Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Здравейте, изпратиха ми един захранващ блок, който беше опакован само в онези мехурестите найлони и платката му се беше счупила на няколко парчета. Ищецът в случая подателя им е казал да го сложат в кутия, защото е чупливо, но незнайно по каква причина не го сложили, а и самото притягане на найлона с тиксо може да е допринесло за по-нататъшното счупване. Подателят не е направил застраховка на пратката и са му казали да върне пратка обратно от където я изпратил. Моята грешка в случая и както винаги правя е че не прегледах пратката, но го правя поради не добрите условия на вън пред входа да я разопаковам и не дай си боже то да се изсипе на Земята и да се счупи. Та въпросът ми е, може ли този мой отказ от преглед да се използва срещу ищеца и да не му изплатят обезщетение, но в случая нямах опция преглед, тъй като не съм аз заинтересованата страна. И има ли законово право ищецът да си поиска обещетение при условие че не е направил застраховка? Преди това също съм получавал повреден продукт, за който отказах преглед и не ми признаха жалбата и се наложи да си закупя материалите и да си го поправя сам.

Питам това, защото подателят трябва отново да ми изпрати продукта, но не знам след това да не го счупят отново когато му го върна вече поправен. Защото куриера ми каза че те нямали кутии и опаковат само с мехурестите найлони. Как мога аз да разчитам на сигурен превоз след като те нямат един прост кашон? А кашони аз да купувам, първо са много скъпи, второ няма да намеря точния размер, а при по-голям обем ми вдигат таксата. Това че подателят не е взел предпазни мерки не оправдава несръчността на куриерите , нали така?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

След като не сте имали опция Преглед - каквото си получите това е, счупено, повредено...

Следващият път изискайте тази опция, а ако нямате също така удобно място за разопаковането както на мен ми се е случвало - пратката я разопакова куриера в автомобила си.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Глупости на търкалета. Не са виновни Еконт. От стотици по-чупливи неща като ТХО, лампи и ленти съм нямал нито едно счупено.

Продавача е менте. Със захранващ блок и футбол да играеш платката му няма да се счупи.  И не дрънкай глупости че си нямал време за проверка. Я виж изпращача дали не фигурира из тази тема http://hardwarebg.com/forum/showthread.php/256207-Тема-за-измамниците-в-olx-bg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, peppone1 написа:

Ищецът в случая подателя им е казал да го сложат в кутия, защото е чупливо,

Глупости. Изпращачът носи отговорност за опаковане на пратката. Куриерът единствено може да откаже да я приеме, ако сметне, че не е добре опакована.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, RudeBoy написа:

Глупости. Изпращачът носи отговорност за опаковане на пратката. Куриерът единствено може да откаже да я приеме, ако сметне, че не е добре опакована.

Преди време също изпратих пратка с Еконт до Велико Търново, като преди това се обадих в офиса на фирмата-изпращач за инструкции 

относно опаковката на пратката. От там ми казаха да си намеря кашон в който да поставя своя артикул, като преди това го "омотам" с парцали

/за по-голяма сигурност/ и го пристегна с лико или тиксо.Тъй като нямах подобен кашон в къщи,  

отидох и измолих подобен от близкия супермаркет, след което потърсих у дома си чисти парцали с които обезопасих отвътре кашона !

Така че както казва преждеговорящия , ИЗПРАЩАЧА носи цялата отговорност относно добрата опаковка на пратката преди пътуване !

Явно този тип е мърляч и в личния си живот, поради което е изпратил пратката по-този безотговорен начин !


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 45 минути, RudeBoy написа:

Глупости. Изпращачът носи отговорност за опаковане на пратката. Куриерът единствено може да откаже да я приеме, ако сметне, че не е добре опакована.

В случая с Еконт, не е точно така. 

Spoiler

image.thumb.png.c1290e7de482ee7c1a2bc01a9dc4581c.png

Друг е въпроса, че не се уточнява как и с какво ще се опакова пратката. Но според мен, това не отменя отговорността на другите две страни.

 

 

преди 2 часа, peppone1 написа:

Ищецът в случая подателя им е казал да го сложат в кутия, защото е чупливо, но незнайно по каква причина не го сложили

В куриерските офиси, в случаите когато се опакова пратка, то това се прави пред клиента. След като се опакова задоволително, според клиента, се слага в найлонов плик, запечатва се и клиента се съгласява, че всичко е според неговите виждания, с подпис. 

 

преди 2 часа, peppone1 написа:

в случая нямах опция преглед, тъй като не съм аз заинтересованата страна

Тея двете са в противоречие....поне според моите разбирания. Как реши, че ни си заинтересован? Нали ти приемаш пратката!? С подписа си потвърждаваш, че приемаш пакета както е, т.е. съгласяваш се с условията в товарителницата. А когато там няма опция "преглед и тест", се приема, че изпращащия и получателя са запознати със състоянието на пратката.

Като си слагате подписите в документ, уверете се, че същият не съдържа условия, с които не сте съгласни!

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, firestarter написа:

В случая с Еконт, не е точно така. 

Говорим за различни неща :) . Това, което ми показваш, е допълнителна услуга , която трябва да бъде изрично поискана и заплатена от изпращача. И фигурира в товарителницата. А не просто: "А ве пичове, това е чупливо, ай да го сложите в някаква кутия, става ли?" 

То и аз като бях куриер, доставях сума ти пратки, на които като коментар пишеше "по възможност да се достави до 11.00 ч" . Ама никой не си плащаше услугата "Приоритет на час", нали? :) . Така че и аз "нямах възможност" ;) . 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Филипов написа:

Глупости на търкалета. Не са виновни Еконт.

а да не били виновни - точно Еконт ми доставиха счупен гювеч - че ми рева куриера е кво да го правя и трябва да го платя сега - дай го на майка си за кашпа кво...мушкато да си насади в него

имах си опция Преглед - отворих го - пукнат- и го върнах и не го платих

втория опит беше успешен - майстора троянски праща пак- е разгеле - здрав

преди 58 минути, Optium написа:

 ИЗПРАЩАЧА носи цялата отговорност относно добрата опаковка на пратката преди пътуване !

не е вярно - моя изпращач беше опаковал гювеча керамичен идеално - мърлячите Еконт са го счупили

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, RudeBoy написа:

Говорим за различни неща :) . Това, което ми показваш, е допълнителна услуга , която трябва да бъде изрично поискана и заплатена от изпращача. И фигурира в товарителницата. А не просто: "А ве пичове, това е чупливо, ай да го сложите в някаква кутия, става ли?" 

То и аз като бях куриер, доставях сума ти пратки, на които като коментар пишеше "по възможност да се достави до 11.00 ч" . Ама никой не си плащаше услугата "Приоритет на час", нали? :) . Така че и аз "нямах възможност" ;) . 

In Varietate Concordia:07: Говорим за едно и също - отговорност! Ама в случая ние само уточняваме, че всички страни имат такава, докато според първия пост се случило точно " "А ве пичове, това....."" и видиш ли, то си е нормално.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, Филипов написа:

Глупости на търкалета. Не са виновни Еконт. От стотици по-чупливи неща като ТХО, лампи и ленти съм нямал нито едно счупено.

Продавача е менте. Със захранващ блок и футбол да играеш платката му няма да се счупи.  И не дрънкай глупости че си нямал време за проверка. Я виж изпращача дали не фигурира из тази тема http://hardwarebg.com/forum/showthread.php/256207-Тема-за-измамниците-в-olx-bg

Както казах в началото че аз не съм заинтересованата страна, защото нищо не съм плащал, а подателя е потърпевшия. Човека не е търговец, а ми е изпратил продукта за да го поправя, но сега ще трябва и да го лепя и да запоявам парчетата от с телове, като най-вероятно моята цена за извършения ремонт ще трябва да я приспаднат като обезтещение на подателя. 

Независимо дали имат кашони или не, куриерът е трябвало да опакова продукта по-добре, без да пести от найлоните. И както казах най-вероятно пратката е била опакована твърде стегнато и това е увеличило възможността да се счупи, а може и да е паднала при транспортирането, защото платката беше счупена на няколко места.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, peppone1 написа:

куриерът е трябвало да опакова продукта по-добре

Това въобще не е вярно - отговорността за опаковането е на изпращача. Куриерът трябва да провери дали опаковането отговаря на изискванията на фирмата.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, peppone1 написа:

Независимо дали имат кашони или не, куриерът е трябвало да опакова продукта по-добре, без да пести от найлоните. 

Приятел, найлонът се заплаща! :angry:   Затова ти казвам, че изпращачът носи отговорност за опаковането. Ако иска куриерът да му сложи допълнителна опаковка (найлон), трябва да си го поръча и плати.

От сайта на Еконт:

869824.jpg

Друг е въпросът, че в някои офиси (те повечето са франчайз, тоест други фирми), за да печелят клиенти, събират отпадъчни опаковки от получени пратки, и безплатно доопаковат новоподадените. Но го правят по собствена воля, а не че са длъжни.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 22 часа, peppone1 написа:

Човека не е търговец, а ми е изпратил продукта за да го поправя, но сега ще трябва и да го лепя и да запоявам парчетата от с телове. Независимо дали имат кашони или не, куриерът е трябвало да опакова продукта по-добре, без да пести от найлоните. И както казах най-вероятно пратката е била опакована твърде стегнато и това е увеличило възможността да се счупи, а може и да е паднала при транспортирането, защото платката беше счупена на няколко места.

Аз ли съм тъп или просто не разбирам...Става дума за маркираното в червено.

 

на 1/17/2018 в 16:58, peppone1 написа:

Здравейте, изпратиха ми един захранващ блок, който беше опакован само в онези мехурестите найлони и платката му се беше счупила на няколко парчета.

Явно си нямаш грам понятие от куриерските услуги. Защо до сега нямам нито една счупена пратка?А съм пращал доста дъна, памети, процесори, твърди дискове. Понеже си опаковам пратките повече от перфектно с нужните найлони с мехурчета, кашони+вестници за пълнеж и стреч фолио. И когато отида в офис на Еконт без значение дали аз си оформям документа или те винаги има застраховка+чупливо. А когато има опция застраховка служителя на Еконт снима пратката с фотоапарат така, че да се вижда и на камерите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 18 часа, Year Zero написа:

Аз ли съм тъп или просто не разбирам...Става дума за маркираното в червено.

 

Явно си нямаш грам понятие от куриерските услуги. Защо до сега нямам нито една счупена пратка?А съм пращал доста дъна, памети, процесори, твърди дискове. Понеже си опаковам пратките повече от перфектно с нужните найлони с мехурчета, кашони+вестници за пълнеж и стреч фолио. И когато отида в офис на Еконт без значение дали аз си оформям документа или те винаги има застраховка+чупливо. А когато има опция застраховка служителя на Еконт снима пратката с фотоапарат така, че да се вижда и на камерите.

Да, ти си тъпият. Как мога да поправя захранването без да поправя и платката?

А това че си имал късмет си е твой проблем. Стъклотекстолитовите платки, каквито са рам паметите не се чупят така лесно и ще е чудо ако някой успее да ги счупи. Аз не мога да отговарям за подателя, че не е взел сам предпазни мерки, а се е доверил изцяло на куриерите, но и куриерите пък са длъжни да пазят, нали така, а не да хвърлят пратките като футболни топки и после да обвиняват клиента.

Редактирано от peppone1 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това, че куриерът не е опазил пратката, се проверява и доказва в момента на получаване. Ти не си го направил, а си я приел, и си се подписал, че всичко ѝ е наред. Ами значи - отговорността е твоя! Оправяй се както можеш.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Отказът от преглед не освобождава куриерите от отговорност. Иначе прегледът щеше да бъде задължителен. .И не съм се подписал за това че всичко е наред, а затова че съм я приел.Отказвам прегледа тъкмо по причината която споменах в началото че при разопаковането в неподходящите условия, може неволно да се изплъзне продукта и падне и да се счупи. Затова аз бягам от такава отговорност. И фактът че съм сигнализирал куриера само броени минути след приемането на пратката, доказва че тя е дошла счупена, не че чупенето отнема много време, но все пак е добре да се реагира своевременно и да се има доверие. Щом като куриера не носил отговорност, защо са тогава тези опаковки, щом и един пакет солети не могат да пренесат здрави? Вместо да се търсят доказателства, нека куриерът просто да си признае че е я счупил.

Редактирано от peppone1 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 35 минути, peppone1 написа:

Отказът от преглед не освобождава куриерите от отговорност. Иначе прегледът щеше да бъде задължителен. .И не съм се подписал за това че всичко е наред, а затова че съм я приел.Отказвам прегледа тъкмо по причината която споменах в началото че при разопаковането в неподходящите условия, може неволно да се изплъзне продукта и падне и да се счупи. Затова аз бягам от такава отговорност. И фактът че съм сигнализирал куриера само броени минути след приемането на пратката, доказва че тя е дошла счупена, не че чупенето отнема много време, но все пак е добре да се реагира своевременно и да се има доверие. Щом като куриера не носил отговорност, защо са тогава тези опаковки, щом и един пакет солети не могат да пренесат здрави? Вместо да се търсят доказателства, нека куриерът просто да си признае че е я счупил.

Имало ли е застраховка на пратката?Не!Било ли е маркирано, че е чупливо?Не!Пратката имала ли е обявена стойност?Не!
Тогава за какво ти е виновен куриера?

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 19.01.2018 г. в 18:02, peppone1 написа:

Отказът от преглед не освобождава куриерите от отговорност. Иначе прегледът щеше да бъде задължителен.

Защо тогава не е задължителен ?

Ами защото трябва да си платиш - нали се сещаш - да бдят над пратката ти като орлици

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Няма как да е задължителен. Ти представяш ли си на всяка пратка куриерът да стои 15 мин. и да чака, докато се прегледат нещата ?!? Абсурд. Един куриер на ден понякога има и над 50-60 пратки. Просто няма да може да работи по този начин.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Преглед и тест на пратка с луканка...

  • Ха-ха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 часа, RudeBoy написа:

Няма как да е задължителен. Ти представяш ли си на всяка пратка куриерът да стои 15 мин. и да чака, докато се прегледат нещата ?!? Абсурд. Един куриер на ден понякога има и над 50-60 пратки. Просто няма да може да работи по този начин.

само си представям какво ще е ако всичките му 50 пратки за деня са с опция Преглед...

ами ще стои колкото е нужно - за това е платено

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Хайдуче, работила ли си като куриер?... Аз съм. Нямаш си идея колко хора отказват преглед и тест, въпреки, че са заявени от изпращача. Така че е напълно безсмислено да става задължително. Още повече, че е безплатно.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Наскоро като ми караха пералнята куриерите от Еконт участваха активно в разопаковането и самите те държаха да се огледа добре за транспортни дефекти...(понеже на пръв оглед отвън нямаше видими наранявания на транспортната опаковка, те споделиха, че още в склад ставали много често проблемите...) А идваха от Букурьъ.

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

На клиента му признали рекламацията и предложили да му възстановят цената за ремонта. Значи все пак носят отговорност, макар че нов захранващ блок не може да се намери и щетата не може да се възстанови напълно. Все пак чупливата стока може да се счупи дори и в кутия, не може да транспортират стоката върху седалката и при всеки завой и спирачка нещо да се изтъркулва, а големите уреди да се разхождат напред-назад в каросерията. Доставяли са ми и битова техника без никаква допълнителна опаковка, а някои доставчици стоварват кашона на асфалта, аз може пък да искам да си запазя кашона след това, най-малкото заради срока за връщане, но кой го интересува, те и автобусите возят хората като чували с картофи.

Така че куриерите винаги трябва да носят отговорност независимо дали си застраховал продукта или не. Не може да занесеш някой уред при някой майстор и той да ти каже "Има вероятност по невнимание да ти счупя телевизора, но ако ми платиш допълнително, ще внимавам повече". Тогава ще си занесете ли електро  уреда при този майстор?

Редактирано от peppone1 (преглед на промените)
  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.