Премини към съдържанието
franchesko

Бензин с 10% етанол,картел и далавера за милиони,или грижа за околната среда???

Препоръчан отговор


Търсих подобна тема във форума и не успях да открия.На скоро разбрах, че имало някаква европейска еко директива, която задължава тука до 2-3 години цяла европа да замени стандартания А95 бензин с така наречения А95Е10, който е с 10% етанол.Уж като мярка за опазване на околната среда...отделяло по-малко вредни емисии..нищо ,е разхода се вдигал с до 10%.Обаче като знам, че тия мерки за опазване на околната среда са винаги свързнаи с някаква финансова далавера,та са поразрових малко по въпроса.Уж всички всички коли след 2000г. двигателите  им били изчислени да работят с бензин съдържащ етанол.Е да,ама явано са изчилени до някакъв процент да съдържа горивото етанол,понеже и досегашния А95 и А98 има 5% етанол, който бил задължителен, пак според някаква си там еко директива.Да ама не! Тука има две вериги бензиностанции, които предлагат бензин без етанол.Едната е веригата ВР бензин А98 1,85 евро литъра , другата е Salland Olie,  бензин 102 октана ,,компетишън,, 2 евро литъра срещу обикновениия А95 1,70 евро литъра.А и  много ескперти казват, че не за  всички автомобили след 2000г. Е10 бензина, тоест съдържащ 10% етанол е безопасен.За тия коли трябвало да зареждат А98, нищо, че са изчислени за А95, кой го боли чепа, че  за някои хора той е прекалено скъп.Като сложиш фактите на масата, и почва да намерисва на една голямо кравешко лайно,и канска далавера,не за обикновенния шофьор разбира се,за него само загуби.Дори природозащитниците успорват ефикасноста му.Цената ще си остане същата за литър ,както на досегашния А95, но с до 10% по-голям разход и разко съкратен живот на автомобила. Ето една полезна статия с която ще се изясни картинката: https://fakti.bg/avto/5048-nemcite-protiv-novoto-gorivo-e10 В момента в Германия се предлага Е10, но заедно с него има и А95, но в Белгия нямаш избор,или наливаш котешка пикня или А98.Във Франция положението е същото.До две години и тука ще изчезне А95.

  • Еха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

важно е октановото число

разбира се че като натиснеш газта и искаш да стигнеш по-бързо и разходасе вдигне с 10 %

и дали е слаган етанол 

екото точката е безмислена

ракията  - етанола  е 10 лв  литър  50%  етанол 50% вода значи чистия етанол е 20 лв  литър...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Е85 е горивото на бъдещето. 

Хем чисто, хем добра мощност дава. 

На запад всичко що е над 1000 коня е на Е85. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Далаверата с "био"горивата е, че площи, които се садяха преди с плодове, зеленчуци и жито, за изхранване на добитък и на хора, сега се садят с култури, които се преработват на биогорива. Вярно е, че това може да се прави с с растителните отпадъци от хранителните култури, но понеже има субсидии за производствата на "био"горива, някои стопани въобще не стигат до реализацията на това което садят, като хранителен продукт. Примерно сее се царевица и се коси на още зелено, после пак и така няколко пъти годишно и това отива в резервоарите за биомаса, където да се обработва за извличане на въглеводородите. После се чудите що цените вървят нагоре, щото намаляват площите и производителите които отглеждат продукция за потребление. За да се чувстват някои идиоти по-"еко", докато си карат БМВ-тата с  3 литров V6 двигател 250+ коня, с  200км/ч по магистралите.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

https://apteka.framar.bg/18004396/спирт-етилов-95-1-л-химакс 9,90

складова цена -

СПИРТ ЕТИЛОВ 95% 1Л /0,800КГ/    - 6.98

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 36 минути, sliderum написа:

Далаверата с "био"горивата е, че площи, които се садяха преди с плодове, зеленчуци и жито, за изхранване на добитък и на хора, сега се садят с култури, които се преработват на биогорива. Вярно е, че това може да се прави с с растителните отпадъци от хранителните култури, но понеже има субсидии за производствата на "био"горива, някои стопани въобще не стигат до реализацията на това което садят, като хранителен продукт. Примерно сее се царевица и се коси на още зелено, после пак и така няколко пъти годишно и това отива в резервоарите за биомаса, където да се обработва за извличане на въглеводородите. После се чудите що цените вървят нагоре, щото намаляват площите и производителите които отглеждат продукция за потребление. За да се чувстват някои идиоти по-"еко", докато си карат БМВ-тата с  3 литров V6 двигател 250+ коня, с  200км/ч по магистралите.

1. BMW все още нямат V6 двигатели. 

2.Ще си карат както искат(в Германия аутобана в по-голямата си част е без ограничение) 

3. Разходът и вредните емисии не се определят само от кубатурата и мощността. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Веднага се обади един "състезател", от тия, за които явно и в България няма ограничения...Докато се изпраска сам в някое крайпътно съоръжение, или дърво(добрият вариант) или погуби един или повече невинни живота. Относно Германия и неограничените магистрали...Ето го двойният "еко" стандарт. За всички нормални водачи камари с рестрикции, ама щом е по аутобана чорбаджилъците и батките с нула мозък в главата, може да си надуват с 200+км/ч, при което разхода на гориво скача сигурно до 25 литра на 100км, катализатора със сигурност не смогва при такива режими, а замърсяването е кошмарно. Ама как беше там..."Европа на две скорости".

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, sliderum написа:

Веднага се обади един "състезател", от тия, за които явно и в България няма ограничения...Докато се изпраска сам в някое крайпътно съоръжение, или дърво(добрият вариант) или погуби един или повече невинни живота. Относно Германия и неограничените магистрали...Ето го двойният "еко" стандарт. За всички нормални водачи камари с рестрикции, ама щом е по аутобана чорбаджилъците и батките с нула мозък в главата, може да си надуват с 200+км/ч, при което разхода на гориво скача сигурно до 25 литра на 100км, катализатора със сигурност не смогва при такива режими, а замърсяването е кошмарно. Ама как беше там..."Европа на две скорости".

Щом си казал... 

Инженер ли си или говориш по памет? 

Аз повече от 140 на магистрала не съм вдигал, а междуградските повечето по моя преценка са прекалено неравни за 90.

Бил съм в Германия, с BMW 530dX G31 под наем от Sixt. Над 10 не минаваше даже и със 160-170 в режим Спорт. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, sliderum написа:

Ето го двойният "еко" стандарт. За всички нормални водачи камари с рестрикции, ама щом е по аутобана чорбаджилъците и батките с нула мозък в главата, може да си надуват с 200+км/ч, при което разхода на гориво скача сигурно до 25 литра на 100км, катализатора със сигурност не смогва при такива режими, а замърсяването е кошмарно. Ама как беше там..."Европа на две скорости".

Не се изказвай неподготвен.Карал ли си някога с 200+ и да си си засичал разхода.Аз многократно на бензин и на газ.На бензин не повече от 11/100 на газ 14/100.Германия е огромна държава 900/900км.Знаешли колко хора им се налага да пътуват по 300+км всеки ден за да ходят до работа.Имаш ли си хабер какви кански трафици има там, по 50-60км понякога само на първа.Ако имаше на всякъде ограничения 130/140, ти не може се прибереш в къщи,трябва само да спиш в колата и да ходиш на работа.Един път имаше едрогабаритен товар и 200км само със 70-80км/ч всички зад него.После като се отпуши, до Австрия под 220км/ч не съм падал, за да стигна на време в България.Плюс, което е там освен данъците, си купуват и ековинетки зада могат да влязат вътре.И те не са никак ефтини.Плюс, което е там данъците са на кубатури.За 3 литра шестак ти съдират кожата.Не така както си го мислиш ,,Бутни клечка, пий вино,,

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, franchesko написа:

Не се изказвай неподготвен.Карал ли си някога с 200+ и да си си засичал разхода.Аз многократно на бензин и на газ.На бензин не повече от 11/100 на газ 14/100.Германия е огромна държава 900/900км.Знаешли колко хора им се налага да пътуват по 300+км всеки ден за да ходят до работа.Имаш ли си хабер какви кански трафици има там, по 50-60км понякога само на първа.Ако имаше на всякъде ограничения 130/140, ти не може се прибереш в къщи,трябва само да спиш в колата и да ходиш на работа.Един път имаше едрогабаритен товар и 200км само със 70-80км/ч всички зад него.После като се отпуши, до Австрия под 220км/ч не съм падал, за да стигна на време в България.Плюс, което е там освен данъците, си купуват и ековинетки зада могат да влязат вътре.И те не са никак ефтини.Плюс, което е там данъците са на кубатури.За 3 литра шестак ти съдират кожата.Не така както си го мислиш ,,Бутни клечка, пий вино,,

Колкото и да ти съдерат кожата с хартийки, мръсотията от въздуха, която си изпърдял, да не би да я изгребват с тия евра? 

  • Ха-ха 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 часа, Ivelin _ написа:

Е85 е горивото на бъдещето. 

Хем чисто, хем добра мощност дава. 

На запад всичко що е над 1000 коня е на Е85. 

Е да ама, колко хора на запад имат коли над 1000 коня?То най-силната последна  версия на Ламборджини е 700 к.с..И това са изключително рядки единици ,които карат такива коли, които не ги карат и като ежедневки, защото те не стават за такива.Аз нямам нищо против Е85 и Е10 и Е15, който иска да си налива от тях,стига да има избор, който иска  да си налее и А95,за който да не кажа голяма дума,но едно 70% от европейски автопарк към този момент , колите са изчислени по книжка за такова гориво, а не да се заиграват със страховете на хората и да им извиват ръцете да наливат масовво А98, при положение, че автомобила му е изчислен за А95 и той само губи от цялата работа.

преди 6 минути, sliderum написа:

Колкото и да ти съдерат кожата с хартийки, мръсотията от въздуха, която си изпърдял, да не би да я изгребват с тия евра? 

Ще ти обесня, горе долу как седят нещата в белия свят.Примерно за Холандия.Тука плащаме след Дания най-скъпите пътни данъци.70% са за чисто асфалт, и 30 % за околна среда.Обаче тука е едно поле,няма гори,няма планини, които да филтрират въздуха.И парите от данъците за околна среда  отиват за масово гъсто насаждане на дървета зад мантелите на околовръстните и магистралите за да могат да филтират въздуха.Сега гледам цяла 100км отсечка са насадили,и то за доста кратко време,наиш колко хора и техника са нужни за да се насади цялата отсечка в двете посоки.И това въобще на каква цифра ще дойде на края, до като стане цяла Холандия така.И това е само една малка част от мерките.Плюс, което тука пък електричарките са почти на 100% освободени от  пътни данъци.В Германия пък,там си имат планини и гори достатъчно, но явно и там се правят няккви неща за филтриране на въздуха, защото на паркинг като спра и като излеза и вдишам въздуха, е 10-ки пъти по чист от този в България.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 42 минути, franchesko написа:

наиш колко хора и техника са нужни за да се насади цялата отсечка в двете посоки.

преди 1 час, Ivelin _ написа:

Над 10 не минаваше даже и със 160-170 в режим Спорт. 

Не знам, едно време по социалистическо,  като се садеше, никой не ти казваше и някак си хората успяхме да насадим милион или малко повече декара с гори и дори част от тях които, бяха определени за масова сеч за дървен материал или горене, да ги насадим още веднъж между 15 и 20 години преди `89 . С допотопната техника от онова време. Сега ти ми го свеждаш, все едно да набучиш колко са та 1, 2, 3  реда дървета от двете страни на 100км отсечка от пътя, като за някакво невероятно постижение струващо едва ли не безброй милиарди.

Ивелин, тия БМВ-то, май още не са ги осъдили за манипулация на показанията? Ако е така, значи им е време.

Редактирано от sliderum (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, sliderum написа:

Не знам, едно време по социалистическо,  като се садеше, никой не ти казваше и някак си хората успяхме да насадим милион или малко повече декара с гори и дори част от тях които, бяха определени за масова сеч за дървен материал или горене, да ги насадим още веднъж между 15 и 20 години преди `89 . С допотопната техника от онова време. Сега ти ми го свеждаш, все едно да набучиш колко са та 1, 2, 3  реда дървета от двете страни на 100км отсечка от пътя, като за някакво невероятно постижение струващо едва ли не безброй милиарди.

Аз не ти говоря за млади фиданки.Вече като бяха насадени, короната доста се беше разраснала, както и стаблата.Скоро ще мина от там и ще щракна снимка за да не съм голословен.Иначе аз съм засаждал няколко дървета  на веднъж , около 3,5 метра високи ,с около 30-35 санта обиколка.Бяха изкоренени от друго място и докарни.Първо голям багер трябваше да изкопае дупките, след това отидохме аз и още един човек,както и багера.Багера, го взе с лопата  от долу от към корените,аз го подпирах за стъболото да не падне и го закрахме до дупката.След това го сложихме в дупката и багера го зарина с пръс, ние само я набихме хубаво.След това го пристегнахме с един голям каучуков каиш, за две колчета от страни,които бяхме предварително положели,след това му побрязах малко излишните клони.След това багера, започна да гребе вода от близката канафка и да го полива обилно от страни.След това и другите две дървета така.Към един час ни отне за трите дървета,на мен, на другия човек и на багериста.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, franchesko написа:

Аз не ти говоря за млади фиданки.Вече като бяха насадени, короната доста се беше разраснала, както и стаблата.Скоро ще мина от там и ще щракна снимка за да не съм голословен.Иначе аз съм засаждал няколко дървета  на веднъж , около 3,5 метра високи ,с около 30-35 санта обиколка.Бяха изкоренени от друго място и докарни.Първо голям багер трябваше да изкопае дупките, ....

