Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


lebal-on-Bulgarian.jpg

Предстои ми покупка на летни гуми R16(цола) 205/55
и тъй като това ще ми бъде първото купуване на гуми
искам вашето мнение.
Гледам имат няколко индекса
1.Клас: Горивна ефективност (съпротивление при търкаляне)
2. Клас: Сцепление върху мокри пътни настилки
3.Клас: Външен шум при търкаляне на гумата
До колкото знам най важното е да са максимално нови - тазгодишен ДОТ,
след това предполагам най важно е индекса за Сцепление по възможност A
Оказа се че има и гуми с борд който защитава джантите и трябва да направя компромис
между това да са с борд или с по висока Горивна ефективност(точка 1)
За точка 3 шума за мен е на последно място.
Приемам всякакви предложения и препоръки с доводи.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Забравих да добавя цена до 140лв

Според вас кое е по добре с борд  или с по малко съпротивление ?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Гуми не се пазаруват според твоя личен бюджет. 

Трябва да си вземеш възможно най добрата гума за твоя размер.

А дали ще струват 146-155-162лв/бр е без значение. Летни гуми се сменят веднъж на 5-6 години в зависимост от това колко караш.

Може да правиш компромиси с много неща но с гуми не бива.

Ако не ти стигат парите вземи на заема 100лв  но не прави компромис с гумите.

Лично според мен с усилен борд е по добре.

 

Примерно това

 

 http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/michelin/primacy-20555-wr16-p-99499.html

Редактирано от Антон Гълъбов (преглед на промените)

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако искаш гума, избягвай немарковите или тия, които са някакво подразделение на големи фирми. Така ще имаш по-малко проблеми и ще попаднеш на гума с балансирани качества. Само един пример ще дам. Преди няколко години си купих зимни гуми Debica  от Кауфланд. Ако направиш справка ще видиш, че това е полска гума, подразделение на GoodYear. Аз всъщност карам доста често с GoodYear. Та тия две гуми Debica, които поради липса на много средства взех най-напред за предни, за да ползвам зимата, струваха 60-70 лева, доакто една маркова бе от порядъка на 90-100 за моите джанти. Още първите дни в един проливен дъжд можех да се претрепя в един проход, защото тая гума нямаше сцепление дори при 30 км/ч в завой на втора скорост. Предницата се плъзга и плъзга, без шанс да влезе в правилната траектория дълго време след отнемане на газта. А това е достатъчно да навлезеш поне метър в насрещното.  Казвам това, защото веднага следващата взима взех две GoodYear, които сложих отпред, а Debica  отзад, че не ми се хвърляха чисто нови гуми. А и така колата би трябвало да стане с по-нестабилна задница, което е добре зимата за кола с предно предаване.  Днес сутринта, отивайки за работа, заваля едър дъжд, но асфалта бе почнал току що да се мокри. Понеже знам, че съм още със зините гуми, намалих поне с 50% скоростта, с която нормално влизам в един завой на пътен възел. И ако нормално там мога да вляза и с 60 без никакъв проблем, тоя път влязох с 40, очаквайки нещо да се случи. Случи се това, че отново тия Debica  така поднесоха на влизане в завоя, че се наложи да се включва ESP. Поне 20-30 градуса задницата тръгна да ме изпреварва. Разбира се, това е зимна гума в топло време на мокър асфалт, което е възможно най-неблагоприятната ситуация за един автомобил. Интересното е, че предните ми GoodYear  не ме предадоха и бяха зацепили в асфалта докрая. А аз донякъде очаквах колата да недозавие, както се случва при автомобили с предно предаване. Да, ама не. Фиестата просто обича да танцува със задницата си и калпавите гуми. На зима ще ги сменя, но просто ти давам пример, как икономия от 20-30 лева на гума води до големи проблеми. Защото една гума трябва да бъде комплекс от качества, а не само да се държи добре на сухо или мокро. Горе дадоха снимка от сравнение при ADAC и там се вижда, че една гума се оценява по много показатели. Като почнеш от най-важния - спирачен път, минеш през държане на сух и мокър асфалт и стигнеш до издръжливост, цена и комфорт. Идеалната гума бие само в някои от тия категории, докато в другите просто не си позволява слабости. Евтината гума е направена така, че да има някакви показатели, но в повечето да се проваля. Това е така, защото в една гума се ползва естествен и изкуствен каучук. Поради голямата цена на естествения каучук, производителите ползват и изкуствен, който е с много по-лоши показатели. Затова и евтините гуми са евтини не заради евтината работна ръка, а защото или са направени по лиценз на някоя стара гума или естествения каучук в тях е в минимални количества или направо липсва, както при някои китайски ментета, с два пъти по-дълъг спирачен път на мокро. Не, че китайците нямат и хубави гуми за Европа, но е трудно да разбереш кое е менте и кое не. Освен ако не следиш разни тестове, които периодично се появяват по автомобилните списания или в сайтове като тоя на ADAC. Затова най-важното условие - вземаш маркова гума, дори и по-стар модел. Те са и по-евтини. А маркови са гуми като GoodYear, Continental, Dunlop, Mishelin, Hankook, Pireli и така нататък. За мен гуми като Debica, Matador, Lassa  и други подобни, които са популярни в България, са голям риск и не си заслужава икономията на средства. макар че тия гуми са марки на някои от гореизброените производители, то доста често са големи боклуци. 

 

А относно въпроса ти за малкото съпротивление...горния пример красноречиво говори. Малко съпротивление означава нисък разход, но по-голям шум, по-твърда возия и много по-лошо държане на пътя. Никога не бих си взел такива, заради 200-300 грама икономия.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

благодаря ,но от този сайт само са тези с с борд

http://www.avtogumi.bg/oscommerce/advanced_search_result.php?s=205&h=%2F55&r=R16&categories_id=1&manufacturers_id=

Редактирано от ivanxxx (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 

Приемам всякакви предложения и препоръки с доводи.

 

Каква кола караш и с каква мощност?

Колко километра (ориентировъчно) мислиш, че ще изминеш и предимно градско или извънградско?

 

Според отговорите избирай гуми.

Ако бримчиш предимно градско не виждам смисъл да се напрягаш със скъпи и маркови гуми, но пък ако си решил да похарчиш едни много пари, то няма кой да те разубеди.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Летни гуми се сменят веднъж на 5-6 години в зависимост от това колко караш.

Едни гуми абсурд да ги караш 6 години, ако минаваш по 15-20,000км. Лично аз бих си взел Continental, ако ще се дават много пари. От евтините стават Sava.

Много големи са тия гуми и са доста пари. А ти между другото над 1200лв ли си дал за гуми?

Редактирано от simtech (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Каква кола караш и с каква мощност?

Колко километра (ориентировъчно) мислиш, че ще изминеш и предимно градско или извънградско?

 

Според отговорите избирай гуми.

Ако бримчиш предимно градско не виждам смисъл да се напрягаш със скъпи и маркови гуми, но пък ако си решил да похарчиш едни много пари, то няма кой да те разубеди.

Абе аз давам пример, как в града тая кола мята задница с калпавите евтини гуми Debica. Нима в града не вдига повече от 50? Ами аз като вдигна 80 на някой булевард, не знам дали ще мога да спра навреме при дъжд. В града дори е по-важно гумите да коват, че пешеходни пътеки много. Ето, днес дадоха 11 години на оня граничен полицай, сгазил бебе с 59 км/ч според съда. Макар, че едва ли това има нещо общо с гумите ( което не е и изключено при спукана гума), това показва едно - точно в града или селото ни трябват гуми с добър спирачен път и такива, които няма на мокро да те пратят на тротоара, както мен днес, макар и малко след това. Газ на светофара, ляв завой и...мамата си тракат зимните гуми - директно към тротоара с 30 км/ч :) Смешно ми е сега, но това е на пешеходна пътека и ако точно в тоя м,омент имаше пешеходец, тръгнал да пресича на зелено...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Абе аз давам пример, как в града тая кола мята задница с калпавите евтини гуми Debica...

Тебе все те мята нещо. Стара кола я карах с гуми втора ръка - Sava, Continental... И спираше, дори в града. Шок и ужаст, нали? Като си състезател градско - така е. Сега имам на новата 2xContinental и 2хMichelin. Нещо не ме кефи Michelin-a.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И аз съм с дилема за летните гуми и засега съм се спрял на Uniroyal RainExpert, Uniroyal RainExpert 3 и Firestone Multihawk 2.

И трите са в порядъка на 95-100лв/гума (за 185/70R14 88T).

Някой има ли наблюдения над тия модели?

Редактирано от el Zitron (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тебе все те мята нещо. Стара кола я карах с гуми втора ръка - Sava, Continental... И спираше, дори в града. Шок и ужаст, нали? Като си състезател градско - така е. Сега имам на новата 2xContinental и 2хMichelin. Нещо не ме кефи Michelin-a.

Не става въпрос за състезание, а за бързо изнасяне при ляв завой на дъжд. Това няма нищо общо със състезанието, защото повярвай ми, опитвам се да пазя зимните гуми още няколко дена, докато ги сменя като намеря свободно време. Летните ми гуми са Hаnkook  195/50R15 и те дойдоха с Фиестата от магазина. Уверявам те, че това е добра гума за спортно каране, но малко груба за неравностите, както всяка нископрофилна. Hankook  в доста тестове, които четох напоследък, се представят отлично. Това е корейска гума с отлични качества, особено новите модели. Понеже и аз трябва да купувам летни гуми скоро, се колебая между Hankook  и Continental, които напоследък са победители във всички немски тестове. разбира се, има го и фактора "домакинство", поради което това не е гума номер едно при избора ми и то най-вече заради цената. В никакъв случай обаче няма да си купя немаркови гуми или такива, които споменах. Също така няма да се спирам и на малко известни марки за мен, въпреки всякакви отзиви за тях. Това е все едно да избирам между Форд и Дачия. Е, никога няма да взема Дачия, въпреки че ще имам няколко "екстри" по-малко. Макар, че в случая двата автомобила са несравними като оборудване и поведение на пътя. така е и при гумите - само маркова!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Едни гуми абсурд да ги караш 6 години, ако минаваш по 15-20,000км. Лично аз бих си взел Continental, ако ще се дават много пари. От евтините стават Sava.

Много големи са тия гуми и са доста пари. А ти между другото над 1200лв ли си дал за гуми?

При нормално шофиране  5-6 години не е проблем.

Бакшишите   всяка година си сменят гумите. Но колите се карат денонощно.

Човека не  е казал колко ще минава на лято но това не е важно. Ако кара много  трябва да е с хубави гуми :) ако кара малко пак  трябва да е с хубави за да изкарат повече години и да не се набутва излишно.

Кой е казал че съм да 1200лв за гуми ? Това значи по 300лв на гума !!!

 

 http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/continental/premium-20555-vr16-p-153312.html

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ще се съглася с колегите, че няма смисъл от евтина гума...Аз дори изключвам като вариант купуването на гуми втора употреба.
Посочените Hankook К425 са прилични евтини гуми с балансирани качества (само са леко шумни). Continental Premium 5 беше едната от трите гуми, за които се колебаех до преди 2 месеца, но накрая се спрях на Toyo CF2 и съм предоволен... Като вариант (и еквивалент ) на Toyo-то можеш да погледнеш и Nokian-ите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Според вас кое е по добре с борд (по голямо съпротивление)
Hankook K115 I30 205/55R16 91H
Nokian Line 205/55 R16 91V
BRIDGESTONE Turanza T001 205/55R16 91V
CONTINENTAL PREMIUM 5 FR 205/55 VR16 91V
или
с по малко съпротивление(без борд)
Goodyear Efficient Grip Performance 205/55 R16 91H
Continental EcoContact 5 205/55 R16 91H MO
Dunlop Sport BluResponse 205/55 R16 91V

???

не знам защо няма комбинация от двете ........поне на сносна цена

Редактирано от ivanxxx (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ще се съглася с колегите, че няма смисъл от евтина гума...

Тойо-то не изпадна ли сериозно от всички класации? Или за някоя с подобно име ставаше въпрос? Иначе не е проблем в магазина за гуми и св..ка да ти направи продавачката, ако си с достатъчно пари. Никъде не съм препоръчал втора ръка, казвам че е достатъчно гумите да са добри, едва ли повечето сме състезатели, за да ни трябва най-перфектното и скъпото.

Кой е казал че съм да 1200лв за гуми ? Това значи по 300лв на гума !!!

8гуми по 150лв = 1200лв. Аз мисля, че се престаравате и се вживявате много. А за 5-6 години гумата ще е станала такова дърво, че и нова Дебилица ще я бие по стабилност. Това, че тия гуми по 10часа на ден яко ще ги пече слънцето лятото явно не го броиш за фактор.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

То никой от нас не може да каже кое е по-добро, защото никой не е правил точни тестове. Точни тестове се правят от автомобилните списания, подпомагани от организации като ADAC. Погледни тестовете на Ауто Билд, Ауто Мотор и тем подобни списания. Ако си мераклия, мога да снимам няколко теста, но това ще стане утре.


Тойо-то не изпадна ли сериозно от всички класации? Или за някоя с подобно име ставаше въпрос? Иначе не е проблем в магазина за гуми и св..ка да ти направи продавачката, ако си с достатъчно пари. Никъде не съм препоръчал втора ръка, казвам че е достатъчно гумите да са добри, едва ли повечето сме състезатели, за да ни трябва най-перфектното и скъпото.
8гуми по 150лв = 1200лв. Аз мисля, че се престаравате и се вживявате много. А за 5-6 години гумата ще е станала такова дърво, че и нова Дебилица ще я бие по стабилност. Това, че тия гуми по 10часа на ден яко ще ги пече слънцето лятото явно не го броиш за фактор.

Гума се кара максимум 5-6 години независимо от пробега. В склад една гума може да издържи няколко години без да загуби качествата си. Но трябва правилно съхранение. Затова DOT  не е толкова важен, ако става въпрос за 1-2 години.  

 

А за 1200 лева нещо не разбрах. 8 гуми... това да не е Джоган?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тойо-то не изпадна ли сериозно от всички класации? Или за някоя с подобно име ставаше въпрос? Иначе не е проблем в магазина за гуми и св..ка да ти направи продавачката, ако си с достатъчно пари. Никъде не съм препоръчал втора ръка, казвам че е достатъчно гумите да са добри, едва ли повечето сме състезатели, за да ни трябва най-перфектното и скъпото.

8гуми по 150лв = 1200лв. Аз мисля, че се престаравате и се вживявате много. А за 5-6 години гумата ще е станала такова дърво, че и нова Дебилица ще я бие по стабилност. Това, че тия гуми по 10часа на ден яко ще ги пече слънцето лятото явно не го броиш за фактор.

Ми не точно защото със 15'' но  и летните и зимните ми бяха на цена около 130лв.

Карах 6 години летните и миналата година ги изхвърлих при монтажа на зимните.  А зимните май са на 7 зими и сега ще ги изхвърля и тях. Не съм има проблеми нито с летните нито със зимните.  до сега 96 000км. 

За това време съм сменял масло 10 пъти  на всеки 10 000 и съм дал повече за масло от колкото за гуми.

Смяна на масло ми се връзва около 200лв.  

 

Слънцето се върти няма как да пече 4 гуми по 10часа на ден. Някой хора имат гаражи спират под дървета и тн. 

Редактирано от Антон Гълъбов (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тойо-то не изпадна ли сериозно от всички класации? Или за някоя с подобно име ставаше въпрос? Иначе не е проблем в магазина за гуми и св..ка да ти направи продавачката, ако си с достатъчно пари. Никъде не съм препоръчал втора ръка, казвам че е достатъчно гумите да са добри, едва ли повечето сме състезатели, за да ни трябва най-перфектното и скъпото.

 

Не съм особено убеден, че е изпаднала сериозно от всички класации, Мисля, че customer feedback-а говори достатъчно. По принип ако забележиш в класациите, които гледаш рядко попадат японски гуми (в това число изключение понякога прави Yokohama).

Към автора - моето мнение го споменах, но ще го повторя...

1. Continental Premium 5 (никакъв друг различен модел), Toyo CF2 или Nokian Line

2. Hankook K425, Dunlop BluResponse или Goodyear Efficient Grip

3. Която и да е гума, на която те устройва цената...

Карал съм всяка една от въпросните гуми (с изключение на точка 3 :) ) и това е личното ми класиране ..

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

...Кой е казал че съм да 1200лв за гуми ? Това значи по 300лв на гума !!!.

Ако имаш възможност, защо не? Моите зимни Мишелин са по 360 лв/бр с 25% отстъпка, т.е. идват 480 лв парчето. Миналата седмица сложих летните с които си взех колата, пак Мишелин, монтирани заводски. 

Много гуми съм сменил през годините, имал съм и калпави, имал съм и малко по-добри, но след миналогодишната случка, при която в края на едно доста дълго пътуване през лятната отпуска разбрах, че съм се движил из планински пътища със завои на всеки 50 метра с 2 (две!) почти на конци държащи се Дебица, почти гаранционни, но чудесно сцепени приблизително по средата между протектора и джантата (ако някой знае по каква причина са се нацепили, нека да каже) на по около 50 см. А аз съм педант и всяка събота сутрин рутинно проверявам нивото на течностите и налягането в гумите, всяка събота! Отделно правя това и преди всяко по-далечно пътуване, но няма как да видя сцепените от вътрешната страна, че и на посоченото място, гуми, освен ако не вдигна колата в сервиз - така и видяхме проблема, заради смяната на една биалетка.

Евтини гуми? Не, благодаря!

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И аз съм с дилема за летните гуми и засега съм се спрял на Uniroyal RainExpert, Uniroyal RainExpert 3 и Firestone Multihawk 2.

И трите са в порядъка на 95-100лв/гума (за 185/70R14 88T).

Някой има ли наблюдения над тия модели?

Карах такива. Много са добри, особено като минаваш през локви. :)  Страхотно поведение имат. Става въпрос, за Uniroyal.

 

P.P между другото, аз гуми и масла предназначени за България, не купувам. :) 

Редактирано от ghostBG86 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако имаш възможност, защо не? Моите зимни Мишелин са по 360 лв/бр с 25% отстъпка, т.е. идват 480 лв парчето. Миналата седмица сложих летните с които си взех колата, пак Мишелин, монтирани заводски. 

Много гуми съм сменил през годините, имал съм и калпави, имал съм и малко по-добри, но след миналогодишната случка, при която в края на едно доста дълго пътуване през лятната отпуска разбрах, че съм се движил из планински пътища със завои на всеки 50 метра с 2 (две!) почти на конци държащи се Дебица, почти гаранционни, но чудесно сцепени приблизително по средата между протектора и джантата (ако някой знае по каква причина са се нацепили, нека да каже) на по около 50 см. А аз съм педант и всяка събота сутрин рутинно проверявам нивото на течностите и налягането в гумите, всяка събота! Отделно правя това и преди всяко по-далечно пътуване, но няма как да видя сцепените от вътрешната страна, че и на посоченото място, гуми, освен ако не вдигна колата в сервиз - така и видяхме проблема, заради смяната на една биалетка.

Евтини гуми? Не, благодаря!

 

Eeeee, такава реклама на Debica направи, че няма какво повече да се търси !

Коя друга гума ще те прекара по планинските пътища само на конци ?

Моят избор е Continental Premium Contact 5. Две години вече се държат много добре.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Eeeee, такава реклама на Debica направи, че няма какво повече да се търси !

Коя друга гума ще те прекара по планинските пътища само на конци ?

Като ме прекара, така можеше и там да ме остави из урвите. Всъщност дали в урвите или малко километри из равното в някой прав участък - не е ли все едно къде щяха да се пръснат? Щото на мен ми е все там. Ако това е реклама, здраве му кажи!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Съвет и препоръки за марка и модел всесезонни гуми 215/45/17 ???

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.