Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Чип тунинг - какви са точно минусите?


Препоръчан отговор


Добър вечер (каква ти вечер - то си е откровена нощ...),

Та, да питам - някой може ли да ми каже какви точно са минусите на чип тунинга? Ясно ми е, че има такива, но не можах да разбера какви. И друго - аз си признавам, че нищо не разбирам от темата, но независимо от това се бутам упорито - от посочените данни тук, би ли имало някаква осезаема файда (тая работа с въртящия момент, честно казано така и не я разбрах - на какво точно влияе той?) от такова действие?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • Петър Ангелов промени заглавието на Чип тунинг - какви са точно минусите?

Това е промяна в софтуера на автомобила. Като цяло автомобилите са настроени да функционират по начин, по който да отговарят на разни еко стандарти (а не на изцеждане на максималната мощност) и е възможно да се отключат допълнителни коне, просто със софтуерни промени. С по-високата мощност, обаче се получават и по-големи натоварвания на ред компоненти по колата, които в последствие може да дефектират и създадат проблеми. Всеки модел, комплектация, двигатели, скорости и подобни по различен начин държат на по-високата мощност. Аз лично не съм фен на доработките, защото тунингът често е, като домино - бутнете ли едно звено, след него падат и останалите, защото често заводски не са изчислени за по-високи натоварвания. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Изключително индивидуално е и гаранция няма. Това, което си посочил, е безсмислено. Карай си бавничко и безаварийно!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

  

на 15.01.2019 г. в 13:09, Филипов написа:

Нали знаеш че едно е за сметка на друго? Няма как и мощността да се вдигне и разхода да падне. И всякакви такива неща са за сметка на надеждност. Производителят е сметнал някакъв разумен компромис.

То и във F1 могат да ти вдигнат телеметрично мощността с 30%, но само за 1-2 обиколки.  Тия може и да сменят двигатели и коли през състезание, но ти предполагам че ще "търкаляш" поне няколко години.

Та всичкия келешлък е за пилене на гуми и получаване на оргазъм (според техните разбирания, не при общуване с противоположния пол). Предимно от собственици на баварска трибуквена марка със задно предаване.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 часа, Петър Ангелов написа:

Добър вечер (каква ти вечер - то си е откровена нощ...),

Та, да питам - някой може ли да ми каже какви точно са минусите на чип тунинга? Ясно ми е, че има такива, но не можах да разбера какви. И друго - аз си признавам, че нищо не разбирам от темата, но независимо от това се бутам упорито - от посочените данни тук, би ли имало някаква осезаема файда (тая работа с въртящия момент, честно казано така и не я разбрах - на какво точно влияе той?) от такова действие?

Ми погледни стойностите де! Реално ще получиш подобрение в мощността, ама само по данни. Практически няма да усетиш никаква разлика! Няма нужда да си голям разбирач, за да видиш, че просто ще хвърлиш едни 300 лева. Остави нютонметрите и конските сили, а виж че максималната скорост ще се повиши с някакви си 6 км. ч. а ускорението ще се подобри с по- малко от секунда от 0 до 100. Е, ако ускорението ти от 0 до 100 е 4 секунди, да го подобриш със секунда е голямо постижение. Но... когато е 12 секунди (и то на книга, значи на практика е поне 15) да го подобриш със секунда е едно голямо нищо!


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

По-бързо ще се амортизира и матор и окачване и спирачки.Автомобилите, които са тунинговани фабрично обикновенно са с различно окачване и спирачки.А не като Ганьо, само маторя, маха катализатора, отзад чади на бургия и той си мисли, че е&е дявола във въздуха, сипва нафта за пет леа и кара спортен автомобил.За мен чип тунинга е безмислен.По удачно е примерно, ако караш БМВ 320i и 150 коня са ти малко, продаваш го и купуваш 325i, примерно.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Мисля, че ми се изясни картинката. Много благодаря на всички!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Атмо мотор се прави със смяна на части, не тунинг. 

Това твинго го хвърляй, или ако искаш да го правиш, сложи му F4R или F4Rt. Друг начин няма. 

А тая фирма само сменя настройките. Няма дино, няма нищо, заявяват някакви данни и дотам. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Ivelin _ написа:

Атмо мотор се прави със смяна на части, не тунинг. 

Това твинго го хвърляй, или ако искаш да го правиш, сложи му F4R или F4Rt. Друг начин няма. 

А тая фирма само сменя настройките. Няма дино, няма нищо, заявяват някакви данни и дотам. 

Ти па ме уби - аз вчера го купих (макар че, още не съм го виждал на живо), ти ми говориш да го хвърлям...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

На мотор без турбина, няма как да му се вдигне мощността само със софтуерна намеса.А това Туинго май няма турбина.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Карай си спокойно и не се занимавай с глупости. Особено ако си начинавщ шофьор. Прясно клипче какво става като педалът е до пода:

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Карай си спокойно и не се занимавай с глупости. Особено ако си начинавщ шофьор. Прясно клипче какво става като педалът е до пода:
 
В общи линии..може би все още спадам към начинаещите. Карам от някъде 17 години. А от 10 не са ме спирали за проверка (това последното вече като лична обида го приемам) милиционерите.

Иначе клипа го гледах, но ми е непонятен (не разбирам от у-во на двигателя и съотвено не разбирам какво виждам, нито пък обясненията - ясно ми е, че е двигател това, но нищо повече).

Иначе, целта на въпроса беше, не търсене ня начин за постигане на по-висока максимална скорост (това е градска кола и такова нещо от нея не очаквам; без това я карам и само в града), а по-скоро търсене за по-бързо начално ускорение. И сигурно тунинга не е решение, но за това се сетих.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 37 минути, Петър Ангелов написа:

по-бързо начално ускорение

Можеш да го постигнеш с по-малък външен диаметър на колелата/по-ниски гуми, но ще друса повече... ;)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Петър Ангелов написа:

Иначе, целта на въпроса беше, не търсене ня начин за постигане на по-висока максимална скорост (това е градска кола и такова нещо от нея не очаквам; без това я карам и само в града), а по-скоро търсене за по-бързо начално ускорение. И сигурно тунинга не е решение, но за това се сетих.

Тунингът е решение, но когото се прави, качествено, ефективно и правилно струва скъпо. По-добро просто да се вземе съвременен малък градски автомобил заточен от завода към спорт, който не само е бърз, а и управляем и спиращ добре, като Абарт 595.
 

 

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 53 минути, Soviet Soldier написа:

Тунингът е решение, но когото се прави, качествено, ефективно и правилно струва скъпо. По-добро просто да се вземе съвременен малък градски автомобил заточен от завода към спорт, който не само е бърз, а и управляем и спиращ добре, като Абарт 595.
 

 

 

Само дето тая кола е чисто женска.Като вида някой мъж в това фиатче ми идва бая гейско.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 26 минути, Alon_zo написа:

Само дето тая кола е чисто женска.Като вида някой мъж в това фиатче ми идва бая гейско.

За първи път чувам за такова понятие, като "женска кола". Всеки с вкуса и нуждите си. Компактните автомобили не са женски, а са предназначени за лесно маневриране и нисък разход из големите градове. Какво общо има колата със сексуалната ориентация на човек? Пък и в днешно време, като гледам дамите предпочитат SUV-та да карат, а не малолитражки. 
 

Имам доста познати мъже ползващи компактни автомобили. Един приятел, с който сме израсли заедно е 197см. висок се движи с Клио, а друг който цял живот се занимава с кик бокс кара Гранде Пунто, познавам ги добре и са си мъже на място. Карайки компактни автомобили не им е обърнало резбата, като гледам. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 27 минути, Alon_zo написа:

Само дето тая кола е чисто женска.Като вида някой мъж в това фиатче ми идва бая гейско.

Въпрос на гледна точка - аз бих карал всякаква малка кола, без значение на визия и цвят (това Туинго, дето съм го взел, па се едно не е дамска кола...) - то по същество е контейнер на 4 колела, който трябва да те закара от точка А до точка Б. И да не се развали по пътя (което все си мисля, че е по-важното, от това как изглежда).

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Петър Ангелов написа:

Въпрос на гледна точка - аз бих карал всякаква малка кола, без значение на визия и цвят (това Туинго, дето съм го взел, па се едно не е дамска кола...) - то по същество е контейнер на 4 колела, който трябва да те закара от точка А до точка Б. И да не се развали по пътя (което все си мисля, че е по-важното, от това как изглежда).

Това е най-важното за един практичен човек, но не всички са такива. Има ценители, които истински обичат разни, не особено рационални в експлоатация автомобили, но пък им доставят удоволствие и са им страст. Има и трета група, доста разпространена у нас - комплексари, които си знаят, че от тях нищо не става и скъпите вещи са единствен начин да се покажат в добра светлина, като успешни хора пред останалите. Те често не са и скъпи, примерно някое старо БМВ, като Е46, Е60 струва на няма и половината от парите за нов Абарт, но манталитета у нас е такъв, че доста жени го считат за готино и престижно. 

Аз лично не се вълнувам и водя от тенденциите в ганьовщината. Давам парите си за това, което на мен ми харесва и ме устройва. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, Alon_zo написа:

Като вида някой мъж в това фиатче ми идва бая гейско.

Aхаааа, а когато му видиш стоповете далеч напред, на хоризонта, по-мъжко ли ти става.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 часа, Soviet Soldier написа:

Имам доста познати мъже ползващи компактни автомобили.  

Не става въпрос за всички компактни автомобили , а за една част от тях.Като например ФВ Битъл, Мини Купър , въпросния Абърт.Дизайна е проектиран изцяло с обли форми, които са типични за жена,  не за мъж.Е може и мъж да се вози, ама изглежда доста педалско.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, Alon_zo написа:

Не става въпрос за всички компактни автомобили , а за една част от тях.Като например ФВ Битъл, Мини Купър , въпросния Абърт.Дизайна е проектиран изцяло с обли форми, които са типични за жена,  не за мъж.Е може и мъж да се вози, ама изглежда доста педалско.

Сега, да го кажем така - ако се намери някой доброжелател, който е склонен да ми подари един ФиаД Абарт (ако ще и розов), ще обърна резбата...колко му е. :)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 часа, Alon_zo написа:

Не става въпрос за всички компактни автомобили , а за една част от тях.Като например ФВ Битъл, Мини Купър , въпросния Абърт.Дизайна е проектиран изцяло с обли форми, които са типични за жена,  не за мъж.Е може и мъж да се вози, ама изглежда доста педалско.

Не, това са следвоенни автомобили. Германия и Италия губейки войната и на фона на цялата разруха са имали нужда от евтини автомобили за народа, докато икономиките им се възстановят. По тази причина малки и много евтини автомобили, като Fiat 500 и VW Beetle стават така масови по ония времена и емблематични. Два автомобила са проектирани и произвеждани, като начин за борба с огромните дефицити по време на следвоенните години, и по никакъв начин не са били насочени към жените конкретно. По онова време цените на металите са толкова високи, че даже при Фиат 500 големият брезентов шибидах се появява точно с цел максимална икономия на метал. Само от Фиат 500 (първата генерация) са произведени близо 4 милиона бройки, което по ония времена е главозамайваща цифра. Следвоенният Beetle е още по-успешен, с около 16 милиона произведени бройки, доколкото си спомням. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване