Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


Значи днес докато се къпех се включи бойлера и аз докато бях под душа по рефлекс натиснах копчето за изключване. Докато тече вода върху мен при натискане на копчето може ли да ме хване ток? И при включен бойлер винаги ми е било любопитно дали не е опасно? Бойлера е нов Елдом еврика.  Дали е обезопасено копчето в случай за такива като мен невнимателни...

DSC_0332.JPG

DSC_0333.JPG

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Какво прави бойлера включен, докато се къпеш?Ключа е изолиран, но нали се сещаш, че дявола си няма работа.Бойлера се изключва от контакта.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 40 минути, Pamlea написа:

Какво прави бойлера включен, докато се къпеш?Ключа е изолиран, но нали се сещаш, че дявола си няма работа.Бойлера се изключва от контакта.

Бойлер НЕ СЕ  включва към контакт...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 Ключовете са конструирани с IP44 по БДС , което значи , че не са опасни за пипане, дори и мокри (стандартът предвижда дъжд под 60градуса и запазване на защитата). Освен това водопроводната инсталация е най-добрият заземител, което значи, че от водната струя не може да те хване ток, дори при пробит нагревател-токът ще тече между нагревателя и корпуса на бойлера. Като цяло, бойлерът е направен така, че да може да се ползва, независима от включено или не включено положение. Още по-хитро-на моя бойлер съм му сложил едно време реле, което го включва в 03часа през нощта и до 6часа е готов и сам се изключва-изобщо няма нужда да се пипа, освен това винаги е на нощна тарифа. Все пак, понеже всичко се случва, най-добре мокър да не пипаш нищо , зад което има ток...


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, B3M2W0 написа:

водопроводната инсталация е най-добрият заземител,

Освен ако не са пластмасови тръбите, каквито са всички от последните поне 20 години. И тия меки връзки въобще не предават верига надеждно. Като има проблем се случва от загряване до стапяне. Трябва си трипроводна инсталация с диференциално токова защита. Ако е по-старо - заземлението трябва да е надеждно. По принцип бутоните са с двойна изолация. Но знай че ако те хване както си мокър няма да го пуснеш.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Трябва не трябва, но това е положението. Трипроводна инсталация...къде има такава по старите къщи? Два провода - фаза и нула и това е. Аз съм на принципа - по-далече от бойлера докато се къпя и никакви пипане, въпреки че при моята стара 45 годишна инсталация съм го занулил и проверил, дали не е офазен корпуса. Иначе тиоя нови китайски уреди без проводник за зануляване са много опасни. Преди 2 седмици един ъглошлайф на работа така изперка колега, че извика, изтърва го и за малко да нацели краката ми. Преди години пък друг колега така го прасна тока пак с ъглошлайф, че го хвърли, мина през фланелката му, дерна корема и излезе отдолу.  Гледам. днешните уреди са без зануляване или заземяване. Поне повечето. Ей преди малко взех една машина за рязане на хляб и там в инструкциите - ама контакта не знам си какъв трябвало да бъде. Какъв да бъде при положение, че щепселът им е съвсем прост с фаза и 0? За всеки случай като го включих за първи път, проверих за офазяване на корпуса. Имам и една електрическа кафеварка, дето с времето взе да бие все повече и повече ток. Викам си, ще проверя как е като завъртя щепсела. Да, фазата изчезва от корпуса на кафеварката, ама се появява на ключето и пак бие ток! Веднъж така ме прасна тока, че изтръпнах. По принцип гледам да съм с чехли като си правя кафе и да не съм с мокри ръце, но викам, дай да видя как е контакта. Отварям и какво да видя. Бащата навремето, лека му пръст, не го е занулил с наличната пластинка за това, която трябва да се огъне. Огънах я, свързах нулата и вече ток не шиба. Ама пак нещо ме е страх всеки път като включа кафеварката и бръкна с лъжичката в нея, за да разбъркам кафето. А за бойлера, това което можах да направя миналата година при монтирането ми бе, да зануля правилно корпуса. Засега да чукна на дърво, проблем няма, но пак гледам да съм далече от бойлера, че не е шега работа в банята. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Глада е по страшен и от тока ! :) 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Трипроводната инсталация не е по-безопасна от двупроводната, ами ако се прекъсне главната нула преди разклонението, става същата работа. Двупроводната в съвкупност с водопроводната инсталация пак е 3-проводна, а и монтажът на 2-жилен кабел е по-лесно и по-икономично. Стигга да се използва правилно, 2-проводната е също толкова безопасна. За целта когато кабела до бойлера е 2-жилен, външният ключ трябва да изключва само фазовият проводник. За съжаление българските производители не са се съобразили със старата 2-проводна инсталация и произвеждат само двуполюсни ключове, които поставени на такава инсталация са много опасни, защото рано или късно този ключ ще се повреди и тогава трябва да се молим да се е повредил само фазовият му контакт или ако е пробил, това да бъде нулевият контакт. Но на една кумшийка беше пробила фазата и я беше спасила само водопроводната инсталация и ток от бойлера избиваше само когато беше изключен. Ако не можем да подменим кабела до бойлера, трябва да свържем ключа само на фазата, а нулата да свържем само на изходният контакт на ключа за да захрани глим лампата, а входният нулев контакт на ключа се остави свободен.

9157072z.jpg

9153838M.jpg

Редактирано от peppone1 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Хайде пак ламерщини. Май съм писал че преди 40 години едва пуснах една готварска печка с прекъснала нула в инсталажията и фазата през шукото излизаше на корпуса.

Евреите, понеже са стиснати правят инсталациите трипроводни, нашите рационализатори и мислят че занулване е равно на заземяване. Ами не е. И по стандарт се слага  ДТЗ.

И една друга нашенска "икономия" за водопровод за ползват етернитови тръби. Това че не държат и се пукат - има работа за всички, копат, върбов клин и зариват, след това друг асфалтира и прочее безсмислени глупости. Накрая се оказа че освен всичкото са и канцерогенни. А бол места са с такива вече десетки години. Като на вилата ми.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

И твоят професионален съвет какъв е, да занулим бойлера през водопровода ли? Май не си в час и не разбираш сериозността на опасността от евентуална повреда и за беда някой може да те послуша. Какво предлагаш, да свърже ключа като двуполюсен или се шегуваш, или ако няма възможност да се подмени инсталацията, какво правим? Не разбирам с какво твойта критика ще помогне, освен някой яко да го тресне тока, така както са вързани 80% от инсталациите в България, не само в твоята Вила. И че все още има домове със старите 4-тактови ключове на външното табло,  тях ги е спасило само старата водопроводна система. Но повечето хора като теб приемат сигурността за даденост, казвайки си "Не дай си Боже да се случи".

Апропо: Заземяването е неефективно, ако то не е занулено!

Редактирано от peppone1 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ти докога ще плямпаш глупости?

Я чети какво съм написал за пластмасовите тръби! И меките връзки!

преди 2 часа, Филипов написа:

по стандарт се слага  ДТЗ

Нещо неясно?

Какво намеси и вилата ми? Споменах я във връзка с етернитовите тръби на водопровода. Иначе навсякъде съм с трифазен ток - и в апартамента, и вилата, и на село. Със съответните заземявания.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Докато ти си плямпаш твоето. Дотогава хората да четат безполезни приказки.

По стандарт ДТЗ не работи на двупроводна мрежа, а когато мрежата се направи 3-проводна, ДТЗ ще бъде излишна. Хората предпочитат да си използват готовата инсталация, вместо да къртят и да чупят. Но ако продължаваш така хората ще се объркат още повече и няма да разберат каква е същината на спора, защото и аз не разбрах за какво спориш. Или че двуполюсният ключ свързан като еднополюсен няма да е толкова красиво ли, изясни се, защото аз иначе приемам че си съгласен с мен, но старческата ти гордост и инат не ще го признаят.

Недей подвеждай хората, защото някой така наплашен от тока ще си изпотроши целият апартамент и ще се изръси с хиляди пари за ремонт за да си направи любимата ти стандартна инсталация, с любимите ти ДТЗ, които никога няма да се задействат, но да стоят за украшение.

Редактирано от peppone1 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, peppone1 написа:

По стандарт ДТЗ не работи на двупроводна мрежа

А стига ве !!!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Няколко ламерчета сигурно сте най-големите разбирачи.  :angry::lol6::tease:

Аре у лево!  gayfight.gif

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Ти пък от коя дупка изпълзя, че да ни наричаш ламери ? Я марш обратно на село, да си гледаш животните и сееш арпаджика.

Редактирано от Atanas Pachov (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 22 часа, BMW Маниак написа:

А стига ве !!!

Ще работи толкова, колкото ще бъде и опасна. Недопустимо е зануляването да преминава през каквито и да е устройства, ключове, ДТЗ, бушони и др. и да разчитаме на това че ДТЗ ще е винаги изправна. Тъкмо по тази причина махнах моята, защото не искам при авария да ме тресне тока и защитата да изключи, предпочитам да не ме удря тока. ДТЗ има други предимства, а това че ще засече утечка в момента на образуването й. А щом 3-проводната инсталация е по-безопасна, прекарайте си тогава 4-проводна, че като се прекъсне едната нула, да останат още две резервни.

преди 6 часа, Atanas Pachov написа:

Ти пък от коя дупка изпълзя, че да ни наричаш ламери ? Я марш обратно на село, да си гледаш животните и сееш арпаджика.

Проблемът на Филипов е че той като си купи ключа за бойлера и ще се ядосва че е дал 6-7лв. за двуполюсен, а пък аз го карам да използва само половината от него. И за да си избие разликата от тези 3лв., той ще си разбие цялата баня за да си сложи бленуваната му ДТЗ и двуполюсният ключ, който по незнайно каква причина трябвало да изключва и нулата. Или че от енергото могат да му дойдат на проверка дали си е сложил ДТЗ.

И аз съм правил грешката на нов ремонт да подменя старата инсталацията пак с 2-проводна, но какво да правя сега, да къртя и да чупя всичко наново ли?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Много спор за нищо полезно! Най-важното е всички ел.уреди да са занулени, а инсталацията да има оразмерени предпазители/да не се слагат жица на изгорял предпазител/ . А дали е качествена нулата е грижа на ЕРД и те стриктно я поддържат/нулата е земно в трафопостта/,защото знаят каква отговорност носят . При занулен бойлер и добра нула имам предвид да няма лоша връзка в инсталацията до външната нула ВСИЧКО Е ОК, може да се къпи и при пуснат изправен бойлер/да са му в ред ВСИЧКИ ЗАЩИТИ/.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Щом съм жив и пиша значи "Елдом" доказва, че си е качествена марка. Докато се къпеш да си включваш и изключваш от бутоните бойлера защитата е много добра за такива невнимателни хорица.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, oldplayer написа:

Щом съм жив и пиша значи "Елдом" доказва, че си е качествена марка. Докато се къпеш да си включваш и изключваш от бутоните бойлера защитата е много добра за такива невнимателни хорица.

Имам същия или подобен бойлер. Монтирах го миналия юли. Като следя тая тема, тая сутрин викам пак с фазомера да проверя. Няма никъде фаза. Ясно е тук за какво се спори, но той щом рекъл Господ... Лично аз моя бойлер не го изключвам докато се къпя. Но пак казвам, внимавам да съм по-далеч. Само че това далеч хич нищо не означава. Чувал съм за случаи, как удря светкавица и по тръбопроводите бам!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако се живее в блок няма опасност от удар на светкавица , защото всички блокове имат така наречения Фарадеев кафез . В моята практика около 40 години знам само един случай на убит човек при къпане -жена в Цигов чарк/курорт в Пазарджишко/ и  причината е на лошо земно в трафопостта.ПОддържал съм заводски трафопост и знам  какви големи изисквания имаше за земното - то беше поливане със солена вода ,то бяха постоянни замервания , дневници и т.н.В крайна сметка от това земно зависеше живота на повече от 300 човека. Ако бойлерът е вързан директно на оразмерен предпазител,бойлерът е изправен /работещтерморегулатор, термични защити и други допълнителни ,които са поставени при по съвременните бойлери/ няма никаква опастност за къпещия се човек при включен бойлер.Предпазителят и защитите изключват веригата при късо за много кратко/някакви милисекунди, не си спомням колко/ и безопасно за човека време.Всичко друго е параноя.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 26.07.2017 г. в 22:57, oldplayer написа:

Щом съм жив и пиша значи "Елдом" доказва, че си е качествена марка. Докато се къпеш да си включваш и изключваш от бутоните бойлера защитата е много добра за такива невнимателни хорица.

Че каква защита имат бойлерите Елдом?

Редактирано от peppone1 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 часа, peppone1 написа:

Че каква защита имат бойлерите Елдом?

Най-малко три-терморегулатор, термични и токови и за налягане. Интересни сме хората? При проточните бойлери можем да се къпем  САМО, когато са включени ,а за  останалите ,когато се къпем трябва да ги изключваме!? Защо?

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
на ‎24‎.‎7‎.‎2017‎ г. в 20:57, Филипов написа:

И една друга нашенска "икономия"

аве, не е само до икономия
по-старите инсталации са двупроводни и бях принуден да сложа ДТЗ вместо стенен ключ
а ето и изпълнението

 

Резултат с изображение за дтз за бойлер

пп

опс, ся видях че темата е стара

Редактирано от Гост (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

  • Горещи теми в момента

  • Подобни теми

    • от ElSie7e
      Здравейте,
      Старият бойлер протече и се наложи да го заменя нов. Тъй като банята е доста малка нямам голям избор взех стар модел, почти същия като стария. Новият е Diplomat, хоризонтален, 80 л, със серпентина отдясно (линк по-долу с лява серпентина). Монтира го майстор. 
      https://www.home-max.bg/elektricheski-bojler-diplomat-gc-80-hstl/
      Майсторът приключи с монтажа, тествахме дали всичко е наред и си тръгна. Малко след това обаче от бойлера започна да се чува силно свирене - не като чайник, а по-скоро като параход. Обадих му се и той каза, че е от клапана и няма от какво да се притеснявам. Всичко хубаво, но на мен ми се струва доста притеснително, отделно че свиренето е доста силно и се чува чак във входа на етажа и вероятно притеснява съседите.
      Всичко останало изглежда наред - няма течове, налягането е силно, терморегулаторът изключва. Меките връзки са нови. Клапанът си вървеше с бойлера, отделно в кутийка (не е монтиран фабрично). Като гледам клапанът е такъв: https://www.home-max.bg/banya/sanitariya/vik-instalaciya/instalaciya-na-bojleri/?s=1
      Свиренето започва малко след като включа бойлера. Продължава по 1-3 секунди и е през 4-5 минути, понякога и два пъти едно след друго. По-притеснително е, че изсвирва няколко пъти дори след като го изключа от копчето.  Иначе го наблюдавах и наистина е от клапана - вижда се как лостчето "потреперва".
      Няколко пъти опитах да пусна вода от клапана, но свиренето продължава.
       
      Има ли от какво да се притеснявам? Възможно ли е клапанът да е дефектен? Смяната на клапана с нов ще ме оттърве ли от досадното свирене? 
       
      П.С. Серпентината няма да се ползва и затапих изходите с капи, както ми препоръча майсторът при монтажа. 
    • от Анита Х. Трифонова
      Ток, жици, плочки, белезници и оставки на политици - тинтири минтири
      Професор Вучков със специален коментар за Господари на ефира
      Дали пък не е вярно, кой и защо спря предаването?
       
      А.Х.Т. sekirata cekupama
    • от Soviet Soldier
      Всички знаем, колко много търговски марки се подвизават на българския пазар, предлагащи най-различна битова техника. Голяма част от тях, дори се опитват да изкарват стоките си българско производство. Истината е, че 99% от тях просто поръчват на едро продукти, които са конструирани и произвеждани в огромни фабрики в Китай. По този начин цената на един и същ продукт, продават в една и съща страна, но под две различни търговски марки, цената може да се различава в 3-4 пъти. На скоро попаднах на електрически смесители, които са правени в един завод в Китай, но са поръчки на няколко различни фирми и се продават под различни марки и на коренно различни цели.

      Пример: 

      Кауфланд ги предлага под марка "Crown" на цена от 34,99лв.: 



      Emag ги предлага под марката "My Domo", но тук цената вече е различна 47,99лв: 



      Друга известна марка на българския пазар "Sapir" Не остават по-назад с цена от 79,99лв.:




      Но черешката на тортата е един силно рекламиран по българските телевизии бренд с подвеждащо италианско наименование "Delimano" предлагащ този евтин китайски смесител на цена от 99,90лв.:



      Аз само мога да ви посъветвам, да не се хвърляте да купувате разни продукти импулсивно. Първо проверете добре, какво се предлага на пазара, но в крайна сметка е ваш избор, дали да си харчите парите разумно. Това е само един дребен пример, но същите порочни практики и огромни разлики в цените на един и същ продукт, са забележими и при по-крупни и далеч по-скъпи уреди. Тук виждате, как чрез една бърза проверка в интернет, преди покупка на даден уред, може да спестите от (на пръв поглед) евтин и дребен уред до 65лв. 
    • от Svetlio88
      Здравейте!
      Имам проблем с премигване на тока. Живея в кооперация. Електромерите на целия вход са на едно табло на партера, като към всеки електромер има по два главни бушона. В апартамента също имаме бушонно табло, но на него няма бушон, който да е главен.
      Преди време често премигваха лампите докато един ден не останах без ток. Оказа се, че е изгорял главния бушон, който е на таблото при електромерите долу. Само да подчертая, че всички бушони са със стопяема жичка, керамични. Смених бушона, но развивайки го се оказа, че гнездото е нагоряло, а капачката на самия бушон буквално се беше заварила за контактната пластина на гнездото, където влиза бушона. Става въпрос за тази пластина в дъното, където контактува с патрона, а не тази резбованата. Оттам е идвало и премигването, докато в един момент съвесем е нагоряло. Точно този нагар явно сега създава проблеми, защото пак се появи това премигване. Вероятно не прави добър контакт самата пластина с бушона. 
      Въпросът ми е, ЧЕЗ отстранява ли такива проблеми или трябва аз да си търся техник, имайки предвид, че проблема е бушон на главното табло, където са електромерите на целия блок?
       
    • от blue_789
      Здравейте, на квартира съм в боксониера ново строителство и тъй като жилището и банята съответно са по-тесни, хазяинът ми е монтирал хоризонтален бойлер Елдом, за да се спести място уж и да е по-удобно, но откакто съм се нанесъл тъпия бойлер за 3ти път протича. Някакво уплътнение се къса. Като идваха да го ремонтират (от самата фирма елдом) всеки от майсторите каза по нещо различно. Единият обвини мен защото термостата бил нагласен на по-високи градуси да загрява водата, вторият ми каза че тези бойлери имали някакъв клапан, който през 15 дни трябвало да се продухва и, че налягането в тази част на града е по-високо и от там идва проблема. И че единственото предимство на този тип бойлери е, че пестят място, всичко останало било минус.
      На този човек с градусите му казах "за какво тогава е направен да загрява до толкова градуси като се пука"  втория майстор го попитах "възможно ли е след като не съм продухвал този клапан, тъй като не знаех за него от там да е проблема" и го попитах мога ли да направя нещо за да предотвратя следващ такъв теч...

      Продухвам клапана, термостата е на по-ниски градуси, къпя се по-бързо, защото не ми стига водата за по-дълго и ето, че за 3ти път пак протича този бойлер и ми омръзна... Последния път сложиха "по-здраво уплътнение" , това беше преди 2 седмици. Какво да правя не знам, посъветвайте ме и се извинявам предварително за глупави изрази, които може би съм употребил, но не съм на ясно с техническите термини относно този тип битова техника. 

      Благодаря предварително.
  • Дарение

×
×
  • Добави ново...