Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Solley

Може ли човек да се освободи от Кармата си ?

Препоръчан отговор


преди 39 минути, Shiniasu написа:

"Да примириш крайностите" не означава задължително да търсиш някакво средно състояние. Крайностите съществуват. Всичко в света е двуполюсно (туй твърдение май се приписваше на Хермес). Цялото включва и двата полюса.

Двата полюса са само в човешкото въображение. Никакви полюси няма, ние сме си ги измислили, за да си обясняваме света.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, Śūnyatā написа:

Двата полюса са само в човешкото въображение. Никакви полюси няма, ние сме си ги измислили, за да си обясняваме света.

Ако това е така, ти ще се окажеш по-голям адвайти и от Шанкара, защото утвърждаваш съществуването на една единствена, вечна и неизменна реалност, "извън" която няма нищо, "вътре" в която няма никакво разделение и която не може да бъде отречена (защото отричането вече би създало антитеза на тази реалност).

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 13 минути, Shiniasu написа:

Ако това е така, ти ще се окажеш по-голям адвайти и от Шанкара, защото утвърждаваш съществуването на една единствена, вечна и неизменна реалност, "извън" която няма нищо, "вътре" в която няма никакво разделение и която не може да бъде отречена (защото отричането вече би създало антитеза на тази реалност).

Може и да съм. Шанкара е бил будист, после нещо е изплеснал. Няма какво да се отрече, нито какво да се утвърди, за нас, било то Пустота, Атман, Брахман или Бог. Може и да е неизменна, но на нас да ни се струва че се изменя - няма как да разберем.

Редактирано от Śūnyatā (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 часа, Shiniasu написа:

Какво, да се самоубия ли, или пък да изпадна в депресия затова, че съм допуснал да ме излъжат? Правя си изводите и продължавам нататък.

Защо реагираш така?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами, защото за мен да излъжат не е нищо особено. Това е минало, което е важно само дотолкова, че да не допускам отново да ме излъжат по същия начин. Иначе животът си продължава. А някои наистина изпадат в депресии от подобни незначителни неща и помнят за цял живот. А това единствено привлича подобни събития в живота им. Най-сигурният начин, че ще те излъжат е да се страхуваш от това да те излъжат.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 10.08.2011 at 9:52, Solley написа:

Може ли човек да се освободи от Кармата си ? След като с всяко наше действие,ние посяваме бъдещето си,този кръговрат на сеене и жънене,никога не свършва.

Може..., не може.., има карма..., няма карма..., има прераждане..., няма прераждане..., има душа..., няма душа... Хипотези.

Тука има, тука няма. Де е топчето?

Не лучше ли при жизни быть Приличным человеком?

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Даваш елементарен пример и философстваш а няма нужда! Той затва е елементарен и това похват ли е? Бездействието дали е само избор, принуда или внушение и др....

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ванко, елементарен си, затова всичко ти изглежда елементарно. Няма по-тъпо парче от теб в целия форум. Акъла ти е на 9 годишен, не повече.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ама аз съм си избрал да съм такъв тук уважаеми, специална карма! Ти за реноме ли се бориш тук? Няма как да харесам някого тук само на живо с разговор. Тук е ала бала.

Човешки взаимоотношения на живо а не у форум и да ме лайкват и не ми е се тая. Да дечко и аватар ми е такъв!

Но ти се бори и бъди сериозен! Ще получиш усмивка по радиото.:D

Кьонинг е прав че си сдухан! И се възмущаваш от много работи.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тук някой да попива знание ли е дошъл или да меля? Каквото и да мелям се тая! Ти що не се поучаваш от Скепсис а си инат?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 18 часа, Shiniasu написа:

Ако това е така, ти ще се окажеш по-голям адвайти и от Шанкара, защото утвърждаваш съществуването на една единствена, вечна и неизменна реалност, "извън" която няма нищо, "вътре" в която няма никакво разделение и която не може да бъде отречена (защото отричането вече би създало антитеза на тази реалност).

Шанкара не е бил недуалист. Починал е само на 32 г. ако е имал повечко време е можел да стане и Буда. Защо не е:

1. Я поклоняюсь Говинде, Сат-гуру, чья природа – Высшее Блаженство, которое можно познать только с помощью всей Веданты, и который находится вне досягаемости слов и разума.
(«Вивека» обозначает различение, «чуда» – вершина, венец, главное украшение, и «мани» – драгоценный камень. Поэтому название значит «Главный драгоценный камень различения». Этот труд – творение величайшего мастера, лучший среди трудов о различении реального и нереального.
В этой начальной строфе приветствуется Высшее Божество, Сознание (Говинда), или Гуру, в его абсолютном аспекте.

20. Твердая убежденность разума в реальности Брахмана и нереальности вселенной называется различением (вивека) между Реальным и нереальным.

22. Постоянная направленность разума к своей Цели (т.е. Брахману), отвернувшись от многочисленных объектов чувств постоянным наблюдением их дефектов, называется Сама или спокойствие.

Има ли цел - има и вкопчване, вкопчването води до страдание,  в съзнанието му има отпечатък на дефекти, а дефекти няма, какво ти спокойствие и освобождение тогава? Той бяга от нещо несъществуващо непрестанно, търсейки опора в друго несъществуващо, щото Брахман е само представа и не може да излезе от омагьосания кръг на Самсара.

Тази единствена, вечна и неизменна реалност е Нирвана, но тя не се постига, тя не е цел, защотото няма кой да я постигне, в това осъзнаване е освобождението от дуалността и различението или нондуализма на Самсара и Нирвана.

Редактирано от Śūnyatā (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 часа, Śūnyatā написа:

Има ли цел - има и вкопчване, вкопчването води до страдание,  в съзнанието му има отпечатък на дефекти, а дефекти няма, какво ти спокойствие и освобождение тогава? Той бяга от нещо несъществуващо непрестанно, търсейки опора в друго несъществуващо, щото Брахман е само представа и не може да излезе от омагьосания кръг на Самсара.

Тази единствена, вечна и неизменна реалност е Нирвана, но тя не се постига, тя не е цел, защотото няма кой да я постигне, в това осъзнаване е освобождението от дуалността и различението или нондуализма на Самсара и Нирвана.

Как ще примириш това с необходимостта от правилни стремежи?

Сега за самсара. Ти като будист разглеждаш самсара като нещо, от което трябва да излезеш. Аз обаче разглеждам самсара по друг начин. Тук щеше да ми е много лесно да ти обясня възгледа си, ако беше теософ, розенкройцер, последовател на Дънов или Щайнер и някои други школи, защото там еволюционните схеми са обяснени приблизително точно и подробно. Накратко, да, хората и в момента са в нирвана, но не са съзнателни за пребиваването си в това състояние. Атман няма как да слезе по-ниско от своята сфера на пребиваване. Нашето съзнание е фокусирано тук и сега. След смъртта ни известна част от нашето съзнание (тази част, която е сходна по природа със сферата на пребиваване на атман) ще бъде асимилирана от него, като целта е в един момент натрупаните опитности от многобройните въплъщения (забележи, че не атман се въплъщава, а една комбинация от пет скандхи, която си е също толкова илюзорна, както и всичко в световете в които става това въплъщаване) да доведат до самоосъзнаване на атман на своя собствен план на съществуване, което всъщност е и съзнателно пребиваване в нирвана. Иначе ние и сега, след всяко въплъщение се връщаме към източника си, но няма как да осъзнаем това.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 1 час, Shiniasu написа:

Как ще примириш това с необходимостта от правилни стремежи?

Сега за самсара. Ти като будист разглеждаш самсара като нещо, от което трябва да излезеш.

Правилните стремежи са необходими първоначално, на окования в егото ум, за да осъзнае, че няма его, няма ум, няма правилни стремежи, независимо съществуващи. Както мрежата е необходима за да се улови рибата. Както лодката е необходима за да се стигне до другия бряг. После не са нужни, след като разбереш, че пръста който сочи и луната са Едно. 

Пак не си разбрал, горе се опитах да обясня, но няма как, поради неразбиране на будизма от твоя страна. От самсара не може да се излезе, както и от формата на тялото, защото Нирвана и Самсара са Едно. Формата и Пустотата са Едно. Зависимия произход и липсата на същност са Едно. Това е Средния Път.

Бе прочети Сърдечната сутра и медитирай върху нея :)

http://webblog.ru/shem/93827

Редактирано от Śūnyatā (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Поредната тема за надприказване - че кой от вас си знае кармата, та да мъдрува, дали и как щял да се освободи?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 3 часа, Śūnyatā написа:

Правилните стремежи са необходими първоначално, на окования в егото ум, за да осъзнае, че няма его, няма ум, няма правилни стремежи, независимо съществуващи. Както мрежата е необходима за да се улови рибата. Както лодката е необходима за да се стигне до другия бряг. После не са нужни, след като разбереш, че пръста който сочи и луната са Едно. 

 

Точно - защото не сме на други бряг, трябва да държим на лодката с която плаваме. И защото не сме просветлени, правилните стремежи са ни необходими. А като постигнеш нирвана, вече може да не се стремиш към нирвана.

Редактирано от Shiniasu (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 52 минути, Shiniasu написа:

Точно - защото не сме на други бряг, трябва да държим на лодката с която плаваме. И защото не сме просветлени, правилните стремежи са ни необходими. А като постигнеш нирвана, вече може да не се стремиш към нирвана.

Просветлени сме и ти и аз, но си мислим че ни трябва лодка, бряг, стремежи, Нирвана. В момента в който спреш си там, търсиш ли пропускаш...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 18 часа, sound написа:

Поредната тема за надприказване - че кой от вас си знае кармата, та да мъдрува, дали и как щял да се освободи?

13227028_1679314595663013_13918887520053

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, sound написа:

И успя ли да узнаеш, следвайки съвета на Буда?

Не искам да узная миналото си, но си правя някои изводи от настоящето. А следвайки съветите на Буда, мога да посявам добро бъдеще. :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, Aumi написа:

Не искам да узная миналото си

И що - тайна ли е, дали си грозноватичка или си обичайната чума по тези земи, от които един път заразен, човек никогиш не оздравява?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, sound написа:

И що - тайна ли е, дали си грозноватичка или си обичайната чума по тези земи, от които един път заразен, човек никогиш не оздравява?

Не, просто не ми е интересно. :)
Иначе много хора днес предлагат услугата регресия, но мен миналото не ме вълнува.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, Aumi написа:

.......

Така - и значи в крайна сметка, на практика не си проверила съвета на Буда, та: защо ми го цитираш, след като явно не си знаеш кармата?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 7 часа, sound написа:

Така - и значи в крайна сметка, на практика не си проверила съвета на Буда, та: защо ми го цитираш, след като явно не си знаеш кармата?

Както казах, правя си изводи от настоящето, наблюдавайки случващото се в живота ми и в живота на хората около мен и в света като цяло. Наблюдавам причинността и следствията на практика. Не е нужно да си грозен, недъгав или нещастен, за да приемеш, че съществува Законът на Карма. Самият Буда не е бил нито беден, нито нещастен, но е търсил истината и е успял да прозре причините за нещастието по света, просто защото е бил състрадателен.

Редактирано от Aumi (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Изводи без проверка са чисто суеверие - а Буда е бил и беден, и нещастен, все пак.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 56 минути, sound написа:

Изводи без проверка са чисто суеверие - а Буда е бил и беден, и нещастен, все пак.

Е, нали е бил роден принц? А на бедност се е обрекъл сам, по-точно на отказ от материални блага. Но не знам да е бил нещастен. По скоро е бил състрадателен, нито щастлив, нито нещастен.

А изводите си ги правя на база наблюдение върху причините и следствията от този живот. Така че, ако искаме да имаме добро бъдеще, не трябва да се сърдим ако посяваме лоши семена.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...