Премини към съдържанието

Архивирана тема

Темата е твърде стара и е архивирана. Не можете да добавяте нови отговори в нея, но винаги можете да публикувате нова тема, в която да продължи дискусията. Регистрирайте се или влезте във вашия профил за да публикувате нова тема.

Fifa

Автомагистрала “Тракия” - всичко за строежа

Препоръчан отговор


Многократно ще вадим пари от джоба си, за да ползваме родните пътища, ако влезе в сила договорът за магистрала "Тракия". Веднъж ще трябва да плащаме за преминаване по аутобана директно на концесионера като тол такса. Втори път ще вадим от джоба си пари за винетка, за да ползваме и останалата пътна мрежа. Всеки данъкоплатец ще отделя и средства за компенсиране на концесионера при липса на достатъчно трафик, каквито са и прогнозите на експертите. Държавата ще дава пари и за преминалите камиони над 12 тона. Освен това страната ни ще трябва да върне и 100 млн. евро на Европейската инвестиционна банка. Финансовата институция даде заем за строителството на част от готовите отсечки на аутобана. Вчера правителството удължи срока за усвояването им до края на 2007 г. Освен това шофьорите у нас плащат още данък за автомобила и акциз върху горивата.

В страната на бъдещия концесионер - Португалия, системата на плащания е различна. Там за магистралите, по които минават достатъчен брой автомобили, се плаща директна тол такса. За нерентабилните аутобани отново се плаща такава, но от държавата, а шофьорите преминават, без да вадят пари от джоба си. Няма вариант, в който да се плаща и за преминаване, и за недостиг на трафик, както ще е в договора за "Тракия". В Португалия правителството също гарантира печалбата на концесионера, но по друг начин. Срокът на договора за строителство и стопанисване се удължава при липса на движение по аутобана. Така и концесионерът гарантирано си възвръща вложените средства, и гражданите не плащат многократно за едно и също трасе. Има и вариант срокът на договора да бъде съкратен, ако трафикът е много по-висок от прогнозирания. За разлика от България, Португалия няма възможност за спекулиране с броя на преминалите автомобили, защото всичко се отчита автоматично, с вградени в пътя електронни системи.

Източник: Стандарт

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Все се чудя, нашите политици спят ли като подписват разни нещица? Публикувано изображение

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Хич не се учудвам.Радвам се,че скоро ще се махам от тази вампирска страна.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И мен вече ми се живее тука.. можеби след 100-ина година ще е по-добре, но не мисля, че до 10-20 години нещо съществено ще се промени, за огромно съжаление. Публикувано изображение

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И десет пъти ше плащаме. Поздрави.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Сами си избираме управляващите, така че няма на кого да се оплачем. Явно някой е получил "компенсация" за такъв договор. :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Търгът за АМ ”Тракия” приключва до края на годината

Публикувано изображение

26 август 2009 / News.dir.bg

До края на годината искаме да имаме приключил търг за автомагистрала "Тракия", каза пред журналисти министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев.

Министерство на транспорта прави политиката по строежа на магистрала "Тракия" и другите магистрали в качеството си на оперативен орган, но изпълнението и цялата отговорност е на Министерството на регионалното развитие и благоустройството, каза още Плевнелиев, цитиран от БТА.

МРРБ има ясни правила за действие, вече е създадена работна група "Магистрали", каза още той и посочи, че ведомството ще носи отговорност за строежа на трите магистрали, финансирани по оперативната програма и че те ще бъдат факт до края на четиригодишния управленски мандат.

По никакъв начин не могат да бъдат забавени плащанията за магистралите, защото имаме план за действие, каза министърът. Оперативната програма "Регионално развитие" се подготвя така, че да не се допуснат същите грешки, както при другите и това ще бъде една от оперативните програми, която първа ще получи положителна оценка, добави Плевнелиев.

В отговор на това, че по върнатите оценки за съответствия на оперативните програми не могат да започнат търгове, Плевнелиев каза, че основна отговорност за ситуацията в момента има българската одитна институция по оперативните програми.

За мен е скандално, че одитиращата институция в България праща към Брюксел конкретно становище със забележки, ние за пореден път сме се "самозастреляли", заяви още министърът.

Ако одитната агенция има отговорност към оперативните програми, тя трябва да я носи, както ние носим отговорност за магистралите, каза министърът. В Брюксел няма кредит на доверие, не само към правителства, но и към механизми, добави той.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако това правителство успее да асфалтира и един километър от магистралата ще бъде добре.....

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Търговете за АМ ”Тракия” - през ноември

Публикувано изображение

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев съобщи в интервю пред БТА, че след като страната получи от европейското звено за техническа помощ ДЖАСПЪРС окончателната оценка по документите за търгове за строителството на магистрала "Тракия" се очаква в средата на ноември да бъдат обявени тръжните процедури за участъка от Стара Загора до Нова Загора.

За участъците 3 и 4 от магистралата - ще е ясно в началото на декември.

В периода декември-март ще са финализирани повторната екологична оценка на проекта за магистралата и отчуждителните процедури, каза министърът. Преди приключването на тези процедури строителството на магистралата няма да започне, посочи Плевнелиев и прогнозира, че това може да стане през пролетта на 2010 г.

Той коментира още, че следващата година ще бъде тежка за строителната индустрия, но отбеляза, че подкрепа за сектора ще има по линия на оперативната програма "Регионално развитие" и чрез инфраструктурни проекти, одобрени от правителство, които през 2010 г. ще се реализират с държавни заеми и гаранции.

news.dir.bg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Почват търговете за магистрала ”Тракия”

Публикувано изображение

Министерството на регионалното развитие и благоустройството е готово с документацията по търговете за магистрала "Тракия". Първият от тях ще се състои на 12 ноември.

Това каза пред журналисти министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плавнелиев, цитиран от БТА.

Министърът съобщи, че ценовите и техническите оферти няма да се отварят в един ден.Това решение е синхронизирано с европейската общност. Отварянето на всички тръжни документи в един и същ ден е по-скоро изключение в Европа, отколкото правило, каза министърът.

Аргументът на Европа е следният - когато 20 оферти се обявят публично в първата минута и след това се окаже, че от тях първите пет - най-ниските са на компании, които нямат капацитет, как ще се обясни на обществото, че петте най-изгодни оферти няма да се случат, каза министърът. Затова първоначално ще има отсяване на компаниите, които имат капацитет за строителството на магистралата, допълни Плевнелиев.

Той съобщи, че няма да има дискриминационни условия към фирмите, участващи в процедурата. В петък ще бъде обявен конкурсът за ръководител на пътната агенция, каза министър Плевнелиев.

news.dir.bg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

59 мераклии да строят част от ”Тракия”

Публикувано изображение

59 компании закупиха документи за тръжната процедура за Лот 2 на АМ Тракия – Стара Загора – Нова Загора и искат да участват, каза министър Росен Плевнелие.

Тръжната процедура изтича на 11 януари, каза министърът по bTV, като отбеляза, че никога досега не е имало толкова компании да проявяват интерес. Причината според него е, че е гарантирана равнопоставеността на всички, предаде БГНЕС.

Има разписани графици по дни и през май ще направим първа копка, каза министър Плевнелиев. На 15 януари ще стартира процедура за Лот 3 – Нова Загора – Ямбол и по-късно - Лот 4 – от Ямбол до Карнобат, отново със срок на завършване 25 месеца.

Министър Плевнелиев заяви, че има вече двама кандидати за директор на Агенция „Пътна инфраструктура“ и до понеделник, когато изтича срокът за конкурса, сигурно ще има още желаещи.

Министърът отбеляза, че са подписани 33 договора за един ден за зимно почистване на пътищата, а към 15 декември ще има и малки обществени поръчки за още 14 отсечки.

Според него въпросът за това кой ще продава винетките е решен напълно според закона и правилниците на страната. Имало е независима комисия, която е определила компанията, дала най-добра оферта за продажбата на винетните стикери и комисионата е с 6% по-ниска от предната година, което ще даде възможност икономисаните пари да бъдат използвани от министерството отново за пътища.

Плевнелиев отбеляза, че в министерството има задължения около 250 млн. лева по договори, които са необезпечени финансово. По думите му всички такива, договори след консултации с експерти и браншовите организации, ще бъдат спрени – такива са около 150 договора за най-различни дейности. И оттук нататък ще се сключват само финансови обезпечени договори, което ще изключи корупцията при възлагането, смята Росен Плевнелиев.

news.dir.bg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Познати играчи искат да строят ”Тракия”

Публикувано изображение

Само 8 оферти са подадени за търга за строителството на отсечката от Стара Загора до Нова Загора на магистрала "Тракия", след като документи за участие купиха рекордните 66 компании.

Крайният срок за подаването на предложенията изтече вчера, а днес те ще бъдат официално отворени, съобщиха от агенция "Пътна инфраструктура".

Осем оферти бяха подадени и на предишния търг, който се провали миналата година заради заложени според Европейската комисия дискриминационни условия. Същите участници, които играха за "Тракия" преди година, участват и сега, показа допитване на в. "Дневник" до пътните фирми.

Компании, контролирани от Васил Божков, играят в различни консорциуми с две чужди фирми - австрийската "Алпине" и хърватската "Конструктор инженеринг". Има и две изцяло български обединения - едното на "Трейс груп холд" и "СК 13 холдинг", а другото е на "Автомагистрали Черно море Шумен" и "Главболгарстрой". Самостоятелно кандидатстват гръцките "Актор" и "Терна", австрийската "Щрабаг" и турската "Доуш иншаат".

Компаниите от жилищното строителство, които бяха купили документация за участие, в крайна сметка са се отказали да играят. Не е подала оферта държавната компания на Азербайджан, която също беше купила документи.

Договорът за автомагистрала „Тракия“ е направен по най-добрия начин, каза днес по bTV министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев.

Дори по думите му ще има експонирани по пътя археологически забележителности, каза министърът. Ще направим всичко възможно първата копка на тази отсечка да стане на 3 май, категоричен е Плевнелиев, цитиран от БГНЕС.

Строителството на участъка ще се финансира по оперативната програма "Транспорт", а срокът за изпълнение е 25 месеца. Гаранцията за участие в търга, която фирмите трябваше да депозират, е 1 000 000 лева. ЛОТ 2 от магистралата обхваща участъка Стара Загора-Нова Загора и е с дължина 31,8 км, като прогнозната му строителна стойност е 96 милиона евро. По изискването на Закона за обществените поръчки първоначално ще бъдат отворени техническите оферти, а след това ценовите, предаде БТА.

Според премиера Борисов изграждането на отсечката трябва да приключи до 1 юни 2012 г. Неговото правителство е третото, което се опитва да довърши магистрала "Тракия".

news.dir.bg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

....

Според премиера Борисов изграждането на отсечката трябва да приключи до 1 юни 2012 г. Неговото правителство е третото, което се опитва да довърши магистрала "Тракия".

news.dir.bg

Те хубавите работи от третия път ,както е в приказките разправят, ставали....

Единственото, което ме притеснява, е че в някои приказки, хубавите работи не от третия, ами от седмия път ставатПубликувано изображение

p.s. замислям се -дали пък не живеем в приказка ?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Прокуратурата започва разследване по АМ ”Тракия”

Публикувано изображение

Прокуратурата ще проверява кои длъжностни лица са допуснали препроектирането на магистрала "Люлин", което е една от основните причини за забавяне на строителството й с шест месеца и оскъпяването й.

Това обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев пред журналисти, цитиран от "Дневник".

Проверката е поискана от премиера Бойко Борисов, след като управляващият орган по програма ИСПА в транспортното министерство установил, че в агенция "Пътна инфраструктура" "няма писмени следи за разрешено препроектиране".

Плевнелиев е назначил проверка и от инспектората на министерството. Той припомни, че турският консорциум "Мапа Ченгиз" има 38 възражения срещу формирането на цената на строителството.

"Повечето големи проекти, както и "Люлин", не са фокусирани към изграждане на необходимата за тях инфраструктура. При "Люлин" са препроектирани 26 моста и три тунела, но още при подписването на договора не е било ясно как ще се изграждат тунелите. Самото препроектиране не е било одобрено 13 месеца", коментира министърът.

Сега се оказва, че трябва да бъде преместен 110-киловолтов електропровод на НЕК. Нерешен в проекта останал въпросът за преминаването през жп линията София - Перник, където движението на влаковете трябва да бъде спряно поне временно заради строителството на магистралата.

Освен това турският консорциум не може да строи до село Даскалово, защото на пътния възел не са отчуждени четири къщи, а само земята под тях.

"Държавата също не си е свършила работата при осигуряването на условия за работата на изпълнителя", каза Плевнелиев. Той изтъкна, че не е осигурено и депо за временно складиране на 2 млн. тона земна маса. Община Перник вече е осигурила терена за него.

Графикът, представен от "Мапа Ченгиз", ще бъде одобрен до три седмици. Той бе представен от изпълнителя на 20 януари и предвижда магистралата да бъде завършена до 31 декември 2010 г. До момента са извършени едва 40% от дейностите.

Проектът се финансира със 111 млн. евро по програмата ИСПА и е сред рисковите, за които, ако не бъде изпълнен в срок, правителството трябва да осигури средства от бюджета.

news.dir.bg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Губещи се усъмниха в търга за “Тракия”

“Къде са офертите на четирите кандидата, които бяха отстранени от конкурса за магистрала "Тракия"? Какво гарантира, че не са отворени и процедурата не е манипулирана.” Тези съмнения са се появили сред отстранените участници, каза представител на една от компаниите. В края на миналата седмица бяха отворени ценовите предложения в търга за отсечката между Стара и Нова Загора.

От наддаването отпаднаха две чужди компании - турската "Доуш" и австрийската "Щрабаг", консорциумът между "Пътни строежи" и сръбската "Конструктор инженеринг" и обединението "Български автомагистрали". В него са "Главболгарстрой", "Автомагистрали-Черно море", Шумен, "Иса 2000" и "Пътстрой 92".

От строителното министерство вчера бяха категорични, че офертите им не са напускали Министерството на отбраната, където се съхраняват всички предложения и работи конкурсната комисия. Те не са докосвани и ще бъдат отворени, когато процедурата приключи, обясниха от ведомството.

Най-ниска цена в конкурса - 4,3 млн. на км, предложи обединението "Магистрали Трейс". В него с най-голям дял - 75%, е "Трейс груп холд". Притежаваната от него Пи Ес Ай има 10 на сто. С по 5% са пернишката "СК 13 Пътстрой", "Виастройинженеринг" и "Пътно строителство". Последната е регистрирана в Добрич и с най-голям дял е "СКАТ-холдинг". "Трейс" е собственост на бизнесмена Николай Михайлов.

Тя строи отсечка от метрото, ремонтира улици в столицата, пречиствателна станция в Троян. Компанията построи лот 1 от "Тракия" Оризово-Стара Загора за 2,6 млн. евро за километър. Тъй като офертата й за лот 2 е с 30% по-ниска от останалите, ще трябва да докаже, че е реална.

До края на следващата седмица ще стартира търгът за Лот 3 между Нова Загора и Ямбол, казаха от ръководството на пътната агенция в петък при отварянето на офертите.

В края на миналия месец строителният министър Росен Плевнелиев прогнозира, че същите фирми ще участват и в следващия търг. Той изрази надежда за по-голям интерес към 35,6-километровата отсечка. Бюджетът й е 108 млн. евро.

От чуждите фирми, които играха за лот 2, коментираха, че още не били взели подобно решение. Източници на "24 часа" коментираха, че той бил само тест за големите чужди играчи, с който опипвали почвата. Силата на турската "Доуш" била в района на лот 4, който е между Ямбол и Карнобат. Там те имали бази.

Това се оказал решаващият коз и в офертата на "Трейс", защото имала бази в района, което е предпоставка за по-малко разходи. Дори конкурентите от "Главболгарстрой" не бяха изненадани от ниската цена. От турската фирма не коментираха дали ще се включат в бъдещите търгове. От австрийската "Алпине" пък обясниха, че идната седмица шефовете им ще се срещнат в България и ще решат дали да участват за следващите лотове.

Според експерти един от международните играчи бил известен в средите, че често играел с дъмпингови цени, което можело да попречи на родните компании. Тежките условия и големите гаранции щели да отсеят фирмите така, че да останат само онези, които могат да си позволят да поемат рискове. Трасето криело много капани, които можели да го забавят, а изискването е да е готово за 25 месеца след старта на строежа. След това влизали в сила неустойките по договора. Предварителните прогнози на министър Плевнелиев са строежът на лот 2 да стартира на 3 май, на лот 3 очаквал да е месец и половина по-късно, а на лот 4 - 3 месеца по-късно.

Източник: 24 часа

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

До 10 работни дни ще е ясен победителят за лот 2 на „Тракия”

Комисията за разглеждане и оценка на предложенията за строителство на лот 2 на магистрала „Тракия” е предала протокола от своята дейност на възложителя - Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ), съобщиха от агенцията. Това е станало късно в петък и според законовите срокове до десет работни дни, а може би и по-малко, ще е ясно кой е определен като изпълнител на отсечката между Стара и Нова Загора. В предадения протокол е записано предложението на комисията относно класирането на участниците в процедурата. За момента обаче това предложение не се разкрива публично.

От АПИ казват, че Управителният им съвет се е запознал с предложенията на комисията и е взел решение за изпращане на копие от протокола на Министерството на транспорта, информационните технологии и

съобщенията. Съгласно Закона за обществените поръчки, управляващият орган в лицето на министерството трябва да даде становище по протокола в срок от пет работни дни, след което възложителят в същия срок следва да вземе решение за избор на изпълнител. След постановяването на акта, чрез който се завършва процедурата, заинтересованите лица ще могат да получат достъп и копие от протокола.

Сред определените като отговарящи на условията на търга оферти най-ниска е тази на Обединение Магистрали Трейс. Четири от предложенията за изпълнител бяха анулирани като непокриващи изискванията в конкурса. Между декласираните попадна австрийската компания Щрабаг, която започна обжалване на това решение.

Източник: investor.bg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Обединение „Магистрала Трейс” печели търга за строителството на Лот2 на АМ „Тракия”

Публикувано изображение

Председателят на УС на АПИ Божидар Йотов подписа решението за определяне на изпълнител за допълнително проектиране и строителство на обект: Автомагистрала „Тракия” /А-4/ „Оризово – Бургас”, участък: Лот2 „Стара Загора – Нова Загора”, от км 210+100 до км 241+900, съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура“.

В решението възложителят обявява класирането на участниците съгласно обявения критерий за оценка „най-ниска цена” в следния ред: Обединение „Магистрала Трейс”, „ТЕРНА” А.Е., “AKTOR”(“АКТОР”), Дружество по ЗЗД „Алпине – Холдинг Пътища”. За изпълнител на обществената поръчка е определено Обединение „Магистрала Трейс”.

БГНЕС припомня, че Обединение „Магистрала Трейс" предложи най-ниската ценова оферта за строежа на ЛОТ 2 от АМ "Тракия – 137, 868 млн. лв. Най-висока се оказа ценовата оферта на консорциума „Алпине- холдинг пътища“, която бе в размер на 373 641 762 лв. Отворена бе и ценовата оферта на „Терна АД“ – 247 608 078 лв. Последното отворено делово предложение беше на „Актор“ - 292 177 350 лв., като всички оферти са с ДДС. На въпрос, защо не са допуснати кандидати с по-ниски оферти, министър Плевнелиев отговори при отварянето на офертите, че техните предложения не са били отворени, тъй като те не отговарят на критериите на възложителя. Росен Плевнелиев допълни, че изцяло се доверява на преценката на комисията, която ще избере изпълнител на участъка. Той обясни, че от 9 души членуващи в нея има 5-има „пътищари“. За първа копка на участъка ЛОТ 2 е определена датата 3 май 2010 г. Срокът за изпълнение на строежа е лятото на 2012 г. ЛОТ 2 е отсечката между Стара и Нова Загора, която трябва да покрие АМ „Тракия“. Оферти в търга подадоха контролираните от Васил Божков фирми "Холдинг Пътища" и "Пътни строежи", които играят в консорциум с две чужди компании - съответно австрийската "Алпине" и хърватската "Конструктор инженеринг". Две са българските обединения - едното на "Трейс груп холд" и "СК 13 холдинг", а другото е на "Автомагистрали Черно море - Шумен" и "Главболгарстрой". Самостоятелно участват гръцките "Актор" и "Терна", австрийската "Щрабаг" и турската "Доуш иншаат".

Публикувано изображение

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Строежът на “Тракия” отваря 9 хил. работни места

Дострояването на автомагистрала "Тракия" в участъка Стара Загора - Карнобат ще създаде 9000 работни места. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев по време на официалното огласяване на победителя в конкурса за строител на лот 2 от участъка - отсечката Стара Загора - Нова Загора вчера . Това е консорциумът "Магистрали трейс", който спечели с оферта за 137,868 млн. лв., Компанията предложи най-ниската цена за участъка - 2,2 млн. евро на километър, която обаче бе над 30% по-ниска от офертите на останалите участници, както и далеч под средните цени за Балканския регион. По тази причина започна проверка дали магистралата реално може да се построи на тази цена и бе даден положителен отговор. „Фирмата е напълно мобилизирана да строи. Всичките й бази и кариери са непосредствено до участъка. Заложила е й много ниска печалба заради икономическата криза", обясни шефът на агенция "Пътна инфраструктура" Божидар Йотов причините за ниската оферта.

В момента тече 10-дневният срок за обжалване на решението на агенция "Пътна инфраструктура". Безработните в строителния отрасъл са 50 хил. души и положението е много тежко, каза Плевнелиев. В изграждането на Стара Загора - Нова Загора, което би трябвало да започне през май, ще се ангажират 4 хил. работници, а до края на годината още 5 хил. за дострояването на останалата част от трасето. Вчера бе открита и процедурата за строежа на следващия лот Нова Загора - Ямбол. Бюджетът е 3 млн. евро, както и при предишната отсечка. Оферти ще се набират до края на април. В средата на март ще стартира и конкурсът за лот 4 Ямбол - Карнобат. Паралелно вървят поръчките за избор на строителни надзорници на трите лота. За първата отсечка офертите ще се отворят на 5 март При следващите процедури за оставащите отсечки от автомагистралата пътната агенция е решила да прехвърли част от рисковете по изграждането на трасето от изпълнителя към държавата, защото имало много оплаквания при процедурата по лот 2.

Когато геоложките проучвания в инвестиционния проект се различават от реалните и на изпълнителя се наложи да сменя трасето, оскъпяването ще е за сметка на държавата или на този, който е извършил въпросните проучвания. Същото ще се случва и когато строителят се натъкне на инфраструктура, която не е обозначена в предоставените му планове.

Източник: Монитор

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Изграждането на "Тракия" пак засече

Изграждането на отсечката от Стара Загора до Нова Загора на магистрала "Тракия" може да остане без финансиране и по тази причина да се отложи за пореден път. Сега причината е, че България още не е изпратила в Европейската комисия апликационната форма за проекта. Документът е задължителен, когато се кандидатства по оперативна програма, в случая "Транспорт".

"В момента апликационната форма се съгласува с инициативата "Джаспърс" и ще бъде изпратена в Брюксел около средата на април", оправда се вчера зам.-министърът на регионалното развитие Георги Прегьов. Докато обаче документите бъдат одобрени, могат да минат няколко месеца, а според разчетите на регионалното министерство строителството на участъка от Стара Загора до Нова Загора трябва да започне в началото на май.

Източник: в-к "Сега"

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

В изграждането на Стара Загора - Нова Загора, което би трябвало да започне през май, ще се ангажират 4 хил. работници, а до края на годината още 5 хил. за дострояването на останалата част от трасето. Вчера бе открита и процедурата за строежа на следващия лот Нова Загора - Ямбол.

В наше село набират вече работници - справка

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Строежът на отсечката от "Тракия" ще започне едва наесен

Изграждането на отсечката Стара Загора - Нова Загора на магистрала "Тракия" няма как да започне преди началото на есента, заяви пред "Сега" зам. транспортният министър Ивайло Московски. Изграждането бе спечелено на търг от Обединение "Магистрали Трейс". То ще бъде финансирано от оперативна програма "Транспорт" на ЕС и ще струва към 138 млн. лв.

Изказването на Московски е в разрез с думите на зам.-министъра на регионалното развитие Георги Прегьов, който обеща строителството да започне през май. Проблемът е, че одобряването от ЕК на т.нар. апликационна форма за отсечката ще отнеме 6 месеца, а тя още не е пратена в Брюксел. Това забавяне най-вероятно ще оскъпи строителството, за което предупреди преди време и шефът на "Трейс" Николай Михайлов.

Източник: Сега

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Лот 2 на АМ „Тракия” със специален асфалт, по-устойчив на трафика

Участъкът Стара Загора-Нова Загора от АМ „Тракия" ще бъде асфалтиран с по-еластична и по-устойчива настилка от всички, използвани досега в България. Това стана ясно при подписването на договора за изграждането на отсечката между Трейс и агенция „Пътна инфраструктура". Първата копка ще бъде направена на 3 май, а 25 месеца по-късно трасето трябва да бъде готово.

Над 137 млн. лева ща струва изграждането на 32-километровия участък от аутобана. Договорът от страна на фирмата подписа инж. Цветан Цонев, който обясни, че ще бъде използвана нова по-модерна смес за асфалтовата настилка, която води до по-малки дефекти в течение на времето, свързани с тежък трафик и атмосферни условия.

Регионалният министър Росен Плевнелиев пък обясни, че първата авансова вноска ще бъде направено до месец след първата копка. „Това е поредният епизод от сагата „Магистрала „Тракия", коментира той подписването на договора. Плевнелиев направи и шеговита аналогия между строителството на отсечката и себе си: „Идеята е от 1964 година. Тя е мой връстник".

Следващата седмица ще бъдат отворени техническите оферти за строителството на следващия участък Нова Загора-Ямбол. Процедурите за трасето Ямбол-Карнобат се движат с 3 седмици закъснение.

Източник: Дарик

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Конкуренцията за втората отсечка на магистрала "Тракия" се увеличава

Конкуренцията за строителството на магистрала "Тракия" се увеличава. Оферти за отсечката от Нова Загора до Ямбол са подали 11 компании, докато при предишния търг от Стара Загора до Нова Загора участниците бяха 8.

Освен това има размествания в обединенията, както и нови фирми, които не участваха на предишния търг. Това показа допитване на "Дневник" до пътните компании, от което стават ясни девет от 11-те кандидата.

Офертите трябва да бъдат отворени днес.

Победителят в първия търг "Магистрали Трейс" въпреки, че е имало подготвена оферта, е изпуснало срока и този път пропуска надпреварата. В обединението са "Трайс груп", "СК 13 холдинг", "Пътно строителство", Добрич, и "Виастройинженеринг".

Консорциумът "Български автомагистрали" участва отново със стария състав - "Главболгарстрой Инфраструктурно строителство", "Черно море", "Пътстрой 92" и "ИСА 2000". Турската "Доуш", гръцката "Актор" и австрийската "Щрабаг", които участваха на предишния търг, са подали оферти отново.

"Холдинг Пътища" този път е предпочела да се яви в консорциум с "Галчев груп", която отскоро навлиза в пътния бранш. При предишния търг компании от холдинга на Васил Божков участваха с австрийската "Алпине" и с хърватската "Конструктор".

Сега "Алпине" най-вероятно е предпочела да се яви самостоятелно. Докато "Конструктор" участва с разложката "Балканстрой", която спечели няколко инфрастурктурни обекти в София, чието строителство обаче се бави поради липса на средства.

Вторият в класирането от предишния търг - гръцката "Терна", този път участва с българската "Сиенит", казаха от българския офис на "Терна". Гърците обжалват избора на "Магистрали Трейс" за строителството на участъка от Стара Загора до Нова Загора, като делото е във Върховния административен съд.

На този търг не се очаква голяма разлика в цените между отделните участници заради променените условия. Причината е, че държавата поема риска за геоложките проучвания и неотразена техническа инфраструктура в кадастъра за нейна сметка.

На първия търг ценовата оферта на "Магистрали Трейс" (близо 138 млн. лв.) беше близо три пъти по-ниска от най-високата предложена - на "Алпине" и "Холдинг Пътища (373 млн. лв.). Прогнозната стойност на 36 км отсечка от Нова Загора до Ямбол е 216 млн. лв.

Източник: Дневник

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Искаме от Европа ?1 млрд. за пътища

Започваме преговори с Европейската комисия за отпускане на 1 милиард евро за пътища. Това каза министър-председателят Бойко Борисов вчера в Русе при откриването на двудневна международна конференция за Дунавската стратегия. По думите му, ако ни бъдат отпуснати тези пари за магистрали, ние ще можем да заделим средства от републиканския бюджет за асфалтирането на пътища и улици в общините.

Брюксел не дава пари за асфалт и дупки вътре в градовете. Брюксел смята, че ние отдавна трябва сме свършили тази работа, след като вече сме членове на Европейския съюз. За жалост предишните правителства, които се фукат, че са ни вкарали в Евросъюза, нищо не са направили и сега ние сме в позицията да просим пари за дупки, допълни Борисов. Той подчерта, че пътната инфраструктура е жизненоважна за страната, защото годишно у нас в катастрофи загиват 1200 души, а 10 000 стават инвалиди.

По повод на Дунавската стратегия премиерът призова кметовете на общини да бъдат по-активни с проектите, за да могат да бъдат усвоени европейските пари за развитието на дунавските региони. Ние сме зад вас и ще ви съдействаме, затова съм докарал днес в Русе толкова министри. Освен това имаме изключителен съюзник в лицето на Европа, окуражи премиерът кметовете, които присъстваха на форума.

Източник: Монитор

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Плевнелиев: Тази седмица започва строителството на АМ "Тракия"

"Опитваме се да наложим нови правила и да успеем да направим така, че администрацията да работи честно и почтено и хората да бъдат мотивирани. Административната реформа не се ограничава само до съкращения в администрацията", заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев пред PRO.BG.

”Това, което виждаме в момента, е липса на правила. Когато се оказа, че няма регистри на договорите, че фактурите излизат от чекмеджетата в министерството – това говори, че няма правила и се създава корупционна среда. Промяната минава през административната реформа. Един министър се занимава с купуване на багери, трактори, пирони… В момента отговорността е размита и е прехвърлена само към министрите. Ако машинката под нас не работи, нещата няма как да се случат. И сме длъжни да направим тези нови правила - как се правят обществени поръчки, как се подписват договори. Всичко трябва да е прозрачно. Дирекциите в министерството не си говореха. Какво ви говори това? Че системата е грешна. Интересува ме да помогнем на България да стане нормална европейска държава.”, заяви Росен Плевнелиев.

Министърът на регионалното развитие и благоустройството заяви, че 240 милиона лева остават нерапзплатени към строителни фирми. Той съобщи, че тази седмица започва строителството на АМ „Тракия”. „Имаше една съдебна процедура, но бях информиран, че жалбата е оттеглена. Строежът започва тази седмица”, каза министърът. Той отбеляза, че на АМ „Тракия” ще има денонощен контрол на строителството за разлика от АМ „Люлин”, където има неяснота какво се е случвало три години. Министър Плевнелиев съобщи, че договореният срок за приключване на строежа на АМ „Люлин” е 15 май 2011 г. и ако турската компания „Мапа Дженгиз” не спази срока, ще плаща много голяма неустойка.

Източник: BGNES

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване