не намерих нищо нередно.

Всичко сочи към съсипан софтуер.
Не мога да вляза в сервизно меню. Дава ми само лента с надпис, че влиза в сервизен режим, но стига до там.
Не мога да го прекарам през Ship Mode, понеже първо си прави Self Check и дава пак грешка във Wifi модула.
Всъщност веднъж, когато бях забртавил бодната флашка в едното USB, успя да премине през Self Check и не показа никаква грешка, но повече не можах да повторя това.

Обръщам към вас с молба, ако може някой да ми каже има ли начин да заредя в A-board-a (модел TNPH1077 1 A) изтегления официален фърмуер версия 3.114, макар, че телевизорът е със същата версия или дали мога да направя даунгрейд по някакъв начин и после да върна пак последната версия.
Много ми се иска да спася машинката, че в тази пандемична ситуация, хич не е времето за купуване на нов телевизор.
Предварително благодаря на всички отзовали се!

IMG_20210418_195157.jpg

IMG_20210418_141703.jpg

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, Емил Костов написа:

С тоя токов удар приключват нещата.

Ами не мога да се съглася. Досега имам спасени много уреди след токови удари и не бих искал така лесно да се откажа от този. 
И тук има спасение, но не искам да прибягвам все още до купуване на A-board от донор.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, detronik написа:

Ами не мога да се съглася. Досега имам спасени много уреди след токови удари и не бих искал така лесно да се откажа от този. 
И тук има спасение, но не искам да прибягвам все още до купуване на A-board от донор.

Ако знаеш какво е поразил токовият удар добре, но ако не знаеш тогава какво правим? Виж в упътването на самия телевизор има ли описана грешка при 28-та секунда. Със сигурност не е софтуерен проблем.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, detronik написа:

Реших, че е повреден WiFi модула и си купих два нови, за по-сигурно.

Вместо да купуваш излишни чарколяци, по-добре го дай на сервиз за да ти кажат какво е и има ли смисъл от ремонт. Телевизора е на седем години което е доста за съвременен тв.


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Виж дали има някакви предпазители по захранванията. Провери и батериите на ДУ както на приемника, а така също и на телевизора.

Определено софтуерът по мое мнение не е скапан. Проблема по-скоро е хардуерен.

Успех!

п.п. Провери за "издути" кондензатори ... НО, по-добре да пипа някой професионалист ...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, Coco1 написа:

Вместо да купуваш излишни чарколяци, по-добре го дай на сервиз за да ти кажат какво е и има ли смисъл от ремонт. Телевизора е на седем години което е доста за съвременен тв.

В сервиза поискаха 900 лв. за ремонт. Ремонтът се състои в подмяна  на A-board. Това е основната платка на телевизора.
Не мога да се съглася с това, че ТВ на седем години е морално остарял. Този ТВ е топ 3D модел за 2014 г. и няма нещо с което да го превъзхождат днешните HD телевизори на цена до 1200 лв. За начина, по който го използвам е повече от идеален. Sat тунери, DLNA, Медия плейър, прекрасен IPS панел, 3D, Youtube. Би ми вършил работа още 2x7 години и не бих и помислил да го сменя, ако не беше се повредил. 
 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, detronik написа:

Не мога да се съглася с това, че ТВ на седем години е морално остарял

Никой не говори за морално остаряване а че ресурса му е към края си.

преди 15 минути, detronik написа:

В сервиза поискаха 900 лв. за ремонт. Ремонтът се състои в подмяна  на A-board.

Като са ви казали какъв е проблема не виждам смисъл да го търсите другаде.

преди 15 минути, detronik написа:

Този ТВ е топ 3D модел за 2014 г.

Panasonic TX-42AS750E

Мноооооооооооого далече от топ модел е телевизор за 1200лв.

 

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, detronik написа:

В сервиза поискаха 900 лв. за ремонт.

Нещо не си разбрал, или тези от сервиза са решили да те изгонят... Платката /ако може да се намери/ се търгува на цена между 100 и 150лв. максимум. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Уважаеми съфорумци,
Отново се среща традиционното "чесане на езици" в родните форуми.

Мисля, че с дългия пост в началото и всичко, което описах като действия от моя страна и начина по който го написах, би трябвало да е станало ясно, че съм технически грамотен човек. Не съм лаик в електрониката, така че изказвания като "Виж дали има някакви предпазители по захранванията. Провери и батериите на ДУ както на приемника, а така също и на телевизора." ще приема като добронамерени, но несериозни. Отново казвам, че проверих с осцилоскоп всичко, което е посочено в сервизното описание на модела.
Също е добре да се чете правилно написаното. Написах, че телевизорът е топ 3D модел за годината. По-висок 3Д модел на Панасоник от AS750Е няма. След него просто спряха да се произвеждат 3Д телевизори. 
"Ресурса" на едно устройство е пряко свързан с изискванията на потребителя към него, ако не става дума за механично износване или нещо от рода. Ако е технически изправно устройството и покрива критериите на ползвателя си, то това устройство може да има много голям "ресурс". 
Вземете например автомобилите в милата родина. Голяма част са в категорията изчерпан ресурс, но хората си ги търкалят и не им дреме. караме таратайки, обаче искаме телевизори за 3 бона. Е това е извратено. Вие кога си сменяте телевизорите? На 7 години веднъж ли? Как определяте ресурса на един телевизор? Знаете ли моя колко часа е гледан? Стига с чесането на езиците. Нека престанем с "провери бушончето".

Конкретният ми въпрос е може ли някой да каже дали може да се програмира A-board-а. Добавям и това, че бих могъл да си направя програматори за двете памети, които съхраняват софтуера, така че ако някой може да предостави фърмуер, който да се зареди през сервизния порт, също ми върши работа.


 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, detronik написа:

Конкретният ми въпрос е може ли някой да каже дали може да се програмира A-board-а. Добавям и това, че бих могъл да си направя програматори за двете памети, които съхраняват софтуера, така че ако някой може да предостави фърмуер, който да се зареди през сервизния порт, също ми върши работа.

 

преди 1 час, detronik написа:

Ремонтът се състои в подмяна  на A-board.

Отново се среща традиционния питащ който има собствена представа за това как седят нещата и задава въпроси различни от реалноста.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, Joss Bomon написа:

Нещо не си разбрал, или тези от сервиза са решили да те изгонят... Платката /ако може да се намери/ се търгува на цена между 100 и 150лв. максимум. 

Гледах ги и аз и видях, че на старо вървят по колкова. Тези обаче са от 650 и са с различни тунери. Има вероятност да не могат да се пренесат настройките на панела към такъв но-стар борд. Това ме спира към момента да купя.
Иначе, благодаря за полезното предложение. Вероятно ще набера повече информация и може да се пробвам със смяна на борда. Няма да е 900 лв все пак :)

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, detronik написа:

Мисля, че с дългия пост в началото и всичко, което описах като действия от моя страна и начина по който го написах, би трябвало да е станало ясно, че съм технически грамотен човек

 

преди 15 часа, detronik написа:

Реших, че е повреден WiFi модула и си купих два нови, за по-сигурно.

:lol6:

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Coco1 написа:

 

Отново се среща традиционния питащ който има собствена представа за това как седят нещата и задава въпроси различни от реалноста.

А ти по какъв начин беше полезен до момента? Кажи каква е твоята представа за релаността? Имаш ТВ сервиз ли? Кажи как би ми ремонтирал телевизора?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, detronik написа:

А ти по какъв начин беше полезен до момента? Кажи каква е твоята представа за релаността? Имаш ТВ сервиз ли? Кажи как би ми ремонтирал телевизора?

Безмислен е диалога с такива като теб.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Coco1 написа:

Безмислен е диалога с такива като теб.

Тук няма диалог. Тук някой иска помощ, а получава насреща разливи на мозък от такива, които повечето им присъствия във форума са в теми като  Празни приказки и забава.
Няма смисъл. Поне не спами темата.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, detronik написа:

Тук няма диалог. Тук някой иска помощ, а получава насреща разливи на мозък от такива, които повечето им присъствия във форума са в теми като  Празни приказки и забава.
Няма смисъл. Поне не спами темата.

Колкото си "технически грамотен" толкова са ти и останалите размишления върху чуждите профили.

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 45 минути, Joss Bomon написа:

Нещо не си разбрал, или тези от сервиза са решили да те изгонят... Платката /ако може да се намери/ се търгува на цена между 100 и 150лв. максимум. 

145 ама изчерпан
е, не е точно същия модел, защото неговият дето се вижда от картинката е tuc5zj51441 v41014
https://www.usedpieces.com/TUC5Zj51441-TNPH1077

преди 30 минути, Coco1 написа:

 

:lol6:

не се хили ве
не е единствения в този форум, дето пише глупости
аз малко глупости ли съм писал през годините

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, дръндю написа:

не се хили ве
не е единствения в този форум, дето пише глупости
аз малко глупости ли съм писал през годините

Ан затуй сме ти се смели и на тебе :D

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, detronik написа:

Не съм лаик в електрониката,

не си лаик, а не можеш да помислиш, че нещо е изгоряло за да остане на времеконстанта верига
според мен, правилно са ти казали за подмяна

ама щом си мислиш че е софтуерно ето ти линк за нулиране 
https://www.hardreset.info/ru/devices/panasonic/panasonic-tx-42as750/

Цитат

HardReset.info:

Твърдо нулиране PANASONIC TV TX-42AS750

Ако искате да възстановите настройките по подразбиране за PANASONIC TX-42AS750, трябва да следвате нашето управление и действието на пълно облекчение . В резултат на това ще изтриете цялата лична информация, потребителските настройки и инсталираните приложения на вашия PANASONIC TX-42AS750. Научете как да извършите пълно нулиране на PANASONIC TX-42AS750 и да изтриете цялата лична информация от телевизора. Това е най-лесният начин да върнете софтуерната конфигурация по подразбиране.



 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Кой е този сервиз, където са ти поискали такива пари? Предполагам цената е за доставяне на нова платка от някой склад. Смени сервиза. Предполагам че NAND флаша е дал фира с лоши блокове. И трябва да се пише на програматор. Ако имаш програматор пробвай да се свали и презапише на нов чип. Откъде си? И напиши най-големия надпис на платката, евентуално стикерите и тип на дисплея - на хартиен етикет отзад на "коритото". 

Примерно: MB- TNPH1077_1_A

Панел: LC420DUF (BG)(F1)

Търсене за проби по това предположение: https://bazar.bg/obiavi?q=TNPH1077

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 46 минути, Филипов написа:

Кой е този сервиз, където са ти поискали такива пари? Предполагам цената е за доставяне на нова платка от някой склад. Смени сервиза. Предполагам че NAND флаша е дал фира с лоши блокове. И трябва да се пише на програматор. Ако имаш програматор пробвай да се свали и презапише на нов чип. Откъде си? И напиши най-големия надпис на платката, евентуално стикерите и тип на дисплея - на хартиен етикет отзад на "коритото". 

Примерно: MB- TNPH1077_1_A

Панел: LC420DUF (BG)(F1)

Благодаря за отговора!
Сервизът е във Варна (от Варна съм) и ми бе препоръчан от сервиза на Панасоник в София (посочен като официален в сайта).
Действително става дума за смяна на основна платка (A-board съгласно сервизното описание) с нова. 
Относно типа й, снимката, която е в първия пост е на моята платка и е точно TNPH1077_1_A.
На охладителната пластина отпред е изписано TUC5ZJ51441   W41014.
Довечера ще го отворя отново и ще погледна за стикер на панела.

Под "корито" предполагам имате предвид  пластмасовия капак на телевизора.

Относно флаш паметта, бих могъл да се опитам да намеря програматор от колеги, макар че THGBM5G5A1JBAIRH2H... съмнявам се :), но дори и да намеря, бих предпочел да се доверя на сервиз за смяната и препрограмирането, разбира се при разумна цена.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, detronik написа:

Благодаря за отговора!
Сервизът е във Варна (от Варна съм) и ми бе препоръчан от сервиза на Панасоник в София (посочен като официален в сайта).
Действително става дума за смяна на основна платка (A-board съгласно сервизното описание) с нова. 
Относно типа й, снимката, която е в първия пост е на моята платка и е точно TNPH1077_1_A.
На охладителната пластина отпред е изписано TUC5ZJ51441   W41014.
Довечера ще го отворя отново и ще погледна за стикер на панела.

Под "корито" предполагам имате предвид  пластмасовия капак на телевизора.

Относно флаш паметта, бих могъл да се опитам да намеря програматор от колеги, макар че THGBM5G5A1JBAIRH2H... съмнявам се :), но дори и да намеря, бих предпочел да се доверя на сервиз за смяната и препрограмирането, разбира се при разумна цена.

Няма как да се навие серзив на подобно нещо, защото не може да ти даде гаранция затова. Да не говорим, че никой сервиз не инвесира в програматори и специалисти за такъв род дейност. Единственият вариант е да намериш същия модел повреден ТВ, на който този модул работи и да си го смениш.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Хайде да спреш да се изказваш неподготвен! За да си в час се инвестира и в програматори, и в много други неща! 

"Корито" е това, на което са залепени LED лентите Този надпис е на хартиен стикер и може да е закрит от платки или метален екран. Написах ти какво е вероятно. 

Обърни внимание на първите бургаски обяви от линка в предния ми пост. Човекът пише за възстановяване.

Утре може и да разпитам за колега в региона. За Несебър, Бургас и Добрич знам. Напиши точния сервиз, про който си бил (може и на лично).

Редактирано от Филипов (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Филипов написа:

Хайде да спреш да се изказваш неподготвен! За да си в час се инвестира и в програматори, и в много други неща! 

"Корито" е това, на което са залепени LED лентите Този надпис е на хартиен стикер и може да е закрит от платки или метален екран. Написах ти какво е вероятно. 

Обърни внимание на първите бургаски обяви от линка в предния ми пост. Човекът пише за възстановяване.

Утре може и да разпитам за колега в региона.

Дали се изказвам неподготвен? Чакам да видя сервиз с програматор, с цена и с гаранция. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване