Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Проблем с гаранционен сервиз на климатик


Препоръчан отговор

Здравейте, 

Моля за съвет какви действия бих могла да предприема, преди да се обърна към КЗП. Миналата година купихме климатик, който до скоро си работеше без проблем. Преди около седмица забелязахме, че след включване духа известно време топло, след което започва да духа студен въздух и така до сутринта. Като се събудим в стаята е не повече от 18-19 градуса, при положение, че климатика е на 22-23. Звъннах във фирмата, от която сме го закупили. Обяснявам на служителя, като не претендирам да съм технически грамотна, но поне съм се сетила да сменя режима от студено на топло, също така успявам да правя разлика между 18 и 23 градуса. Човека ми обяснява, че го включваме на много ниска температура, как искаме да ни топли и се отнесе доста подигравателно, вероятно защото съм жена и какво ли разбирам аз от климатици... Разбрах, че няма да ми обърнат внимание и отидохме на място с мъжа ми да обясним отново какъв е проблема и че желаем да дойде човек да погледне, все пак климатика все още е в гаранция.  Поискаха да пратим снимка на външното тяло и уж евентуално на 29, но не е много сигурно ще пратят техник.  До тогава  да го пускаме на повече градуси, защото според тях 23 градуса нищо не е. Тази нощ го включихме на 27, на сутринта в стаята беше 20.. Днес мъжа ми отново е звънял да провери дали ще дойдат, този пак взел да му обяснява, че термометъра не ни измервал правилно, не било възможно това, което им обясняваме и на климатика му нямало нищо. Нямало да се занимават за такова нещо да идват на място. Та въпроса ми е, какви действия мога да предприема в случая. В крайна сметка обмислям да се обърна към друг сервиз, защото това е единственото ни отопление, става въпрос за спалня, навън температурите са минусови и няма как цяла зима да спим на 17 градуса. В случай, че другия сервиз установят проблем, който отремонтират срещу заплащане от моя страна, по какъв начин бих могла в последствие да претендирам пред фирмата, от която съм го купила за възстановяване на разходите. Как документално да получа отказ от сервиз, на база на който бих доказала ситуацията и съответно ако се наложи да се обърна към КЗП. Надявам се все пак да не се стига до там и ситуацията да се развие в наша полза. 

Светли и топли празници! 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Климатиците са особена стока, гаранцията и сервизът им се поема от фирмата, извършила монтажа. Не пишете марка, модел и откъде сте го купили. Нито дали мощността му съответства на помещението и неговите топлинни загуби.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, Филипов написа:

Климатиците са особена стока, гаранцията и сервизът им се поема от фирмата, извършила монтажа. Не пишете марка, модел и откъде сте го купили. Нито дали мощността му съответства на помещението и неговите топлинни загуби.

Климатика е Gree G-tech 9-ка, като отоплява малка спалня. Апартамента е изцяло южен с външна изолация и е доста топъл. В хола имаме същия климатик, но 12-ка и го държим на 20-21 градуса, стоим по къс ръкав. Преди около две седмици съм чистила филтри, а термометъра който използваме е среден клас метеостанция, а не някой декоративен. Наясно съм, че Gree не са нещо особено, но за бюджета с който разполагахме това беше най-доброто. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Климатика от къде взема информация за това каква е температурата в помещението ? От вътрешното тяло или от дистанционното ? Ако взема информация от тялото, може горе при него да е топло и да се бърка. Проверете как ще се държи като получава данни от дистанционното. За да получава адекватна информация мисля че трябва дистанционното да има връзка с "тялото", ама не съм сигурен. Също и батериите да са с добър заряд. И аз съм с Gree Bora (мисля че това е най - ниския клас) и за отопление не мога да му хвана чалъмите. Решава че е достигнал зададената температура и се намалява, а дори неговия термометър не показва че в помещението е температура близка до зададената (Зададена 25, а според неговия термометър показва 21. Отделен термометър също показва 21). Друг път пък прави такава жега че трябва да му намаля градусите. Следя му работата със смарт контакт и се вижда, че (понякога) драстично намалява консумацията на ел. енергия без да е достигнал желаната температура. 

Колкото до това как да постъпите. Сега следват почивни дни и няма какво особено да се направи. На 29-и ако не дойдат, както са обещали от фирмата, може да позвъните на КЗП и от там би трябвало да ви посъветват какво да правите. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Gree имат опция да мерят температура през дистанционното и през вътрешното тяло, някои модели имат и опция за външна температура. Като се прави рекламация, това става пред търговеца - отива се в магазина, предявява се рекламация и до 30 дни трябва да има решение. Ако няма такова, може да си искате парите. Всичко това се отнася, ако климатика е закупен на физическо лице, не на фирма.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 часа, freaky25984 написа:

Моля за съвет какви действия бих могла да предприема, преди да се обърна към КЗП.

Понеже виждам, че се опитвате да намерите разумно решение ще си позволя да ви дам няколко съвета.

На първо място начин, по който излагате случая е малко неправилен.Изключителен на брой напълно неинформативни  фрази и ненужни никому обстоятелства, че сте се сетили, ама оня бил казал......За сметка на това липсва достатъчно техническа информация.Не става ясно какво се случва.

Хайде да се опитаме да коригираме този проблем.Напишете  в следния стил.Климатика при зададени еди колко си градуса - работи еди колко си време.Какво се случва през това време? Достига или недостига зададената температура? Кога спира или не спира?Колко е външната темература................

Въобще максимално технически наситена информация, а не -  "разбрах че няма да дойдат".По тези въроси няма как да ви помогнем.Те са в друга плоскост.

По отношение на обръщането ви към друг сервиз.Не правете това в никакъв случай.Както и да се развият събитията няма да можете да претендирате за нищо.Напротив - ще дадете повод на гаранционния сервиз да откаже всякакъв ангажимент с мотива - намеса в работата на машината от неоторизирани лица.И никой тогава няма да ви помогне.Вие ще нарушите условията на гаранцията и ще изгубите всякакви права.

Направете следното предложение към сервиза.Да изпратят човек, който да провери климатика и ако се окаже че последният си работи нормално да заплатите тази услуга.Ако има проблем посещението да си остане за тяхна сметка и да отстраняват проблема.  

 

 

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Какво бих направил аз:

Пълно изключване не климатика, смяна на батериите на дистанционното, преглеждане още веднъж на книжката и включване и настройване. След като те твърдят, че зададената температура е ниска - еми пробвайте с максималната на климатика - ако има разлика ще си покаже.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Аз не разбрах фирма ли е извършила монтажа и вакуумиран ли е. Защото си мисля че сте се правили на тенетемейци за да минете тънко и фреонът е излетял. Без да се закачи манометър и измери налягането няма какво да се коментира.

Gree са прилично направени китайци и до преди няколко години имаха 7 завода там и 2 по света. Единият мой е такъв.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Публикацията ви съдържа термини, които не допускаме! Моля, редактирайте съдържанието си и премахнете подчертаните думи по-долу. Ако замените букви от думата със звездички или друго, за да заобиколите това предупреждение, профилът ви ще бъде блокиран и наказан!
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...