Премини към съдържанието
Anne

Защо трябва да се сравняваме с другите държави?

    Препоръчан отговор


    Защо трябва да се сравняваме с другите държави и да си тъпчем самочувствието?  Защо трябва да копираме всички чужбински глупости?

    Точно снощи гледах по БНТ филм за колежа "Итън". Честно да ви кажа, не разбирам защо на запад вместо нормалните изрази "основно училище" и "гимназия",  използват тъпия израз "колеж".? И защо смесват децата и класовете? това нито е полезно, нито е хубаво. Какво дирят 13 годишните при 15 - 19 годишните? И как така там едно средно е пет години?
    Бях ей така ohmy.gif  като научих,  че там в общежитията им ги будят към 7:30 за училище! Седем и половина! :cry:  А нас в училището в София, в пансиона, ни караха да ставаме в шест! В шест! И което беше по - лошото - в моето общежитие имаше три тоалетни (с клекала  angry.gif ), пет умивалника и време за хигиена и тоалет от 6 до 6:30. А закуската е от 6:30 до 7:00, когато почват часовете. Поне утехата беше, че имахме кафе автомат в училището и можехме  следобед да се заредим с ободряваща напитка за  дългата следобедна занималня.
    Обаче в "Итън" не са с всичкия си - имат тъп "муфти" ден, в който се обличат като излезли от лудницата. mf_surrender.gif  Дано да не въведат тая простотия в нашите училища. Ваканциите в английско са под всякаква критика - някаква си 1 седмица. Сроковете им са повече от нашите,  гонят някакви малоумни рекорди явно. Върхът на простотията обаче е, че карат децата да учат отдавна мъртъв език - латинския, както и че там чантите не са позволени,  децата си съсипват на дъжда и снега учебниците. wacko.gif Даже на едно място не е позволено да ги внасят вътре и ги оставят навън - ужас и гнусотия! wacko.gif Вън, на мръсния и кален асфалт!  Да не говорим, че задължават горките деца на обяд да са официално облечени, но закуските и вечерите са неглиже. Организират и тъпи певчески конкурси, все едно са в детската градина. Това ли е представата за "елитно" училище?  Да не говорим колко са неорганизирани английските деца.  Мързел до шия! И седят по коридорите на земята и така си изяждат следобедната закуска! blink.gif

    Вие бихте ли учили в такова училище и при такива обстоятелства? Баси, принцовете са учили там,  а то се оказва, че са учили във свинарник.

    Някой да сподели как е в американско, в тамошните училища. Има ли още нещо отвращаващо, освен  въоръжените ученици, детекторите за метал, гнусната храна  и тъпата идея със единичните чинове? rolleyes.gif

    • Харесва ми 3

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Anne просто спри да пишеш глупости и се замисли, защо тъпите западняци вървят напред и света е техен, а ние умните българи тънем в ла**а и мизерия.

    • Харесва ми 6

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Глупости? Вървели напред? Защото храненето на пода в коридора, където е кално и мръсно, не е признак на напредничавост. Нито забраната за носене на чанти, нито ученето на мъртъв език. Напредничавост е да се пази хигиена и чистота, да се учат съвременни езици и да има нормални ваканции. Ние всъщност засега сме по - добре от англичаните.
    Да не говорим, че там англичаните дори при зимно време са по блузи с дълги ръкави и къси панталонки/поли. Да се обличаш не според времето си е гаранция за грип/бронхит/пневмония.
    А "муфти" денят е някаква измислица на болен мозък. Ако и тук се позволи децата да ходят в един учебен ден веднъж годишно облечени като банани, хамбургери, затворници, маймуни, значи здравата сме пропаднали.
    Поне в нормалните английски училища децата носят нормални униформи, но тия в "Итън" не само са от 19 век, но и са масонски.

    Аз под "елитно" разбирам училище, в което сградата и материалната база де модернизират и пазят, където преподават най- добрите учители в страната и където изискванията са високи (не прекалено, де) и където учат ученолюбиви и любознателни отличници, без значение дали са от бедно или богато семейство, където има висока хигиена, етика, възпитание и морал. Където наистина се учи, има извънкласни и извън учебни занимания, спорт и култура, разнообразно и здравословно хранене, учене на съвременни езици, където има дисциплина и ред и добре разпределено време. Тогава, в този смисъл, почти съм учила в такова.


    Тук в България обаче под "елитно" грешно се разбира "частно". А елитното не е задължително да е частно.

    Редактирано от Anne (преглед на промените)
    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Да, върви напред, а ние потъваме тотално и сигурно! А ако не си ходила в наши училища мога да те заведа да видиш колко елитност има. 

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Ходила съм драги! Бях ученичка в периода 1992-2004. Вярно, не съм учила в класни стаи, пълни с плюшени играчки  и детски картинки, вярно, че не сме имали истински кабинети по физика и химия, вярно, че не носехме униформи. Да, стаите в които съм учила, бяха с  портрети на наши исторически и литературни личности, с цитати от Ботев, Левски, Паисий,  учила съм в музикален кабинет с потрети на известни композитори като Моцарт, Бах, Бетовен............... Но поне за последния българските деца знаят че е човек, а не куче! Да, мокрила съм си дрехите, чистейки дъската с мократа гъба,  да,  по мое време в тоалетните имаше клекала,  да, оценяваха ни по шестобалната система,  да, учехме за род и родина. До първата ми класна стая стоеше цитат от Паисий - "Българино, знай своя род и език".  Да, не сме имали "муфти" ден,  учителите ни бяха строги, имахме респект от тях  и точно това ни направи хора.

    Никога няма да разбера тези, които отричат  всичко българско и се срамуват да се нарекат българи.


    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 6 минути, Anne написа:

    Ходила съм драги! Бях ученичка в периода 1992-2004. Вярно, не съм учила в класни стаи, пълни с плюшени играчки  и детски картинки, вярно, че не сме имали истински кабинети по физика и химия, вярно, че не носехме униформи. Да, стаите в които съм учила, бяха с  портрети на наши исторически и литературни личности, с цитати от Ботев, Левски, Паисий,  учила съм в музикален кабинет с потрети на известни композитори като Моцарт, Бах, Бетовен............... Но поне за последния българските деца знаят че е човек, а не куче! Да, мокрила съм си дрехите, чистейки дъската с мократа гъба,  да,  по мое време в тоалетните имаше клекала,  да, оценяваха ни по шестобалната система,  да, учехме за род и родина. До първата ми класна стая стоеше цитат от Паисий - "Българино, знай своя род и език".  Да, не сме имали "муфти" ден,  учителите ни бяха строги, имахме респект от тях  и точно това ни направи хора.

    Никога няма да разбера тези, които отричат  всичко българско и се срамуват да се нарекат българи.

    Сега отиди. 2004 нещата бяха коренно различни. Аз не отричам българското. Отричам това, че го затриваме работещо. 

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Е, тук съм съгласна! Но не и да внасяме западни работи и да се тюхкаме колко сме изостанали, като всъщност не сме.

    Теб не те ли потресава мисълта,  че в уж елитните училища  има ден, в който децата се правят на нещо, което не са? Че хапват следобедните закуски право на пода в общежитието? Че имат нищо и никакви ваканции? Че учат ненужен език?

    Излиза, че нас са ни лъгали. На запад няма нищо елитно. Излиза, че принцовете, на които всички симпатизират, не са били в строго училище и не там са се учили на обноски и  отношения с хората.  Излиза, че елитът не е това, което е. Излиза, че английските премиери до един парадират с елитно образование, което нямат.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 15 минути, Anne написа:

    Е, тук съм съгласна! Но не и да внасяме западни работи и да се тюхкаме колко сме изостанали, като всъщност не сме.

    Теб не те ли потресава мисълта,  че в уж елитните училища  има ден, в който децата се правят на нещо, което не са? Че хапват следобедните закуски право на пода в общежитието? Че имат нищо и никакви ваканции? Че учат ненужен език?

    Излиза, че нас са ни лъгали. На запад няма нищо елитно. Излиза, че принцовете, на които всички симпатизират, не са били в строго училище и не там са се учили на обноски и  отношения с хората.  Излиза, че елитът не е това, което е. Излиза, че английските премиери до един парадират с елитно образование, което нямат.

    Изостанали сме много. Образованието ни е умряло! Произвеждаме неграмотни кадри. Ако не вярваш ела в Плевен и ще те заведа в училище по твой избор и ще се убедиш сама. Запада не ни пречи и защо да не внасяме западни работи. Нима е нужно да откриваме топлата вода, след като тя е открита????

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 1 час, Емил Костов написа:

    Изостанали сме много. Образованието ни е умряло! Произвеждаме неграмотни кадри. Ако не вярваш ела в Плевен и ще те заведа в училище по твой избор и ще се убедиш сама. Запада не ни пречи и защо да не внасяме западни работи. Нима е нужно да откриваме топлата вода, след като тя е открита????

    1. Не сме изостанали интелектуално.
    2. Образованието на други места е и по-зле.
    3. Не всички са неграмотни
    4. Западът върви напред не защото са умни, а защото могат да работят колективно и да привличат кадри от държави като нашата.
    5. Пречи ни това да внасяме западни работи, че нямаме пари. И няма и да имаме, докато внасяме. За да забогатееем, трябва икономическият ни баланс да е положителен, т.е да изнасяме съизмеримо количество продукти и/или услуги или по-голямо. Няма как държава, която нищо не произвежда да напредне.
    6. Ако бяхме толкова назад и изостанали с образованието, нямаше толкова да се търсят българските лекари в чужбина, например.

    • Харесва ми 3

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 4 минути, simtech написа:

    1. Не сме изостанали интелектуално.
    2. Образованието на други места е и по-зле.
    3. Не всички са неграмотни
    4. Западът върви напред не защото са умни, а защото могат да работят колективно и да привличат кадри от държави като нашата.
    5. Пречи ни това да внасяме западни работи, че нямаме пари. И няма и да имаме, докато внасяме. За да забогатееем, трябва икономическият ни баланс да е положителен, т.е да изнасяме съизмеримо количество продукти и/или услуги или по-голямо. Няма как държава, която нищо не произвежда да напредне.
    6. Ако бяхме толкова назад и изостанали с образованието, нямаше толкова да се търсят българските лекари в чужбина, например.

    Както и да е. Ние сме на дъното, а другите се развиват и това е факт! А ние с теб може да си поспорим. Виждам че ти харесва!!

     

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 7 минути, Емил Костов написа:

    Както и да е. Ние сме на дъното, а другите се развиват и това е факт! А ние с теб може да си поспорим. Виждам че ти харесва!!

     

    Факт е и че в момента много напредналите западни държави ги палят, а дечицата им ги изнасилват рязани талибани, които умните им политици поканиха. Ама толкова са напред и така го прокопсаха, че нямам думи просто.
    Знаеш ли кое е факт? Единственото, което могат да правят те е да привличат кадри. Без интелектуалните ресурси от държави като нашата те са кръгли нули. Целенасочената им политика беше крадене на кадри. Тяхната мафия, която ги управлява е научила нещо, докато нашата мафия...опа..управление е съставена от чисти мутри/биячи и те са единствените малоумници в държавата.
    Ако българите бяха по-организирани, а не използваха изобретателността си в надцакване на дребно, тогава щяхме да сме все по-добре. Проблемът не е че сме прости. Индивидуалисти, късогледи може би, но не и прости.
    И все пак, аз не искам тук западната извратена толерастия.

    Редактирано от simtech (преглед на промените)
    • Харесва ми 2

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 30 минути, simtech написа:

    Факт е и че в момента много напредналите западни държави ги палят, а дечицата им ги изнасилват рязани талибани, които умните им политици поканиха. Ама толкова са напред и така го прокопсаха, че нямам думи просто.
    Знаеш ли кое е факт? Единственото, което могат да правят те е да привличат кадри. Без интелектуалните ресурси от държави като нашата те са кръгли нули. Целенасочената им политика беше крадене на кадри. Тяхната мафия, която ги управлява е научила нещо, докато нашата мафия...опа..управление е съставена от чисти мутри/биячи и те са единствените малоумници в държавата.
    Ако българите бяха по-организирани, а не използваха изобретателността си в надцакване на дребно, тогава щяхме да сме все по-добре. Проблемът не е че сме прости. Индивидуалисти, късогледи може би, но не и прости.
    И все пак, аз не искам тук западната извратена толерастия.

    Това ти ли го видя или слушаш новини и гледаш клипчета. Защото на новини и клипчета не вярвам. Лично проверено. Но затова пък мога да ти демонстрирам колко са зле хлапетата в момента.

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 3 часа, Емил Костов написа:

    Това ти ли го видя или слушаш новини и гледаш клипчета. Защото на новини и клипчета не вярвам. Лично проверено. Но затова пък мога да ти демонстрирам колко са зле хлапетата в момента.

    Защо трябва да му демонстрираш? То и тук , във форума се вижда че си прав.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Бе как все сме най-умни, най-работливи, най, най, най и пак сме на дъното ? Какъв е този Бог, дето ни проклел ? Толкова добри сме във всичко, пък в такава мизерия тънем. Авторке, доста по-скоро бях в училище и това, което казваш, че го е имало, отадвна го няма. Че те Левски не знаят кой е, какво остава за Моцарт. Сигурно ще е брат`чеда на Азис.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Конкретно за образователната система ,аз лично не се чувствам ,като човек получил качествено образование в училище. Проблемите са невероятно много ,всички сме запознати с тях и не виждам нужда да ги споменавам всички.
    Като за начало децата още с раждането си не са еднакви ,след това в процесът на развитие ,не всички получават основополагащо възпитание и маниери ,които родителите трябва да осигурят. Не може диви циганета да ги набутат в класната стая и да провалят целия учебен процес. Един такъв мангал в 4-ти клас след куп проблеми направо разплака нашата начална учителка. Тя беше младо и много добро същество ,но се задържа в тази професия само 1 година. И какво може да направи един учител? През социализма са ги били дори ,но тогава учителят е бил защитен ,ами в днешно време ,ако преподавател посегне на някое цигане ,на следващия ден ще трябва да се разправя с родителите му ,които са с интелект на хора живели цял живот в джунглата. 

    Като за начало смятам ,че е добре да има 2 типа училище ,нормални за децата с природно висок интелект и добро възпитание ,и такива за по-ограничени или запуснати деца ,където и отношението на учителите да е значително по-строго.

    Крачка номер две към изграждането на поколение от образовани млади българи е внедряването на съвременните технологии в учебния процес. Поднасянето на информацията да бъде такова ,че да е интересно за децата. 

    В крайна сметка живеем в 21-ви век и е леко казано престъпно да се принуждават децата ,да купуват безбожно скъпи учебници. Спомням си в гимназията учебникът ми по английски плюс учебна тетрадка струваха почти 100лв и това само по един предмет! Стойността на учебниците от 1-ви до 12-ти клас е в хиляди левове. Друго ,че въпросните тетрадки и учебници тежат. Всичко това може да бъде поправено с въвеждането на таблети ,лаптопи ,и подобни модерни устройства. По този начин актуализацията на информацията ,която е предназначена за учениците може да става дори в средата на учебната година ,дни преди да е взет даден урок. 

    Остър е и проблемът с подбора на кадри ,защото далеч не всички учители работещи в момента са подходящи за тази професия. За да има възможност за подбор на добри кадри ,трябва да се създадат добри условия ,с които да бъдат привлечени тези хора. 

    Това е една огромна инвестиция в бъдещето на България и трябва да е цел номер 1 ,но за съжаление политиката ни е анти-българска и целта е обратната. За по-малко от 20 години успяха да я изпълнят отлично. Масово училищата излъчват невероятно неграмотни млади българи и с всяка година се чупят рекорди по двойки на матурите. 

    Редактирано от Soviet Soldier (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 2 часа, N1K17Y написа:

    Бе как все сме най-умни, най-работливи, най, най, най и пак сме на дъното ? Какъв е този Бог, дето ни проклел ? Толкова добри сме във всичко, пък в такава мизерия тънем. Авторке, доста по-скоро бях в училище и това, което казваш, че го е имало, отадвна го няма. Че те Левски не знаят кой е, какво остава за Моцарт. Сигурно ще е брат`чеда на Азис.

    Не ни е виновен Бог. Виновни сме си само ние. Голям процент от българите карат по поговорката не е важно аз да съм добре, а Вуте да е зле. Затова и всичко, което правим не се получава. Няма единство.

    Давам един пример. Всеки вижда, че образователната ни система е зле и нивото запада, но нито учителите, нито родителите, нито двата синдиката на които се плаща, нито дори инспектората правят нещо по въпроса. Никой не иска да си нацапа ръцете. 

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 3 часа, Емил Костов написа:

    Не ни е виновен Бог. Виновни сме си само ние. Голям процент от българите карат по поговорката не е важно аз да съм добре, а Вуте да е зле. Затова и всичко, което правим не се получава. Няма единство.

    Давам един пример. Всеки вижда, че образователната ни система е зле и нивото запада, но нито учителите, нито родителите, нито двата синдиката на които се плаща, нито дори инспектората правят нещо по въпроса. Никой не иска да си нацапа ръцете. 

     

    А не си ли забелязал, че и дори по интернет-форумите се пише тотално неграмотно, но ако някой обърне внимание на това, се почва едно плюене срещу него.
    Не бил важен правописа, това не бил филологически форум.
    А какво правят хората, имащи възможност да поправят тези грешки ? Нищо. За какво единство говориш ?

    Да давам ли конкретни примери ?

    Редактирано от Ken (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 12 минути, Ken написа:

     

    А не си ли забелязал, че и дори по интернет-форумите се пиши тотално неграмотно, но ако някой обърне внимание на това, се почва едно плюене срещу него.
    Не бил важен правописа, това не бил филологически форум.
    А какво правят хората, имащи възможност да поправят тези грешки ? Нищо. За какво единство говориш ?

    Да давам ли конкретни примери ?

    Не е нужно!! Съгласен съм с теб!! И аз не споделям това правилно.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    " Защо трябва да се сравняваме с другите държави? "

    Еее, за да установим и разберем каква уникално жалка картинка сме! Това на пук на измислените успехи и просперитет в главите на нашите управляващи!

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 1 минута, Кумчо вълчооо написа:

    " Защо трябва да се сравняваме с другите държави? "

    Еее, за да установим и разберем каква уникално жалка картинка сме! Това на пук на измислените успехи и просперитет в главите на нашите управляващи!

     

    Омръзна ни да четем само за вашите проблеми !
    С оплакване по форумите нищо няма да постигнете.

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 3 часа, Ken написа:

     

    А не си ли забелязал, че и дори по интернет-форумите се пиши тотално неграмотно, но ако някой обърне внимание на това, се почва едно плюене срещу него.
    Не бил важен правописа, това не бил филологически форум.
    А какво правят хората, имащи възможност да поправят тези грешки ? Нищо. За какво единство говориш ?

    Да давам ли конкретни примери ?

    Присмял се...:D

    • Харесва ми 3

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 1 минута, Ken написа:


    Веднага се поправям.

    Виж, такива грешки се правят често поради бързане, недобро зрение или неудобна клавиатура, а не поради незнание.

    Знам го от личен опит.

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    току-що, Мойра написа:

    Виж, такива грешки се правят често поради бързане, недобро зрение или неудобна клавиатура, а не поради незнание.

    Знам го от личен опит.

    Тогава, каква беше целта ти ?

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 4 минути, Ken написа:

    Тогава, каква беше целта ти ?

    Да ти подскажа, че не бива да обръщаш чак такова внимание на грешките.

    • Харесва ми 4

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

    Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

    Регистрирайте се

    Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

    Нова регистрация

    Вход

    Имате регистрация? Влезте от тук.

    Вход


    ×

    Информация

    Този сайт използва бисквитки (cookies), за най-доброто потребителско изживяване. С използването му, вие приемате нашите Условия за ползване.