Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Греене на барабан след ремонт


Препоръчан отговор

Здравейте колеги! Вчера сменихме челюст и цилиндърче на едната задна гума и днес при проверка след път забелязах че гумата с новите челюсти грее малко повече от другата, феродото е чисто ново и не се е напаснало все още по барабана и мисля, че това е причината, ръчната изобщо не хващаше леко я натегнахме и хващаше на първите зъби след смяната, сега след като феродото е придобило лек калъп по барабана  вече към 3 зъб нагоре хваща перфектно този ефект е нормален, но все пак бих искал да чуя второ мнение, относно греннето. Благодаря предварително. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не са регулирани (напаснати) накладките. Най-вероятно и няма същата "инерция" като другата гума. Проверката - вдигате на крика и я завъртате. Ако нямате изграден "усет" ще трябва да направите същото и с другата гума, за да усетите разликата.

преди 3 минути, Baininja написа:

не се е напаснало все още по барабана

То само няма да се "напасне". Може да грее така с месеци и да образува "канал" по барабана. Дори когато е ново, без натисната спирачка или дръпната ръчна, не трябва изобщо да докосва барабана. Барабанът трябва да се върти свободно. Има и друг вариянт, по-малко вероятен - частично запушване на тръбичката за спирачна течност. Може да е съвсем леко, но достатъчно, за да не могат пружинките в барабана да я изтласкат обратно. Като се отвори, се вижда в кой край наклдаките са докосвали барабана. Моят съвет е да я отворите и да проверите и регулирате всичко наново.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, freen написа:

Не са регулирани (напаснати) накладките. Най-вероятно и няма същата "инерция" като другата гума. Проверката - вдигате на крика и я завъртате. Ако нямате изграден "усет" ще трябва да направите същото и с другата гума, за да усетите разликата.

То само няма да се "напасне". Може да грее така с месеци и да образува "канал" по барабана. Дори когато е ново, без натисната спирачка или дръпната ръчна, не трябва изобщо да докосва барабана. Барабанът трябва да се върти свободно. Има и друг вариянт, по-малко вероятен - частично запушване на тръбичката за спирачна течност. Може да е съвсем леко, но достатъчно, за да не могат пружинките в барабана да я изтласкат обратно. Като се отвори, се вижда в кой край наклдаките са докосвали барабана. Моят съвет е да я отворите и да проверите и регулирате всичко наново.

Всички това - с една дума: регулиране! На челюстите.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, Baininja написа:

сменихме челюст и цилиндърче на едната задна гума

Сменят се 2 челюсти комплект за едната страна. Какъв е модела на автомобила?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, freen написа:

 

То само няма да се "напасне". Може да грее така с месеци и да образува "канал" по барабана. 

От колегата с който правихме ремонта разбрах, че барабана ще започне да се върти свободно без никакъв допир от страна на феродото,когато  феродото придобие ръба на барабана, това колко КМ ще е никой не може да каже. С предните накладки които сменях беше същият филм, може би тогава не се бях вталил толкова в температурата, но помня че диска пържеше двойно повече от барабана в момента. Относно останалите неща са почистени, смазани и регулирани. Нищо не е затегнато докрай, както и самата ръчна както написах. 

Челюстите са две естествено, да не объркам някой, просто ремонта е само отдясно. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Може и да не си чувал, но барабана също се износва и е част която се сменя с нова, както и дисковете.

Дори и минимално задържане се отразява на разхода, а започне ли да мирише на феродо, вече нямаш нови накладки.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 минути, Baininja написа:

Челюстите са две естествено, да не объркам някой, просто ремонта е само отдясно. 

Е две са де - на колело!

Една имаше само на старите велосипеди - дето търкаше гумата!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, Baininja написа:

От колегата с който правихме ремонта разбрах, че барабана ще започне да се върти свободно без никакъв допир от страна на феродото,когато  феродото придобие ръба на барабана, това колко КМ ще е никой не може да каже.

Това не е вярно. Ако са "оригинални" или добре изработено копие, не трябва да закачат никъде. Ако са евтино менте, най-вероятно не са същите като оригиналните. Иначе това за "напасването" някои хора имат в пред вид, когато се смени диск или барабан, че повърхността, в която трие феродото, не е все още така финно "изшлайфана, гланцирана" и трябва малко време, за да се случи това. Ефектът е, че може би (но не задължително), няма да спира както със старите. Но това дава ефект само при натиснат педал или дръпната ръчна, При никакви обстоятелства, никоя спирачка на никое колело, било то след ремонт, подмяна, не трябва да задържат, ако не е натиснат педал или дръпната ръчна. Имай в пред вид, че някои части са наистина гадни ментета трудно различими на пръв поглед. Като ги сменихте, измерихте ли старите с новите? Дали извивката (радиусът) е същият, феродото с колко беше по-дебело?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Челюстите не задържат. Нарочно ги оставихме по свободни, защото видяхме че ръчната не освобождаваше както трябва, макар и след много смазвания и чистене потръгна да освобождава. Колата е стара 1996 година, ако трябва да се сменят неща и да се влагат много пари, то трябва да се смени цялата кола и макар и всичко компромис със спирачки не се правят, барабана беше добре затова и не е сменян. Днес с тази кола са изминати 180км.след тях и интензивен трафик преди да се спре направихме тази проверка. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Виж дали гумата се върти свободно с ръка. Ако не, виж отпред на барабана дали имаш отвор, за регулиране на накладките. С тънка отвертка въртиш едно зъбно колело.

А сигурен ли си, че всички пружини са закачени както трябва?

Да не би някоя да не е сложена хубаво и да не прибира хубаво челюстите.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

току-що, hjhj написа:

Виж дали гумата се върти свободно с ръка. Ако не, виж отпред на барабана дали имаш отвор, за регулиране на накладките. С тънка отвертка въртиш едно зъбно колело.

Регулирахме ги още вчера колега стоят достатъчно свободни, има си нормална инерция колата. Разсъждавахме с момчето, може би е най добре да и дадем аванс още 200-300км да поолегнат добре нещата и ако тогава продължава този барабан да е по топъл отново отварям и разсъждаваме.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 38 минути, Baininja написа:

Вчера сменихме челюст и цилиндърче на едната задна гума

м.род единствено число

преди 14 минути, Baininja написа:

Челюстите са две естествено

Тука вече хем е множествено число, хем е дадена бройката. И не е естествено, защото има евреи, които сменят и по една челюст/накладка.

преди 5 минути, jhoro написа:

Е две са де - на колело!

За тебе е още по-естествено...

 

преди 2 минути, Baininja написа:

Колата е стара 1996 година, ако трябва да се сменят неща и да се влагат много пари, то трябва да се смени цялата кола и макар и всичко компромис със спирачки не се правят, барабана беше добре затова и не е сменян.

Има и много по-стари коли, но това не означава, че части не трябва да се сменят. Това, което според тебе е добре, като го сложиш на струга, ще видиш, че никак не е добре...

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

току-що, Baininja написа:

Челюстите не задържат. Нарочно ги оставихме по свободни, защото видяхме че ръчната не освобождаваше както трябва, макар и след много смазвания и чистене потръгна да освобождава

На накладките ли казваш "челюсти"? Те, най-вероятно, се "саморегулират". В смисъл има механизъм със едно зъбно колелце и зъбче, което "щтраква" на определен период от време. В смисъл спирачката има ход - от активирането и до освобождаването и. И когато този ход стане много "голям", поради износване на феродото от накладките, този механизъм това прави - натяга накладките с 1 зъбче. Ако не са "челюстите", както твърдите, тогава остава само лагер. Което ще е съпроводено от страшен шум и е задължителна моментална смяня. Но, според мен са накладките (челюстите). Ако нещо ги "задържа", както казвате ръчната - оправете я.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, freen написа:

Ако нещо ги "задържа", както казвате ръчната - оправете я.

Има и разложена от течност и време гума на спирачни маркучи, която налягането и течността от помпата успява да преодолее и бута цилиндъра, но после течността бавно се връща през разложения маркуч.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, freen написа:

Челюстите не задържат. Нарочно ги оставихме по свободни, защото видяхме че ръчната не освобождаваше както трябва

Били са тогава, а сега? С инерцията на колата няма как да разберете. Тя е 1.5 - 2 тона. Колелото трябва яко да затяга, за да се усети по движението на колата. Ако е съвсем леко, не се усеща. За това написах да вдигнете просто задницата на крик и да видите как се върти. Колата със задно или с предно задвижване е? Ако е с предно, задното колело трябва да се върти абсолютно свободно. Няма полуоски и диференцял, които да го затрудняват. Трябва лато го засилите с ръце, да направи по инерция поне 3-4 оборота.

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 26 минути, freen написа:

На накладките ли казваш "челюсти"? Те, най-вероятно, се "саморегулират". 

Щом задаваш такива въпроси ...

Ето една картинка - разгледайте я!

ЗАДНИ БАРАБАННИ НАКЛАДКИ - Денонощен Автосервиз София - Автосервиз ПЕТКОВ

Пише си всичко - кое е челюст, на която се слага накладката, която пък трие в барабана ...

Единствено тези "обувки" не им е мястото там - вляво, синия текст.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

току-що, jhoro написа:

Щом задаваш такива въпроси ...

Ето една картинка - разгледайте я!

Е, аз знам аккво е. Единствено на предните спирачни системи има челюсти. Те стискат накладките. Иначе накладките имат осносно два елемента - метална част и феродо. Отзад, челюсти, май имаха само някои Мерцедеси, понеже те имат 4 накладки на колело. В смисъл едновременно е диск и барабан. По външната част стискат наклдаките за крачната спирачка, вътре в диска, има малки накладки, само за ръчната. Много хора бърка думите "накладки","феродо" и "челюсти". Накладките са една неделима част, с метала. Челюстите стискат тях, ако ги има. Иначе на някои стари камиони едно време са сменяли само феродото, без метала. С болтове и/или нитове са го захващали към метала. На този процес му казват "коване на феродо".

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, freen написа:

Е, аз знам аккво е. Единствено на предните спирачни системи има челюсти. Те стискат накладките. Иначе накладките имат осносно два елемента - метална част и феродо. Отзад, челюсти, май имаха само някои Мерцедеси, понеже те имат 4 накладки на колело. В смисъл едновременно е диск и барабан. По външната част стискат наклдаките за крачната спирачка, вътре в диска, има малки накладки, само за ръчната. Много хора бърка думите "накладки","феродо" и "челюсти". Накладките са една неделима част, с метала. Челюстите стискат тях, ако ги има. Иначе на някои стари камиони едно време са сменяли само феродото, без метала. С болтове и/или нитове са го захващали към метала. На този процес му казват "коване на феродо".

Това ... не го казвай на друго място!!!

Челюстта е метална, а накладката - най-место от феродо. Закрепването е или с нитове, или чрез залепване! Ето лепени челюсти

Смяна на комплект спирачни челюсти | Блог NasAuto.BG

И щом казваш "едно време" - значи и малък!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, jhoro написа:

Ето една картинка - разгледайте я!

Жоро, къде са накладките от картинката?

 

преди 10 минути, jhoro написа:

Пише си всичко - кое е челюст, на която се слага накладката, която пък трие в барабана ...

 

Според тази картинка, задната накладка не е наречена така, а част състояща се от два елемента - челюст и вътрешност.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 минути, freen написа:

Е, аз знам аккво е. Единствено на предните спирачни системи има челюсти. Те стискат накладките. Иначе накладките имат осносно два елемента - метална част и феродо. Отзад, челюсти, май имаха само някои Мерцедеси, понеже те имат 4 накладки на колело. В смисъл едновременно е диск и барабан. По външната част стискат наклдаките за крачната спирачка, вътре в диска, има малки накладки, само за ръчната. Много хора бърка думите "накладки","феродо" и "челюсти". Накладките са една неделима част, с метала. Челюстите стискат тях, ако ги има. Иначе на някои стари камиони едно време са сменяли само феродото, без метала. С болтове и/или нитове са го захващали към метала. На този процес му казват "коване на феродо".

И не само на камионите. Едно време това беше често срещана практика в повечето занаятчии занимаващи се със ремонт на спирачки. Дори имаше и българска фирма която изработваше и изпращаше в нашите сервизи накладки готови за прикрепяне с нитове. Тези нови челюсти които сложихме са точно такива. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, Baininja написа:

Здравейте колеги! Вчера сменихме челюст и цилиндърче на едната задна гума и днес при проверка след път забелязах че гумата с новите челюсти грее малко повече от другата, феродото е чисто ново и не се е напаснало все още по барабана и мисля, че това е причината, ръчната изобщо не хващаше леко я натегнахме и хващаше на първите зъби след смяната, сега след като феродото е придобило лек калъп по барабана  вече към 3 зъб нагоре хваща перфектно този ефект е нормален, но все пак бих искал да чуя второ мнение, относно греннето. Благодаря предварително. 

Да не би греенето да е от лагера? Оставихте ли му хлабина?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, baitexpo написа:

Да не би греенето да е от лагера? Оставихте ли му хлабина?

Да колега, нищо не е затягано до край даже предвидихме да не бъде толкова затегнато. Колата няма никакви шумове нито при потегля е, нито при спиране. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Тва ново цилиндърче, пробвахте ли дали буталцата в него се движат свободно и без зор? Челюстите с накладките са саморегулиращи, там няма какво да регулираш, освен да върнеш регулирашия механизъм в нулево положение. Ако не си го направил, това е причината за задържането. След като чета че си минал 180 км обаче и колелото не е станало червено, значи то е съвсем слабо и най- вероятно ще се оправи от само себе си.

преди 1 час, baitexpo написа:

Да не би греенето да е от лагера? Оставихте ли му хлабина?

Е сменяли са накладки и цилиндърче, лагера защо изобщо да се пипа? Пък и не пише, че е пипан.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 12 минути, Радул написа:

Тва ново цилиндърче, пробвахте ли дали буталцата в него се движат свободно и без зор? Челюстите с накладките са саморегулиращи, там няма какво да регулираш, освен да върнеш регулирашия механизъм в нулево положение. Ако не си го направил, това е причината за задържането. След като чета че си минал 180 км обаче и колелото не е станало червено, значи то е съвсем слабо и най- вероятно ще се оправи от само себе си.

Е сменяли са накладки и цилиндърче, лагера защо изобщо да се пипа? Пък и не пише, че е пипан.

Да, буталцата бяха в перфектно състояние, внимателно видяхме този детаил. Минахме 180км, последните 7-8 километра бяха в трафик стил газ-спирачка и колелото с новите накладки беше по топло от другото, но не беше с някаква огромна разлика в температурата - на единия барабан пръста стои 5 секунди на другият 10.

Тъй като тези дни няма да имаме възможност отново да я вкараме в бокса, разсъждавахме по този въпрос тъй като с нея предстоят още пътувания,  ако това е причинено от жилото на ръчната ,  от вибрациите ще се спусне отново със сигурност и въпроса ще се реши, ключът на спокойствието може би ще е използване на ръчната в крайни ситуации. Забравих да уточня, че и жилото е сменяно, но преди няколко месеца. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 18 минути, Baininja написа:

Да, буталцата бяха в перфектно състояние, внимателно видяхме този детаил. Минахме 180км, последните 7-8 километра бяха в трафик стил газ-спирачка и колелото с новите накладки беше по топло от другото, но не беше с някаква огромна разлика в температурата - на единия барабан пръста стои 5 секунди на другият 10.

Тъй като тези дни няма да имаме възможност отново да я вкараме в бокса, разсъждавахме по този въпрос тъй като с нея предстоят още пътувания,  ако това е причинено от жилото на ръчната ,  от вибрациите ще се спусне отново със сигурност и въпроса ще се реши, ключът на спокойствието може би ще е използване на ръчната в крайни ситуации. Забравих да уточня, че и жилото е сменяно, но преди няколко месеца. 

Па охлаби я малко тая ръчна, след като и бездруго няма да я ползваш.

И още, ако феродото дори леко трие по барабана, той няма да загрява при трафик стил, а при продължително каране с висока скорост.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване