Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

peppone1

Какъв кондензатор да свържа към пищялката?

Препоръчан отговор


Направих нови тонколони, този път с 4 омови басови говорители, а за пищялка използвах същите говорителчета и за филтър им свързах кондензатор 3,3 мкф. и неприятното пищене сякаш се усили. Старите тонколони също си свирят добре, но съм се заблудил в сравнението с марковите Sony, на която аудиоситема въпреки че съм изключил еквалайзера, съм оставил динамичният бас включен в режим "Нормален", мислейки че това е нулево положение, съдейки по равната графика на еквалайзера, докато съвсем случайно не ми попадна същата аудио система и когато свързах на нея мойте тонколони, видях че те свирят прекрасно. И всичко това благодарение на включеният динамичен бас, който е трябвало да бъде изключен.

С това заключвам че и най-добрите маркови тонколони, без еквалайзер ще вадят отвратителен звук, освен ако не са с пасивни филтри вътре. Тогава няма нужда от еквалайзер и така да замажат ушите на потребителя, но при някои ретро песни е желателно да се подсилят вредните иначе тонове.

Редактирано от peppone1 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не е вярно.

Няма по-приятно нещо за ухото от равното АЧХ. Това е доказано в цял свят и от личен опит го казвам.

Еквалайзера в твоя случай замазва дупки или пикове в АЧХ на колоните ти.

Снеми АЧХ-то от изхода на усилвателя, след това АЧХ-то на колоните с външен микрофон /ама не от 20 лева/ през качествен ДАК или саунд карта, и тогава можем да говорим за точни неща.

Редактирано от Atanas Pachov (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Atanas Pachov написа:

Няма по-приятно нещо за ухото от равното АЧХ. Това е доказано в цял свят и от личен опит го казвам.

Съгласен. Музиката е смесвана от професионалисти на съответна апаратура и е направена както трябва да звучи.  Всякакви "корекции" я съсипват 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А филтрите в тонколоните не внасят ли корекции? Дали ще е филтър или еквалайзер, действието им е едно и също. Двулентова, трилентова или четирилентова тонколона не може да изкара равномерно АЧХ, ако няма корекции, било то с филтър или тонкоректор. Тонкоректора за разлика от филтъра не внася фазово изкривяване и тонът може да се настройва както си поискаш.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 часа, peppone1 написа:

Дали ще е филтър или еквалайзер, действието им е едно и също.

Не е точно така.Филтрите изрязват само честотите,които не може да възпроизведе качествено даден говорител.Т.е на баса средните и високите.На средночестотния-ниските и високите,а на високочестотния-ниските и средните.По този начин всеки говорител получава само тази честота,за която е предназначен.В този случай е по-голям КПД на цялата колоната,защото говорителите не се товарят с трудно възпроизвежданите им честоти.Също така колоната свири по-добре при по-голямо усилване,отколкото без филтри. Еквилайзерът не може да замени филтър,защото не може да отреже едновременно  необходимата честота за всеки говорител!Ако от него отрежеш високи и средни заради баса,високочестотния няма да свири и обратно,ако срежеш ниските и средните,ще свири предимно само високочестотния.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Димитър 59 написа:

Не е точно така.Филтрите изрязват само честотите,които не може да възпроизведе качествено даден говорител.Т.е на баса средните и високите.На средночестотния-ниските и високите,а на високочестотния-ниските и средните.По този начин всеки говорител получава само тази честота,за която е предназначен.В този случай е по-голям КПД на цялата колоната,защото говорителите не се товарят с трудно възпроизвежданите им честоти.Също така колоната свири по-добре при по-голямо усилване,отколкото без филтри. Еквилайзерът не може да замени филтър,защото не може да отреже едновременно  необходимата честота за всеки говорител!Ако от него отрежеш високи и средни заради баса,високочестотния няма да свири и обратно,ако срежеш ниските и средните,ще свири предимно само високочестотния.

 

Има как. Помисли. Правиш си 2 стъпала, едното за ниски, другото за високи. На това за ниските му орязваш преди входното стъпало високите и го закачаш за НЧ говорителя, на това за високите му орязваш ниските и го закачаш за ВЧ говорителя. В зависимост от АЧХ-то на говорителите, най-удобно е с еквалайзери на двете стъпала да буташ там където трябва. Много активни колонки от онова време на сериозни фирми са направени така. Някои имат и обратна връзка от шпулата, за да може усилвателя да елиминира вредните ходове на мембраната.

Пасивните филтри имат много недостатъци и на мене лично не ми изглежда инженерно коректно да се орязва/ филтрира силова верига, като може без проблем от предусилвателя да се направи такова нещо, няма да има загуби на енергия, както и фазово изкривяване, както каза peppone1.

преди 11 часа, peppone1 написа:

А филтрите в тонколоните не внасят ли корекции? Дали ще е филтър или еквалайзер, действието им е едно и също. Двулентова, трилентова или четирилентова тонколона не може да изкара равномерно АЧХ, ако няма корекции, било то с филтър или тонкоректор. Тонкоректора за разлика от филтъра не внася фазово изкривяване и тонът може да се настройва както си поискаш.

 

Гговорителите нямат равно АЧХ ? Естествено че ще е необходим филтър или еквалайзер. Но ти твърдиш, че на всички тонколони, без надупчени ниски, ще свирят зле. Еми не. Същност на твоите ниските са им дупката, и като ги повдигаш през еквалайзер, се изглажда АЧХ-то в тая област и стават слушаеми. Естествено, паралелно с това дали ще чуеш ниските зависи от акустика. И кои са тия маркови пасивни колони, нямащи пасивни филтри ?

Редактирано от Atanas Pachov (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Atanas Pachov написа:

Правиш си 2 стъпала, едното за ниски, другото за високи. На това за ниските му орязваш преди входното стъпало високите и го закачаш за НЧ говорителя, на това за високите му орязваш ниските и го закачаш за ВЧ говорителя

Това е активен филтър,който е по добър,но става по скъпо,отколкото стерео усилвател,с трилентови колони и филтрите. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тонколоните са Сони и на нито една тонколона от аудио система не съм видял да има филтри. При тонколоните недостигът е главно във високите и ниските честоти, следователно еквалайзера ще изреже конкретната лента от всеки говорител, т.е. басовият не може да възпроизвежда високите и затова ще му се отрежат средните под 6KHz и ще се даде подем на най-ниските, съответно при усилване на баса, пищялките не могат да го възпроизведат, освен много малка част, която ще омекоти и пищялките. Нали тонколоните са честотно разделени на 2-лентови 3-лентови и т.н., как тогава еквалайзера ще ги смеси и и ще усилва едно, за сметка на друго? Точно реактивните филтри, както изрязват средните честоти, неизбежно ще отрежат и от най-ниските, защото звук с честота 50Hz не е толкова малко за 2 килограмова бобина. Т.е. филтъра хем ще омекоти звука, хем ще намали и басите, с което и мощността на ОТ ще падне, импеданса ще също ще падне опасно ниско (само при филтрите ІІ ред), при което ако не са изчислени правилно, като нищо може да изгори усилвателя.

Всички тези филтри се вграждат от производителите с рекламна цел за да покажат колко добре на пръв поглед свирят техните колони и колко са скъпи. На практика няма усилвател без поне елементарен пасивен тонкоректор. А пасивният филтър не може да засили високите и ниските честоти, а активният еквалайзер може.

Редактирано от peppone1 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 22 минути, peppone1 написа:

Нали тонколоните са честотно разделени на 2-лентови 3-лентови и т.н., как тогава еквалайзера ще ги смеси и и ще усилва едно, за сметка на друго?

Явно не си разбрал какво значи колони с активен филтър.Пачов ти го написа преди малко.Слага се отделен усилвател за ниските и втори за високите.Всеки с отделен тонректор и независимо усилване.Ако колоните са трилентови средните и високите са с втория.В този случай се поставя само кондензатор за високите.

преди 34 минути, peppone1 написа:

...на нито една тонколона от аудио система не съм видял да има филтри.

Значи не си чувал истински яки колони.Тези от системките са бюджетни евтинки,няма кой да им слага екстри...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, Димитър 59 написа:

Явно не си разбрал какво значи колони с активен филтър.Пачов ти го написа преди малко.Слага се отделен усилвател за ниските и втори за високите.Всеки с отделен тонректор и независимо усилване.Ако колоните са трилентови средните и високите са с втория.В този случай се поставя само кондензатор за високите.

Не, ти не си ме разбрал, не съм говорил за никакъв активен филтър, прочети отново. Казах че тонколоните по принцип са си честотно разделени и няма как един външен еквалайзер да регулира едновременно двете ленти, както ти каза че бил правил. Защото честотната лента от басовият говорител не се припокрива с тази на високочестотният, така че еквалайзера ще усили или намали само този говорител който съвпада с избраната настройвана честота. Не може да се каже същото за пасивните филтри, за което ще повторя. Бобината унищожава по пътя си всяка една честота която мине през нея - една повече, друга по-малко.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, peppone1 написа:

Не, ти не си ме разбрал... и няма как един външен еквалайзер да регулира едновременно двете ленти, както ти каза че бил правил.

Май някое малко дете може по-лесно да разбере от теб.Ето ти отговора на този въпрос,за да видиш че ти не четеш:

преди 5 часа, Atanas Pachov написа:

. В зависимост от АЧХ-то на говорителите, най-удобно е с еквалайзери на двете стъпала да буташ там където трябва.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Отговорът ми не беше към Атанас Пачов, нито към теб, а към всички читатели. И никога не съм взимал под сериозно внимание вграждането в тонколоната на някакви усилватели, които ще искат и захранване. Нямам намерение да правя субуфер или тем подобни дивотии, искам тонколоната да е изцяло с външен усилвател, да бъде с номинален импеданс, минимални загуби и изкривявания.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...