Бах, тия холанците верно ли така садят. Дрогата съвсем ги е изпушила в главите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 27 минути, sliderum написа:

Бах, тия холанците верно ли така садят. Дрогата съвсем ги е изпушила в главите.

Холандците драги мой са милион пъти по организирани от българите.От тях може само да се учим, как да вървим напред.От една една локва са успяли да направят земен рай.Ето и малко фактология.Както се казва ,когато фактите говорят и боговете мълчат.http://touristmaker.bg/blog/netherlands-rich/

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 20 минути, franchesko написа:

Холандците драги мой са милион пъти по организирани от българите.От тях може само да се учим, как да вървим напред.От една една локва са успяли да направят земен рай.Ето и малко фактология.Както се казва ,когато фактите говорят и боговете мълчат.http://touristmaker.bg/blog/netherlands-rich/

Не е заради това. Все още цоцат от африканските си и други ("бивши")колонии примерно диаманти, злато и други ресурси(чрез техни фирми в сегашно време),  ама кой да знае, че нищо и никаква Холандия е "била" колониална сила.   Освен това навремето като са имали могъщ морски флот също бая са пиратствали. Плюс това приходите от легалната дрога и т.н. Та имат не само натрупано от време оно богатство, а като имаш много налични заделен  кеш настрана и приходи, е лесно да си организиран. Виж, да си "организиран" с празен джоб също е възможно и дори належащо, но човек без пари и  с голи ръце, какво толкова може да направи.

Редактирано от sliderum (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 часа, mister_pigs написа:

https://apteka.framar.bg/18004396/спирт-етилов-95-1-л-химакс 9,90

складова цена -

СПИРТ ЕТИЛОВ 95% 1Л /0,800КГ/    - 6.98

а сега  обясни как става 

https://apteka.framar.bg/18004394/спирт-етилов-70-1-л-химакс

1 литър 95 е  7 лв

1 литър 70 е 8,80  лв ....

преди 9 часа, Ivelin _ написа:

Е85 е горивото на бъдещето. 

Хем чисто, хем добра мощност дава. 

На запад всичко що е над 1000 коня е на Е85. 

 това ако е 85 октана >...

  в инструкциите на двутактовите двигатели пише да не се слага под 87 щото може да не запали.

преди 8 часа, sliderum написа:

Далаверата с "био"горивата е, че площи, които се садяха преди с плодове, зеленчуци и жито, за изхранване на добитък и на хора, сега се садят с култури, които се преработват на биогорива.

 още по- голяма е далаверата на световното задкулисие

с дъбовите буковите и боровите гори

 вместо да се засадят с ядливи дървета примерно орехи ,  лески и тнт  и световния глад изчезва ама тогава  хората масово няма да бачкат и нема кой да сипва бензин в яхтите и чичко паричко сам трябва да си налива бензина .

преди 2 часа, franchesko написа:

300+км всеки ден за да ходят до работа

 ходят с германското  бдж - 500 км в час

с магнитните въздушни възглавници

 не разправай притчи някой да ти кара с 300 км  в час за да стигне до работа 

 на първата   седмица се е помлял ако ще пътя да му е широк 300 метра 

преди 2 часа, sliderum написа:

Колкото и да ти съдерат кожата с хартийки, мръсотията от въздуха, която си изпърдял, да не би да я изгребват с тия евра? 

всичко е скачени съдове

  тези  евра отиват за здравната каса за лечение на ракове 

преди 56 минути, franchesko написа:

Холандците драги мой са милион пъти по организирани от българите.

 наркомани некви 99 %

и другите спортисти по кънки на лед 

много са бързи признавам

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, sliderum написа:

Не е заради това. Все още цоцат от африканските си и други ("бивши")колонии примерно диаманти, злато и други ресурси(чрез техни фирми в сегашно време),  ама кой да знае, че нищо и никаква Холандия е "била" колониална сила.   Освен това навремето като са имали могъщ морски флот също бая са пиратствали. Плюс това приходите от легалната дрога и т.н. Та имат не само натрупано от време оно богатство, а като имаш много налични заделен  кеш настрана и приходи, е лесно да си организиран. Виж, да си "организиран" с празен джоб също е възможно и дори належащо, но човек без пари и  с голи ръце, какво толкова може да направи.

До колкото ми е известно,техни бивши колинии нямат в Африка.Мисля, че ги бъркаш с французите.Техни бивши колонии са островите Аруба, Кюрасао,Бонейра и някаква част Индонезия.И на времето са ги заробили да им гледат ориз.Но пък за сметка на това сега тези  ,,бивши роби,, още като се родят взимат холандски паспорт и могат съвсем спокойно да дойдат тука и да живеят и да имат всички права както един холандец.50-60% от тях, които са тука са на социялни помощи цял живот.Знаешли, колко излиза един сега техен бивш роб на Холандия, който цял живот виси на социялни помощи.По 1000 евро на месец на калпак х 12 месеца 12 000 евро на година по 50 години= 600 000 евро.И те латиносите както са свикнали да се котат по 5-6 чавета минимум не искам да ги смятам колко излиза това на държавата.30% от тях са официялно на помощи, неофициялно в наркобизнеса.Жилищата са им минум по 150 квадрата и всичко им е от до в стил бароков.И тия хора офциял се водят безработни и държавата  всеки месец им отпуска помощи.Само, че с помощи няма как да си купиш спалня бароков лимитирана версия за 3000 евро и да караш ауди rs последен модел. Да са живи и здрави.Винаги съм казвал ,,Имаш крава, пиеш мляко,,  Ама, чак да ги жалим и да изкраваме мъченици,а холандците лошите пороботели айдеее нема нужда.А и по време на втората световна Хитлер е смазал Холандия.След втората световна не са имали хляб, а са се хранили предимно с ориз.И сапуна е бил с купони.Иначе да от легалната дрога влиза сериозоен бюджет,към днешна дата.Но основния приход за дъжавата е от данъците на заможните граждани.Данък доход е прогресивен и може да достиген 53% Хората, които взимат 6000 евро заплата, реално получава 3000 по сметка и 3000 отива за държавата.В България също има доста заможни граждани, които държавата може да облага с 53% данък.И доста пари ще влязнат в хазната и ще могат да се направят доста неща за гражданите.Нека и в България да легализират леката дрога.То там има повече наркомани от колкото тука,  и бая пари ще се налее в хазната.Проблема, че тия хора са самата власт, и до като не ги изрине някой с фадромата,положението ще си бъде все същото.

преди 2 часа, Yvan Sergeev написа:

 

 не разправай притчи някой да ти кара с 300 км  в час за да стигне до работа 

 

Я намали ракията, смени очилата и прочети още един път какво съм написал!300км растояние, а не скорост.То и няма как.Повечето съвременни мощни автомобили са скопени да развиват до 250км/ч.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 18 минути, franchesko написа:

До колкото ми е известно,техни бивши колинии нямат в Африка

Добре де човек, дал съм ти връзка към Уикипедия, там има и карта, на която колониите са обозначени. Да, и островите изброени от теб ги има на картата. Явно познанията ти по въпроса са непълни. Аз също не знам всичко, ама като има събрана някъде информация по въпроса и някой ми я покаже, си доучвам, а не споря...А, хубаво е, че спомена и робовладелството, бях забравил да го спомена..От тоя занаят, също бая кеш са си докарали холандците.

 

Редактирано от sliderum (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Yvan Sergeev написа:

а сега  обясни как става 

https://apteka.framar.bg/18004394/спирт-етилов-70-1-л-химакс

1 литър 95 е  7 лв

1 литър 70 е 8,80  лв ....

грешка е. Цени на един от големите складове:

СПИРТ ЕТИЛОВ 70% 1Л /0,800КГ/ Х

Произв.: ХИМАКС 

  цена на едро 5.76 лв.       цена на дребно/аптечна 7.24 лв.
СПИРТ ЕТИЛОВ 95% 1Л /0,800КГ/ Х

Произв.: ХИМАКС 

цена на едро   6.98 лв.    аптечна 8.76 лв

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 52 минути, sliderum написа:

Добре де човек, дал съм ти връзка към Уикипедия, там има и карта, на която колониите са обозначени. Да, и островите изброени от теб ги има на картата. Явно познанията ти по въпроса са непълни. Аз също не знам всичко, ама като има събрана някъде информация по въпроса и някой ми я покаже, си доучвам, а не споря...А, хубаво е, че спомена и робовладелството, бях забравил да го спомена..От тоя занаят, също бая кеш са си докарали холандците.

 

Хубаво де, и аз погледнах линка, който си ми дал.Аз ти изброих техните бивши колонии, които и ден днешен имат някаква допирна точка с Нидерландия.Забравих само да спомена и Сеинт Мартин.По тези места все още са до някаква степен под нидерландско владичество,изучават нидерландски още от малки като втори майчин език, и паричната им единица е все още холандски гулден, която беше и тук преди да влезе еврото.И веднага щом се роди някое бебе, то веднага получава нидерландски документи, заедно с местни документи.По тия места Нидерландия все още има някакъв пръст.Само на мен не ми е известно там да има нито диаманти, нито злато, или каквито и да е други земни блага.За другите колонии изброени в Уикито Нидерландия мноого отдавна няма нищо общо с тях,  и там не може да кажат дори  и вафла, ка моли да цоца нещо.

преди 3 часа, Yvan Sergeev написа:

това ако е 85 октана >...

  в инструкциите на двутактовите двигатели пише да не се слага под 87 щото може да не запали.

 

Иване, това не е 85 октана , а гориво със 85% съдържание на етанол.Индекса ,,Е,, отпред  с число отзад, подсказва съдържанито на процент етанол.Примерно в щатите има и Е15, ама чух че било голям жмел.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, franchesko написа:

Хубаво де, и аз погледнах линка, който си ми дал.Аз ти изброих техните бивши колонии, които и ден днешен имат някаква допирна точка с Нидерландия.Забравих само да спомена и Сеинт Мартин.По тези места все още са до някаква степен под нидерландско владичество,изучават нидерландски още от малки като втори майчин език, и паричната им единица е все още холандски гулден, която беше и тук преди да влезе еврото.И веднага щом се роди някое бебе, то веднага получава нидерландски документи, заедно с местни документи.По тия места Нидерландия все още има някакъв пръст.Само на мен не ми е известно там да има нито диаманти, нито злато, или каквито и да е други земни блага.За другите колонии изброени в Уикито Нидерландия мноого отдавна няма нищо общо с тях,  и там не може да кажат дори  и вафла, ка моли да цоца нещо.

Не се съмнявай че цоца. Да не говорим и това че някак "съвсем" "случайно" голяма част от световната търговия с диаманти именно от Африка минава през Холандия. De Beers(сегашното им наименование)  мините за диаманти в ЮАР са холандски, преди да ги придобие оня британец Сесил Роуд и няколко други инвеститора, когато бобитата вземат територията на днешен ЮАР за своя колония от нидерландците.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, mister_pigs написа:

грешка е. Цени на един от големите складове:

СПИРТ ЕТИЛОВ 70% 1Л /0,800КГ/ Х

Произв.: ХИМАКС 

  цена на едро 5.76 лв.       цена на дребно/аптечна 7.24 лв.
 
СПИРТ ЕТИЛОВ 95% 1Л /0,800КГ/ Х

Произв.: ХИМАКС 

цена на едро   6.98 лв.    аптечна 8.76 лв

 другото интересно е защо пише да не се прилага вътрешно :rolleyes:

явно може и да има и метилец 

я някой да сметне тоя 1 литър  95

 като го разредя с вода колко литра ще стане на 40 %

 да не стане 2 литра  ракия за 5.76  едро  ? :shock11:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, sliderum написа:

мините за диаманти в ЮАР са холандски, преди да ги придобие оня британец Сесил Роуд и няколко други инвеститора, когато бобитата вземат територията на днешен ЮАР за своя колония от нидерландците.

Живеем в 21 век, никой не може да ти връхлети в страната като баши базук и да почне да граби.Ако има грабеж, той се случва вече със доброволното съгласие на местното население.В България като имаме най-голямото златно находище в Европа, канадската фирма на което е дадено на концесия и 14 години грабеше България, кой е виновен?Да не би канадците да са влезнали с автоматите и да са ни го отнели на сила.Виновни са сме си ние, че сме им го дали,съвсем законно.И не сме за жалене, а за бой.Та така и в Африка се случват нещата към днешна дата.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, franchesko написа:

Живеем в 21 век, никой не може да ти връхлети в страната като баши базук

USA може всичко, ограби целият близък изток, при това в 21 век.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.