Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Каква бюджетна кола е подходяща за ръст 2 метра?


Препоръчан отговор


Търси се първа кола за младеж, който е висок малко над 2 метра. Тъй като колата е първа, разбираемо е, че трябва да е нещо бюджетно и с нисък разход. Важно е колата да е подходяща за ръста му- над 2 метра. Търся мнения, защото наистина нямам представа кои модели коли са подходящи за такъв висок ръст.

Само не ми препоръчвайте скъпи джипове, защото пак да кажа- става въпрос за първа кола на младеж.

Добре де, може и да не е съвсем трошка. Някаква нормална кола, но подходяща за ръст 2 метра и да е с евтина поддръжка, защото все пак аз ще трябва да се грижа финансово за нея, докато младежът започне да се грижи сам за себе си.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Кабрио викаш.. Да си стърчи колкото си иска. :)

Ама аз наистина съм в сериозно търсене на идеи за подходяща кола. Не ми помагаш хич с идеята за кабрио.

Ами какъв бюджет. На мен естествено ми се иска нещо по-евтино, но мога да прежаля 3-4 хиляди лева примерно. Айде, и 5 хил. да са. Но повече- абасурд. Все пак това ще е първа кола.

 

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За тия пари, каквото и да избереш, все ще е стар кош. Те са почти еднакви всичките, само емблемите ще са различни за тия пари. Взимате един малък хечбек, 2 метра не е толкова много, ще се събере без проблем и да кара там. Някъде около 2010 г. може да се намерят варианти. Някакъв бензин, за да не ревете от нафтата и проблемите на стар дизел, а и за да не тровите света. Гледаш да има здрави спирачки и хубави гуми, другото не е толкова важно. И така. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, Gabina Blue написа:

Кабрио викаш.. Да си стърчи колкото си иска. :)

Ама аз наистина съм в сериозно търсене на идеи за подходяща кола. Не ми помагаш хич с идеята за кабрио.

Ами какъв бюджет. На мен естествено ми се иска нещо по-евтино, но мога да прежаля 3-4 хиляди лева примерно. Айде, и 5 хил. да са. Но повече- абасурд. Все пак това ще е първа кола.

Ще бъде някоя, в която се чувства удобно!

Колкото до парите - при кола на старо ... прогнози не се правят!


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ръчка или автомат търсите? Важно е защото ако се търси автомат кръга се стеснява много за тези пари.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Търся кола със скорости, защото е по-евтина, а и трябва да задобрее преди да се качи на автоматик все пак.

Препоръчайте ми конкретни модели, ако може.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=3&slink=gtm5og&f1=1 

Moят избор би бил тая Панда, ама това съм аз. :) 

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11569232480254920&slink=gtm5og

Редактирано от ostavime (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, ice_lion__01 написа:

Ръчка или автомат търсите? Важно е защото ако се търси автомат кръга се стеснява много за тези пари.

Абе човек - той търси една кола, не да пълни ... автокъща!

Цената е въпрос на договаряне! Преди 5 години подарих цял Еспейс II (с малки забележки) - щеше да му пасне идеално!

преди 2 минути, Gabina Blue написа:

Само да кажа, че в Ситроен Ксара Пикасо, която присъства в предложения линк, не се побира изобщо. 

По-новите коли имат регулиране на седалката по височина!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Малко офтопик - някога Любо Ганев мисля че караше полско фиатче ама седеше на задната седалка.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Според мен, висок човек ще се чувства удобно в кола от типа на "баничарка" /не се гъбаркам/. Такива са примерно VW Caddy , Peugeot Partner 1.6 HDI , Citroen Berlingo 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За 2 Метра Мерцедес, Смарт...сещам се навремето, как сравняваха в Ауто Билд автомобили по това, как един баскетболист се чувства добре. И колкото да е странно, Смарт се оказа доста добър за дългите му крака, както и Мерцедес. Със сигурност има и други автомобили, които биха били подходящи, но за тия двата съм чел със сигурност, че се събира баскетболист ;)  Аз в моята Фиеста се побирам добре, но съм 185 и смятам, че над моя ръст никой няма да се чувства добре с пространството за краката си.  И още една идея за висок младеж - задължително колата да има седалка, която се регулира по височина. Иначе всякакви препоръки отиват по дяволите ;) 

преди 50 минути, Joss Bomon написа:

Според мен, висок човек ще се чувства удобно в кола от типа на "баничарка" /не се гъбаркам/. Такива са примерно VW Caddy , Peugeot Partner 1.6 HDI , Citroen Berlingo 

Може, но стига да има място за краката. Щото при високи хора главният проблем е липса на място за краката, а не за главата. Макар че и това го има. Сещам се, като се качих в Голф 2-ката на приятелката си, как главата ми опираше в тавана, а както писах, съм само 185 висок. Та има коли и коли. Фиестата ми е с регулируема по височина седалка и я смъквам додолу. Отгоре има педя място, тоест поне 25 сантиметра. Обаче като седна на дясната седалка, която не се регулира по височина, разстоянието е много по-малко до тавана. И не само това. Но и погледа ми е високо, така покрива на автомобила почва да закрива част от горния пейзаж и се чувствам като в танк, гледащ през амбразурата.  

 

Когато си купувах първата кола, хвана ми окото на едно изложение, слязох от автобуса, отидох да я пробвам и първото нещо, което трявбаше да пробвам бе, дали ще се събера в нея и дали ще се чувствам добре. След като установих че няма да има големи проблеми с пространството, я купих. Наистина това бе първото, което казах и на дилъра - хубаво, оферта, ама дай сега да видим ще се събера ли в нея. Това беше, другото не бе важно, освен цената разбира се и после някоя екстра. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, Ъндъртейкър написа:

Може, но стига да има място за краката.

Ясно е, че никога не си сядал в такъв тип автомобил...

преди 10 минути, Ъндъртейкър написа:

първото нещо, което трявбаше да пробвам бе, дали ще се събера в нея и дали ще се чувствам добре.

При първа кола избора е 99% емоционален и само 1% практичен... Е, сигурно има и други като тебе...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, Joss Bomon написа:

Ясно е, че никога не си сядал в такъв тип автомобил...

При първа кола избора е 99% емоционален и само 1% практичен... Е, сигурно има и други като тебе...

Сега защо нападаш? Казвам, как е било, не лъжа. Това не ми бе първа кола, макар да бе първа чисто нова от магазина. Бях си казал преди това, че никога повече стари кошници, дето през ден лежа под тях. Зарекох се поне 5000 лева да дам навремето, а това си бе доста, не като сега 5000 лева. Тогава за 5000 лева се купуваше кола на 6-7 години.  Но понеже нямах пари, както много от вас знаят, си купих нова. Няма пак да обяснявам защо, но простият отговор е, че понеже нямах пари за стара кола за 5000 лева, си купих нова с 1800 налични. От там нататък е друг въпросът как съм я изплащал, но това бе лесното. Трудното преди това години наред бе, да събера пари за стара кола, които така и не събрах. Не агитирам никой да си купува нова, само споделям опит, как се взема кола без пари. Тоест, когато нямаш пари да отидеш при джамбазина.

 

А дали съм сядал или не в такъв автомобил...по принцип като бях студент, основното ми извънкласно занимание през деветдесетте бе, да ходя по автосалоните и да сядам в каквито ми падне автомобили ;)

Тогава поне даваха да се сяда и да се бъзика това-онова. Не като сега да ти заключват вратата и да се записваш за тест драйв.  И между другото тогава сядах в Рено Туинго - ония от първите. Учудих се колко много място има за мен и колко малко примерно в Рено Лагуна, в която също сядах преди това. Това е някакъв парадокс, но и до днес го помня. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Ъндъртейкър написа:

Сега защо нападаш? Казвам, как е било, не лъжа.

Защо го приемаш като нападение ?! Такива са моите наблюдения за покупката на първи автомобил.

преди 5 минути, Ъндъртейкър написа:

никога повече стари кошници, дето през ден лежа под тях.

Това изобщо не е правило по подразбиране, а навява мисълта за некадърен майстор/и  /сега пак се засегни, защото си написал, че ти самия "лежиш" под колата/...

Имам един такъв комшия, който нищо не разбира, но всеки ден е вдигнал капака и нещо "ремонтира". 

Не виждам как някой с лишения ще събере 4-5К лв., и би си позволил 5г. да плаща вноски по 300-400лв. на месец + начална вноска, която не е 2К лв. за нисък клас автомобил.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, Joss Bomon написа:

Защо го приемаш като нападение ?! Такива са моите наблюдения за покупката на първи автомобил.

Това изобщо не е правило по подразбиране, а навява мисълта за некадърен майстор/и  /сега пак се засегни, защото си написал, че ти самия "лежиш" под колата/...

Имам един такъв комшия, който нищо не разбира, но всеки ден е вдигнал капака и нещо "ремонтира". 

Не виждам как някой с лишения ще събере 4-5К лв., и би си позволил 5г. да плаща вноски по 300-400лв. на месец + начална вноска, която не е 2К лв. за нисък клас автомобил.

Аз съм завършил специалност в средното "Автомобилен електромонтьор", в казармата всички ме викаха да им тунинговам ЗиЛ-овете, дори правехме и бартер с части ;)  Беше ми интересно да ремонтирам и оправям колата си, която купих за 300 лева. Няма как колкото и кадърен майстор да си, кола за 300 лева да я поддържаш без ремонти месеци, нали? Дори коли като Голф 4, които все пак се смятат за доста ремонтопригодни и надеждни, се чупят вече по 2-3 пъти на месец. А на пазара все още им искат някакви космически суми.  Дори като бях в казармата,  ми зачислиха 3 камиона, единият от които карах всеки ден. Беше на 168 000 км, но се чупеше през няколко дни и се налагаше все нещо да се ремонтира. И ремонтите бяха различни. Не като да кажеш, че майстора не си е свършил работата и години наред ходиш при различни майстори. Не, просто така бе експлоатиран тоя ЗиЛ с къса база, че постоянно се налагаше нещо да се ремонтира. Поправя едно, счупят се две неща. В един момент не мога да нсмогна на ремонтите. Така бе почти и при колата, дето купих за 300 лева. оправям нещо, радвам и се 1-2 дена и друго нещо се чупи. И така 5 години. Колкото и да и навит да ремонтираш, в един момент ми писна и си казах - искам да карам, не да лежа под колата. И то лежах в буквалния смисъл за какви ли не ремонти. 

 

Относно лизинга, пак казвам, няма да обяснявам отново, времената бяха други. само ще вметна, че тогава банките не даваха кредити, а работодателите ни осигуряваха на основни заплати. От там нататък си прави сметката какви са схемите за покупка на нов автомобил. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Личен опит от Кади, за главата добре но за краката зле защото седалката не може да се бута достатъчно назад, и за дълъг път е изморително (186см.съм).

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Ъндъртейкър написа:

Дори коли като Голф 4, които все пак се смятат за доста ремонтопригодни и надеждни, се чупят вече по 2-3 пъти на месец.

Абсолютно невярно !!!

преди 1 час, Ъндъртейкър написа:

в казармата всички ме викаха да им тунинговам ЗиЛ-овете,

И какво има да му се "тунингова" на един ЗИЛ ?!

преди 1 час, Ъндъртейкър написа:

ми зачислиха 3 камиона, единият от които карах всеки ден. Беше на 168 000 км

И как разбра че е на 168 000 км. след като на 99% от руските машини километражите им са десетохилядни /5 цифри, като 6-тата червена секция са метри/ ?! 

4392594_b_1541242668.jpg

преди 1 час, Ъндъртейкър написа:

при колата, дето купих за 300 лева

И какво си очаквал от купчина ламарина за скраб ?!  300лв. 90-те години беше една средна заплата, а 500лв. струваше един Simson. :hush:

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Joss Bomon написа:

Абсолютно невярно !!!

Не е невярно. Голф 4 е надеждна кола  за времето и километрите си. Отделен въпрос, че цената е по-висока.  Не съм голфаджия, дори напротив, всеки би казал, колко недолюбвам тия коли ( не говоря за голфаджиите).  Но истината е, че Голф 4 си е доста по-добра от Голф 3, който бе пълен провал. Поне до фейслифта. 

 

преди 1 час, Joss Bomon написа:

И какво има да му се "тунингова" на един ЗИЛ ?!

Ами щом питаш, значи не знаеш какво е тунинг на руски камион :) Примерно се подлагаха едни шайбички на ускорителната помпа, откачаше се регулатора за скорост, който ограничаваше до 90 км/ч и тем подобни нещица. 

 

преди 1 час, Joss Bomon написа:

И как разбра че е на 168 000 км. след като на 99% от руските машини километражите им са десетохилядни /5 цифри, като 6-тата червена секция са метри/ ?! 

Офффф...в казармата всичко се записваше. Имахме си пътни книжки, в които се записваха километрите. Чат ли си?  Знаеш ли като дадох камиона си на друг за 50 дена, какво ми беше да изравня 30 километра в пътната книжка, че оня закръглял на 4 километра всеки курс, а той бе малко по-малко? Дори се опитвах да върна километража с жилото, ама как става това при полеви условия? Не става, отказах се и се опитах да изравня показанията в книжката и километража по други начини. 

преди 1 час, Mapuku написа:

най-гадно е волана че идва далече за ръцете при всяка кола. и лоста.

Да, така е, защото автомобилите са направени за средни по ръст хора. При високите воланът не може да се дръпне достатъчно назад, а при ниските пед*лите не достигат краката им и воланът се пада прекалено близо ;) Затова и при по-ниски жени се забелязва, как са забили нос във волана. Това е така, защото не им стигат крачката пед*лите, а при високи мъже се забелязва, как са се снишили и ръцете им изпънати докрай, само и само да има място до пед*лите ;) 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, Gabina Blue написа:

Търся кола със скорости, защото е по-евтина, а и трябва да задобрее преди да се качи на автоматик все пак.

Трудно може да се препоръча конкретна марка и модел. Отивате в някоя автокъща(не една, а доста), харесвате автомобил във вашия ценови диапазон и сяда "дългуча" вътре. Бута седалата, волана и каквото още може да се бутне и казва дали му е удобно. За тези пари всичко си е на късмет. Може да създава проблеми често, може и изобщо да не създава никакви с години след качествено обслужване. Препоръчвам да търсите автоматик, но ви е си знаете.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

https://m.cars.bg/offer/5f0432982ab39834167c8342

Вземай на двуметровия младеж нещо такова- старо и здраво, евтино,  ако го съсипе бързо няма да те е яд.  От друга страна е голям и комфортен, сравнително стабилен и сигурен,  не много мощен, да не се засилва много (да не му вземеш компресор!), и най хубавото на мерцедесите - задно предаване,  зима идва - като се научи да кара бенц на сняг, после ще може да кара всичко (образно казано).  Идеален за първа кола. 

Лошото е, че по късно вероятно ще иска и следващата да е Бенц 😆

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, Michigan111 написа:

Лошото е, че по късно вероятно ще иска и следващата да е Бенц 😆

С тая кочинка едва ли.  Но иначе си прав, добре е за по-височки хора. 

 

Големият проблем от край време на българина е, че ниглежира проблемите, кара докато стане за моргата и после казва, че е карал без пари. Нямам нищо против това, стига с тия си действия да не заплашва живота на други, а и своя. Тия Мерцедеси колкото и добри да са за западняка, толкова зле са за българина, който няма пари да ги поддържа и все едно кара руска кола през деветдесетте, когато нямаше части, а и да имаше, на никой не му се даваха пари. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване